A16LET Bitmeyen Sorunlar Ne Yapmalı?

FatihZengin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2019
Mesajlar
10
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar,

Aracım 2012 Astra J GTC 1.6T Manuel 109.XXX KM

Yaklaşık 1 hafta önce aracıma kompresyon ve silindir kapak contası kaçak testi yaptırdım. Bu testler hiç aklımdan yokken tesadüfi olarak yaptırıldı. Kompresyon testinde herhangibir sorun çıkmazken silindir kapak contasında çok az bir kaçak olduğu bilgisi verildi. Bu test würth'ün CO2 testi ile yapılmış olup alt haznedeki su tamamen mavi kalmış üst haznedeki ise koyu yeşile dönmüştür.

Aracımın genleşme kabında belli belirsiz egzoz dumanı kokusu alıyor gibiyim ama tam emin değilim artık iyice pimpirik oldum.
Herhangibir performans düşüşü gözükmemekte.
Yağa su karıştırma, suya yağ karıştırma yok, beyaz duman, mavi duman gibi egzozda bir belirti yok.
4 aydır kullanmaktayım ve bu süreçte hararetin 90'ı geçtiğini görmedim.

Not: Kasım ayından bu yana üst kapak contası, turbo geri dönüş hortumu yağ kaçağı nedeniyle değişti, radyatör su kaçırdığı için radyatör değişimi yapıldı.( 1.5 ay ara ile)

Aracı Kasım ayında satın almış ve aldığım günden beri özenle zorlamadan kullanmaya çalışıyorum, fakat artık çıkan sorunlardan usanma derecesine geldim, muhtemelen önceki sahibi ve sahiplerinin bana mirasları. Neredeyse 1.5 ayda bir sanayideyim, Silindir kapak contası değişimi için ne yapmam gerektiğini ve kime güveneceğimi yapılan işlemler sonrası ne derece sağlıklı olacağından korkuyorum. Sizlerin fikri nedir? (İzmit bölgesinde önerebileceğiniz güvenilir bir yer/usta varsa yardımcı olabilir misiniz.)
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
lpg varmı araçta kompresyon testinde sorun çıkmadıysa bence karışmayın motor açıldıktan sonra bu seferde sürekli fan açmayla uğraşır durursunuz hafif kokabilir egzoz gibi bu antifiriz yüzünden yapıyor conta motor yüksek ısıda çalıştığı için çeliktir kolay kolay yanmaz ve yedek su deposu kararıyorsa is tarzı oluyorsa bundanda anlaşılır kompresör sağlam çıkmış hiç karışmayın sorun yok aracınızda lpg var ise çok hafif lpg kokabilir
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
üst kapak contası dediğinizde üstad sanırım kulbutor contası
 

FatihZengin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2019
Mesajlar
10
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Lpg yok araçta hocam, evet külbütör kapak contası değişti. İs ve kararma belirtisi görmedim su kabında ama yarın tekrar detaylı kontrol edeceğim. Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Lpg yok araçta hocam, evet külbütör kapak contası değişti. İs ve kararma belirtisi görmedim su kabında ama yarın tekrar detaylı kontrol edeceğim. Teşekkürler.
motoru açtırma o zaman yine göz at bir dediğim gibi hafif koku yapabilir bunun sebebide antifirizdir aklınıza bişey gelmesin motorun çekişi güzel ise aksatma yok ise yağını suyunu vaktinden 1000 km önce degistirip binin 100.000 binde yazıktır sadece 120 binde bir ağır bakım yaptırın yeterlidir
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: FatihZengin
Üst