Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Dizel Astra sı olan arkadaşımla geçenlerde aracı denemeye çıkmıştık, araç bana sert gelmişti ama lastik basınçlarını ölçememiştik bir ara buluşup bakacağım lastiklerinde nitrojen varmış onun da..
 
C

coco

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

aracının lastıklerınde nıtrojen kullanan varmı tavsıye edermı  thnxx
 

eRg

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Haz 2011
Mesajlar
264
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Dün akşam ben de epey bi araştırdım, elde ettiğim sonuçlar şu yönde.

Lastiklere %21 oranlı oksijen içeren hava basıldığında (yani normal hava basıldığında), oksijenin etkisiyle jantlarda oksidasyon (paslanma) durumları görülebiliyor. Hava gazı, sıcaklık değişimlerinde kolay genleştiğinden, lastiklerde hava durumuna ya da mevsime göre basınç değişimi görülebiliyor ki bu durum da bizim lastiklerimizin basıncını ara sıra kontrol etmemize sebep oluyor. Ayrıca basınç değişimi sonucunda lastik sürekli genişleyip daraldığından dolayı lastiğin ömrü kısalıyor.

Diğer taraftan nitrojen (yani Türkçesi azot) zor ısınan daha doğrusu sıcaklık değişimi zor olan bir gaz türü. Bu özelliğinden dolayı mevsim değişimlerine göre azotta genleşme çok az olduğundan lastik basıncında değişim olmuyor ve kontrol etme gereği kalmıyor.  Dezavantajı ise bence çok avantajından daha büyük. Lastik, ısındığı zaman genleşmenin de etkisiyle genişleyerek yol tutuşu arttırıyor. ֖zellikle kış aylarında, azotun ısınması daha zor olduğundan, lastik de ısınamıyor ve yol tutuş düşüyor.

֖zetlemek gerekirse, özellikle ticari araçlarda ya da kamyon gibi yükü ağır olan araçlarda lastiğe azot basılması mantıklı bir uygulama çünkü ağırlık fazla olduğundan lastikler üzerindeki basınç da fazla olur ve lastik daha kolay ısınabilir. Ama binek araçlarda ağırlık fazla olmadığı için lastiğin ısınamaması problemini doğurur ki bu da özellikle kış aylarında yol tutuşu düşürür.

Benim okuduğum yorumları fizik ve kimya bilgimle birleştirdiğim zaman elde ettiğim sonuç budur.. =)
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Bilirsiniz normal hava basınçları soğuk lastikte ayarlanıyor. Yani ısınmış yol yapmış lastiğin hava basınçları hep yüksek çıkar ki zaten buna göre hesaplanıyor. Ne kadar doğrudur bilemiyorum ama nitrojen basıldığında normalden 2 psi daha fazla basılmalı deniliyor. Bunu da bilen arkadaşlar izah ederler ne kadar doğrudur.
 
C

coco

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

tesekkurler cok bılımsel acıklama olmus
 
O

ozzy34

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Arac yuksek performans veren bir arac olmadikca tavsiye etmem. Hatta bizim araclarda lastik daha zor isinicagindan yol tutusunuz azalir.
 

bjk675

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Tem 2011
Mesajlar
346
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

bugün aracımın lastik havalarını nitrojenle değiştirdim. herhangi bir ücret te ödemedim çünkü ahbabımızın dükkanında uygulandı. bakalım farkı deneyip göreceğiz...
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Geçen akşam Fifth Gear'da bu nitrojen konusuna denk geldim. Çok ciddi birkaç test yaptılar, fark çıkmadı. (:)
 

ulkm

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2012
Mesajlar
265
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

GNSpower link' Alıntı:
Geçen akşam Fifth Gear'da bu nitrojen konusuna denk geldim. ևok ciddi birkaç test yaptılar, fark çıkmadı. (:)

Zaten ha arabaya balon bağlamışsın ha bağlamamışsın gibi bir durum aslında araba uçmuyor yerinde... :)))

Ama şu olabilir, nitrojen ile hava arasında genleşme farkı yüzünden lastiğin darbelere karşı verdiği tepkileri tartışabiliriz belki anca o olabilir :)))  Belki daha konforlu olabilir denemek lazım
 

gokhanbedir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Nis 2013
Mesajlar
136
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

zaten normal havanın %78 nitrojen, bence tamamen gereksiz bir şey nitrojen olayı. Ayrıca lastik janta takılırken içine belli oranda hava giriyor yani ne yaparsanız yapın %100 nitrojen olması da mümkün görünmüyor.
 
Üst