Opel Astra 1.6 Dizel 136BG Motordan Gelen Ses

sitahmetemin

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
23 Mar 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Selamlar herkese, Lütfen yardım edin Kasım 2019'da Opel Astra 1.6 Dizel 136BG 93.000 KM araç aldım ve motordan ara ara ses geliyor. İlk çalıştığında genellikle geliyor bunu zaten problem etmiyorum. Fakat motor ısındığında da bu sesi yapıyor. 2 tane yetkili servise söyledim Triger Zinciri dediler ve 5.000 tl masraf çıkacağını söylediler. Arabalardan fazla anlamıyorum. Bu ses gerçekten triger zincirinden mi geliyor. Yani bana mantıklı gelmedi çünkü motoru kapatıp açınca bazen ses kesiliyor. Şimdiden teşekkürler.

Videoların tamamını izleyin anlayacaksınız.

 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
ihtimal olarak bakın o tarafda turbo koruma saçı var onu bir sökün ve deneyin kesilecekmi yok azalırsa takip iyice vidaları sıkın ve turbo etrafında elinizle kontrol edin rahat oynayan saç varmı ihtimal çünkü ses çok aşırı geliyor
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,467
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Videolarınızı izledim ama net bir kanıya varamadım.

Bu motorlarda dönem dönem ilk çalıştırmada gelen bir zincir sesi olur. Bu ses her b16dth motorda her km'de duyulabilen bir sestir.
Bazen ilk çalıştırmalarda Carrr diye gelen, metal metale çarpar gibi bir ses... 1-2 saniye sürüyor....
her zaman olmuyor....

Ben bu sesle ilk karşılaştığımda aracı alalı 1 ay olmuş 45bin bakımını yaptırmıştım. Aylardan eylüldü. Arkadaşımın sıfır aldığı insigniası da ilk bakımından yeni çıkmış ve 10bin kmlerde idi. İkisi de b16dth motorlu araçlardı, doğal olarak ikisi de ilk marşta aynı sesi çıkarıyordu ve tabi ki yetkili servis normal deyip geçiyordu.

Ben 2017 ağustostan beri bu aracı kullanıyorum. Yılın belli dönemlerinde bazen sadece 1 gün bazen 3-4 gün bazen bir hafta boyunca günde 1 kez bazen 3-4 kez, yapıyor. Kesin bir sayısı yok.

Kesin olan tespitim; bu motor bu sesi sadece mevsim geçişlerinde yapıyor.

Eylül ve haziran aylarının belli bir kısmında yapıyor. Kışa geçişte ve kıştan çıkışta sayıca daha az ve zaman dilimi olarak daha kısa sürüyor. Kış geçişleri için ay belirtemiyorum hiç belli olmuyor çünkü. (Edit : Ocak 2020'deyiz, yağmurlar bitip sıcaklıklar 18 derecelere çıkınca, son bir haftadır ara ara duyuyorum bu sesi...)

Havaların çok dengesiz gittiği, yaz mı kış mı belli olmadığı bir haziran ayında 10 gün sürmüştü arabayı 1.4t ile takas ediyodum az daha.. Mesela dün adanada hava çok sıcaktı bugün 8 10 derece düştü ve ben o sesi gün içinde 2-3 kere duydum.

Hava sıcaklığının ya da atmosfer basıncının yada birçok fiziksel şartın ayrı ayrı ya da birlikte ani değişimi sonrasında oluyor. Hani söylüyorlar yağlama gecikiyor diye. Belki bu ani değişimler sonrası yağın viskositesi (Akışkanın akmaya karşı gösterdiği iç direnç) yükseliyor ve yağ daha az akıcı hale geldiğinden o an yeterli yağlama yapılamıyor olabilir. Tabi zincirin sıcaklık farkıyla uzayıp kısalması ve aklımıza gelmeyen birçok farklı etken de olabilir.

Dpf ye bağlayanlar var ama ben buna tam olarak katılamıyorum. Çünkü kışın ortasında 2-3 ay hiç uzun yol yapmadığım en yoğun şehir içi kullanımlarımda, haftada 2 kez aracın pasif temizliğe girdiği zamanlarda bile bu sesi hiç duymadığımı net biliyorum...

İlgisi varsa da mevsimsel değişikliklerle birlikte olduğunu düşünüyorum.

****Yanılıyor da olabilirim. Buraya kadar anlattıklarım benim aracı kullanırken edindiğim gözlem ve tecrübelerimin bende oluşturduğu kanılardan ibarettir. Bilimsel olarak gerçekliği kanıtlamış veriler değildir.
%95 Akdeniz ikliminde kullanılmıştır.


Bu konuda yalnız değilmişiz meğer. Aşağıdaki linkte ingilizler de aynı konuyu tartışmış.

B16DTH rumuzlu kullanıcı konuyu mükemmel aydınlatmış ve konu orada kapanmış. Ben de okuduktan sonra kapatmıştım. İlgilenenler için tekrar açtım.

B16DTH (adam nasıl bezdiyse rumuzu bizim motorun kodu) rumuzlu arkadaşın yazısından bir kısmı alıntılıyorum;

"""""Düşük hızda sık kullanılan şehir sürüşüne geçildiğinde, başlangıç gürültüsü sıkça ortaya çıktı.
Her motor çalıştırıldığında değil, ama çoğu kez.
Önceden zincirli arabalara sahip olduğumdan, bu ses zincirin değişmesi gerektiğini gösteriyor gibiydi.
Ancak 126k kilometrede (dediğim gibi) bir zamanlama zincirinin çok gevşek olması garip görünüyordu
Böylece zamanlama zinciri gürültüsüne neden olur.
Yerel bir Opel bayisine gittim, normal bir ses olduğunu söylediler."""""

ordada aynı demekki bu bayiler:)

"""""Neden kesintili olduğu ve sabit olmadığı açık değildir.
Bu nedenle, tüm zamanlama zinciri seti OEM'i tedarik etmeye ve fikrimi rahatlatmak için değiştirmeye karar verdim.
Son 18 yıldır tüm arabalarıma bakan tamirci (bayiliksiz),
bu motorla onun için bir ilkti.
Mevcut tüm bilgileri topladı ve çalışmaya başladı."""""

ustaya bakar mısınız? bilgi topluyor, araştırıyor adam. burada böyle usta görsem alnından öperim. bizimkiler kaç lt yağ koyacağını bilmiyor. peeeh...

"""""İşlem zordu, zira zamanlama zinciri motorun arkasındaydı.
öndeki zamanlaması olan önceki motor modellerine kıyasla.
Böylece şanzıman, tahrik milleri, valf kapağının üzerindeki her şey ve
motorun altında ve motorun arkasında sökülmekk zorunda kaldı.
Ve sadece zamanlama zinciri muhafazasını sökerken, onayladık
başlangıç gürültüsünün nedeni ve kaynağı.

- B16DTH motorun arkasında zamanlama zinciri bulunur
- zamanlama zinciri saat yönünün tersine döner
- zamanlama zinciri hidrolik gergisi zincirin gerilmiş tarafına yerleştirilmişse,
çok garip, gerdirici normalde gerilmemiş tarafa yerleştirilmelidir
- zincirin gerilmemiş tarafında sabit kılavuzlar bulunur
- zamanlama zinciri sabit kılavuzlara çarpıyor
- çalıştırmadan sonra, birkaç saniye içinde, yağ basıncı yükselir ve hidrolik gerici
Gerdirilmemiş tarafın da yerine çekildiği şekilde basınç uygulayabilir.

Şimdi yepyeni bir zamanlama zinciri ve aksesuarları var, ancak gürültü hala orada.
Yeni bir zincir olmak, eskisi kadar gevşek değil, gürültü daha kısa ama yine de orada.

Sonuç olarak, çare yok, ne yazık ki, "normal" bir gürültü.
Harika motor zamanlaması tasarımı, teşekkür ederim Opel.""""

(alıntıladığım ingilizce yazıyı anladığım kadarıyla google translateden de faydalanarak çevirdim. hatam varsa kusura bakmayın, iyi ingilizce bilen arkadaşlar düzeltirse sevinirim...)

Bu mevzuyla ilgili benden bu kadar.
Ben kafamı artık yormuyorum. yoranlar da çok yormasınlar. motor her carrrrr dediğinde, bizim kuyruksuz aslan kükredi yine diyor ve geçiyorum :) her motorun her şanzumanın her aracın kendine has kronik sorunları vardır. ondan kaçarsın ötekine yakalanırsın.
Bakımlarınızı düzenli yapın gerisi Allah'a havale...

Bindiğiniz aracın tadını çıkarın.

Herkese kazasız, belasız, sorunsuz sürüşler...

Bu ses artık çoğu kullanıcı tarafından olağan bir durum olarak kabul edilirken her zincir değiştirmek isteyen ustaya güvenmek pek kolay olmuyor.

Bu durum ile ilgili şahsi tecrübem yok fakat bildiğim kadarıyla zincir değişim zamanında kesintisiz bir zincir sesi geliyor.

Bunlara ilaveten ilk çalıştırmadaki kısa süreli ses haricinde duyacağınız bir zincir sesi zincir değişimi uyarısı anlamına gelebilir. Triger malum şakaya gelmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: sitahmetemin

sitahmetemin

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
23 Mar 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Güncelleme: Uzun yol yaptım ve sesle alakalı herhangi bir ses gelme olayı olmadı. Benim düşüncem trigerden olmadığı. Çünkü sürekli ses gelmiyor. Arkadaşların dediği gibi turbo kapağına bakıcam birde. Gelişmelerden haberdar ederim. Birde forumlarda dolaşırken B16DTH motorda kronik bir problem olduğunu okudum. Ne kadar doğru bilmiyorum ama çözümüyle alakalı herhangi bir şey okumadım. Dediğim gibi gelişmelerden haberdar ederim. Yorum yapanlarada çok teşekkür ederim
 

Joseques

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2019
Mesajlar
383
Tepki puanı
118
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
ilk calıştırdıgınızda yani sabah veya bir süre bekledikten sonra calıştıgında bu sesi yapıyor ve daha sonra kayboluyordur buda zinciri iten kücük iticinin yagı boşaltıyor olmasıdır yani o kücük itici bozulmuş bir süre sonra dolduruyor ve sesi kesiyordur zinciriniz degişcek lakin burdan ses bu şekilde anlaşılıyor... bunun sebepleride yag kalitesi ve kullandıgınız yag flitre markasıdır
 
  • Beğen
Tepkiler: sitahmetemin

Arenn

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
6 Eki 2020
Mesajlar
24
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba sorunu çözdünüz mü
 

sitahmetemin

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
23 Mar 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Selamlar tekrardan. Sorun turbodan değil yada gevşeyen civatalardan de değil kontrol ettim. Sorun muhtemelen @Joseques 'in bahsettiği gibi. Devam ediyor. Triger zincirini değiştirince gelişmeleri buradan güncellerim.
ilk calıştırdıgınızda yani sabah veya bir süre bekledikten sonra calıştıgında bu sesi yapıyor ve daha sonra kayboluyordur buda zinciri iten kücük iticinin yagı boşaltıyor olmasıdır yani o kücük itici bozulmuş bir süre sonra dolduruyor ve sesi kesiyordur zinciriniz degişcek lakin burdan ses bu şekilde anlaşılıyor... bunun sebepleride yag kalitesi ve kullandıgınız yag flitre markasıdır
 
Üst