2016 insignia 1.6 dizel otomatik hakkında bilgi

Tanseler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2020
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhaba,
Foruma yeni uyeyim. Konu yanlış yere açıldıysa ozur dilerim.

Bir kaç ay içerisinde bir araç almak istiyorum. Seceneklerim epey bir uzak birbirine ama kısmen fiyat olarak yakinlar.

1) megane 1.2 veya 1.3 benzinli otomatik
2) kadjar 1.3 benzinli otomatik
3) insignia 1.6 dizel otomatik

Öncelikle araçların tamamin en üst donanım ile tercihim kesinlikle bir alt paketlerini bile düşünmüyorum. 4 yıl boş paket Fluence kullaninca bu en büyük kriterim oldu.

Yakıt konusunda en ufak bir dusuncem yok cekincem de yok 10lt bile yaksa önemli değil.

Led veya bi xenon far olmazsa olmazim ( bu donanım sadece insignia’da var seceneklerim arasinda )

İnsignia’da 2.0 motorlarin sorunlu olduğunu bir kaç kişiden duydum ve o motor secenegine hiç bakmadım o yüzden.

Başta da belirttigim gibi seceneklerim sınıflari itibarı ile oldukça farklı birbirinden fakat sonuç olarak bu uc araçtan birini maks sene sonuna kadar alacağım.

Daha önceki aracım Fluence 4 yıl dizel otomatik olarak kullandim. 150.000 de sattım. Aldığımda 40.000 de idi. En ufak bir masrafim olmadı 20.000 den 20.000 e sadece bakıma girdi. Aracın tüm km leri yetkili servis bakimliydi bu yüzden de sorun cikartmamis olabilir ama netice olarak başımı hiç ağrıtmadı. Renaultun klasigi trim sesleri dışında araçtan hiç bir sikayetim olmadı.

Bu bilgilere mukabil almayı dusundugum kadjar ve megane için trim seslerini yok diye biliyorum eskiye nazaran çok daha az her iki aracı da kullandim.

Fakat bir insignia test durumu olmadığından bu araçların genel olarak durumu nedir pek bir bilgiye sahip olamadım. Forumlarda olanlarda en son 2014 lerde girilmis bilgiler.

Benim merak ettiğim konulari su an hala bu aracı kullanan arkadaşlar cevaplar ise sevinirim.

Sorunlar tarafında kronik olan hastaliklari var midir? Örneğin bi xenon farlı dornanimlarda far beyninin sıklıkla arıza yaptigini ve oldukça maliyetli bir hataya sebep olduğunu duydum. Ne kadar doğru bilemiyorum tabi.

Otomatik şanzıman tam otomatik tork konvertorlu sorunsuz bakıma ihtiyaç duymayan neredeyse aracla olecek kadar da sağlam bir şanzıman olduğunu tahmin ediyorum. Gerçi renaultun çift kavramalai edc sanzimani da beni uzmedi ama en nihayetinde balata değişimi gerekecek bir sanzimandi ve çift balata yaklaşık 5.000 lira gibi bir rakamı buluyordu iscilik hariç. Dolayısı ile tork konvertorlu de böyle bir sorunumun olmaz diye düşünüyorum.

Konfor açısından standarttır diye düşünüyorum. Ayrıca gazlayan hoplayan ziplayan biri değilim tek kullansamda ailemle kullansamda genel anlamda arabayı yormadan olabildigince sakin kullanirim ki Fluence için şehir içi sıkışık trafik yakıt ortalamam 4.9 du.

Multimedya olarak bose opsiyonlu araç tercihim ve appla car play sanırım 2016 ile standart sunuluyor. Bose opsiyonlu ses sistemine sahip arkadasimiz varsa bu sistemin performansini da duymak isterim. Ses sistemi benim için en az bixenon far kadar önemli. Dolayısı ile bose beni kesecek ise cebimden ekstra para çıkmayacak olması güzel olur. Bose olmayan sistem muhtemelen bana yetersiz gelecektir.

Cosmo da elektrikli ve hafizali koltuk var sanırım. Anahtarsız giriş ve calistirma elektromekanik el freni hız sabitleme limitleme afl farlar ( afl standarmi bilmiyorum ama cosmoda xenon var sanırım ) bazı modelerde sunroof güzel donanimlar ayrıca bose opsiyonu sanırım atil paketi ile geliyor ve beraberinde koltuk ile direksiyon isitmada oluyor bunlar da güzel.

Bi xenonlarda tek mercek var ve sellektor perde aşağı yukarı hareketi ile gerceklestiriyor. Bir kaç testte sellektorun yavaş kaldigini hatta perde hareketinin net olarak gorundugunu ama bazı teslerde de oldukça hızlı hareket ettigini gördüm sizlerin yorumunu da duymak isterim.

Yol tutuş tarafında oldukça iyi olduğunu biliyorum. Şanzıman TK olduğundan haliyle çift kavramalar kadar hızlı değil. Bu çok sorun değil benim merakim aracın sifirdan son hıza ulasmasi veya ara hizlanmasi. Bu konuda da fikir sahibi olmak isterim.

Arkadaşlar tercigim bu uc modelde agirlikli olarak insignia dolayısı ile diğer modeller için bilgi isteklerimi yazmadım haliyle opel forumuna bunu sormakta yanlış olurdu. Sizden ricam bu aracı hali hazırda kullanan arkadaslarin fikir ve yorumları benim için önemli olacaktır.

Baktigim insignialar genelde 175-200 bin bandinda. 10.000 ve maks 60.000 km aralığında.

Oldukça uzun oldu vaktinizi aldım kusura bakmayin lütfen. Şimdiden cevaplayan arkadaslara saygilarimi sunuyorum. Keyifli forumlar herkese.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,884
Tepki puanı
6,087
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Tansel bey öncelikle insignianız şimdiden hayırlı olsun. Bir yıl boyunca insignia kullanmış tadı damağında kalmış birisi olarak yazıyorum. Öncelikle yol tutuş vb konularda sizi kesinlikle üzmeyecektir. Donanım konusuna gelecek olursak, Cosmo donanımların tamamında AFL standarttır, Hafızalı koltuk veya diğer markalarda ki sıradan donanımları saymıyorum... Stil donanımı ile birlikte seçmeli olarak Flexride Şaşi, ısıtmalı koltuklar ve direksiyon (duruma göre cosmoda stil olmadan bulunabiliyor. Kış paketi gibi), full deri koltuklar, Navi 900 ile vites yanında bulunan kontrol ünitesi (toucpad), Bose ses sistemi, 19 inç jantlar gibi ekstra seçenekler araç üzerine eklenmektedir. Dizel bir araç olduğu için tork konusunda kesinlikle üzmez ancak gaza yüklendiğinizde vitesin bir alt vitese geçtiği süreye kadar sizi biraz üzebilir, (Active select yapısından dolayı 1-2 saniye). Ancak normal hızlanmalar ve araç sollamalarda kesinlikle ama kesinlikle tık demeden sorunsuz gidecektir. Bu günlerde bende cosmo astramı satıp insignia almayı planlamaya başladım, İnanırmısınız favori listemde sadece benzinli cosmolar var... cosmodan aşağıya bakmıyorum. (benzinli istemiş olma sebebim az kilometre yapmam ve fiyat).

Ses sistemi konusunda Boss premium birçok araca donanım veren bir marka bence üzmeyecektir... Hangimiz önce insigniasını alırsa paslaşırız :)
 

Tanseler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2020
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
İnsallah gonlunuzdeki araca kavusursunuz [emoji1317] aslında o duyduğum kötü yorumlar olmasa ilk yercihim benzinli olacaktı zira megane ve kadjar tercihim benzinli oldu bir de renault araclarini 20.000km veya bir yıl periyodunda bakıma alıyor. Opel de bu aralaik nedir bilmiyorum ama yüksek bakım maliyetleri nedeni ile benzinli yercihim olur. Fazla km yapsamda sorun değil zira benzinlide olsa benim keyfimden önemli değil en nihayetin benim için surus keyfi daha muhim. Dünya ya bir kere daha mı geleceğim diyerek yaktim gemileri bu konuda açıkçası :) insignia disardan bakınca oldukça oturakli ben burdayim diyen bir araç kasa eski olmasina rağmen hala çok yeni geliyor gözüme ve seviyorum. Bakalım diğer arkadaslarin yorumlrini da dinleyerek bir karar vermeye çalışacağım. Teşekkür ederim bilgilendirmeniz için çok sağolun.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bahsettiğiniz insignia 1.6 cdti otomatik şanzıman araçla yaklaşık üç yıldır kullandığım astra j aracın motoru şanzımanı birebir aynı ve ağırlık olarak ta aralarında kayda değer bir fark bulunmuyor. Ben de bu benzerliklere istinaden motor ve şanzımandan bahsetmek isterim.

Hasip beyin dediği gibi tam otomatik şanzımanın saniyelik yavaşlığının eğer bir yarışta değilseniz sizi hiç etkileyeceğini sanmıyorum. Rampalarda ya da sollamalarda dip gaz yapıldığında 2 vites birden küçültür. Her eğimde motorun torku yeterince hızlanmanızı sağlar.

Bugüne kadar birkaç sıradışı durum haricinde bu araba yavaş kalıyor dediğimi hatırlamıyorum. O sıra dışı durumlarda yavaş kalmasının sebebi de aracın muadillerinden ağır ve tam otomatik şanzımanlı oluşu...

Motora değinecek olursak;
motor iyi hoş fakat yılın bazı dönemlerinde ilk çalıştırmada triger zincirinden kısa süreli bir ses gelir ve bu ses ben dahil çoğu arkadaşımızı aracından soğutabilmektedir.

Şöyle ki o sesi 3 yıla yakındır duyduğum halde sesin geldiği günlerde kendimi internette yeni araç araştırmasının ortasında buluyorum🙂 ses geçince yine unutuluyor tabi herşey...

Alıntıladığım mesajlarda birtakım bilgiler var. Bunları da göz önüne almanızı tavsiye ederim. Gönlünüze göre bir araç almanız dileği ile...

Bazen ilk çalıştırmalarda Carrr diye gelen, metal metale çarpar gibi bir ses... 1-2 saniye sürüyor....
her zaman olmuyor....

Ben bu sesle ilk karşılaştığımda aracı alalı 1 ay olmuş 45bin bakımını yaptırmıştım. Aylardan eylüldü. Arkadaşımın sıfır aldığı insigniası da ilk bakımından yeni çıkmış ve 10bin kmlerde idi. İkisi de b16dth motorlu araçlardı, doğal olarak ikisi de ilk marşta aynı sesi çıkarıyordu ve tabi ki yetkili servis normal deyip geçiyordu.

Ben 2017 ağustostan beri bu aracı kullanıyorum. Yılın belli dönemlerinde bazen sadece 1 gün bazen 3-4 gün bazen bir hafta boyunca günde 1 kez bazen 3-4 kez, yapıyor. Kesin bir sayısı yok.

Kesin olan tespitim; bu motor bu sesi sadece mevsim geçişlerinde yapıyor.

Eylül ve haziran aylarının belli bir kısmında yapıyor. Kışa geçişte ve kıştan çıkışta sayıca daha az ve zaman dilimi olarak daha kısa sürüyor. Kış geçişleri için ay belirtemiyorum hiç belli olmuyor çünkü. (Edit : Ocak 2020'deyiz, yağmurlar bitip sıcaklıklar 18 derecelere çıkınca, son bir haftadır ara ara duyuyorum bu sesi...)

Havaların çok dengesiz gittiği, yaz mı kış mı belli olmadığı bir haziran ayında 10 gün sürmüştü arabayı 1.4t ile takas ediyodum az daha.. Mesela dün adanada hava çok sıcaktı bugün 8 10 derece düştü ve ben o sesi gün içinde 2-3 kere duydum.

Hava sıcaklığının ya da atmosfer basıncının yada birçok fiziksel şartın ayrı ayrı ya da birlikte ani değişimi sonrasında oluyor. Hani söylüyorlar yağlama gecikiyor diye. Belki bu ani değişimler sonrası yağın viskositesi (Akışkanın akmaya karşı gösterdiği iç direnç) yükseliyor ve yağ daha az akıcı hale geldiğinden o an yeterli yağlama yapılamıyor olabilir. Tabi zincirin sıcaklık farkıyla uzayıp kısalması ve aklımıza gelmeyen birçok farklı etken de olabilir.

Dpf ye bağlayanlar var ama ben buna tam olarak katılamıyorum. Çünkü kışın ortasında 2-3 ay hiç uzun yol yapmadığım en yoğun şehir içi kullanımlarımda, haftada 2 kez aracın pasif temizliğe girdiği zamanlarda bile bu sesi hiç duymadığımı net biliyorum...

İlgisi varsa da mevsimsel değişikliklerle birlikte olduğunu düşünüyorum.

****Yanılıyor da olabilirim. Buraya kadar anlattıklarım benim aracı kullanırken edindiğim gözlem ve tecrübelerimin bende oluşturduğu kanılardan ibarettir. Bilimsel olarak gerçekliği kanıtlamış veriler değildir.
%95 Akdeniz ikliminde kullanılmıştır.


Bu konuda yalnız değilmişiz meğer. Aşağıdaki linkte ingilizler de aynı konuyu tartışmış.

B16DTH rumuzlu kullanıcı konuyu mükemmel aydınlatmış ve konu orada kapanmış. Ben de okuduktan sonra kapatmıştım. İlgilenenler için tekrar açtım.

B16DTH (adam nasıl bezdiyse rumuzu bizim motorun kodu) rumuzlu arkadaşın yazısından bir kısmı alıntılıyorum;

"""""Düşük hızda sık kullanılan şehir sürüşüne geçildiğinde, başlangıç gürültüsü sıkça ortaya çıktı.
Her motor çalıştırıldığında değil, ama çoğu kez.
Önceden zincirli arabalara sahip olduğumdan, bu ses zincirin değişmesi gerektiğini gösteriyor gibiydi.
Ancak 126k kilometrede (dediğim gibi) bir zamanlama zincirinin çok gevşek olması garip görünüyordu
Böylece zamanlama zinciri gürültüsüne neden olur.
Yerel bir Opel bayisine gittim, normal bir ses olduğunu söylediler."""""

ordada aynı demekki bu bayiler:)

"""""Neden kesintili olduğu ve sabit olmadığı açık değildir.
Bu nedenle, tüm zamanlama zinciri seti OEM'i tedarik etmeye ve fikrimi rahatlatmak için değiştirmeye karar verdim.
Son 18 yıldır tüm arabalarıma bakan tamirci (bayiliksiz),
bu motorla onun için bir ilkti.
Mevcut tüm bilgileri topladı ve çalışmaya başladı."""""

ustaya bakar mısınız? bilgi topluyor, araştırıyor adam. burada böyle usta görsem alnından öperim. bizimkiler kaç lt yağ koyacağını bilmiyor. peeeh...

"""""İşlem zordu, zira zamanlama zinciri motorun arkasındaydı.
öndeki zamanlaması olan önceki motor modellerine kıyasla.
Böylece şanzıman, tahrik milleri, valf kapağının üzerindeki her şey ve
motorun altında ve motorun arkasında sökülmekk zorunda kaldı.
Ve sadece zamanlama zinciri muhafazasını sökerken, onayladık
başlangıç gürültüsünün nedeni ve kaynağı.

- B16DTH motorun arkasında zamanlama zinciri bulunur
- zamanlama zinciri saat yönünün tersine döner
- zamanlama zinciri hidrolik gergisi zincirin gerilmiş tarafına yerleştirilmişse,
çok garip, gerdirici normalde gerilmemiş tarafa yerleştirilmelidir
- zincirin gerilmemiş tarafında sabit kılavuzlar bulunur
- zamanlama zinciri sabit kılavuzlara çarpıyor
- çalıştırmadan sonra, birkaç saniye içinde, yağ basıncı yükselir ve hidrolik gerici
Gerdirilmemiş tarafın da yerine çekildiği şekilde basınç uygulayabilir.

Şimdi yepyeni bir zamanlama zinciri ve aksesuarları var, ancak gürültü hala orada.
Yeni bir zincir olmak, eskisi kadar gevşek değil, gürültü daha kısa ama yine de orada.

Sonuç olarak, çare yok, ne yazık ki, "normal" bir gürültü.
Harika motor zamanlaması tasarımı, teşekkür ederim Opel.""""

(alıntıladığım ingilizce yazıyı anladığım kadarıyla google translateden de faydalanarak çevirdim. hatam varsa kusura bakmayın, iyi ingilizce bilen arkadaşlar düzeltirse sevinirim...)

Bu mevzuyla ilgili benden bu kadar.
Ben kafamı artık yormuyorum. yoranlar da çok yormasınlar. motor her carrrrr dediğinde, bizim kuyruksuz aslan kükredi yine diyor ve geçiyorum :) her motorun her şanzumanın her aracın kendine has kronik sorunları vardır. ondan kaçarsın ötekine yakalanırsın.
Bakımlarınızı düzenli yapın gerisi Allah'a havale...

Bindiğiniz aracın tadını çıkarın.

Herkese kazasız, belasız, sorunsuz sürüşler...


Merhaba arkadaşlar,
1.6 cdti 136hp dizel araç almayı düşenenler için bu araçtaki iki yılı aşkın deneyimimi paylaşmak istiyorum.

1.6 cdti 136hp lik B16DTH kodlu bu motor astra j ve k'da, insignia a ve b'de , zafira c, mokka ve meriva b'de kullanıldı. emisyon sınıfı euro 6.

Benimki 2016 model sedan j kasa, 136 hp b16th kodlu dizel motora, 6t45 kodlu otomatik şanzımana sahip ve edition+ donanımlı. 34bin kmdir kullanıyorum 77000km de...

ağutos 2017de 115lik astra j sedanımı verip üzerine de bir miktar fark ödeyerek bu aracı aldım. ilk şoku, aracı aldıktan bir ay sonra yetkili serviste bakımdan çıkarken marş basmamla tuhaf bir ses duyarak yaşadım. yetkili servisin olağan bir durum olduğunu söylemesi, arkadaşımın aracında duymam ve birkaç gün sonra da sesin kesilmesiyle rahat bir nefes aldım. Tabi bununla kalmadı dönem dönem bu ses tekrarladı. araştırarak aşağıdaki konuda bahsettiğim bilgilere ulaştım. https://www.opelforum.net/threads/o...gr-ilk-calistrmada-ses-sorunu.898/#post-18666
Böylece B16DTH kodlu motorun can sıkıcı bir karekteristik özellikliği olan ilk marşta zincir sesi ile tanışmış oldum.

Kışın gelmesiyle artık camlar kapalı kullanmaya başladığımda 40km hızı geçince ön taraftan bir uğultu geldiğini farkettim. bu konuyu araştırdım tabi, bu uğultu foruma da üye olmama vesile oldu. https://www.opelforum.net/threads/astra-j-1-6-cdti-active-select-40-55-km-arasinda-ugultu.482/
6t45 kodlu otomatik şanzıman normal hızlanma ile 15km hızda 2ye 25kmde 3e 40km hızda 4e 60km'de 5e 80km'de 6ya atıyor. Denediğim iki astra ve 1 insigniada da 4. viteste 40-50km hız aralığında bu sesi net biçimde duyarak
6t45 şanzımanın B16DTH motor ile kombinasyonu sonucu ortaya çıkan tuhaf bir karakteristik özelliğini de böyle öğrendim...

benim aracımda (136hp dizel otomatik) start/stop yok. fabrika yakıt verisi şehiriçi 6.4lt/100km
şehir dışı 4.3lt/100km .
aynı motorun manuellerinde s/s var ve değerler şehiriçi 4.7lt/100km
şehir dışı 3.9lt/100km.

90la gidince şehir dışı fabrika verisinin altında bir tüketim elde edilebiliyor.
20180725_1923120.jpg

20170910_225653.jpg

120km hızda seyrederken devir saati 2000devirin altında kalıyor. Düz yolda bu hızla seyredildiğinde ortalama yakıt tüketimi 5lt/100km civarında oluyor.

şehir içinde aracın tadına varayım biraz sportif kullanayım derseniz 8ltyi aşabilirsiniz
20180201_074219__01__01.jpg

Bu arada gösterge ile gerçek ölçüm arasında %5 ila %15 oynama oluyor. Göstergeler eksik gösteriyor.
Screenshot_20191023-003913.jpg

Gerçek tüketim değerlerim.
Screenshot_20191023-004026__01.jpg

Gaza (gereksiz) fazla yüklenmeler kurum birikimini aşırı hızlandırır ve
kurumları yakmak için dpf temizliği daha sık devreye girer. Bu şekilde kullanımdan dolayı tüketim zaten artmışken sık dpf temizliğinden dolayı daha da artar.

Aman tasarruf ettireyim deyip sürekli 2000 devir altında kullanırsanız yine dpf temizliği sıklaşır yine tüketim artar. şehir dışı da buna dahil. mesela geçen eylülde 200km şehir dışı yol yaptım sabit 110km/h ile, şehir içinde de bu tasarruf eğilimini devam ettirdim. iki gün üst üste dpf temizliği gördüm. aldığımdan beri dpf temizliği rekoruydu bu...

yazın havaların da sıcak olmasıyla sürüş esnasında kurum yakacak ısıya kolay ulaşıldığından dpf temizliği hiç olmuyor.

dpf temizliği öncesi hafif bir titreme başlar direksiyondan net hissedilir. eğer tasarruflu sürmeye devam ederseniz bunun sonunda araç pasif kurum temizliği yapar. Biraz daha canlı kullanırsanız (çok abartmadan 2000-2500 devir aralığında, otomatiklerde manuele alıp bir düşük viteste gidilebilir.) dpf temizliği görmeden atlatırsınız. çok abartırsanız da kurum oluşur sonuç yine pasif temizlik olur.

Ayda en az bir kez 2000 devir üzeri 125-130 km/h ile 100-200km şehrdışı yol yapınca, ve şehir içinde de deviri çok fazla 2000 devir altına düşürmeyince, şehir içinde7,2-7,7 olan yakıt tüketimi 6,3-6.8lt lere kadar düşüyor. (uzun yol bitminde sıfırlıyorum, şehir dışını katmadan sadece şehiriçi kullanım...)
Screenshot_20191022-233637.jpg

bir dpf temizliği havalar çok soğuk değilse yaklaşık 5dk sürer. Kışın 15dk geçmesine rağmen bitmeyene de denk geldim. Dpf temizliği esnasında devir 1000 civarına yükselir, motorun sesi bir tuhaf olur, araba deli gibi mazot içer egzos kurumları yakmak için bayağı bi ısınır, aşağı inip aracın etrafında dolaştığınızda egzostaki ısı artışını farkedersiniz, yakıt ortalamanız duruma göre 0,1-0,5lt/100km artar. ben bugüne kadar dpf temizliği bitmeden 1 ya da2 kez stop etmek zorunda kaldım. bitmesini beklemeniz yararınıza olacaktır.

bu b16dth motorlu otomatik astra j için benim tanımlamam şu;
bu araba durmak için değil gitmek için yapılmış.
ben bu arabayla mümkün olduğunca yoğun trafiğe girmem. açarım google haritaları trafiğe bakarım gerekirse 2km uzatırım yolumu boş yoldan giderim. s/s olmayınca, ne kadar çok dur-kalk, sıkışık trafik o kadar çok yakıt tüketimi, o kadar çok titreşim o kadar çok dpf temizliği.... dur kalk şanzumana da yaramaz.

6. viteste 120 km hızla giderken gaza yüklenirseniz 5. vitese çeker. Aynı durumda gaza biraz fazla yüklenirseniz 4.vitese çeker ve araç kısa sürede 200km/h lere çıkar. 320nm tork ara hızlanmalarda ve rampalarda insanın yüzünde bir tebessüm oluşturur. 1.6 dizellerin en performanslısıdır (ben aldığımda öyleydi, hala öylemi bilmem). Yaktığı yakıtın hakkını verir. Bir kaç dci,tdci ve tdi'nin kaşıntısını almışlığım olmuştur.

Ben bu aracı alırken sadece 136 hp cdti motora odaklanmıştım. Otomatik şanzıman olmazsa olmaz değildi benim için. Araca bakmaya gittiğimde içerisine geçtim ve otomatik olduğunu gördüm, sürpriz oldu. Otomatik şanzımanın rahatlığı (6,4lt/100km), manuelin ekonomisi (4.7lt/100km) seçim sizin... Şu an düşündüğümde ne otomatikten vazgeçebiliyorum ne de düşük yakıt tüketim değerlerinin cazibesinden kendimi alabiliyorum. Bir de şu var benim bagaja ihtiyacım yok ve imkanlarım müsait derseniz Astra K'nın 136hp dizel otomatiğinde de Start /Stop var ve tüketim değerleri (4,6/4,4lt/100km). Benim bagaja ihtiyacım var imkanım zaten var😁 derseniz insignialara bakabilirsiniz...

Eksiğim varsa tamamlayın, kusurum varsa düzeltin lütfen...

Allah herkesin gönlüne göre versin, benim aklıma gelenler bunlardan ibaret, bu aracı düşünenlere yol göstermesi ve herkesin gönlüne göre bir araca sahip olması dileği ile...
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,884
Tepki puanı
6,087
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Opel araçlar için Euro 5 motorlarda artık 15 bin kilometre veya yıl olarak baz alınan bir bakım periyodu var. Ancak benim kişisel önerim her 10 bin kilometrede bir değiştirmek lazım.. Malum ülkemizde yollar veya hava şartları belirli bir standartta gitmiyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Opel araçlar için Euro 5 motorlarda artık 15 bin kilometre veya yıl olarak baz alınan bir bakım periyodu var. Ancak benim kişisel önerim her 10 bin kilometrede bir değiştirmek lazım.. Malum ülkemizde yollar veya hava şartları belirli bir standartta gitmiyor...
10bin km bile bazen çok geliyor gözüme😊
 

Tanseler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2020
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Bahsettiğiniz insignia 1.6 cdti otomatik şanzıman araçla yaklaşık üç yıldır kullandığım astra j aracın motoru şanzımanı birebir aynı ve ağırlık olarak ta aralarında kayda değer bir fark bulunmuyor. Ben de bu benzerliklere istinaden motor ve şanzımandan bahsetmek isterim.

Hasip beyin dediği gibi tam otomatik şanzımanın saniyelik yavaşlığının eğer bir yarışta değilseniz sizi hiç etkileyeceğini sanmıyorum. Rampalarda ya da sollamalarda dip gaz yapıldığında 2 vites birden küçültür. Her eğimde motorun torku yeterince hızlanmanızı sağlar.

Bugüne kadar birkaç sıradışı durum haricinde bu araba yavaş kalıyor dediğimi hatırlamıyorum. O sıra dışı durumlarda yavaş kalmasının sebebi de aracın muadillerinden ağır ve tam otomatik şanzımanlı oluşu...

Motora değinecek olursak;
motor iyi hoş fakat yılın bazı dönemlerinde ilk çalıştırmada triger zincirinden kısa süreli bir ses gelir ve bu ses ben dahil çoğu arkadaşımızı aracından soğutabilmektedir.

Şöyle ki o sesi 3 yıla yakındır duyduğum halde sesin geldiği günlerde kendimi internette yeni araç araştırmasının ortasında buluyorum[emoji846] ses geçince yine unutuluyor tabi herşey...

Alıntıladığım mesajlarda birtakım bilgiler var. Bunları da göz önüne almanızı tavsiye ederim. Gönlünüze göre bir araç almanız dileği ile...

Zincir sesine pek takilacagimi sanmıyorum ( tabi araç motoru için sıkıntı bir durum varsa o ayrı veya normal zamandan daha önce değişmesi gerekiyorsa gibi ) çünkü daha önce kullandigim Fluence aracimda dizellerde ( tüm megane3 ve Fluence dizellerde mevcuttur ) yakıt geri dönüş hortumundan iceriden çok net duyulacak şekilde ses gelir araç rolantide iken ve yine sadece kış aylarinda soğuk havalarda yapar. Ben bu araçtan pek çok şeye asinayim artık yani motora bir sikintisi yoksa ses olarak beni rahatsız etmez.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Tanseler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2020
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
10bin km bile bazen çok geliyor gözüme[emoji4]

Bana da çok kısa geliyor hocam işte ben Fluence te 20.000 de bir 150.000 km ye kdar ( aracı 150.000 de sattım ) gittim servise yağ konusunda beni hiç uari yolda birakmadi. O yüzden bana çok kısa geliyor birde dizel araç olduğundan maliyetler hayli yüksek o bakımdan sordum.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
H

hasanaksoy

Bilgi Girilmemiş
Aradığın en neredeyse tüm donanım Insignia'da. Ve diğer araçlardan çok daha işçilikli bir araç Insignia. Bence şüphesiz almalısın.
 
Üst