Opel corsa 2020 Motor ikaz ışığı sorunu

melek

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
3
Tepki puanı
4
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhabalar
Yeni araç aldım opel corsa 2020. şu an 800 km, de ama motor ikaz ışığı yanıyor. Biraz araştırmama göre bu hata kodu beş yıllık araçlarda olabilecek bi hatayken böyle bir şey olması normal mi? Deneyimlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum. Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Arıza ışığı yandığı zaman cihaza bağlatılıp verdiği arızanın koduna göre işlem yapılır. Sağda solda çok okursunuz, ışık yanıyorsa kesin kızdırma bujisidir ya da arıza ışığı yanıyorsa kesin bilmem şudur diyerek arızanın kodu bilinmeden teşhis koyan insanların yazılarını. Bunlar yanlıştır arıza kodu bilinmeden arızanın ne olduğunu anlamak teşhis koymak mümkün değildir sadece ihtimaller dahilinde bir yorum yapılır ama arıza kodunu söylerseniz nokta atışı şunun değişmesi gerekiyor ya da ayarlanması gerekiyor denebilir ki zaten servis sizi bu konuda bilgilendirir. Bende arıza ışığının yanması ile bir yorum yapayım. Bir ihtimal aracınız dizel ise kızdırma bujilerinden bir ya da birkaçı patlamış olabilir havalar soğukken böyle şeyler olabiliyor. Değiştirirken sadece patlayan buji yerine komple takım olarak değiştirmenizi de tavsiye ederim yoksa her seferinde tekrardan bir ısıtma bujisi için işçilik ödemek durumunda kalırsınız takım olarak değişainler dememin sebebi de budur ki o da problemin kaynağı eğer kızdırma bujisi ise. Birisi patladı ise diğerlerinin de yakın zamanda patlaması olasıdır çünkü. Eğer neden bu kadar çabuk patladı diye sorarsanız da onun cevabını aracı görüp inceleyen cihaza bağlayan tekniker ya da yetkili servisin atölye şefi cevap verecektir.

Not: eğer arıza ısıtma/kızdırma bujisi çıkar ise büyük ihtimalle garantiden değişim yapılmayabilir, garantili yapılırsa ne mutlu size.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Ankarada 850 bin km de olan bir şirket araç biliyorum tek elden kullanılan, sahibi sadece bakıma götürüp getirirdi yıllarca :)
Üstad valla bizim ülkemizde ne oluyor anlamıyorum ya adamlar ne km ler yapıyor motora anahtar değmeden bizdeki ustalar hayla benzinli motorların diyaframı yırtık diye h j insignia fark etmez hepsine motor yemiş diyip sıfır motor atıyorlar daha 50 100 binde benzinli araclara astra j 1.4 motorlara fakir de takılıyor diye yine motor yapan var neden fakir de kaldığını araştırmayıp hani nice örnekler yazık ama ya o adamlar o km leri yapıyorsa biz neden yapamıyoruz lpg taktırıyorsun lpg ciler daha yeni yeni afr ayari denen şeyi öğrenmeye başladı 😂😂
 

YILDIRIM

Kayıtlı Kullanıcı
52-Ordu
Katılım
6 Şub 2019
Mesajlar
42
Tepki puanı
19
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
aracınız lpg liyse çoğu usta-tamirci önyargılı davranır.garanti kapsamındaysa,(ki lpg montajı yapılan araçlar garantiden çıkarılabiliyor) nokta atışı yapmak için servise götürüp cihaza bağlatıp arıza kodunu öğrenmenizi öneririm.büyük ihtimalle oksijen sensörleri yada yakıt karışımıyla(fakir-zengin) alakalı bir durum olabilir..
 

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,906
Tepki puanı
1,024
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Maalesef böyle durumlarda aracın km'si farketmiyor... İki aylık daha 1000 km'deki dizel aracım start&stop ve motor arıza lambası yaktı ve ekranda da 'motoru kontrol ettirin' yazdığı için müşteri hizmetlerine kayıt açtırarak yetkili servisten randevumu oluşturttuktan sonra servise gittim meğerse sorun dış sıcaklık sensörü fabrikasyon hatalı olduğu için araç dışarıdaki sıcaklığı okuyamadığından dolayı arıza lambası yakmış, değişimini yaptırdıktan sonra düzelmişti.. Kısacası böyle olaylar başımıza gelmese iyi ama maalesef olabiliyor.. Halen servise gitmemişseniz izlediğim yolu takip edebilirsiniz... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,906
Tepki puanı
1,024
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Üstad valla bizim ülkemizde ne oluyor anlamıyorum ya adamlar ne km ler yapıyor motora anahtar değmeden bizdeki ustalar hayla benzinli motorların diyaframı yırtık diye h j insignia fark etmez hepsine motor yemiş diyip sıfır motor atıyorlar daha 50 100 binde benzinli araclara astra j 1.4 motorlara fakir de takılıyor diye yine motor yapan var neden fakir de kaldığını araştırmayıp hani nice örnekler yazık ama ya o adamlar o km leri yapıyorsa biz neden yapamıyoruz lpg taktırıyorsun lpg ciler daha yeni yeni afr ayari denen şeyi öğrenmeye başladı 😂😂
Sormayın hocam, 70000 km'deki 1.6 (A16XER) H kasa aracımızla şehir dışındayken aracım 5. vitesle çıktığımız yokuşu 3. viteste bile zor çıktığından o an bulunduğum ilin sanayisine gitme durumunda kalmıştım.. İlk girdiğim usta buji ve bobine bakmadan direk subaplar gidik diyip 2500 lira masraf çıkarmıştı (bobin buji bakar mısın diyince sen mi ustasın ben mi ustayım diyerek tartışma çıkarmaya bile kalktı) hemen oradan uzaklaşıp bir Opel parçacısına girip bobin istediğimi söyledim ve deneyip eğer olmazsa geri iade alabileceğini söyledi dışarıda söktük yenisini taktık ve tek marşta sorun çözülmüştü :) Bazı durumlarda kendimiz bile daha iyi usta olabiliyoruz, maalesef böyle ustalar yüzünden kendi ustalarımız dışında sanayilerdeki ustalara güvenemez olduk...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Üst