Astra easytronıc ve actıve select

Ozgurruh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
1,116
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Sizce Opel, easytroniclerinde bir sıkıntı mı gördü ki, yeni nesil araçlarında artık active select sisteme geçmeye başladı ?
Düşünceleriniz nedir?
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Active select eski sistem otomatik şanzumandır ve bu dönemde bunu kullanmak ayıptır.
1,3 cc gücündeki araca koysunlar bakalım gidebiliyormu?
Sanki çok az yakan motoru varmış gibi birde tork konvertörlü şanzuman kullanıyorlar.
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Millet yarı otomatikleri tam otomatik gibi kullanınca bir çok marka sorunlar yaşadı. Easytroniklerde de başlarda sorun yaşandı, sonra güncellemelerle düzeltildi ama adı çıktı bir kere.
Opel çift kavramalı şanzıman yapana kadar Active Select'le devam edecek gibi gözüküyor. 2015 gibi Insignia'nın yeni versiyonuyla çıkabilir.
 

recep76

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
515
Tepki puanı
0
Puanları
0
recep76.blogspot.com
Güncellemeden kastınız yazılımsa değildir umarım. Komple yenilendi easytronic
 

Ozgurruh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
1,116
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Active Select, çift kavramalı sistem değil miydi?
 

.:Rivendell:.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
3,602
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1. Kavrama Tek sayılar 2.kavrama cift sayılar diye biliyorum yani 1den 2 ye geçerken 1 bitmeden 2 kavranmış oluyor.
 

ulas79

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
15,327
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
çift kavramalı şanzıman iki adet baskı balataya sahip bu balatalar arkadaşın dediği gibi biri tek rakamlı vites oranlarını diğeri çift rakamlı olanları kontrol eder ,tabi balata deyince hemen debriyaj vardır gibi bir manık yürütüle bilir ama dsg gibi sistemlerde easytronic şanzımanda olduğu gibi robotik bir kol var ve debriyaj ve vites değiştirme işlemlerini bu parça yapıyor,active selelect ise klasik tork konvertörlü otomatik vitestir tabi klasik otomatiklerden bazı farkları var tiptronik olan bu sistemde diğer tiptronik otomatiklerde olan manuel modda motor belli bir devirin üstünü zorlarsanız siz müdehale etmeseniz bile vites değiştirir özelliği yok yani aracı devir kesiciye sokup istediğiniz gibi bağıttıra bilme şansını veriyor :) birde active select öğrenebilen bir otomartik yani diyelim siz aracı manuel modda şehir içi kullanırken sürekli 2500-2750 devir bandında ve 35-40 km hızda kullanıyorsunuz (tabi gaza yüklenme oranınızda sabit olacak) bir süre sonra manuel moddan d konumuna geçip yine şehir içinde aynı gaza yüklenme oranında kullanınca araç sizin vites değiştirdiğiniz devir aralıklarında vites değiştirmeye başlıyor.
 

vectra38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dayım corsa easytronic almayı düşünüyor. Ben onu easytronic sorunları yüzünden caydırmıştım birkaç gün önce. Şimdi ne dersiniz easytronic alınası oldu mu?
 
Üst