Opel Corsa 2013, motordan gelen ses.

babasak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar iyi akşamlar.Şimdi şöyle kısaca anlatayım.
Opel Corsa 2013, yarı otomatik, 1.4 essantia aracımı 60.000 km periyodik bakımı için usta götürdüm. Usta gerekli şeyleri yapacağını ve araçla ilgili problemim olup olmadığını sordu. Ustaya aracın ikinci sahibi olduğumu, 7 aydır aracın bende olduğunu, aracı aldıktan 1 ay sonra araçta işten gelişlerimde ve yaklaşık 1-2 saatlik kullanımım sonrasında motor istop ettikten sonra “ciyaklama”, “demirin demire sürtmesi”, “ ıslık” gibi bir ses geldiğini söyledim. Usta baktı inceledi. Fandan olabilir dedi, fanı değiştik. Kasnaktan olabilir dedi, kasnağı değiştik. En son “ motor kutusunda yağ pompasından geliyor hocam, 100 araçta 1 böyle oluyor, istersen motoru açalım ama bence gerek yok, sana sıkıntı çıkarmaz.” dedi.
Şimdi sizlere danışmak istediğim konu da tam burası? Motoru açtırmalı mıyım? Bu problemle daha önce karşılaşmış olan kişi var mıdır? Nasıl çözmüştür? Problem ileride daha büyük sıkıntılara yol açar mı?
**Not: Son halini YouTube’a yükleyip link olarak atacağım.
**Not2:
Görüntüleme: https://youtu.be/vCvcH3hwmqY
 

babasak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Up ❗❗❗
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,443
Tepki puanı
1,960
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Ondan olabilir değiştir bundan olabilir değiştir...Valla bana kalırsa önce ustanı değiştir...Videoda söylediği doğru olabilir ama sen yinede Nokta atışı yapacak bir ustaya götür derim ben...
 
  • Beğen
Tepkiler: babasak

babasak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Daha önce gittiğim usta “ hocam fren balatası bitmiş. Değiştirelim” dedi. Tamam dedim. Gitmiş ( şimdiki ustanın dediğine göre) sert balata takmış. Şimdiki usta da “ hocam balata sert, diskleri çizmiş” dedi. Balata+ disk değişimi yaptık. Değiştir Allah değiştir. Ustalardan da arabadan da sıktım sıyrıldı. Usta ara, usta takip et, takılan parçayı takip et, internetten fiyat takibi yap... Ustaya sorsan serviste çalışmış esas vurgun oradaymış, malzemeden çalıyorlarmış, teknikerler çalışıyormuş... Servise sorsan ustalar iş bilmiyor... Bilmem kaçıncı sınıf ülkede, fahiş fiyatlara, bilmem kaçıncı el araba kullanmak zorunda olmak hakkaten zorlayıcı. Memleket olarak işini düzgün yapan insana açız.
Sonuç olarak bahsi geçen “arızayı” yaptırmadım. Sonuçları ne olacak? 5-6 ay içinde kendim görmek istiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Yeni bir balata diski neden çizsin? Hadi çizdi diyelim, çizildi diye disk değiştirilir mi? Fren diskinin yanlarında minimum kalınlık yazar. Minimum kalınlığa yaklaşmadan söküp atmak israfa sebebiyet verir. Baktığımda 50mm yazdığını görmüştüm yanılmıyorsam.

Benim de başıma benzer bir durum gelmişti.

İki yıl önce balatalardan ses gelmesi şikayeti ile gittim. Dört diski ve Balataları değiştirmek gerektiğini söylediler. Merak edip sökülen diski incelerken yan tarafındaki yazıları farkettim ve minimum kalınlık ibaresini gördüm. Disk kalınlığını ölçmek için kumpas istedim. Kumpasımız yok dediler. Olsa şaşardım😏

Neyse işletmenin sahibi parçacıya disk ve balata almaya gittiğinde araç başında çalışan ustayı soru yağmuruna tutup bir de eğer ömrü dolmamış parçayı değiştiriyorsanız hakkımı helal etmem deyince sanırım biraz olsun vicdanı rahat etmedi ve arkalar kalsın önler değişsin dedi.

İşletme sahibi elinde malzemelerle gelip durumu öğrenince küplere bindi, ustaya söylendi epeyce.

Sadede geleyim o değiştirmediğim arka diskleri o olaydan 25.000km sonra torna yaptırdık. Kullanmaya devam ediyorum. Belki ön disklerin de hala bir süre kullanabilecek kadar ömrü vardı.

Gözüne hırs bürümüş, sırf 3-5 kuruş para kazanmak için ömrü dolmamış bir parçayı çöpe atıp yenisini takan adama usta dersek ustalık müessesesine çok büyük saygısızlık etmiş oluruz.

Soruna hakim olamayıp bilmediğinden deneme yanılma yöntemiyle parça değiştirenler de bu sınıfa giriyor. Art niyetleri yok belki ama onlar da israfa sebebiyet veriyorlar sonuçta. Çoğunlukla da problemi çözemiyorlar, psrça değiştirdiğimizle kalıyoruz.
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,443
Tepki puanı
1,960
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Aynen öyle...Gerçekten dürüst bir usta bulmak zor...O yüzden çevrende tanıdıkların gittiği ve önerebileceği bir usta olursa onunla irtibata geç derim...Bende biraderim önerdiği bir usta buldum..Gerç
Daha önce gittiğim usta “ hocam fren balatası bitmiş. Değiştirelim” dedi. Tamam dedim. Gitmiş ( şimdiki ustanın dediğine göre) sert balata takmış. Şimdiki usta da “ hocam balata sert, diskleri çizmiş” dedi. Balata+ disk değişimi yaptık. Değiştir Allah değiştir. Ustalardan da arabadan da sıktım sıyrıldı. Usta ara, usta takip et, takılan parçayı takip et, internetten fiyat takibi yap... Ustaya sorsan serviste çalışmış esas vurgun oradaymış, malzemeden çalıyorlarmış, teknikerler çalışıyormuş... Servise sorsan ustalar iş bilmiyor... Bilmem kaçıncı sınıf ülkede, fahiş fiyatlara, bilmem kaçıncı el araba kullanmak zorunda olmak hakkaten zorlayıcı. Memleket olarak işini düzgün yapan insana açız.
Sonuç olarak bahsi geçen “arızayı” yaptırmadım. Sonuçları ne olacak? 5-6 ay içinde kendim görmek istiyorum.
Aynen öyle...Gerçekten dürüst bir usta bulmak zor...O yüzden çevrende tanıdıkların gittiği ve önerebileceği bir usta olursa onunla irtibata geç derim...Bende bir kaç usta değiştirdim en son biraderimin tavsiye ettiği bir usta buldum..
 
  • Beğen
Tepkiler: Realist039
Üst