1977 Opel Kadett C Coupe Restorasyon Projesi

SehitlerOlmezz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Merhaba forumdaşlar ; 1977 model kadett c coupe satın aldım benden önceki sahibi aracı komple soyup kumlatmış aracın hiç bi yerinde çürük yok hepsini onarmış sonrasında dışına astar sayılabilecek bir boya atmış içini de anı şekilde turuncu şekilde astarlamış ;

aracı komple takoz üstüne kaldırarak kontrol ettim alt kısmındada çürükler yok ve ön takım arka takım defransiyal arka helezon yaylar vs boyanmış ; motor kısmıda boyalı motoru kontrol ettiğimde kir pas yağ yok gibi bakımdan çıkmış bir motor sanki

bunlar güzel olan kısımlar ;

1- aracın elektrik tesisatını sıfırdan yaptırmak gibi düşüncem var çünkü kontak tertibatını sökmüşler anahtarı falanda yok , olmadığı içinde motorun çalışıp çalışmadığını henüz bilmiyorum,

sormak istediğim : önce motorcuyamı götürüp çalışır duruma getirtmeliyim yoksa elektrikciyemi gidip kontak falan taktırmalıyım kararsızım hangisi doğru olurcu sizce

2- Ön Kısımda amörtisör var lakin helezon yay takılı değil arabanın içinde 2 adet yay çıktı tahminen eski sahibi söktü geri takmadı aracı krikodan indirdigimde tekerler çamurluga gömülüyor resmen bildigin basık araç oluyor tekrar kaldırıp baktıgımda helezonların konulacagı yada sabitleneceği parça göremedim yada 77 model araçlarla daha önce haşir neşir olmadıgımdan tam nasıl olacagını bilmiyorum

3- Araç döşeme ve bazı parçaların montajı gerekli örnek: benzin deposu ,depoyu monte ettiğimizde benzin koydugumuzda benzin ibresi nasıl aktif olacak tertibatı depo içindemi merak ediyorum

4- aracın ön ve arka amörtisör başlarına kule gergisi uygulanabilirmi

resimleri ekliyeceğim
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Araba toplamak çok zor bir süreçtir, Allah yardımcın olsun. (Bir 1972 model Kadett B bir de 1963 model Taunus topladım)
1- İyi bir elektrikçi bulup kaliteli bir elektrik tesisatı yaptırmanda fayda var. Kötü bir elektrik tesisatı aracın yanmasına bile neden olur. Motorcu motor parçaları tam ise aracın motorunu çalıştırabilir.
2- C kasayı bilmiyorum ama B kasada yay yerine ön köprünün altında enlemesine 3 yapraklı bir makas sistemi vardı. Ön köprüde makas bağlantı yerleri var mı, öncelikle ona bak derim.
3- Benzin deposunun içinde şamandıra tertibatı ve depodan ön göstergeye kadar giden bir kablo olması gerekir. O kablo benzin göstergesine bağlanacak ki depodaki yakıt durumunu gösterebilsin.
4- Ön kulelere gergi kullanılabilir ama buna şimdiden neden gördün orasını anlamadım. Motor kaç cc (profilinde GTI yazıyor), araç gerçekten GTI 'mi? GTI ise özellikle alt takımın çok iyi toplanması şart.
 

SehitlerOlmezz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Klasik araçlar yeni nesillere göre değişik açıkcası ilk defa böle bi amörtisör sistemi gördüm ama çözdum ve yayları tktım araç baya yükseldi şimdi motoru aktif etmeli
 

SehitlerOlmezz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Araba toplamak çok zor bir süreçtir, Allah yardımcın olsun. (Bir 1972 model Kadett B bir de 1963 model Taunus topladım)
1- İyi bir elektrikçi bulup kaliteli bir elektrik tesisatı yaptırmanda fayda var. Kötü bir elektrik tesisatı aracın yanmasına bile neden olur. Motorcu motor parçaları tam ise aracın motorunu çalıştırabilir.
2- C kasayı bilmiyorum ama B kasada yay yerine ön köprünün altında enlemesine 3 yapraklı bir makas sistemi vardı. Ön köprüde makas bağlantı yerleri var mı, öncelikle ona bak derim.
3- Benzin deposunun içinde şamandıra tertibatı ve depodan ön göstergeye kadar giden bir kablo olması gerekir. O kablo benzin göstergesine bağlanacak ki depodaki yakıt durumunu gösterebilsin.
4- Ön kulelere gergi kullanılabilir ama buna şimdiden neden gördün orasını anlamadım. Motor kaç cc (profilinde GTI yazıyor), araç gerçekten GTI 'mi? GTI ise özellikle alt takımın çok iyi toplanması şart.


Araç 77 kadett c coupe modeli otomatik yazmış olabilir gti'yi

Aracım ;
http://i.hizliresim.com/y2LqXM.jpg
http://i.hizliresim.com/vYnPrD.jpg
http://i.hizliresim.com/vYnPrO.jpg
http://i.hizliresim.com/q9PvL3.jpg
http://i.hizliresim.com/y2LqQ0.jpg
Hedeflenen ;
http://i.hizliresim.com/jzV6ZG.jpg
http://i.hizliresim.com/rYZ1lB.jpg
http://i.hizliresim.com/GboD8y.jpg
http://i.hizliresim.com/8mDz4r.jpg

hedeflenen çamurluk projesi;
http://i.hizliresim.com/8mDa0Q.jpg
http://i.hizliresim.com/PvP14N.jpg

bu çamurluklar bana sıkıntı çıkartırmı acaba bilen uygulayan varmıdır ;
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bence çamurluklar orijinal kalmalı. Öyle daha yakışıklı.



%100 katılıyorum.

Çamurluktaki o bir parmak kalınlığındaki kalıp izi bile bozulmadan kalmalıdır.Restorasyon demek dibine kadar orjinallik demektir.
Öbür türlü ya toplama yada tuning yoluna kaçar iş.
Bu arada bende 2008 de Kadett E Gsi restorasyonu işine girmiştim.
Zaman bulursam keyifli bir kadett konusuda ben açacağım inşallah.
 

NaeX

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 May 2011
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracini daha once kadett toplamamis birinin eline teslim etme. Herkes akil verecektir en dogru olan senin icinden gecendir. Bu araclarda orjinale ne kadar sadik kalirsan o kadar guzel oluyor. Suan kadett e gsi topluyorum ve daha once kadett toplamis birinin eline emanet ettim sanada tavsiyem budur. Seni kobay olarak kullanacak cok adam var. Sorusturarak yap bu isi 1 kisiye bagli kalma. Aracin parcalarini temin edebilecegin yurt disindan parca getirem arkadaslar var facebook uzerinde bu tarz gruplar acmis arkadaslarimiz var onlar ile irtibat kur illaki yardimlari olacaktir.
 

SehitlerOlmezz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Araba toplamak çok zor bir süreçtir, Allah yardımcın olsun. (Bir 1972 model Kadett B bir de 1963 model Taunus topladım)
1- İyi bir elektrikçi bulup kaliteli bir elektrik tesisatı yaptırmanda fayda var. Kötü bir elektrik tesisatı aracın yanmasına bile neden olur. Motorcu motor parçaları tam ise aracın motorunu çalıştırabilir.
2- C kasayı bilmiyorum ama B kasada yay yerine ön köprünün altında enlemesine 3 yapraklı bir makas sistemi vardı. Ön köprüde makas bağlantı yerleri var mı, öncelikle ona bak derim.
3- Benzin deposunun içinde şamandıra tertibatı ve depodan ön göstergeye kadar giden bir kablo olması gerekir. O kablo benzin göstergesine bağlanacak ki depodaki yakıt durumunu gösterebilsin.
4- Ön kulelere gergi kullanılabilir ama buna şimdiden neden gördün orasını anlamadım. Motor kaç cc (profilinde GTI yazıyor), araç gerçekten GTI 'mi? GTI ise özellikle alt takımın çok iyi toplanması şart.



aracın motor bağlantılarını yaptık motoru çalıştırdık kaportaya vermeden önce aracın üzerinde plasti dip denilen plastik kaplamaları sökmemiz gerekiyor kaporta için boya sökücü karışım varmıdır bildiginiz etkili bir ürün kaortaya sürünce ne kadet boya varsa sökebilecek
 

kustooo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Tem 2007
Mesajlar
1,380
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba forumdaşlar ; 1977 model kadett c coupe satın aldım benden önceki sahibi aracı komple soyup kumlatmış aracın hiç bi yerinde çürük yok hepsini onarmış sonrasında dışına astar sayılabilecek bir boya atmış içini de anı şekilde turuncu şekilde astarlamış ;

aracı komple takoz üstüne kaldırarak kontrol ettim alt kısmındada çürükler yok ve ön takım arka takım defransiyal arka helezon yaylar vs boyanmış ; motor kısmıda boyalı motoru kontrol ettiğimde kir pas yağ yok gibi bakımdan çıkmış bir motor sanki

bunlar güzel olan kısımlar ;

1- aracın elektrik tesisatını sıfırdan yaptırmak gibi düşüncem var çünkü kontak tertibatını sökmüşler anahtarı falanda yok , olmadığı içinde motorun çalışıp çalışmadığını henüz bilmiyorum,

sormak istediğim : önce motorcuyamı götürüp çalışır duruma getirtmeliyim yoksa elektrikciyemi gidip kontak falan taktırmalıyım kararsızım hangisi doğru olurcu sizce

2- Ön Kısımda amörtisör var lakin helezon yay takılı değil arabanın içinde 2 adet yay çıktı tahminen eski sahibi söktü geri takmadı aracı krikodan indirdigimde tekerler çamurluga gömülüyor resmen bildigin basık araç oluyor tekrar kaldırıp baktıgımda helezonların konulacagı yada sabitleneceği parça göremedim yada 77 model araçlarla daha önce haşir neşir olmadıgımdan tam nasıl olacagını bilmiyorum

3- Araç döşeme ve bazı parçaların montajı gerekli örnek: benzin deposu ,depoyu monte ettiğimizde benzin koydugumuzda benzin ibresi nasıl aktif olacak tertibatı depo içindemi merak ediyorum

4- aracın ön ve arka amörtisör başlarına kule gergisi uygulanabilirmi

resimleri ekliyeceğim

Aracınız hayırlı olsun. Restorasyonun tamamlandığı günleri hep birlikte görürüz inşallah.

Bence site sponsoru Opel Garage ve tavsiye edeceği elektrik ustası Platin Elektrik Salih Usta ile irtibata geçmelisiniz. Ayrıca bir de Kadett nickli Okan Abi'yle tanışmalısınız, ona da Opel Garage aracılığıyla ulaşabilirsiniz.
 
Üst