Corsa D Okuma Lambası

tcoban

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
219
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Hocam ben biraz TIS 2000' i kurcaladım ve şunları öğrendim.

1-) Tavanda şu an 3 kablo olduğundan söz etmiştim. Yeni tavan lambasındaki 4. kablo tuşları aydınlatması için çekilen ve ışığın dimlenmesine yarayan kablo.

2-) Diğer 3 kablo eskisi gibi aynı görevi görüyor. Yani tuş lambaları yanmasın dersem sök kes ve tak şeklinde olacak fakat tuşların da dimlenmesini isterim. Bunun için göstergeden falan bir hat alınabilir. Bu kısım problem değil.

3-) Tuş lambasını hesaba katmazsak 1 adet +12V geliyor, 2 tane de şase var. Şaselerden bir tanesi bildiğimiz normal şase, ötekisi BCM' deki multimeter' e gidiyor ve ışığın kademeli sönmesini sağlıyor. Kapı açıkken yanmasını istemezsek anahtarı kapalı konuma getirmek gerekli. Anladığım kadarıyla bu şaseyi kapılar ve kontak aktif hale getiriyor.

2 adet okuma lambasını kapı açık kapalı farketmez, istediğim zaman anahtarlarından yakıp kapatabiliyorum.

Ortadaki tavan aydınlatması içinse:

1-) Anahtarı kapalı konumda ve kapılar da kapalı iken lamba yanmıyor. Anahtar kapalı konumdayken multimetere bağlı şase iş başında ve kapı açılınca yanmaya başlıyor.

2-) Kapılar kapalı ve ben tavan aydınlatmasını yakmak istersem anahtardan açıp kapatabiliyorum.

3-) Tavan aydınlatmasının anahtarı sadece 2 şase arasında değişiklik yapıyor.

Şu durumda şöyle bir sorum olacak size :)

Benim bu tavan aydınlatmasını kapılar açıkken komple kapatmam yukarıda yazdıklarım dahilinde mümkün olmuyor değil mi? Çünkü kapı açık yada kapalı farketmez anahtarı açık konuma getirince normal şaseye geçiyor ve daimi olarak yanıyor. Kapalı konuma getirince ise kapılar açılınca yanıyor :)

Kafanızı karıştırdıysam kusuruma bakmayın :(

üstat montajı tam tamamladın mı sen bu konunu yeni farkettim ben heralde. bende bunun için baya araştırdım. montajı kaldı tam olarak yapabildin mi. sar- kırmızı- siyah beyaz bu kabloların fonksiyonunu çözmüştüm fakat tavandan gelen kablolara dağıtımı tam olarak nasıl yapacağım bilmiyorum çünkü eksik kablo var oda far anahtarının bir pininden paralel çekilecekti sanırım öyle kalmıştı aklımda..
 

tcoban

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
219
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
1. maddede yazdığın düğmesi kapalı iken kapının açılması ile orta lamba yanıyormu ?; orta lambanın yanması için kapını kapalı olması gerekti???? bilgi verebilir misin?
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
üstat montajı tam tamamladın mı sen bu konunu yeni farkettim ben heralde. bende bunun için baya araştırdım. montajı kaldı tam olarak yapabildin mi. sar- kırmızı- siyah beyaz bu kabloların fonksiyonunu çözmüştüm fakat tavandan gelen kablolara dağıtımı tam olarak nasıl yapacağım bilmiyorum çünkü eksik kablo var oda far anahtarının bir pininden paralel çekilecekti sanırım öyle kalmıştı aklımda..

Hayır araştırmamı yapıp montaj için gerekli notlarımı alıp kaldırdım, şimdilik duruyor boşta :)

Kabloların renklerini tam hatırlamıyorum ancak 3 tane + uç bir tane şase bağlantısı var.

1. si kapılar açılınca + veren uç
2. si kapılar açıkken yada kapalı iken tuşuna basıp yakabildiğimiz + uç
3. sü ise tuş aydınlatmasında kullanılan parlaklığı arttırılıp azaltılan yani dimmer özellikli + uç

Bizim araçlarda normalde tavanda 3 kablo var.
1. si kapılar açılınca + veren uç
2. si kapılar açıkken yada kapalı iken tuşuna basıp yakabildiğimiz + uç

Eskik olan kablo, tuş aydınlatması için gereken kablo. Bunu da herhangi bir yerden alabilirsiniz.

Ben yanlış yazmışım hocam herhalde. Kapılar kapalı iken sadece okuma lambalarını çalıştırabiliyorsunuz. Orta lamba kapılar kapalı iken yanmıyor, sadece kapılar açıldığında yanıyor.
 

tcoban

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
219
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Hayır araştırmamı yapıp montaj için gerekli notlarımı alıp kaldırdım, şimdilik duruyor boşta :)

Kabloların renklerini tam hatırlamıyorum ancak 3 tane + uç bir tane şase bağlantısı var.

1. si kapılar açılınca + veren uç
2. si kapılar açıkken yada kapalı iken tuşuna basıp yakabildiğimiz + uç
3. sü ise tuş aydınlatmasında kullanılan parlaklığı arttırılıp azaltılan yani dimmer özellikli + uç

Bizim araçlarda normalde tavanda 3 kablo var.
1. si kapılar açılınca + veren uç
2. si kapılar açıkken yada kapalı iken tuşuna basıp yakabildiğimiz + uç

Eskik olan kablo, tuş aydınlatması için gereken kablo. Bunu da herhangi bir yerden alabilirsiniz.

Ben yanlış yazmışım hocam herhalde. Kapılar kapalı iken sadece okuma lambalarını çalıştırabiliyorsunuz. Orta lamba kapılar kapalı iken yanmıyor, sadece kapılar açıldığında yanıyor.

kardeş şimdi opel kullanım kılavuzuna göre olması gerekeni yazayım fakat ben henüz montajı yapmadım:

a. Kapılar kapalı konumda iken orta lamba orta tuş ile kumanda edilebilir.
b. Kontak açık konumda iken okuma lambaları ilgili tuşlarla kumanda edilir.

Buradan çıkan sonuç: kapılar ancak kapalı konumda iken orta lamba yanabilir. Okuma lambaları için ise kontağın açık olması yeterlidir.Kapılardan bağımsız oluyor yani.
a. ve b. maddesine göre bir hatam varsa konuşalım netleştirelim bu işi.

Tavanda benim 3 kablo var siyah, sarı-gri, diğeride sarı(veya kahverengi gibi bişey fakat sarı diyelim)
Bu kabloların yeni lambaya göre bağlantısı hakkında netleştirdiğin bişey varmı? Aşağıdaki renklere göre:
Yeni lambada 4 renk var sonuçta:
1. siyah
2.Sarı
3.Beyaz
4.Kırmızı

Burada benim anladığım eğer mevcut kablomuzda toprak yeni lambada sarıya bağlanacak. Ancak kırmızı ve beyaz hangi kablomuza bağlanacak bilmiyorum.
ancak SADECE kırmızıya 12 V verildiğinde tüm lambalar yanabiliyor SADECE beyaza verildiğinde ise orta lamba hiç yanmıyor diğer okuma lambaları tek yanıyor ancak ikiside yanabiliyor fakat kısılıyor. Beyaz ve kırmızı kablo uçları bizim tavanda hangi renklere bağlanacak netleştiremedim henüz
 

tcoban

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
219
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Ayrıca bir resimde senin tavanda 4 kablo geldiği gibi anlaşılıyor doğru mu gördüm Birde kabloları tavanda kestin mi sen? Ben kesmeyi düşünmüyorum soketten çıkarıp yeni lamba soketine takmayı düşünüyorum Bu durumla ilgili bir sorun mu yaşadın pinleri yeniden aynı kablolara geçireceksin mecburen sanırım
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
kardeş şimdi opel kullanım kılavuzuna göre olması gerekeni yazayım fakat ben henüz montajı yapmadım:

a. Kapılar kapalı konumda iken orta lamba orta tuş ile kumanda edilebilir.
b. Kontak açık konumda iken okuma lambaları ilgili tuşlarla kumanda edilir.

Buradan çıkan sonuç: kapılar ancak kapalı konumda iken orta lamba yanabilir. Okuma lambaları için ise kontağın açık olması yeterlidir.Kapılardan bağımsız oluyor yani.
a. ve b. maddesine göre bir hatam varsa konuşalım netleştirelim bu işi.

Tavanda benim 3 kablo var siyah, sarı-gri, diğeride sarı(veya kahverengi gibi bişey fakat sarı diyelim)
Bu kabloların yeni lambaya göre bağlantısı hakkında netleştirdiğin bişey varmı? Aşağıdaki renklere göre:
Yeni lambada 4 renk var sonuçta:
1. siyah
2.Sarı
3.Beyaz
4.Kırmızı

Burada benim anladığım eğer mevcut kablomuzda toprak yeni lambada sarıya bağlanacak. Ancak kırmızı ve beyaz hangi kablomuza bağlanacak bilmiyorum.
ancak SADECE kırmızıya 12 V verildiğinde tüm lambalar yanabiliyor SADECE beyaza verildiğinde ise orta lamba hiç yanmıyor diğer okuma lambaları tek yanıyor ancak ikiside yanabiliyor fakat kısılıyor. Beyaz ve kırmızı kablo uçları bizim tavanda hangi renklere bağlanacak netleştiremedim henüz

Ben de henüz montaj yapmadım :)

Bizim araçların tavanında 3 adet kablo var. Bir tanesi kapılara bağlı, bir tanesi kapılardan bağımsız bir tanesi ise şase. Takmak istediğimiz okuma lambası için ise 4 kablo gerekiyor. Bu 4. kablo ise okuma lambası üzerindeki tuşların aydınlatılması için kullanılıyor. Aslında tuşların aydınlatılması şart değil, olmasa da olur, fakat orjinal görünüm için bu kablonun herhangi bir tuş aydınlatmasından çekilmesi gerekiyor. Araç üzerindeki tüm tuş ve göstergelerin ne kadar parlak olacağını far anahtarının yanından ayarlayabiliyoruz.

Bizim araçların mevcut aydınlatmasında bulunan soket ile okuma lambalarının soketi farklı ve birbirlerine uymazlar. Bağlantıyı sağlamanın 2 yolu var. Birincisi kabloları karşılıklı olarak sıyırıp bağladıktan sonra elektrik bandı ile izole edebilirsiniz ki bu yol kaba bir yol olur. İkincisi ise okuma lambasında bulunan soketin karşılığını temin edip kabloları bu sokete uygun şekide yerleştirebilirsiniz.

Tavandan sokete gelen kablolar ve soketten lambaya giden kabloların renkleri farklı olduğu için kafa karıştı biraz sanırım.

Ben şu an size sadece tavandan gelen siyah kablonun şase olduğunu ve lambadaki sarı kabloya bağlayacağınızı söyleyebilirim. Diğer 2 kablonun işlevlerini ayırt etmek için ise TIS 2000 programını yükleyebilirsiniz. Orada hangi kablonun ne işe yaradığı hakkında tüm bilgiler mevcut. Ben bilgisayarıma format attığım için program bende silindi fakat torrentte bulabilirsiniz. Program konusunda sıkıntı çekerim derseniz ise bir oto elektrik kalemi ile kapıları kitledikten hemen sonra voltajı kesilen yada kapılar açıldıktan sonra voltaj gelen ucun, orta lambanın +ucuna bağlanacağını, kapılar kapalı iken dahi sürekli voltaj gelen ucun ise okuma lambalarının + ucuna geleceğini tespit edebilirsiniz.

Bir tüyo vereyim, eğer tuş aydınlatması için konsoldan kablo çekmek zahmet verecekse ve tavandaki tuşların parlaklığının arttırılıp azaltılması sizin için çok önemli değilse, okuma lambasından bir paralel çekip bahsettiğimiz 4. kabloya bağlayın. Okuma lambasının tuş aydınlatmaları araçtaki diğer tuşlardan bağımsız olarak sabit ve parlak biçimde yanacaktır ve tavanda olduğu için göze de batmayacaktır :)
 

tcoban

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
219
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
muzaffer kardeş, mevcuttaki toprağın rengini bilmiyordum siyahmış saol. oto elektrik kalemim malesef yok :( siyahı lambamdaki sarıya bağlayacağım geriye kırmızı ve beyazın kablolarını bağlamak kalıyor bunlarıda tesisatımdaki sarı ve sarı-gri ile deneyerek test edeceğim. Yeni lambamdaki tuşların kablosuda siyah zaten bunu biliyorum. bunun için tesisatım hazırda yok kablosuda zaten yeni çekilecek o halde sorun kalmıyor basit bir denememle çözeceğim inş. bu arada benim yeni lambam için soketim var şuandaki tesisatımdaki eski lambanın soketi girmiyor evet ancak kabloyu kesmeme gerek yok. içindeki kablo pinlerini soketten ayırıp yeni soketin içine takacağım. Bende TIS yüklü ancak yeni lambam için kırmızı ve beyaz kabloların nereye gittiğini anlayamadım o yüzden sorayım dedim. Bu TIS bazen karışık geliyor ve örneğin söktüğüm lambanın tesisatı varmı ben göremedim neyse ona gerek kalmayacak bu şekilde. Sen yeni ve paralel kablo çekme işini kablo kesmeden elektrik alma aparatları ile mi yapıcaksın? bende far anahtarının arkasından uygun pinden bu aparatı kullanarak yapmayı planlıyorum.Okuma lambasından paralelde çekilebilir ama zaten diğer tesisatlarıda geçirdiğimde bu 4. kabloyuda far anahtarından aldırırım diyorum. Hem böylece orjinal olur.
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
muzaffer kardeş, mevcuttaki toprağın rengini bilmiyordum siyahmış saol. oto elektrik kalemim malesef yok :( siyahı lambamdaki sarıya bağlayacağım geriye kırmızı ve beyazın kablolarını bağlamak kalıyor bunlarıda tesisatımdaki sarı ve sarı-gri ile deneyerek test edeceğim. Yeni lambamdaki tuşların kablosuda siyah zaten bunu biliyorum. bunun için tesisatım hazırda yok kablosuda zaten yeni çekilecek o halde sorun kalmıyor basit bir denememle çözeceğim inş. bu arada benim yeni lambam için soketim var şuandaki tesisatımdaki eski lambanın soketi girmiyor evet ancak kabloyu kesmeme gerek yok. içindeki kablo pinlerini soketten ayırıp yeni soketin içine takacağım. Bende TIS yüklü ancak yeni lambam için kırmızı ve beyaz kabloların nereye gittiğini anlayamadım o yüzden sorayım dedim. Bu TIS bazen karışık geliyor ve örneğin söktüğüm lambanın tesisatı varmı ben göremedim neyse ona gerek kalmayacak bu şekilde. Sen yeni ve paralel kablo çekme işini kablo kesmeden elektrik alma aparatları ile mi yapıcaksın? bende far anahtarının arkasından uygun pinden bu aparatı kullanarak yapmayı planlıyorum.Okuma lambasından paralelde çekilebilir ama zaten diğer tesisatlarıda geçirdiğimde bu 4. kabloyuda far anahtarından aldırırım diyorum. Hem böylece orjinal olur.

Paralel elektriği nasıl alacağımı hiç düşünmedim inanınki, bana da bir tanıdık vermişti bu fikri. TIS' ı kurcalarsanız karışıktır biraz fakat her şey vardır. Okuma lambasının iç tesisatı yoktu fakat hangi kablonun hangi kabloya karşılık geleceği falan yazıyordu :)

Far anahtarının tuş aydınlatmasından alırsanız tabi ki orjinal olacak :)
 

tcoban

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
219
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Mevcut tavan lambamız için tesisat şemasını bulamıyorum.
3 renk kablo geliyor: siyah, sarı-kahve, sarı.. bcmde hangi pinlere bağlı, TISi veya corsa d elektriği iyi bilenler yanıtlarsa sevinirim
 
Son düzenleme:

berkerdogan66

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
11 May 2009
Mesajlar
181
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Bu aydınlatmada Corsa D kinden farklı olarak sadece okuma lambası yok mu fazla olarak. O zaman okuma lambası anahtarı için çakmaktan kablo çekilse olur mu acaba?
 
Üst