Çarpıştıktan sonra macunlu ve orjinal tampon hasar farkı

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Fabrikadaki statik kuru boyanın yerini hiçbirşey tutmaz.
Tampon çok önemli değil, 10 sefer de boyatsanız plastik aksam ama masraf nihayetinde.
Tampona macunla tamir yapılmışsa baştan o yanlış aslında. Komple temizlenip boyanınca bu kadar çabuk çatlamaz boyası.
O zaman hasarsız aynı renk orjinal bir çıkma tampon bulabilirsem en iyisi sanırım...
 

OKANCAANNN

Başkan
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
888
Tepki puanı
1,398
Puanları
93
Siteyi ziyaret et
Neyseki yabancı değilmiş diyelim :) Geçmiş olsun. Çıkmadan ziyade, orjinal ham renk bulabilirseniz, onu alıp boyatmanızı tavsiye ederim. Çünkü öyle olduğunda boyayı iyi alır, üzerinde katman olmayacağı için astarı güzel atılırsa, uzun ömürlü kullanabilirsiniz. Astar atılıp Fırınlama yapılıyor, Tekrar üzerine 1 kat daha atılıp tekrar fırınlama yapılıyor, 2. defa atıldığında yanılmıyorsam koruyucu gibi birşey var, kimyal atılıyor. Şurdan biliyorum tekstil işiyle ilgilendiğimiz için boyaya ayrı bir kimyasal atılıyor, polyester zemin veya pamuk zemine iyice yapışın diye.Eğer o aşamada, 1 tık pahalı olabilir ama böyle yaptırın.Aracın orjinal boya kodu, koltuğun altında mı biryerde yazıyordu, sanırım. Opellerde çok bilgim yok ama, varsa teknik bilgsi olan o şekilde anlatabilir.. Boya konusunda öyle tanzikli suyla falan boya çıkacağını sanmıyor. Bazı yerlerde kapsamlı fırınlama veya kimyasallara hakim olmadığı için renk farkı ve uzun ömürlülük konusunda atmalar olabiliyor. İstanbulda olsaydınız iyi bir ustaya yönlendirebilirdim.

Ama bana sorarsanız çıkma üzerinde boya olan çok mantıklı gelmiyor.
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,441
Tepki puanı
1,959
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bir kaportacı abiyle görüştüm. Yan sanayi tamponda tazyikli su tutlması sebebiyle boyada atma olur dedi. Orjinal çıkma alırsan zımparalar boyarız, orjinal gibi olur dedi.

Yan sanyide astar boya sıfırdan atılacak, çıkmada esnek bir astar, boya vb tabakası mevcut zaten, sanırım o yüzden usta orjinal çıkma al diyor...
Ne tazyikmiş o...Bahsettiği kadar tazyikli olursa Boyadan önce tamponu eline alırsın...Adam sanki Toma ile araba yıkayacak...Yok ya sen ona bakma...Sıfır ürüne daha iyi yapışır boya vernik sertleştirici vs...Tamponu bulacaksın,çatlağı çutlağı varmı tırnakları sağlammı bakacasın...Hadi sağlam çıktı orjinalmi değilmi onu anlayacaksın vs...Orjinali ile yan sanayi arasında çok fark varsa al yan sanayi,yoksa orjinali sıfır al...Ben olsam bu şekilde yapardım...
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Ne tazyikmiş o...Bahsettiği kadar tazyikli olursa Boyadan önce tamponu eline alırsın...Adam sanki Toma ile araba yıkayacak...Yok ya sen ona bakma...Sıfır ürüne daha iyi yapışır boya vernik sertleştirici vs...Tamponu bulacaksın,çatlağı çutlağı varmı tırnakları sağlammı bakacasın...Hadi sağlam çıktı orjinalmi değilmi onu anlayacaksın vs...Orjinali ile yan sanayi arasında çok fark varsa al yan sanayi,yoksa orjinali sıfır al...Ben olsam bu şekilde yapardım...
Abi bizim sedanlarda tampon altında siyah bir çıta var. Onlineyedekparca.com'da gm orjinal 1300tl idi, tampon ne kadardır tahmin edemiyorum 😊 komple tamponun yan sanayisi 300tl idi sanırım. Başka bir kaportacım var ona da bi göstericem bakalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
Üst