Aşırı yakıt tüketimi çözülemiyor

  • Konuyu başlatan kartalbey84
  • Başlangıç tarihi
K

kartalbey84

Bilgi Girilmemiş
Araciniz otomatik ve sedan mi eğer öyleyse normal değerler.önemli olan uzun yolda ne yaktığı.sadece uzun yolda denemelisiniz.eger ortalamaniz dedigim hizda 7 lt.uzerinde cikarsa ozaman bi sorun var demektir.
aracım 2012 otomatik hatcback hepsi uzun yolda da denedim. Sakin kullanım (105-110 arası) ve 32 lt lpg ile 315 km yapabildim. Yani 1 lt ile 9,8 km. 100 km'de ise 10,2 lt tüketiyor. Normalde 1 lt ile uzun yolda 12-13 km giden var.
 

hadim

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
22 Eki 2019
Mesajlar
60
Tepki puanı
30
Puanları
18
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
aracım 2012 otomatik hatcback hepsi uzun yolda da denedim. Sakin kullanım (105-110 arası) ve 32 lt lpg ile 315 km yapabildim. Yani 1 lt ile 9,8 km. 100 km'de ise 10,2 lt tüketiyor. Normalde 1 lt ile uzun yolda 12-13 km giden var.
Evet baya fazla benim bi arkadaşımın da aynı durum olmuştu fazla yakmaya başladı sorun bujinin bir tanesi çatlak çıkması imis.o pistona giren yakit çığ atıldığı için fazla yakiyormuş.değiştirdi düzeldi.belki siz dede böyle bisey olabilir.not:bujileri de daha yeni değiştirmişti biri çatlak cikmis
 
K

kartalbey84

Bilgi Girilmemiş
Evet baya fazla benim bi arkadaşımın da aynı durum olmuştu fazla yakmaya başladı sorun bujinin bir tanesi çatlak çıkması imis.o pistona giren yakit çığ atıldığı için fazla yakiyormuş.değiştirdi düzeldi.belki siz dede böyle bisey olabilir.not:bujileri de daha yeni değiştirmişti biri çatlak cikmis
Valla hocam ben de bujiden dediler bujileri yeni değiştirttim. Bujiyi de kontrol etti değiştiren usta sıkıntı yoktu. NGK 7X7G almıştım. Fakat işin garibi bujiyi değiştirmeden önce de değiştirdikten sonra da yakıtta hiç değişiklik olmadı.
 

hadim

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
22 Eki 2019
Mesajlar
60
Tepki puanı
30
Puanları
18
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
Valla hocam ben de bujiden dediler bujileri yeni değiştirttim. Bujiyi de kontrol etti değiştiren usta sıkıntı yoktu. NGK 7X7G almıştım. Fakat işin garibi bujiyi değiştirmeden önce de değiştirdikten sonra da yakıtta hiç değişiklik olmadı.
Hocam
Valla hocam ben de bujiden dediler bujileri yeni değiştirttim. Bujiyi de kontrol etti değiştiren usta sıkıntı yoktu. NGK 7X7G almıştım. Fakat işin garibi bujiyi değiştirmeden önce de değiştirdikten sonra da yakıtta hiç değişiklik olmadı.
Hocam bizim araçlar map maf bogaz kelebeği sensorleri oksijen 1.2.konum hepsinden ecuya bilgi giderek yakit oranı ayarlanıyor.birçok sebep olabilir.hatta enjektor ağzı bile genişleme yapmış olabilir.artık deneme yanılma yoluyla ucuzdan pahalıya gideceksin.
 
K

kartalbey84

Bilgi Girilmemiş
Hocam

Hocam bizim araçlar map maf bogaz kelebeği sensorleri oksijen 1.2.konum hepsinden ecuya bilgi giderek yakit oranı ayarlanıyor.birçok sebep olabilir.hatta enjektor ağzı bile genişleme yapmış olabilir.artık deneme yanılma yoluyla ucuzdan pahalıya gideceksin.
hocam şimdi benim yaptırdıklarım şunlar: 1. Buji değişimi
2. Külbütor kapağı diyaframıyla beraber değişimi
3. Maf, map, boğaz kelebeği temizlendi
4. Lpg kontrölü AFR ayarı hepsi tamam.
O zaman şu an ben oksijen sensörüne mi baktırmalıyım? Lpg yeni takıldı zaten ve lpg enjektörlerinde de sıkıntı yok. Şimdi ilk olarak ne yaptırmamı önerirsiniz?
 

OKANCAANNN

Başkan
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
888
Tepki puanı
1,398
Puanları
93
Siteyi ziyaret et
Burada biraz sürüş dinamiklerimizde devreye giriyor. 1.4 T otomatik aracımla kışın imkanı yok şehir içinde 10 litrenin altına inemiyorum. Yaz şartlarındaysa 8-9 litrede geziyorum. İşyeri ile ev arasında malesef 2-3 tane ışık ve bir tanede güzel bir yokuş var. Durum böyle olunca ortalamada yüksek oluyor... Birde yokuş çıkarken arabanın gücünü hissetmeyide seviyorum. Açıkcası sakin kullanmak lazım...
Bende kendimi sorguluyordum :D yakıt konusunda, dediğniz gibi ışıklarda özellikle ara bi yapıştırmak lazım :D.

İlginiz ve yanıtınız için çok teşekkür ederim. Benim bulunduğum şehir trafik olarak çok sakin ve ışık bile yok denecek kadar az. Şehir içi normal trafikte seyreder ve genelde 3 ve 4. viteste kullanırım. Ortalama 1600 devirde ve buna rağmen 32 lt lpg ile sadece şehir içi 250-260 km ancak yapabiliyorum. Yani yeni kullanıcı da değilim ama araçta dengesizlik var. Ne yaptırdıysam da çözemediler

Asıl konuya gelirsek, ortalama tüketim miktarını aldığınız yakıtla kıyaslayarak mı yapıyorsunuz ? Yoksa Yol bilgisayarının verdiği değerlere göremi ? Bazen aracın performansına göre, örnek veriyorum benim aracım nu hafta 7lt gibi bir tüketimi var ama yol bilgisayarında 9 lt gösteriyor, oda aracı bazen yüksek devirli kullanıyorum ve muhtemelen bir süredir de o şekilde kullandığım için değer aşağıya düşmedi. Ama bu hafta uzun yola çıkacağım tekrar deneyeceğim, değerleri kaça düşecek.

Onun dışında da klima sürekli açıksa onun etkisi olabilir, Bazı durumlarda, klimanın motoru gereksiz yorduğunu ve zorladğını biliyoruz, klimada klima motorunda arıza varsa. ( CİTREON NEMO DİZEL aracımdan biliyorum, şirket işleri için kullandığımız bir araç var, enteresandır ki motoruna göre 50-60 kuruşun altına düşürememiştik.Klimada bi sıkıntı çıktı,,bizde soğutsun diye sürekli en yüksekte açık bırakıyorduk, oda motoru zorluyormuş vs.vs gibi bir durum olmuştu,) Benzin-LPG dengesini doğru hesaplıyor musunuz ? ona bakmak lazım. Ama ben bildik bileli opel astraların az yaktığını hiç görmedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
K

kartalbey84

Bilgi Girilmemiş
Bende kendimi sorguluyordum :D yakıt konusunda, dediğniz gibi ışıklarda özellikle ara bi yapıştırmak lazım :D.



Asıl konuya gelirsek, ortalama tüketim miktarını aldığınız yakıtla kıyaslayarak mı yapıyorsunuz ? Yoksa Yol bilgisayarının verdiği değerlere göremi ? Bazen aracın performansına göre, örnek veriyorum benim aracım nu hafta 7lt gibi bir tüketimi var ama yol bilgisayarında 9 lt gösteriyor, oda aracı bazen yüksek devirli kullanıyorum ve muhtemelen bir süredir de o şekilde kullandığım için değer aşağıya düşmedi. Ama bu hafta uzun yola çıkacağım tekrar deneyeceğim, değerleri kaça düşecek.

Onun dışında da klima sürekli açıksa onun etkisi olabilir, Bazı durumlarda, klimanın motoru gereksiz yorduğunu ve zorladğını biliyoruz, klimada klima motorunda arıza varsa. ( CİTREON NEMO DİZEL aracımdan biliyorum, şirket işleri için kullandığımız bir araç var, enteresandır ki motoruna göre 50-60 kuruşun altına düşürememiştik.Klimada bi sıkıntı çıktı,,bizde soğutsun diye sürekli en yüksekte açık bırakıyorduk, oda motoru zorluyormuş vs.vs gibi bir durum olmuştu,) Benzin-LPG dengesini doğru hesaplıyor musunuz ? ona bakmak lazım. Ama ben bildik bileli opel astraların az yaktığını hiç görmedim.
Hocam hesaplamayı depoyu full yaparak bitirene kadar kullanıp yapıyorum. Klima kullanmasam bile 32 lt lpg ile 300 km yi göremiyorum
 

OKANCAANNN

Başkan
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
888
Tepki puanı
1,398
Puanları
93
Siteyi ziyaret et
Hocam hesaplamayı depoyu full yaparak bitirene kadar kullanıp yapıyorum. Klima kullanmasam bile 32 lt lpg ile 300 km yi göremiyorum
O zaman bence, Opel üzerinde uzman bir servise götürün. Aracı denesinler. Çünkü konuyu baştan sona okudum. Olabilecek herşeyi yapmışsınız, baktırın.
 
  • Beğen
Tepkiler: kartalbey84

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,472
Tepki puanı
2,558
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
gaz pedalındaki şifreyi çözün bence.

epey oldu ben de yakıttan şikayetçiydim. düz denilebilecek bir seviyeye yakın çok hafif bayır bir yolda ilerlerken anlık tüketim bariz yüksekti. ayağımı gazdan çekeyim diye düşünüp biraz baskıyı esnettim. aracın gidişinde ve devirde hiç bir düşme olmadı ama yakıt tüketimi dizel araçta 7 litrelerden 5 litreye düştü. bunu buna benzer düzlüklerde defalarca denedim. hızlanmak için önce gaza basıyorum. normal bir hıza ulaşınca gaz pedalındaki baskıyı biraz azaltıyorum. yakıt düşüyor ama sürat ve devir düşmüyor.

ayağınızı alıştırın, kavşaklara gelmeden önce gazdan ayağınızı çekin, ışığa kadar gaza basıp son 100 - 200 metrede fren yapmayın. bir yumurtaya basar gibi basın gaza.

yok ben almayım basar giderim gaza da taşa basar gibi basarım derseniz tüketim yüksek kalır.

sakin kullanımda insanın ruh hali de sakinleşiyor. ayrıca bir arkadaşım söylemişti. basan cebine basar. hızlı gitmek ile yavaş gitmek arasındaki fark 10 - 15 dakika.
 
K

kartalbey84

Bilgi Girilmemiş
gaz pedalındaki şifreyi çözün bence.

epey oldu ben de yakıttan şikayetçiydim. düz denilebilecek bir seviyeye yakın çok hafif bayır bir yolda ilerlerken anlık tüketim bariz yüksekti. ayağımı gazdan çekeyim diye düşünüp biraz baskıyı esnettim. aracın gidişinde ve devirde hiç bir düşme olmadı ama yakıt tüketimi dizel araçta 7 litrelerden 5 litreye düştü. bunu buna benzer düzlüklerde defalarca denedim. hızlanmak için önce gaza basıyorum. normal bir hıza ulaşınca gaz pedalındaki baskıyı biraz azaltıyorum. yakıt düşüyor ama sürat ve devir düşmüyor.

ayağınızı alıştırın, kavşaklara gelmeden önce gazdan ayağınızı çekin, ışığa kadar gaza basıp son 100 - 200 metrede fren yapmayın. bir yumurtaya basar gibi basın gaza.

yok ben almayım basar giderim gaza da taşa basar gibi basarım derseniz tüketim yüksek kalır.

sakin kullanımda insanın ruh hali de sakinleşiyor. ayrıca bir arkadaşım söylemişti. basan cebine basar. hızlı gitmek ile yavaş gitmek arasındaki fark 10 - 15 dakika.
:):) Hocam sizin dediğiniz gibi ekranda anlık tüketimi açıp oradaki değerleri düşük tutabilmek için yapmadığım deneme kalmadı. Artık tüketim düşünmekten psikolojim bozuldu. Şuna kanaat getirdim kesinlikle kullanımdan kaynaklı değil benim sorun. O kadar umursamaz devirsiz kullanan arkadaşlar var ki onlar bile bu değerlere şaşıyor
 
Üst