Opel astra h 1.3 cdti termostat

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
448
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, çoktandır araçta seyir halinde ısı düşmesi, sıkışık trafikte ısının yükselmesi vardı ama sorun teşkil edecek boyutta değildi. Herhangi bir arıza kaydı vs. Vermedi. Gecen cuma acil bir iş dolasıyla aydına gitmem gerekti. Evden yaklaşık 50 km gittikten sonra araçda esp ve arıza ışığı birlikte yanarak hata verdi hemen gizli menüden hararete baktım 50 km gitmeme rağmen araçda ısı 55 derece gösteriyordu. Elektronik malzeme olduğu için kontak kapatıp açtım, sonra düzeldi ısıda normale döndü. Pedalla arıza kaydına baktım termostat arızası gösterdi. Neyse ben yine tereddüt ederek sürekli gizli menüden gözüm hararette bursaya kadar geldim, malum sabahın 05:00 hava -1 derece araç yine arıza verdi. Bu sefer bursada eşimle birlikte buz gibi arabanın içinde 09:00 kadar tamirci ve parçacıların açılmasını bekledim. İnanın rezalet bir olay. Neyse orada bir bosch car servis buldum. Onlarda parça yokmuş sabah sabah tüm bursayı gezip behr termostat aradım neyse allahtan birinde italyan üretimi behr buldum. (450 dedi 350 TL ye bıraktı sağolsun) 150 tl de bosch car montaj ücreti aldı. Allahtan daha sonra bir hiç bir sorun olmadı. Aman diyim arkadaşlar böyle yolda ısı yükselmesi düşmesi varsa kontrol edin. Ben resmen bile bile lades yaptım :) hatta termostata arıza yoksa bile 100.000 km dolduran arabada direkt değiştirin. Hatta daha düşük km de.Ertelemek hiç değil. Bu arada benim araçtaki termostat orjinal hiç değişmemişti. 105.000 km hizmet etmiş bence gayet iyi dayanmış. Bu arada termostat söküldüğünde iyice kontrol ettim hiç pas tortu yoktu benden öncede sanırm hep antifriz kullanılmış buda sanırım parçanın uzun hizmet etmesine katlı sağlamış. Velahasılı kelam durum böyle:)
 

Azad ak

Kayıtlı Kullanıcı
61-Trabzon
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
87
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Güvende kalmak için dediğiniz doğru.Ama bence bu durum periyodik bakımla da alakalı.Antifiriz kullanılmayan araçta soğutma sisteminin hiçbir parçası tabi ki de 100.000km dayanmaz.Fakat periyodik bakımları doğru ve zamanında yapılmış araçta da sıkıntı olacağını zannetmiyorum.Benim ikinci aracım olarak 2006 doblo var 230.000km de 1.3 multijet aynı motor olduğu için yazıyorum.İlk sahibiyim ve şu ana kadar periyodik bakım haricinde hiçbir işlem yapılmadı.Tabi parça ömrü kullanım tarzı ile de alakalı.Sonuç olarak bence sakin bir kullanıcı için aracın ilk sahibi olmak kaydıyla doğru periyodik bakımla bu araçlar 200.00km ye kadar sorun çıkarmaz.
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, çoktandır araçta seyir halinde ısı düşmesi, sıkışık trafikte ısının yükselmesi vardı ama sorun teşkil edecek boyutta değildi. Herhangi bir arıza kaydı vs. Vermedi. Gecen cuma acil bir iş dolasıyla aydına gitmem gerekti. Evden yaklaşık 50 km gittikten sonra araçda esp ve arıza ışığı birlikte yanarak hata verdi hemen gizli menüden hararete baktım 50 km gitmeme rağmen araçda ısı 55 derece gösteriyordu. Elektronik malzeme olduğu için kontak kapatıp açtım, sonra düzeldi ısıda normale döndü. Pedalla arıza kaydına baktım termostat arızası gösterdi. Neyse ben yine tereddüt ederek sürekli gizli menüden gözüm hararette bursaya kadar geldim, malum sabahın 05:00 hava -1 derece araç yine arıza verdi. Bu sefer bursada eşimle birlikte buz gibi arabanın içinde 09:00 kadar tamirci ve parçacıların açılmasını bekledim. İnanın rezalet bir olay. Neyse orada bir bosch car servis buldum. Onlarda parça yokmuş sabah sabah tüm bursayı gezip behr termostat aradım neyse allahtan birinde italyan üretimi behr buldum. (450 dedi 350 TL ye bıraktı sağolsun) 150 tl de bosch car montaj ücreti aldı. Allahtan daha sonra bir hiç bir sorun olmadı. Aman diyim arkadaşlar böyle yolda ısı yükselmesi düşmesi varsa kontrol edin. Ben resmen bile bile lades yaptım :) hatta termostata arıza yoksa bile 100.000 km dolduran arabada direkt değiştirin. Hatta daha düşük km de.Ertelemek hiç değil. Bu arada benim araçtaki termostat orjinal hiç değişmemişti. 105.000 km hizmet etmiş bence gayet iyi dayanmış. Bu arada termostat söküldüğünde iyice kontrol ettim hiç pas tortu yoktu benden öncede sanırm hep antifriz kullanılmış buda sanırım parçanın uzun hizmet etmesine katlı sağlamış. Velahasılı kelam durum böyle:)
Bursada nereden aldınız orjinali behr mi bizimkilerin yani aracın üzerinden çıkan
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
448
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Bursada nereden aldınız orjinali behr mi bizimkilerin yani aracın üzerinden çıkan
Hocam bizim araçların orjinal termostat üreticisi behr dir. Bursada öztürktü galiba parçacının adı ama inanın hatırlamıyorum. Tavsiyem internetten de behr diye aratıp alabilirsiniz.
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
448
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Güvende kalmak için dediğiniz doğru.Ama bence bu durum periyodik bakımla da alakalı.Antifiriz kullanılmayan araçta soğutma sisteminin hiçbir parçası tabi ki de 100.000km dayanmaz.Fakat periyodik bakımları doğru ve zamanında yapılmış araçta da sıkıntı olacağını zannetmiyorum.Benim ikinci aracım olarak 2006 doblo var 230.000km de 1.3 multijet aynı motor olduğu için yazıyorum.İlk sahibiyim ve şu ana kadar periyodik bakım haricinde hiçbir işlem yapılmadı.Tabi parça ömrü kullanım tarzı ile de alakalı.Sonuç olarak bence sakin bir kullanıcı için aracın ilk sahibi olmak kaydıyla doğru periyodik bakımla bu araçlar 200.00km ye kadar sorun çıkarmaz.
Haklısın hocam , düzgün periyodik bakımla parça ömrü gayet güzel uzaltılabiliyor. Ben ilk sahibi olmadığım için aracın soğutma sistemin temiz olmasına sevindim açıkcası.
 
  • Beğen
Tepkiler: Azad ak

Enis astra

Kayıtlı Kullanıcı
05-Amasya
Katılım
21 Ocak 2020
Mesajlar
14
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, çoktandır araçta seyir halinde ısı düşmesi, sıkışık trafikte ısının yükselmesi vardı ama sorun teşkil edecek boyutta değildi. Herhangi bir arıza kaydı vs. Vermedi. Gecen cuma acil bir iş dolasıyla aydına gitmem gerekti. Evden yaklaşık 50 km gittikten sonra araçda esp ve arıza ışığı birlikte yanarak hata verdi hemen gizli menüden hararete baktım 50 km gitmeme rağmen araçda ısı 55 derece gösteriyordu. Elektronik malzeme olduğu için kontak kapatıp açtım, sonra düzeldi ısıda normale döndü. Pedalla arıza kaydına baktım termostat arızası gösterdi. Neyse ben yine tereddüt ederek sürekli gizli menüden gözüm hararette bursaya kadar geldim, malum sabahın 05:00 hava -1 derece araç yine arıza verdi. Bu sefer bursada eşimle birlikte buz gibi arabanın içinde 09:00 kadar tamirci ve parçacıların açılmasını bekledim. İnanın rezalet bir olay. Neyse orada bir bosch car servis buldum. Onlarda parça yokmuş sabah sabah tüm bursayı gezip behr termostat aradım neyse allahtan birinde italyan üretimi behr buldum. (450 dedi 350 TL ye bıraktı sağolsun) 150 tl de bosch car montaj ücreti aldı. Allahtan daha sonra bir hiç bir sorun olmadı. Aman diyim arkadaşlar böyle yolda ısı yükselmesi düşmesi varsa kontrol edin. Ben resmen bile bile lades yaptım :) hatta termostata arıza yoksa bile 100.000 km dolduran arabada direkt değiştirin. Hatta daha düşük km de.Ertelemek hiç değil. Bu arada benim araçtaki termostat orjinal hiç değişmemişti. 105.000 km hizmet etmiş bence gayet iyi dayanmış. Bu arada termostat söküldüğünde iyice kontrol ettim hiç pas tortu yoktu benden öncede sanırm hep antifriz kullanılmış buda sanırım parçanın uzun hizmet etmesine katlı sağlamış. Velahasılı kelam durum böyle:)
ilker bey sizin yaşamış olduğunuz sorunu şuan bende yaşıyorum, Ben gizli menüden hararete bakmayı düşünemedim, kontağı aç kapa yaptım şuan bişey gözükmüyor ancak arıza olarak 011508 ile 170008 kodları var. İyi bir elektronikçiye götürdüm ama net bişey demedi, geniş bi zamanda tesisatı kontrol edelim dedi. Bende açıkçası ne yapacağım konusunda kararsızım. 170008 şanzımanla alakalı bir sorun gibi gözüküyor ama acaba ESP yandığı için orayıda tetikliyor?
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
448
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
ilker bey sizin yaşamış olduğunuz sorunu şuan bende yaşıyorum, Ben gizli menüden hararete bakmayı düşünemedim, kontağı aç kapa yaptım şuan bişey gözükmüyor ancak arıza olarak 011508 ile 170008 kodları var. İyi bir elektronikçiye götürdüm ama net bişey demedi, geniş bi zamanda tesisatı kontrol edelim dedi. Bende açıkçası ne yapacağım konusunda kararsızım. 170008 şanzımanla alakalı bir sorun gibi gözüküyor ama acaba ESP yandığı için orayıda tetikliyor?
Hocam selamlar, sakın tesisata falan elletmeyin. termostatınız arızalı. Belirtmiş olduğunuz arıza kodları termostatla ilişkili.bende de aynı arıza kodlarını vermişti. Havalar soğuduğunda daha çok belli ediyor kendini. Bu şekliyle aracı çok kullanmayın derim hem araç çok yakar. Hemde soğuk motor olduğu için motorda aşınma olur. Behr marka orjinal üretici marka alabilirsiniz. Ben memnunum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Enis astra

Enis astra

Kayıtlı Kullanıcı
05-Amasya
Katılım
21 Ocak 2020
Mesajlar
14
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Hocam selamlar, sakın tesisata falan elletmeyin. termostatınız arızalı. Belirtmiş olduğunuz arıza kodları termostatla ilişkili.bende de aynı arıza kodlarını vermişti. Havalar soğuduğunda daha çok belli ediyor kendini. Bu şekliyle aracı çok kullanmayın derim hem araç çok yakar. Hemde soğuk motor olduğu için motorda aşınma olur. Behr marka orjinal üretici marka alabilirsiniz. Ben memnunum.
İlker bey sizede selam olsun. Çok teşekkür ederim bilgilendirme için.Sizin araçta triptonik mi. Ben şanzıman beyni ile alakalı sorun, olursa diye korkuyorum. İş büyür. Tuhaf olan şu. Samsunun en iyisi olduğunu düşündüğüm opel servisi neden termostatı değiştirince diğer arıza silsilesininde düzeleceğini düşünmüyor. Beni direkt beyinciye yönlendiriyor? Arabaların akıllı olması da iş değil, bi termostat arızası şanzımanla alakalı da arıza var noktasına işi neden götürür ki? Kartopu misali bu, arabalarda herşey.
 

Enis astra

Kayıtlı Kullanıcı
05-Amasya
Katılım
21 Ocak 2020
Mesajlar
14
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Bu arada Pardon sizin araçta triptonikmiş, Sonradan farkettim.
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
448
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
İlker bey sizede selam olsun. Çok teşekkür ederim bilgilendirme için.Sizin araçta triptonik mi. Ben şanzıman beyni ile alakalı sorun, olursa diye korkuyorum. İş büyür. Tuhaf olan şu. Samsunun en iyisi olduğunu düşündüğüm opel servisi neden termostatı değiştirince diğer arıza silsilesininde düzeleceğini düşünmüyor. Beni direkt beyinciye yönlendiriyor? Arabaların akıllı olması da iş değil, bi termostat arızası şanzımanla alakalı da arıza var noktasına işi neden götürür ki? Kartopu misali bu, arabalarda herşey.
Valla hocam inan usta neden beyinle ilgili bir şey düşündü ben çok şaşırdım. Bizim yarı otomatik araçlarda stop ampulu patlasa bile şanzıman arızası verir. Yeni nesil araçlarda Hatta fren müşürünüz arıza yapsa araç vitese geçmez, gaz yemez. Umarım en kısa sürede çözersiniz.
 
Üst