Çözülemeyen Rölanti Problemi

ahmetcaglar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ara 2013
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selamlar Opelim.net ailesi.Daha öncede yaşadığım sıkıntıyı yazmıştım ama çözüm bulamadım.Problem üstüne problem yaşıyorum.Bir türlü çözülemeyen bir rölanti problemim var.3 ay kadar önce aldığım 2005 Astra Elegance,rölanti halindeyken (teşbihte hata varsa affola) hırhırhır gibi sesler çıkarıyor.Durum viteste iken azalıyor.Ara sıra rölanti kendisi 2000 devirlere kadar çıkıyor.Bazen güç kaybı oluyor araba bağırmasına rağmen gitmiyor gaz/benzin yemiyor.Cihazda silindir teklemesi hatası alıyoruz.Yapılan ölçümlerde gaz kelebeği rölantide %14 gaz gönderiyor.(Normal araçlarda %2 olduğu söylendi).3 kez aracımı Kocaeli/İzmit Oziii Servis'e götürdüm ama sorunu bir türlü çözemedik.Ozan usta Allah var yardımcı oldu ama bu durum çok can sıkıcı olmaya başladı fikirlerinize ihtiyacım var.En son aracım 5 gündür sanayideydi.Artık bunaldım çok sevdiğim aracımdan vazgeçmek üzereyim.Yardımcı olursanız sevinirim :confused:

-Yapılan İşlemler-
1-Boğaz kelebeği temizlendi
2-Motorda bulunan ufak tefek hava alma sorunları halledildi.
3-Oksijen sensörü değişti,akü test edildi.
4-Yazılım güncellendi.
5-Son olarak silindir kapağı açıldı ve sübap yatakları değişti.
 
Son düzenleme:

selo06

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
1,431
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
hava alan yerlerin düzeltildiğinden iyice emin olun,ayrıca yazınızda rolanti motoruna ilişkin bi işlem yazmamıssınız,sübap yatakları neden değişti,araçta lpg varmı,elektrik tesisatınız ne durumda.
rolanti bozukluğunun o kadar sebebi olabiliyoki iş zorlaşıyor
 

ahmetcaglar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ara 2013
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hava alan yerlerin düzeltildiğinden iyice emin olun,ayrıca yazınızda rolanti motoruna ilişkin bi işlem yazmamıssınız,sübap yatakları neden değişti,araçta lpg varmı,elektrik tesisatınız ne durumda.
rolanti bozukluğunun o kadar sebebi olabiliyoki iş zorlaşıyor
hava alan yerler 2 kez kontrol edildi :( rölanti motoru fikrini tekrar sorayım ustaya dediğiniz gibi bakılmamış olabilir.Sübap yataklarının bozulduğunu söyledi usta tam sebebinden bende emin değilim malesef.Aracıma lpg yi sonradan taktırdım ama taktırmadan öncede bu problem vardı.Elektrik tesisatı bakımı yapıldı herhangi bir kaça gözlemlenmedi.En son bugün aracımı haftasonu kullanmak için aldığımda usta ekzantirik dişlileri kayma yapmış olabilir dedi ona bakılacak :confused:
 

selo06

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
1,431
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Elektrik tesisatı akü astra H için çok önemli,o yüzden sordum,rolanti motoruda aynı şekilde bi kontrol ettirin,bana ustanız boş işler yapıyor gibi,subaplarla egzantriklerle uğraşmadan önce rolanti için yapcağı şeyler boğaz temizliği rolanti motoru temizliği yada değişimi.Sonra sorun devam ediyorsa sensörler,hava akış vs devam eder.Kaçm binde araç? Bende de rolanti bozukluğu var aldığımdan beri bazen çoğalıyo ama genel olarak düzgün,193 binde,daha subap egzantrik uğraşmadım,tek ustada takılı kalmayın derim başka ustalrada sorun fikrinizolur.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
astra 1.6 ların motorlarından birinde yağ basıncına göre egzantrikleri ayarlayan egzantrik dişlileri var sorun çıkarabilir bakıldımı?
motor kodunuz nedir ona göre bilen arkadaşlar fikirlerini söyleyebilir.
ayrıca birde emme manifoldu temizliği konusu vardı astra 1.6 lar için faydalı olabilir sizin için...
 

ahmetcaglar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ara 2013
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
astra 1.6 ların motorlarından birinde yağ basıncına göre egzantrikleri ayarlayan egzantrik dişlileri var sorun çıkarabilir bakıldımı?
motor kodunuz nedir ona göre bilen arkadaşlar fikirlerini söyleyebilir.
ayrıca birde emme manifoldu temizliği konusu vardı astra 1.6 lar için faydalı olabilir sizin için...

Yarın ona bakılacak sanırım.Motor kodu Z16XEP aracım 93.000 km de.Bu arada Dediğiniz gibi dün forumlarda dolaşırken emme manifoldu contasının eskimeside bu problemi yaratabiliyormuş.Hatta bendeki durumla aynı şeyler yazılmıştı hemen hemen onu aktaracağım ustaya

Selo06, dediğiniz gibi ilk bu problemi aküden ya da elektrik tesisatından düşündüm aküyü ölçtürdüm sağlam elektrik tesisatı öyle ama dediğiniz gibi rölanti motorunu sormam lazım.
 

ahmetcaglar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ara 2013
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
astra 1.6 ların motorlarından birinde yağ basıncına göre egzantrikleri ayarlayan egzantrik dişlileri var sorun çıkarabilir bakıldımı?
motor kodunuz nedir ona göre bilen arkadaşlar fikirlerini söyleyebilir.
ayrıca birde emme manifoldu temizliği konusu vardı astra 1.6 lar için faydalı olabilir sizin için...
Sizin bahsettiğiniz SENTE ayarı sanırım değil mi? Çok şükür bugünleride gördüm ve sorunum çözüldü.Sıkıntımız Sente ayarlarında imiş.Senteler 1'er diş kayık olduğundan motorda hırlama rölantide fazla yakıt tüketimi araç iç ışıklandırmada ışıkların hırlamaya senkronlu olarak aydınlanıp kararması problemlerim sonunda tarihie gömüldü.Yapılmadan önce rölantide 100 km 1,4 lt tüketimi görüyordum şu anda rakam 0,8-0,9 arasında değişiyor.Ve aracımın performansı müthiş derecede arttı ve şu ana kadar arabamı hiç kullanmamışım bugüne kadar dedim.Buradan Kocaeli-İzmit Ozan ustama selamlarımı gönderiyorum ;)
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Sizin bahsettiğiniz SENTE ayarı sanırım değil mi? Çok şükür bugünleride gördüm ve sorunum çözüldü.Sıkıntımız Sente ayarlarında imiş.Senteler 1'er diş kayık olduğundan motorda hırlama rölantide fazla yakıt tüketimi araç iç ışıklandırmada ışıkların hırlamaya senkronlu olarak aydınlanıp kararması problemlerim sonunda tarihie gömüldü.Yapılmadan önce rölantide 100 km 1,4 lt tüketimi görüyordum şu anda rakam 0,8-0,9 arasında değişiyor.Ve aracımın performansı müthiş derecede arttı ve şu ana kadar arabamı hiç kullanmamışım bugüne kadar dedim.Buradan Kocaeli-İzmit Ozan ustama selamlarımı gönderiyorum ;)

geçmiş olsun... sorunu çözmüşsünüz sebebinide buldunuzmu peki neden olmuş? işçilik hatasımı yoksa mekanik bir sorunmu?
 

ahmetcaglar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ara 2013
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
geçmiş olsun... sorunu çözmüşsünüz sebebinide buldunuzmu peki neden olmuş? işçilik hatasımı yoksa mekanik bir sorunmu?
malesef işçilik hatası ama aklımıza gelmedi birazda açıkçası.Arabayı aldığımda triger bakımı yapılmıştı.Triger değişiminde sente atlatılmış malesef.Tabi bu bize hem maddi hemde zaman kaybına yol açtı fakat sorun çözüldü ya buna şükür :)
 
Üst