Corsa 1.3 cdti essentia ve racehip

ozgurkk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar

Ben aranıza yeni katılan bir Corsa tutkunuyum. Racechip ve tuning ile ilgili olarak forumda çok şey okudum ve bu başlığı açmaya karar verdim.

Aracım 2013 Corsa D 1.3 CDTI Essentia idi. Şu an 2017 1.4 Enjot AT kullanıyorum. Her neyse konuya dönüyorum.

Bu sene Mart ayında gözümü karartıp Racechip pro2 aldım ve aracıma taktım. Stok ayarları olan B1 ile 3 ay kadar kullandım. İlk izlenim, özellikle düşük devirlerde canlanmayı hemen hissediyorsunuz. 0-80km hızlanması gayet iyiydi.

Ama bununla beraber DPF (dizel partikül filtresi) rejenerasyonu normalde 2-3 ayda bir olurken haftada 2-3 defa olmaya başladı. Neyse dpf'yi rejenere ederek ışığı söndüre söndüre kulanmaya devam ettim. Ancak son 2 rejenerasyonda acele nedeniyle yarıda bırakmak zorunda kaldım. Sonunda aracın servis ışığı yandı (hani şu üzerinde anahtar olan). Özel bir opel servisine götürdüm ve bilgisayara bağladılar. Bilgisayarla arabayı 30 dk kadar rejenere ettiler ve arıza söndü. Aracı kullanmaya devam ettim.

Geçtiğimiz ramazan bayramında hazır istanbul boşken ve gece 03:00 gibi adam akıllı bir deneme yapayım dedim. Pendikten çıktım, arabayı gazladım bir güzel. 160 km civarı motor 4000 rpm seyrederken yani son süratlerde gezerken birden motor devri düşmeye ve yavaşlamaya başladım.mecburen yavaş yavaş sağa çektim. Kontağı bir kaç defa kapatıp açmama rağmen motor devri 1500ü asla geçmiyordu. Bir kaç defa bir kaç dakika bekleyip tekrar denediğimde ilk başta yüksek devir verdi ama sonra tekrar devri kesip 1500'de sınırladı. Racechip'i sökmem bir işe yaramadı. Kaldım yani yolda. Mecburen çekici ile çektirdim arabayı.

E tabi bayram olduğu için servisler hepsi kapalıydı. 2 gün arabasız kaldım.

Neyse ilk iş gününde yetkili opel serviste DPF'ye kimyasal temizlik yaptılar. arabamı öğleden sonra aldım. RaceChip'i takmadım 2 hafta. Hiçbir sorn olmadı. Ne dpf ne de başka bişey. Araba yağ gibi gidiyordu. Sonra yine rahat duramadım ve RaceChip'i tekrar taktım. Ayarlarını 3-3'e aldım (forumda yazanlara göre). Bir süre yine yukarıdaki gibi kullandım. Dpf yine haftada 2 defa doluyor ve rejenere ettiriyordum. Tekrare olmaz diye kurban bayramında bir sabah yine istanbul boşken samandıra-kartal bağlantısı üzerinden kartal köprüsüne son gaz seyrederken 170-180 km civarında yine yukarıda bahsettiğim durum başıma geldi. yine çektirdim arabayı. Bu sefer 3 gün arabasız kaldım :cry:

Yine aynı opel servise aldım ve bu sefer Racechip'i hiç takmadım. Racechip teknik servis ile yazıştım, aynen aktarıyorum :


Bekir KAHRAMAN
5 Sep

to me
Merhaba
2-2 ve 3-3 DPF sorunu olmayan araçlarda kullanılabilir.
Ama bu sorun başladıysa bu ayarlar kullanılamaz.
E/0 Ayarında % 18 güç artışı sağlanır yakıt ekonomisi içinde ideal bir ayardır



From: Ozgur KOLUKISA
Sent: Tuesday, September 5, 2017 11:03 AM
To: Bekir KAHRAMAN
Subject: Re: Corsa 1.3 cdti 75 ps/170 nm dpf sorunu

Merhaba Bekir Bey,


Forumlarda ve çoğu yerde Corsa D için 2-2 ve 3-3 uygun olduğunu duymuştum bu şekilde ayarladım bende.

Peki E-0 ayarında araçta performans ve yakıt açısından bir düşüş veya yükseliş olur mu? Yani bu ayar turbonun daha geç devreye girmesi yada chipin daha erken veya erken devreye girmesi midir

Saygılarımla

Özgür KOLUKISA


2017-09-05 10:58 GMT+03:00 :
Merhaba Özgür Bey DPF ışığının daha önce yanıyor olması sorunun önceden başladığını gösteriyor
Ayarların 3 3 olması çok yüksektir
Dpf sorunu olan arçlarda Ayarları S1: E S2: 0 olarak tasfiye edebiliriz.




RaceChip Chiptuning Türkiye
İstoç Oto Ticaret Merkezi O3 Blok No:114 Bağcılar/İst.

Web www.racechip.com.tr

image001




From: Ozgur KOLUKISA
Sent: Saturday, September 2, 2017 12:27 AM
To: teknik@racechip.com.tr
Subject: Corsa 1.3 cdti 75 ps/170 nm dpf sorunu

Merhaba,

Aracımda bir kaç aydır RC pro 2 kullanıyorum.

Taktıktan 1 hafta a sonra dpf temizleme ışığı yandı. Temizliği yaptım ama haftada 3 defa ışık yanıyor. Daha önceden yani box takılmadan çok nadir yanardı.

1 defa bu sebeple yolda kaldım. Motor kendini korumaya aldı. Yetkili servis partikül filtresini temizlemek zorunda kaldı. Hala haftada 2 yada 3 defa devreye giriyor ve aracı yüksek devirde kullanıp temizliği bitirmek zorunda kalıyorum. Ayarlarım arıza vermeden önce b1 di. Şu an 3-3.

B1de haftada 1 ışık yanıyor, 3-3de ise haftada 2 yada 3 defa..

Corsa 1.3 cdti 75 ps 170 nm z13dtj motor için uygun ayar ne olmalı. Bu dpf sorunu gerçekten çok can sıkıcı olmaya başladı.

Bu arada kendim bir test yaptım. Chip i söküp 3 hafta test ettim, sıkışık trafik ve düşük devirde bile dpf ışığı yanmadı. Chip i tekrar taktıktan bir kaç gün sonra yine dpf temizlik lambası yandı. Dpfyi temizleyip devam ediyorum şu an.

Sizden istediğim şey bu sorunun kalkması için uygun ayarlar (switch) ve gerekiyorsa box için yazılım güncellemesi.

Aracım için vaadi edilen yaklaşık 95 ps ve 215 nm torku korurken dpf sorunu olsun istemiyorum.

Sanırım konuyu net anlatabildim.

Yardımlarınızı rica ederim


Yani Corsa D 1.3 Dizeller dpf sorunlu araçlar Dpf sorunu olan arçlarda Ayarları S1: E S2: 0 olarak belirlemek en güvenli seçenek.


Umarım bu Corsa'ya Racehip taktırmayı düşünen ve taktıran arkadaşlara faydalı olur.

Peki sonra ne oldu? Aracımı sattım, herhangi bir sorunu yoktu. Yetkili opel servis'e sattım hem de. Zaten detaylı test ve expertiz yaptılar almadan önce.

Saygılarımla:bir:
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,465
Tepki puanı
2,550
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
orijinal olan her neyse ben ondan yanayım. hızlı gitmek değil güvenli gitmek iyidir.

geçmiş olsun.
 

fifa5107

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim araç 1.3 cdti 55kw olan. Benimkinde chipset falan yok yüklü olarak düz yolda 170 180 ı ben zaten görüyorum. Chip e gerek duymadım hiç
 
Üst