Astra J Watts Bağlantısı

mskirca

VIP Üye
10-Balıkesir
Katılım
30 Tem 2017
Mesajlar
830
Tepki puanı
426
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar

Otomobillerde güvenli sürüşün büyük bir bölümünü yol, tekerlekler ve şasi uyumu sağlamaktadır.

Bu uyumu ilk olarak VW grubunun tanımladığı adaptif şasi kontrolü(DCC) teknolojisini geliştirdi. Bu sistemde normal, sport ve konfor olmak üzere üç ayarlanabilir bir süspansiyon sistemi yer almaktadır. Bu farklılıkları arabanın şasiye yakınlığı, amortisörlerin sertlik durumu gibi faktörleri değiştirerek elde etmektedir. Bu kontrolü elektrik sistemi ile sağlamaktadır.

Opel ise bu teknolojiyi flexride şasi diye tanıtmıştır. Bütün özellik manasında aynı seçeneği sunan firma arka süspansiyon konusunda güzel bir farklılık geliştirmiştir. Bu süspansiyon watt’s bağlantılı arka süspansiyondur. Genelde yarış arabalarında kullanılan sistemi günümüz otomobillerine uyurlanmıştır.
Watt’s süspansiyon; aks merkez hattının hemen arkasında bulunan çelik bir çapraz takviye, bağlantının iki gergisini taşıyor. Orta eksende dönen bu gergilerin uçları alt aks taşıyıcılarına bağlı. Böylece yan taraftan gelen herhangi bir darbe, diğer yandan sağlanan eşit miktardaki güçle dengelenerek, stabiliteyi artırıyor. Bu darbe sisteminin en önemli faydası; aksın herhangi bir yatay hareketini önleyerek, daha akıcı bir sürüş ve geliştirilmiş yol tutuşu sağlamaktadır. Watt’s bağlantılı arka süspansiyon, tüm Yeni Opel Astra modellerinde standart olarak sunuluyor


Görüntüleme: https://youtu.be/-fyt3_FAFXo



Mercedes-Benz bunları teknoloji ile birleştirdi ve ortaya Magic Body Control (MBC) çıktı. .) MBC, sürüş sırasında yol üzerinde bulunan tümsek, çukur, yama vb bozukları tespit ederek oluşacak titreşimleri en aza indirmek için geliştirildi. Toplam çalışma süresi saliselerle ifade edilecek kadar kısa olan sistemde S Serisi hareket halindeyken yol üzerindeki bozuk zemini tespit etmek için aracın içerisinde ön camının üst kısmında bir kamera görev yapıyor. Bu kamera, 15 metreye kadar olan alanı tarıyor ve görüntüleri işletim sistemine gönderiyor. İşletim sistemi yol çizgisinin eksenini sürekli takip ediyor. Bu eksen üzerinde oluşabilecek değişiklikleri fark ettiği an, yani eksende bir değişiklik olduğunda o nokta üzerinde otomobilde oluşacak titreşimleri azaltmak için Airmatic süspansiyon sistemini devreye sokuyor.


Astra J nin üstün yol tutuşunun sebebi ortada :cool:

Saygılar...
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,922
Tepki puanı
6,122
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Detaylı bir anlatım olmuş müsadeniz olursa Kaynaklar bölümüne alayım mı ?
 

Murat

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
2,286
Tepki puanı
1,941
Puanları
113
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Farkımız tarzımız astra baş tacımız :cool:
 
  • Beğen
Tepkiler: mskirca

u.uçar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
766
Tepki puanı
159
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yol tutuşta yani konfor ve güvenlikte önemli bir konu watts bağlantılı arka süspansiyon sistemi ama, maalesef bazı astra J modellerde ve K modellerde yok.
 

mskirca

VIP Üye
10-Balıkesir
Katılım
30 Tem 2017
Mesajlar
830
Tepki puanı
426
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Yol tutuşta yani konfor ve güvenlikte önemli bir konu watts bağlantılı arka süspansiyon sistemi ama, maalesef bazı astra J modellerde ve K modellerde yok.
Bildiğim kadarıyla baz modellerde yok. Aslında Astra dışında diğer Opel modellerinde de olmaması şaşırtıcı :oops: Eğer Opel böyle bir yol tutuş sistemi geliştiriyorsa bunu tüm modellerinde kullanmalı bence, Neden sadece Astra? İnsignia gibi üst segment bir modelde neden yok mesela :rolleyes: Kafamda deli sorular :D

Benim aracımda olduğu için keyfim yerinde :cool: o ayrı :p
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat

u.uçar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2017
Mesajlar
766
Tepki puanı
159
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Olay maliyet gibi gözüküyor mesela Astra K larda da bildiğim, 2015 modellerden sonra yok. Benim araçta da var gayet memnunum. Belki İnsignia da farklı sistem vardır D segmentinde bir araç olduğu için.
 

Mustafa Feyzi

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2018
Mesajlar
421
Tepki puanı
103
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
İnsignia nın arkası bağımsız süspansiyon. Bunu kullanan birine sormuştum hem astra hem insignia. Watts bağlantısının insigniaya karşı bir üstünlüğü var mı diye sordum. İnsignia yı kıyaslamam bile dedi. Çok farklı üstün bir yol tutuşu olduğunu söyledi insignia nın. Ben mesela astra kullanıcısı olarak çok çok üstün bir yol tutuşu var diyemem evet standartların üzerinde ama bir jetta yı mesela imkanı olan denesin. Bizim denediğimiz süratler 180-220 arası virajlarda. Yani 120 150 ile basit virajlarda denemedik. O yüzden çok abartılacak bir yol tutuşu yok sadece golf gibi arkası torsiyon değil güzel bir sistem yapmışlar standartların biraz üzerinde yol tutuşu var. Golf gibi diğer markalar gibi hemen kafadan kopmalar arkayı bırakmalar yapmıyor. Bunu hb ler için söylüyorum sedan hiç kullanmadım.

---- Seri mesaj engellendi. Mesajlar birleştirildi. (Opel Forum) ----

Astra j ler makyajlandıktan sonra 1.6 atmosferik motorların edition paketlerinde watts bağlantısını yapmadılar normal torsiyon kullanmışlar. Ama dizellerin edition paketlerinde devam ediyor. Astra k yı çok merak ediyorum 2015 ten sonraki arkası torsiyon modellerin yol tutuşu ve konforunu çok merak ediyorum. Kullananlar varsa tecrübelerini aktarabilirler.
 
Son düzenleme:

mskirca

VIP Üye
10-Balıkesir
Katılım
30 Tem 2017
Mesajlar
830
Tepki puanı
426
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
@Mustafa Feyzi hocam yaptığım paylaşım yanlış anlaşılmasın lütfen :eek: Ben bunu yeni öğrendim ve forumdaki diğer arkadaşlarla paylaşmak istedim fakat yüksek hızda viraja giriş denemeleri için değil, ekstrem koşullarda kazadan kaçınmak için yapılacak manevralarda aklımızda olsun ve Allah korusun böyle bir durumu atlatmak için bilgi mahiyetinde paylaştım.

Sizin yazdığınız süratler bırakın viraja girmeyi otoyol hız limitlerinin içerisine bile girmiyor :) Hocam güvenli sürüş aracın üstün özellikleri ile olmaz, trafik kurallarına uymakla olur! Unutmayınız.. :oops:

Astra'da Watts bağlantısı var diye 130-140km süratle viraja girecek değilim, bu sadece benim manevralar için farkındalığımı arttırır o kadar. Zaten videoyu izlerseniz 73km hızla test edildiğini görürsünüz, yani 130km (veya sizin yazdığınızla 180km/sa) hızla gireceğiniz viraja watts bağlantısı ne yapsın adaptif şasi kontrolü ne yapsın :)

Trafik kurallarına uymak, hız limitleri dahilinde (belki %10-20 fazlası) hareket etmek birbirimize olan sorumluluğumuzdur. Hepimiz sevdiklerimiz ve kendimiz için can taşıyoruz trafikte :)

Saygılar.
 

Ergun U.

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
1,007
Tepki puanı
309
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Muhtemelen bu özellikten benimkisi baz donanım olduğu için yoktur. Ama Astra'ma güvenim tam. Cumartesi Bursa İnegöl arasında virajlı ve rampalı yollardan geçerken köpek çıktı yola. Yolun dışına doğru hareket ediyordu ben solundan geçerim dedim hızımı azaltmadım. Ani bir hamleyle köpek ters yöne yöneldi. Mesafe dar olunca frende yapamadım direksiyonu önce sağ sonra sol yapıp arabayı öyle toparladım. Resmen ucuz atlattım Allah'tan arkada araba da yoktu. Bundan önceki arabam 301 idi o hamleyi o arabayla yapsaydım takla kaçınılmaz olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: mskirca
Üst