Debriyaj Problemi

SertaGE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2008 model Corsa D Van (3 kapılı) araç kullanıyorum.
Son birkaç gündür özellikle 1. viteste kalkarken debriyajdan ayağımı çekmeye yakın araç çok titriyor. Dışarıdan bakınca da özellikle sol ön lastik ciddi şekilde titriyor. Araç boşta rölantide çalışırken de motordan bir tıkırtı geliyor. Ayrıca aynı zamanda başlayan bir diğer sorun da devir saati hatalı değer gösteriyor. Araç rölantideyken 2000 devir gösteriyor. Devir arttıkça devir saati normal şekilde yükseliyor ancak hep hatalı değerler gösteriyor. Sanıyorum tüm problemler birbiri ile bağlantılı. Yarın bir servise gideceğim ancak hem öncesinde potansiyel sorunları bilmek hem de tahmini bir bütçe kafamda şekillendirmek istiyorum.
Bu konularda ilgisi ve bilgisi olan arkadaşlardan fikir ve görüşlerini rica ediyorum.
Arabam 157 bin kilometrede. Debriyaj balatası yaklaşık 2 sene önce değişti.
Ek bilgi olarak İstanbul'da ikamet ediyorum. Malûm zaman zaman çok dur kalk da yapıyoruz. Debriyaj balatası için sıkıntılı bir durum yani.
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Volant problemi
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
volant baski balata degisecek
 

SertaGE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
volant baski balata degisecek

Yanıt için teşekkürler. Peki yukarıda bahsettiğim tüm sorunların tek sebebi bu parça mıdır? Yani tek bir parça değişimi ile hepsi çözülebilecek midir?
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Baski balatan yeniyse volanti degisince problemin cozulur. ama baski balatan yeni degilse 3 unu degistirmen lazim
 

SertaGE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Baski balatan yeniyse volanti degisince problemin cozulur. ama baski balatan yeni degilse 3 unu degistirmen lazim

Evet aynen dediğiniz gibi oldu. 3 parçanın da değişmesi gerekiyormuş. Hareketli volant için işçilik dahil 3200₺ masraf çıktı. Sabit volant çok daha uygun. Şu an bütçem sabit için el veriyor maalesef. Çok fazla titreme ve sürüş konforuna eksi etkisi çok olur mu sabit volantın?
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer715

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Sabit volantin konforda etkisi oluyor ama taktiran bi arkadas forumdaki oynak volantla baya skinti cekti sabit volantla cozdu skintiyi. Memnun oldugunu soyluyor
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Eskiden oynak volant yoktu. Suan kullanidigim otomatik vites araclardada sabit volant var. Sabit volantin omru oynaga gore cok cok uzun olur. Skintini cozer yani
 
  • Beğen
Tepkiler: SertaGE

SertaGE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1100 TL parça (orijinal rulman ile birlikte tüm set) ve 400 TL işçilik ile sabit volanta karar verdim ben de. Bakalım işlemleri bitince konfor ve deneyimlerim hakkında bilgi paylaşacağım.

Teşekkürler tüm yanıtlar için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer715
Üst