Lastik Bilgileri ve Güvenliği

Bye_Bye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2014
Mesajlar
10,152
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
46084798.jpg

84041777.jpg

74272511.jpg

53641769.jpg

87992772.jpg

32030770.jpg

18807519.jpg

43392574.jpg

21298803.jpg

52392165.jpg

50803457.jpg

30858454.jpg

17772226.jpg

69846100.jpg

12936631.jpg

21464396.jpg

20709130.jpg

69100562.jpg

46220274.jpg

87635374.jpg


kaynak: pride
 

Bye_Bye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2014
Mesajlar
10,152
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lastik Bilgileri ve Güvenliği

Lastik Nedir? ևeşitleri Ve Kullanım ֖zellikleri

Lastikler hareketsiz arabayı taşımak , ama aynı zamanda kalkış ve fren anında ortaya çıkan büyük yük transferlerine mukavemet göstermek, fren yapıldığında ve viraj alırken motorun gücünü yola aktarmak, zevkli bir sürüş için güven içinde ve uzun müddet dayanmak, yolun durumu ve iklim şartları ne olursa olsun aracı emniyetle yönlendirmek, şoförün ve yolcuların konforunu sağlamak, aracın uzun ömürlü olması için yoldaki pürüzlerin etkisini azaltmak, performansını milyonlarca lastik devri boyunca en üst düzeyde tutmak için uzun ömürlü olmak gibi görevleri ve kıstasları yerine getirmek zorundadır.
lastik.jpg

Yük indeksi

Yük indeksi bir lastiğin hız sembolü ile belirtilen en yüksek hızda taşıyabileceği azami yükü gösterir.

Hız sembolleri

Hız sembolü bir lastiğin yük indeksi ile belirtilen azami yükte yapabileceği hızı ifade eder

İskeleti birçok dokuma katlarından meydana gelir. ևeşitli katlardaki iplikler birbirlerinin üzerinden çaprazlamasına geçer.

İplik açıları:

* Normal lastiklerde 35-38º
* Spor lastiklerde 30-34º

ևapraz lastiklerde yüksek darbe yutma özelliği vardır. Ucuzdur ama yuvarlanma direnci yüksektir, daha az zemin tutunması sağlar.

İç lastiksiz radyal lastik [değiştir]

İskeleti birçok dokuma katlarından meydana gelir. ևeşitli katlardaki iplikler enine jant oturma çemberleri arasına girerler.

İplik açıları:

* İskelette 85-90º
* Kuşakta 0-30º

Radyal lastiklerin ömrü uzundur, daha az yuvarlanma direncine sahiptir (yakıt tasarrufuna katkıda bulunur), daha iyi zemin tutunması sağlar (sırtta kullanılan sırt hamuruna bağlı olarak) ama daha az darbe yutma özelliği vardır ve düşük hızlarda daha sert hareket sağlar.

Lastiklerin ömrü

Lastiklerin aşınmasını ve ömrünü etkileyen etkenler:

* Arabanın özellikleri (ağırlık, tork, güç, …)
* Yol güzergÖ¢hı (düz, virajlı)
* Yol sathı kalitesi (asfalt beton, makadam, stabilize, …)
* Arabanın mekanik durumu (ön rot ayarı, arka rot ayarı, amortisör ve frenlerin durumu)
* Kullanım tarzı (kalkış, fren, viraj alış hızı, …)
* Aracın hızı (lastikler düz yolda 120 km/sa.’lik bir hızda , 70 km/sa. hıza oranla 2 misli daha çok aşınır)
* Lastiklerin basıncı (hava basıncı %20 azalmış bir lastik, %25 daha az aşınma performansı gösterir)
* İstek dışı meydana gelen darbeler (kaldırıma vurma, yol üzerindeki çukurlar, …)


şişirme basıncı

֜retici firmalar tarafından belirlenen lastik şişirme basınçları soğuk bir lastiğin 15 ºC ortam sıcaklığında gereken şişme basınçlarıdır. Lastikte yanak esnemesi , aşındırıcı yol koşulları , yüksek miktarlarda kullanılan fren ve karkasın sürekli gerilim altında olması sonucu ısınma dolayısıyla basınç artması olacaktır. Basınç ile kilometre verimi arası ilişki yandaki diagramda açıkça görülmektedir. Uygun basınç ile tam randıman elde edilirken %20 yüksek basınç randımanı %10, %20 düşük basınç lastik ömrünü %15 düşürecektir. Düşük basınç yüksek basınca göre lastikte daha fazla hasar oluşturur.

Hız

Hız ile birlikte yükselen lastik içi ısı aynı zamanda lastiğin ısısını da artırmaktadır. Havaya atılamayan bu ısı kauçuğun yumuşamasına ve mukavemetinin azalmasına yol açar. Zayıflayan gövdenin darbelere mukavemeti azalınca lastik zamanından evvel aşınır. Aracın ortalama hızının 70 km/saatten 110 km/saate yükselmesi sonucu lastik üzerindeki artan gerilim, lastiğin ömrünü %50 azaltır.

Araç yükü

Yükün hiçbir zaman belirlenen hizmet koşullarını aşmaması gerekir. Aşırı yük gövde esnemesini artırır. Bunun sonucunda lastik içi ısı ve basınç yükselir. Ayrıca fazla yük sonucu lastik sertleşir bu da ciddi bir darbe sonucu lastiğin patlamasına yol açar. Araca yapılan %20′lik fazla yükleme lastik ömrünün %30 kısalmasına yol açar.

Ortam sıcaklığı

Isınma ve nem gibi etkenler lastiğin ömrünü önemli ölçüde etkiler. Fizik kanunlarına göre ısınan gazın hacmi genişler. Bu lastik havaları için de geçerlidir. Ortam ısısının artması halinde lastiğin hacmi aynı kaldığından basıncı artar. Bunun için lastik sıcak iken sahip olduğu hava basıncıyla asla oynanmamalı, tavsiye edilen değerlere indirilmemelidir. Lastik havası indirilirse, soğuduğu zaman başlangıçtaki normal basıncın altına düşecektir. Yazın lastikler kışa oranla daha fazla aşınır.

Lastiklerin rotasyonu

Araç lastiklerinin aşınma oranı birbirinden farklı olduğu için düzenli aralıklarla lastik yerlerinin değiştirilmesi gerekir.

Sol ön lastiğin aşınma oranı %14 , sağ ön lastiğin aşınma oranı %19 , sol arka lastiğin aşınma oranı %28 ve sağ arka lastiğin aşınma oranı %38′dir. Aşınma oranlarını dengeye getirmek için hızlı kullanılan spor araçların lastiklerine her 8.000 km’de, normal kullanılan araçların lastiklerine ise her 12.000 km’de bir rotasyon yapmak gerekir.

Lastik diş derinliğinin önemi

Yapılan araştırmalara göre 3 mm kabul edilen tehlike sınırı diş derinliğinin altına inen lastiklerde su deşarj kapasitesi %70 düşerken fren mesafesi %30 uzamaktadır. Ayrıca direksiyon hakimiyeti
Yeni bir lastiğe göre 6-7 kat azalmaktadır.

Bütün otomobil lastiklerinde 1,6 mm kalınlığında bir aşınma göstergesi bulunmaktadır. Lastik diş derinliği 1,6 mm’nin altına asla inmemelidir.

Lastik malzemesi

Vulkanizasyon: Kauçuk, kükürtün erime sıcaklığı üstünde kükürtle reaksiyona girince değişikliğe uğramakta ve sıcaklık değişimlerine dayanıklı hale gelmektedir. Böylece soğuduğunda kırılmaz ve ısındığında erimez. Bu olaya vulkanizasyon denir.

Lastiğin teknolojik gelişimi

* 1.Dolma lastik ( 1895 ) İlk lastiklerin içi de kauçuk doluydu . Dolma lastik sert gidiş sağlar ama patlamazdı. ևamurlu yollarda tekerleğin kaymasını önlemek için lastiğe resimdeki gibi kauçuk tepecikler yapılırdı.
* 2.Yastık lastik (1903 ) Bisikletlerdeki içi hava dolu lastik ilk kez 1895′te otomobillere uygulandı. Dolma lastiğe kıyasla daha yumuşak gidiş sağlaması nedeniyle onun yerini aldı
* 3.İlk modern lastiklerden ( 1906 ) İlk hava basınçlı yumuşak lastikler ıslak yollarda fazlasıyla kayıyordu . Bu nedenle sürücüler deri kılıf takma dişleri olan lastik gibi değişik yöntemler uygulamışlardır.
* 4.Dunlop ( 1909 ) Havayla şişirilen ilk lastikler dardı ve iç lastiği vardı . Tekerlek jantında durmaları için çok fazla şişirilmelri gerekiyordu. Rampada kavramayı sağlayan dönüş yönünde dişler de açılmıştı.
* 5.Balon lastik ( 1930 ) Eski lastiklere oranla daha az şişirilen balon lastik daha yumuşak ve sarsıntısız gidiş sağlıyordu. Suyun lastiğin alt bölümlerinden akmasını sağlayan uzun kanallara da sahipti.
* 6.İç lastiksiz ( 1947 ) Savaş sonrasında güçlü geniş yüksek kenarlı hava geçirmeyen jantlar iç lastikleri gereksizleştirdi. Zemindeki suyun yanlara akmasını sağlayan geniş kanallar kondu. Lastik suyu sünger gibi emen girintilerle donatıldı
* 7.Radyal lastik ( 1972 ) İlk lastiklerde güçlendirici kord bezi çapraz yerleştirilmekteydi . Günümüzdeyse kord bezi ipliklerinin lastik merkez çizgisini radyal olarak kestiği radyal lastikler üretilmektedir.
* 8.Yarış otomobili lastiği çağdaş yarış otomobili lastiklerinde kuru zemini daha iyi kavrayan büyükgeniş tabanlı düz lastikler kullanılmaktadır. Bu lastikler ısınıp yumuşadıkça yolu daha iyi kavramaktadırlar

Lastiğinizi Tanıyın:
Lastiky1.gif

Lastiklerin üzerinde, harf ve rakamlardan oluşan işaret sistemi yer almaktadır. şekilde yer alan P 175/65 R 15 82 T örneğinde olduğu gibi bu harf ve rakamlar şunları ifade eder.

P ( Passenger )

Lastiğin binek türü otomobiller için üretildiğini simgeler. LT (Light Truck) ise hafif nakil araçlarının simgesidir.

175 - Nominal Kesit Genişliği (mm.)

Lastiğin dıştan dışa, yanaklar arasında kalan en geniş bölümünün ( kabartma yazılar hariç ) milimetre cinsinden ifade edilmiş şeklidir.

Lastiğin, ilgili standarda uygun janta takılmış ve hava ile şişirilmiş olması halindeki göstergesidir. Daha geniş jantlarda bu numara büyümektedir.

65 - Kesit Oranı

Kesit yüksekliğinin, kesit genişliğine oranının yüzde cinsinden ifadesidir. Grafikteki örnekte, lastiğin yüksekliği, lastiğin genişliğinin % 65’idir.

R - Radyal Lastik

15 - Jant ևapı (ınc.)

82 - Yük Endeksi

Belirtilen hız limitinde lastiğin taşıyabileceği maksimum yüktür. Lastiğin ne kadar ağırlıktaki bir yükü emniyetle taşıyabileceğini gösterir.

H - Hız Sembolü

Lastiğin taşıyabileceği maksimum yükle yapabileceği en yüksek hız limitini belirtir.

Hız Sembolü: Hız Limiti km/saat

J: 100  K: 110  L: 120  M: 130  N: 140  P: 150  Q: 160  R: 170
S: 180  T: 190  U: 200  H: 210  V: 240  W:270  Y: 300  Z: 240 +

LASTİK TİPLERİ

Lastik, araç ve aracın üzerinde bulunduğu yol arasında hava yastığı
görevini üstlenir. Esnek bir yapıya sahip olan lastik, değişik doğal ve yapay kimyasal maddeler ile güçlendirilmiştir.

Hava yastığı olarak da tanımlanabilen lastiklerin içine sıkıştırılan hava iki durumda bulunmaktadır. Hava, eğer bir iç lastik içinde bulunuyorsa, iç lastikli (tube-type), özel bileşimli hava sızdırmaz tabaka ile kaplanmış karkas yapı içinde bulunuyorsa iç lastiksiz (tubeless) adını alır.

LASTİK LİSANI

Sırt : Farklı desen yapısına sahip, lastiğin yol ile temasını sağlayan dış kısmıdır.

Omuz : Sırt ve yanak arasında kalan kısımdır.

Yanak: Lastiğin, topuk ve omuz arasında yer alan ve üzerinde tanıtıcı bilgilerinin bulunduğu kısımdır.

Topuk: Lastik ile jantın temasını sağlayan, çelik teller ile güçlendirilmiş kısmıdır.

֜RETİCİLERİN LASTİK KULLANIMI İևİN GENEL ֖NERİLERİ


- Rot ve balans ayarının düzgün ve lastik hava basınçlarının gerektiği gibi olmasına özen gösterilmelidir. Aksi takdirde sürüş güvenliğiniz, araç hakimiyetinin kaybolması vb. sebeplerle tehlikeye girebilir. Ayrıca, lastiklerin erken aşınmasına neden olabilir.

- Lastik sırtında bulunan desen arasındaki dış derinlik 1.6mm’nin altına düşmüş ise, artık yenileme zamanı gelmiştir. Lastiklerinizi, güvenliğiniz için değiştirmeniz gerekir.

- Bozuk, çukurlu ve taşlı yüzeylerde hız yapmaktan kaçınılmalıdır. Mümkün olduğu ölçüde yavaşlamaya çalışın. ևukur üzerindeyken, ayağınız fren pedalında basılı olmasın. Böylece lastik darbeyi tek noktadan almamış olur.

- ֖zellikle araç yüklü iken, yük dağılımının dengeli ve lastik hava basıncının 1-2 psi fazla olmasını sağlayın. Uzun yolculuk öncesi stepnenin hava basıncını ve tüm lastiklerin muayenesini ihmal etmeyin.

- Lastik değişiminde bijon somunlarının gerektiği kadar sıkılmış olması gerekir. Aksi taktirde gevşek somunlar, sürüş güvenliğiniz kadar lastiklerin ömrünü de azaltır.

- Supap kapakları, lastik supaplarını pas, toz ve topraktan korumaktadır. Bu sebeple, her lastik üzerinde supap kapağı bulunduğundan ve görev yaptığından emin olun.

- Lastik üreticisinin belirlediği lastik taşıma kapasitesi ve hız limitlerini öğrenin. ևabuk ısınmalardan ve hızlı aşınmalardan korunmak için bu değerleri kesinlikle aşmayın.

- Araca binip yola çıkmadan önce, her lastiği muayeneden geçirip, önceki kullanımınızdan kaynaklanmış her hangi bir hasar olup olmadığını kontrol edin.

- Farklı marka veya farklı desende lastik kullanmakta ısrar ediyorsanız, bu farklı lastiklerin aynı dingil üzerinde olmasına dikkat edin. Bu durum araç ve lastik kullanım verimliliğini olumsuz etkileyecektir.

- Lastik basınç kontrolleri lastik soğukken yapılmalıdır. Lastik içindeki havanın ısınma nedeniyle genleşmesi ve basıncının artması kontrolü zorlaştırır. Lastik hava basınçları mümkün olduğunca sık  (en geç iki haftada bir ) kontrol edilmelidir. Bu aynı zamanda her lastiğin periyodik muayeneden geçirileceği anlamına gelir. Isınmış lastiğin şişirme basıncının düşürülmesi lastikte iç hasarlara yol açabilir. Soğuk, karlı ve buzlu havalarda, lastik hava basınç ayarlarını muhafaza edin, lastik havalarını indirmeyin.

- Lastiklerin zamanla aşınması kaçınılmazdır. Düzgün aşınma ve uzun ömürlü olmaları için lastiklerin yerlerini her 10000 km’den sonra değiştirin.

- Yeni dış lastik için mutlaka yeni bir iç lastik kullanın.

- Lastik ve jant uyumunun tam olması gerekir. Bu konuda üretici firmaların denklik çizelgeleri size yardımcı olacaktır.

- Lastiklerinizi, kaldırım veya yabancı pürüzlü yüzeylere sürtmekten kaçının. Aksi takdirde fark etmediğiniz ve karkas üzerinde oluşabilecek küçük bir hasar, önemli olumsuz sonuçlara yol açabilir.

- Lastiğinizin ömrünü uzatmak için, aracınızı her yıkama sırasında su ve sabun kullanarak lastiklerinizi fırçalayın. Uzun süreli park etme durumu ve zararlı kimyasal maddelerin lastik ile teması da hasara yol açabilir.

- Araç el kitabında yer alan ve amaca uygun desenli lastikler kullanılmalıdır.

Lastiğin Görevleri:

    Araç yükünü taşımak.
    Direksiyon ile verilen yönü izlemek.
    Motordan gelen gücü ileri/geri hareket olarak yansıtmak.
    Emniyetli bir şekilde hem ıslak,hem de kuru zeminde aracı durdurmak.
    Amortisörlerde yardımcı olarak sürüş keyfini artırmak

Lastiğin Yapısal ֖zellikleri:

Tekerlek lastiklerinin yapılarında, gerek yüksek mukavemeti karşılamak üzere naylon,rayon,polyester gibi elyaf esaslı kordlarla, çelik kordlar bulunmaktadır. Topuk dayanımları ise çelik teller yardımıyla sağlanır. Birbirinden farklı karakterdeki bu elemanların birarada tutulması ve hizmet anında zeminle temasın güvenle sağlanmasıyla, yanaklardaki esneme kabiliyetinin verilmesi görevini lastik karışımı üstlenir.Lastik karışımını doğal ve sentetik kauçuklarla, ana dolgu olarak karbon karaları oluşturur.Bunlara ilave olarak karbon karaları oluşturur. Bunlara ilave olarak vulkanizasyon elemanları bulunmaktadır.Karışımın işlenmesi ve homojenliği için kimyasal yağlar kullanılır.
lastik1a.jpg

ևapraz Katlı Lastikler:
Lastik teknolojisinin başlangıcında kullanılan ilk gövde yapısıdır.Bu lastikleri gövdesini oluşturan tekstil esaslı “kord” iplikleri birbiri üzerine,lastik yönüne 35-40 derece açı yapacak şekilde çapraz olarak yerleştirilmiştir.Bu yapı dioganal veya konvansiyonel olarak da adlandırılır.֖lçü tanımında “-” veya “D”ile belirtilir.

Radyal Lastikler:
Değişen ve gelişen otomotiv sektörünün,gereksinimlerini karşılamak üzere geliştirilen bir yapıdır.Bu lastiklerde gövde yapısı,üstün özellikli rayon,naylon,polyester gibi tekstil esaslı kordların lastiğin dönüş yönüne 90 derecelik açı yapacak şekilde yerleştirilmeleri sonucu oluşan kuşaklarda,belirli açıda çelik kord kuşak katlarının tatbik edilmesi sonucu oluşan yapıdır.Aynı zamanda radyal yapı,sadece tekstil esaslı ve lastiğin dönüş yönüne göre sıfır derece ve belli açıdaki kordlardan oluşan kuşakların tatbik edilmesiylede oluşabilir.֖lçü tanımında “R” harfi ile beliritilir.
lastik2a.jpg

Tubeless ve Tube-Type Lastikler:
Araçlarda yüke karşılık gelen tepki kuvvetini karşılayan,lastiklerde jant arasına sıkıştırılan hava basıncıdır.Lastikler sadece hava basıncının sıkıştırıldığı kılıflardır.Sıkıştırılmış hava basıncının tutulması,iç lastiklere veya dış lastiklerin iç kısmına tatbik edilen ve sızdırmazlık sağlayan liner tabaka yardımıyla sağlanır.İç lastikli kullanılan dış lastiklere Tube-type,iç latiksiz kullanılan dış lastiklere Tubeless lastik denir
lastik3a.jpg

Pirelli (P) 185/60 R 14 82 H P6000 Tubeless” ölçü ifadesinde;
Pirelli ֜retici firma
(P) Binek otomobil lastiği
P6000 Lastik desen kodu
185 Nominal kesit genişliği (mm)
60 Kesit oranı,seri(basıklık)
R Gövde yapısı (Radyal)
14 Jant çapı(inç)
82 Yük indeksi
H Hız sembolü
Tubeless İç lastiksiz
Hız sembolü,bir lastiğin yük indeksi ile belirtilen azami yükte yapabileceği maksimum hızı ifade eden bir kodlamadır.Hız sembolleri tablosunda ise harflerin belirttiği maksimum hızlar verilmiştir.
Yük indeksi,bir lastiğin hız sembolü ile beliritilen en yüksek hızda taşınabileceği azami yükü belirten bir kodlamadır.Yük indeksleri tablosunda ,farklı yük indekslerine tekabül eden,lastik başına taşınabilecek azami yük miktarları kg. cinsinden verilmiştir.

Lastiğin ֜retim Tarihi:

DOT XJ J3 XJJX 208 ifadesinde
DOT: Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada onay sembolü
XJ: Lastiği üreten firma ve üretildiği fabrika kodu
J3: Lastik ölçüsünü belirten kod
XJJX: Lastik belirten kod
208: ֜retim tarihi,lastiğin 1998′in 20.haftasında üretildiğini göstermektedir.
lastik5.jpg

Yara Tamiri:
Pratikte,tubeless otomobil lastiklerinin tamiri değişik malzemelerin kullanıldığı iki farklı yöntemle yapılır.Bunlar;herbiri için farklı tipte malzeme ve teçhizat kullanılan,yara tamirinde en uygun ve tavsiye edilen bir yöntem olan Mantar Yama (PRP) ile lastiğin yara alan bölgesinin kuşingam adı verilen dolgu maddesiyle doldurulup pişirilmesi ve içeriye get konulması yöntemiyle yapılan Takviyeli Yara Tamiridir.
Harici bir darbe sonucu yara almış/delinmiş lastiklerin incelenmesi,uygun alet ve ekipmanla tamirinin yapılması,sadece bu işlemi yapan kişinin sorumluluğundadır.
Tamir işlemi;bu konuda eğitilmiş kişilerce yapılmalıdır.

    Lastikteki delinme,tabanda belirtilen bölgede ise mantar yama ile takviyesiz yara tamiri yapılabilir.
    Lastik hız semboşü “H” (210 km/saat) ve altı ise delik çapı azami 6 mm. ve lastik daha önce tamir edilmemiş ise tamir edilebilir.
    240 km/saat ve üstü hız sembollü lastiklerin tamir edilmesi sakıncalıdır.
    Liner tabakada çatlama ve kesilme,kırılma ve aşırı deformasyon varsa,tamir yapılmamalı ve lastik kesinlikle yenisiyle değiştirilmelidir.
    Tamirde temizlik çok önemlidir.Yara tamir malzemesi,sadece temiz yüzeye yapışır.Yara bölgesinin içten dıştan konik bir zımpara taşıyla iyice temizlenmesi ve yara içindeki serbest kalan çelik kuşak tel uçlarının,elmas uçlu bir matkapla alınması gerekir.Bu işlem iyi yapılmazsa,ilerde çelik kuşak uçları çalışma yaparak paslanabilir ve yara tamir malzemesine hasar vererek,lastiği hizmet dışı bırakabilir.
lastik7a.jpg

    Tamir malzemesinin kullanılacağı yerdeki kauçukla kesinlikle benzer özellikler taşıması gerekir.Eğer kullanılan malzeme kauçuk esaslı değilse esnemesi,gerilmesi ve lastik bünyesinde oluşan ısıya tepki özelliği farklı olacağından,ayrılma yapar.
    Yara tamirinin yüksek sıcaklığa sahip ütülerle yapılması,lastikte istenmeyen sorunlar çıkarır.֜tünün temas ettiği alandaki kauçuk yeniden pişerek,orjinal özelliklerinde bir bölümünü yitirir.Kuşaklarda açılmalar ve lastik tabanında şekil bozuklukları oluşabilir.
    Hasarlı lastik janttan çıkarılıp iç kısmı dikkatlice incelenmelidir.ևok kısa süre de olsa,havasız lastik üzerinde yürüme,karkastaki kordlara zarar verebilir.Liner’da (tubeless lastiklerde olan ve hava sızdırmazlığı sağlayan tabaka) çatlamalar olabilir.
    Lastiğin yara almış bölgesinin,fitil yamayla tamir edilmesi,ilerde soeun çıkarabileceğinden sakıncalıdır.
lastik8a.jpg

Bazı Lastik Hasarlarının Sebepleri

Taban Merkezinde ևevresel Aşınma
lastik9a.jpg

İlk Omuzda ևevresel Erken Aşınma
lastik10.jpg

Omuz / Yanak Bölgesinde şişme (Balon)
lastik11.jpg
lastik12.jpg

lastik13.jpg
lastik14.jpg

Havasız Lastik ֜zerinde Yürüme
lastik15.jpg
lastik16.jpg


kaynak: otoresim.net
 

sahinakpul

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2011
Mesajlar
672
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lastik Bilgileri ve Güvenliği

Hakan bey güzel paylaşım teşekkürler
 

Bye_Bye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2014
Mesajlar
10,152
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lastik Bilgileri ve Güvenliği

sahinakpul link' Alıntı:
Hakan bey güzel paylaşım teşekkürler
rica ederim, lastik tarihine baktım bugün kaç rakamlı diye ve böyle bir bilgi paylaşayım dedim

Lastik alırken lastik üretim yılına bakmakta fayda var çünkü normal şartlarda bir lastiğin ömrü 4 yıl
ve şu şekilde lastik yılı. Örnek verilecek olursa
0711
2011 yılı 7. haftasında
üretilmiş lastik
 

sahinakpul

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2011
Mesajlar
672
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lastik Bilgileri ve Güvenliği

iyi yapmışsınız paylşam yaparak bende bi kontrol edeyim arabanın başındayken
 

goztepeli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ocak 2007
Mesajlar
855
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lastik Bilgileri ve Güvenliği

hakan bey çok güzel paylaşım ellerinize sağlık  greatt
 

hllb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
3,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lastik Bilgileri ve Güvenliği

HaKaN link' Alıntı:
Örnek verilecek olursa
0711
2011 yılı 7. ayında
üretilmiş lastik[/b]
yanlışınız var 2011 yılının 7. haftasında üretilmiş demek.
 

Bye_Bye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2014
Mesajlar
10,152
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lastik Bilgileri ve Güvenliği

hllb link' Alıntı:
[quote author=HaKaN link=topic=3172.msg70674#msg70674 date=1323893728]
Örnek verilecek olursa
0711
2011 yılı 7. ayında
üretilmiş lastik[/b]
yanlışınız var 2011 yılının 7. haftasında üretilmiş demek.
[/quote]
haftası evet halil bey
yanlışlıkla ayı yazmışım o kadar yazıyı ve konuları ard arda okuyunca
kafam karışmıyor değil :)
düzeltiyorum teşekkürler

87992772.jpg
 
T

tolgahan06

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Lastik Bilgileri ve Güvenliği

valla ne yalan diyim 2 gün evvel bende ordan burdan güzelce derleyip toplamıştım lastikle ilgili bilgiler hakan beyin paylaşımından sonra sildim hepsini benden uzun yaşayacak hakan hocam  :D
 
U

ugurdogan__

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Lastik Bilgileri ve Güvenliği

yararlı bir paylaşım.Bu kadar lastik muhabbetinden sonra iyi oldu :)

thnxx
 
Üst