Astra J Aracım Çekmiyor mu?

Ens4181

Kayıtlı Kullanıcı
41-Kocaeli
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
103
Tepki puanı
57
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, aracım Astra J 1.6 115 Hp benzinli, atmosferik motormuş, 50.000'de rutin bakımlarını Opel serviste yaptırıyorum.
Bu aracıma en yakın motorlu daha önce 1.4 Polo benzinli, 1.6 Golf, C5 1.6 ve 1.5 Megane araçlarım oldu, bunlar dizel olandı ve çok güçlü çekiyorlardı, elbette turbo farkı da var ama bu kadar mı olur yani.
Astra J aracımda ilginç bir çeki problemimi var bilemiyorum ama performansı tatmin edici değil, rampalarda da çok zorlanıyor araç, herkeste böyle mi? 1.3 j kasa alma dediler 1.6 aradım kaç ay sanırım değmedi aradığıma. Serviste sormuştum, pc'ye bağlayıp bakıldı ve sorun yok dediler. Bujiler, tüm yağ ile filtre bakımları, triger ve V kayışı vs. zamanı geldiği için değişti. Ateşleme problemi yok denildi ama aracım nedense bana hep bir kasıntılı ilerliyormuş gibi geliyor. Ani hızlanmam gerektiğinde mesela 1. vitesten yüksek devirde 2'ye veya 3'ten 4'e atıp gaza yüklendiğimde araç bir yalpalıyor veya yığılıyor gibi oluyor sonrada yavaş yavaş hızlanmaya başlıyor. Benzinli araçlar daha hızlı tepki verdiğini düşünüyordum, yanlış mıyım? Öğrenmek istediğim şey 1.6 115 Hp benzinli Astra J'ler hep böyle mi? Yoksa aracımda bir sorun mu var?
 
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN

Ersin_35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
187
Tepki puanı
47
Puanları
11
Siteyi ziyaret et
Merhaba. Bundan önceki araçlarınız hep dizel olduysa biraz zorlanirsiniz. Ben dizel megane 2 den corolla 1.6 benzinliye geçince aynı şeyleri hissetmiştim. Ki corolla 132 beygirlik güçlü bir makineydi. Ama ozellikle rampada ve ani hizlanmalarda o dizel daha dogrusu turbo motorun ivlenmesini yapamiyordu. 3 sene alışmaya çalıştım olmadı. Satıp sıfır astra sedan 1.4 turbo aldım. Benim aradığım şey turboymus. Bir sure aracı kullanın benzinli atmosferik araçlar deviri sever. Aracınızın maksimum tork verdigi devire kadar devirlenin. O zaman biraz daha atak oluyor.
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Ani hızlanmak gerektiğinde vites düşürülüp motor devri yüksekte tutulur genellikle. Siz aracı yanlış kullanıyor olabilir misiniz? Ayrıca hissiyat olarak turbo beslemeli araçlarda anlık ivmeyi çok hissedersiniz ama atmosferiklerde tork eğrisi daha stabil olduğundan ivmelenme genelde kullanıcıyı tatmin etmez.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,479
Tepki puanı
2,567
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
aynı şeyin bir benzerini de ben yaşadım. benzinli araçtan sonra dizele geçince çok şaşırmıştım. dizel epeyce kullanıp benzine tekrar dönünce de yine benzin-dizel farkını anladım.

benzinli araç atmosferik motorluysa geçmiş olsun. dizelle kıyas bile yapılamaz.
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
335
Tepki puanı
97
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, aracım Astra J 1.6 115 Hp benzinli, atmosferik motormuş, 50.000'de rutin bakımlarını Opel serviste yaptırıyorum.
Bu aracıma en yakın motorlu daha önce 1.4 Polo benzinli, 1.6 Golf, C5 1.6 ve 1.5 Megane araçlarım oldu, bunlar dizel olandı ve çok güçlü çekiyorlardı, elbette turbo farkı da var ama bu kadar mı olur yani.
Astra J aracımda ilginç bir çeki problemimi var bilemiyorum ama performansı tatmin edici değil, rampalarda da çok zorlanıyor araç, herkeste böyle mi? 1.3 j kasa alma dediler 1.6 aradım kaç ay sanırım değmedi aradığıma. Serviste sormuştum, pc'ye bağlayıp bakıldı ve sorun yok dediler. Bujiler, tüm yağ ile filtre bakımları, triger ve V kayışı vs. zamanı geldiği için değişti. Ateşleme problemi yok denildi ama aracım nedense bana hep bir kasıntılı ilerliyormuş gibi geliyor. Ani hızlanmam gerektiğinde mesela 1. vitesten yüksek devirde 2'ye veya 3'ten 4'e atıp gaza yüklendiğimde araç bir yalpalıyor veya yığılıyor gibi oluyor sonrada yavaş yavaş hızlanmaya başlıyor. Benzinli araçlar daha hızlı tepki verdiğini düşünüyordum, yanlış mıyım? Öğrenmek istediğim şey 1.6 115 Hp benzinli Astra J'ler hep böyle mi? Yoksa aracımda bir sorun mu var?



maalesef öyle. bende de astra j 1.6-115bg var. önceki aracım astra h 1.3cdti idi. ondan buna geçince ben de bu araçta sorun var bu kadar hantal olamaz demiştim. dizelden lpg ye geçince insan bi afallıyor. ama zamanla alıştım sürüşümü lpg ye göre ayarladım sorun kalmadı
 

Ergun U.

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
1,007
Tepki puanı
309
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Sorun astra j ile ilgili değil dizelden sonra herhangi bir atmosferik motor araca geçişte bunu hissedersiniz. Hele ki bahsettiğimiz astra j 1.5 tonluk ağır tonajlı bir kasa araçsa.
 

OKANCAANNN

Başkan
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
888
Tepki puanı
1,398
Puanları
93
Siteyi ziyaret et
Merhaba buradaki çoğu arkadaş bilgilendirmiş sizi, bende 1.4 T Benzinli otomatik 2020 model var, Yazdığınızın aksine rampada gaza yüklendikçe çekiş gücü daha sağlam gidiyor, Sınıfına göre iyi bir kuvveti var diyebilirim. Sizin durum biraz farklı 115'likler kasanın ağır oluşundan ve sanırım atmosferik motorlarda aracın ağırlığından dolayı benzinli araçta olsa çekişi çok iyi hissedemezsiniz. Bu tarz sorunlardan dolayı sanıyorum 140bglikler çıktığını okumuştum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ens4181

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,906
Tepki puanı
1,024
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Turbo araçtan atmosferik araca geçişten sonra yapılan en büyük hata aracı kullanırken turbo araç gibi düşük devirde kullanmaya çalışmaktan kaynaklı performans düşüklüğü yaşama hissiyatıdır.. Bu araçların performans ilacı 4000 devir üstü kullanmaktır. Örnek verecek olursam memleket dönüşü Elmadağ rampasında arka taraf basılmış şekilde 4 kişi+full bagaj yüklü Astra Sedan aracımla girdiğim rampada yol isteyen benim aracım kadar yüklü olmasa da yüklü gibi görünen 1.3 dizel Egea aracı 100'le giderken 5'ten 3. vitese düşerek deyim yerindeyse yapıştırdım ardından ne kadar bassa da nafile, rampa sonunda aynada gözükmüyordu :)
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,926
Tepki puanı
6,130
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Güç isteniyorsa dizel, hız isteniyorsa benzinli tercih edilir. Bu nedenledir ki bütün iş makineleri dizel motora sahiptir. Benzinli motorların bu güçsüzlüğünü artırabilmek için turbo kullanılmaya başlanmıştır. Anlık güç taleplerinde turbo gerekeni yapar.
 

mertk

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
8 Şub 2013
Mesajlar
580
Tepki puanı
66
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
LPG'de AFR ayarının yapılmış olması atmosferik araçlar için özellikle hayati önem arz ediyor. Yaptırdıktan sonra çekişin düzeldiğini fark edebilirsiniz. Ancak ne olursa olsun benzinde biraz daha istekli ve pürüzsüz hissettiriyor benim aracım. EGR ve manifolt temizliği, sensör temizliği ve bakımlar da yapılırsa hiç sorun yaşatmaz ben atmosferik motorun çekişinden gayet memnunum.
 
Üst