Opel harareti sever mi acaba ?

muratnrn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2016
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar size bir problemimden bahsetmek istiyorum.
Aslında çogu kişinin başına gelmiş bir olay.Yeni 96 model corsa aldım ve arabada çok fazla hararet var.Dün akşam 3 km lik bir yere gittim ve boş trafik de en 3 tane ışıkta durdum ondan sonra arabayı rolanti de çalıştırmaya devam ettim ve bir baktım hararet 100 de herkesin dediği gibi fan çalışmaya başladı sonra yavaş yavaş 95-97 aralıklarına düştü tekrar 3 km gittim 100 e geldi ve hatta birazda geçti.Bu kadar hızlı bir şekilde yükselmesi hiç normal değil gibi geliyor.Birde aracımda şöyle bir sorun var benden önceki sahibi arabasına hiç düzgün bakmamış ve kaloriferleri çalıştırdığım zaman sıcak veya soğuk hava gelmiyor araştırmalarımda devir-daim pompasından kaynaklanacağını anladım bunun arızası varsa da çok çabuk hararet yapar mı?
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar size bir problemimden bahsetmek istiyorum.
Aslında çogu kişinin başına gelmiş bir olay.Yeni 96 model corsa aldım ve arabada çok fazla hararet var.Dün akşam 3 km lik bir yere gittim ve boş trafik de en 3 tane ışıkta durdum ondan sonra arabayı rolanti de çalıştırmaya devam ettim ve bir baktım hararet 100 de herkesin dediği gibi fan çalışmaya başladı sonra yavaş yavaş 95-97 aralıklarına düştü tekrar 3 km gittim 100 e geldi ve hatta birazda geçti.Bu kadar hızlı bir şekilde yükselmesi hiç normal değil gibi geliyor.Birde aracımda şöyle bir sorun var benden önceki sahibi arabasına hiç düzgün bakmamış ve kaloriferleri çalıştırdığım zaman sıcak veya soğuk hava gelmiyor araştırmalarımda devir-daim pompasından kaynaklanacağını anladım bunun arızası varsa da çok çabuk hararet yapar mı?

su sirkülasyonu zayıfsa motor düşük devirdeyken hararet yükselir.
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Sizin aracınızın termostatı 87-92 olanla değistirince işler düzelir.
 

AED

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Opel harareti sever mi, bilmem ama ben conta yakmasını sevmem..en iyi ihtimalle 1.500 tl gibi bir maliyet,stresli sanayi ve servis günleri..usta (!) ların bitmeyen kaprisleri..

Forumda bu konuyu okuyunca öteden beri içimdeki kurt ayaklandı ve deli gibi bir çok site araştırdım veeee, evet : opel de olsa her modeli için, 100 C de fan açması yeterli ve de gerekli..105 olmaz !..kim hangi opel mühendisi vectra a 1994 2.0i için 105 de açsın demiş!? bu mühendis (ler) ne demek ve ne yapmak istemektedirler (!) daha geçen sene silindir contası yapıldı..

Bir çok fan müşürü inceledim yedek parça sitelerinde..satan parçacı diyor ki ver bana şasi no, bakayım falına..veriyoruz, oo emir büyük yerden, işte senin müşür bu, bunu kullanacaksın, başkası olmaaaz..105-100, ikinci kademesi de, 120-110..ama efendim hararet yapıyor 105'de demeye kalmadan, ben bilmem fabrika bunu söylüyor, diye kesip atıyor. baktım olmayacak siteye hiç soru sormadan başka bir araç için 100-95 müşürü (bilinen kaliteli bir marka müşür) (bu arada forum kuralları gereği, marka belirtemiyoruz galiba) siparişi geçtim. ürün geldiği gibi soluğu elektirikçinin yanında aldım..(merak eden için söyleyelim ki çıkan 105-100 müşürdü) taktık merakla beklemeye başladık motorun ısısını artırırken..

İbre 100 C yi gösterirken heyecan doruktaydı..birden fanın sesi duyulduğunda biz plevne savunmasından galip çıkan osman paşa gibiydik..çaylar geldi, içimden boşgeç opel mühendislerini kurallar ve yasalar insanlar için yapılır gerektiğinde de bozulur, yeri gelir ülkeler anayasalarını bile değiştirir diyordum..usta da keyiflenmişti..

Ama o da ne? sıcaklık 90 C düştüğü halde fan kapanmıyordu..95 de kapamalıydı oysa..80 oldu 70 oldu, ııh..meret tıngır tıngır dönmeye devam ediyordu..anahtarla bir kaç kez müşüre tık tık vurduk belki civası donmuştur felan..ııh..

bu müşür kendi tanımında, güya 1.7 dizel vectra a içindi, o halde durum şu ikilemdeydi:

1-müşür de bir arıza var normalde, yoksa 95C de fanı kapatacaktı.
2-müşür gayet normal, hiç bir arıza yok, Opel mühendisinin ruhu oraya ışınlanmış ve 'ukalalığın lüzümu yok biz hayatımızı veriyoruz bu işe bu müşür bunda çalışmaz' diyordu.

İyi ama sayın mühendis sormazlar mı adama bu müşür aracın hangi model, C20NE mi 20NE motor olduğunu nereden bilecek?..söketli yuva tam olarak oturuyor...29x1.5 ölçü tam olarak uyumlu, bu da silindirik yapıda, bu da 3 fiş sistemi, eee?..bu müşür sadece suyun sıcaklığına tepki veren civa sayesinde hareket etmiyor mu? o kadar da cahil değiliz heralde..yanlış mı düşünüyorum a dostlar? yani dizel vectra a nın 95 derece motor suyu ısısı ile benzinli vectra a nın 95 C motor suyu ısısı farklı farklı mı !?

Yoksa bu opel yaratıcıları ile müşür imalatçıları her opel modeli için farklı bir sinyalizasyon sistemi kurup bunu müşürlere yerleştirmeyi mi başardılar?!
kafamda deli sorular..(bu arada soran olabilir, termostat 92 C ve sağlıklı açıp kapıyor)

Usta dedi ki 'bu takıldı ağbi, sen diğer müşürü değiştir'. aaaa, baktım ki müşürün 15 cm yukarısında bir müşür daha gömülü..ben önce onun radyatör hararet müşürü sandıysam da, usta değil dedi bu iki kademeli müşür sistemi..zaten bu müşür iki fişliydi ve silindir yapısında değil dikdörtgen şeklindeydi. tabi ki bu müşür de 105-100 dü..diğer müşürü devre dışı yapıp baktığımızda motor çatlama noktasında lütfedip fanı açtı, 100 C de kapattı.

Şimdi 100-95 müşür sipariş ettim bir siteye..aynı iki fişli, kenarları oval dikdörtgen yapısında..bakalım her iki kademesi 100-95 olan iki müşürle bizim makina nasıl davranacak? gelişmeleri yazacağım..ama lütfen siz opel dostları da o ikilem sorunun
çözümüne ait değerli görüşleriniz paylaşın.

Ya da basitleşitirirsek soruyu, opelde kullanılacak düşük dereceli bir müşür; (başka modeller veya markalar için tanımlanıp kullanılsa bile), söketi uyduğuna göre, çalışır mı?
 
Son düzenleme:

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
honda motorları için de aynı şeyi söylerler. yüksek ısı da ve yüksek basınçta çalışır..
 

Kerim Avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
363
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
Benim bindiğim vectra b, Astra ve Astra h 1.3 dizel hepsi 90 derecede sabit kalır. Vectra birkez klimayı acınca 100 dereceyi geçti. Genelde 95 i geçmezdi, servise gittim fanın ikinci devresi bozukmuş. Fana 500 deyince sanayide 5 tl ye yaptırdım. Hatay’da 95 i gecmedi. Sıcak sever efsane olmuş. Dogrudur sıcak sever ama 90 dereceyi sever sıcaklık bu seviyeye ulaşınca motor sesiz çalısmaya başlar.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Opel harareti sever mi, bilmem ama ben conta yakmasını sevmem..en iyi ihtimalle 1.500 tl gibi bir maliyet,stresli sanayi ve servis günleri..usta (!) ların bitmeyen kaprisleri..

Forumda bu konuyu okuyunca öteden beri içimdeki kurt ayaklandı ve deli gibi bir çok site araştırdım veeee, evet : opel de olsa her modeli için, 100 C de fan açması yeterli ve de gerekli..105 olmaz !..kim hangi opel mühendisi vectra a 1994 2.0i için 105 de açsın demiş!? bu mühendis (ler) ne demek ve ne yapmak istemektedirler (!) daha geçen sene silindir contası yapıldı..

Bir çok fan müşürü inceledim yedek parça sitelerinde..satan parçacı diyor ki ver bana şasi no, bakayım falına..veriyoruz, oo emir büyük yerden, işte senin müşür bu, bunu kullanacaksın, başkası olmaaaz..105-100, ikinci kademesi de, 120-110..ama efendim hararet yapıyor 105'de demeye kalmadan, ben bilmem fabrika bunu söylüyor, diye kesip atıyor. baktım olmayacak siteye hiç soru sormadan başka bir araç için 100-95 müşürü (bilinen kaliteli bir marka müşür) (bu arada forum kuralları gereği, marka belirtemiyoruz galiba) siparişi geçtim. ürün geldiği gibi soluğu elektirikçinin yanında aldım..(merak eden için söyleyelim ki çıkan 105-100 müşürdü) taktık merakla beklemeye başladık motorun ısısını artırırken..

İbre 100 C yi gösterirken heyecan doruktaydı..birden fanın sesi duyulduğunda biz plevne savunmasından galip çıkan osman paşa gibiydik..çaylar geldi, içimden boşgeç opel mühendislerini kurallar ve yasalar insanlar için yapılır gerektiğinde de bozulur, yeri gelir ülkeler anayasalarını bile değiştirir diyordum..usta da keyiflenmişti..

Ama o da ne? sıcaklık 90 C düştüğü halde fan kapanmıyordu..95 de kapamalıydı oysa..80 oldu 70 oldu, ııh..meret tıngır tıngır dönmeye devam ediyordu..anahtarla bir kaç kez müşüre tık tık vurduk belki civası donmuştur felan..ııh..

bu müşür kendi tanımında, güya 1.7 dizel vectra a içindi, o halde durum şu ikilemdeydi:

1-müşür de bir arıza var normalde, yoksa 95C de fanı kapatacaktı.
2-müşür gayet normal, hiç bir arıza yok, Opel mühendisinin ruhu oraya ışınlanmış ve 'ukalalığın lüzümu yok biz hayatımızı veriyoruz bu işe bu müşür bunda çalışmaz' diyordu.

İyi ama sayın mühendis sormazlar mı adama bu müşür aracın hangi model, C20NE mi 20NE motor olduğunu nereden bilecek?..söketli yuva tam olarak oturuyor...29x1.5 ölçü tam olarak uyumlu, bu da silindirik yapıda, bu da 3 fiş sistemi, eee?..bu müşür sadece suyun sıcaklığına tepki veren civa sayesinde hareket etmiyor mu? o kadar da cahil değiliz heralde..yanlış mı düşünüyorum a dostlar? yani dizel vectra a nın 95 derece motor suyu ısısı ile benzinli vectra a nın 95 C motor suyu ısısı farklı farklı mı !?

Yoksa bu opel yaratıcıları ile müşür imalatçıları her opel modeli için farklı bir sinyalizasyon sistemi kurup bunu müşürlere yerleştirmeyi mi başardılar?!
kafamda deli sorular..(bu arada soran olabilir, termostat 92 C ve sağlıklı açıp kapıyor)

Usta dedi ki 'bu takıldı ağbi, sen diğer müşürü değiştir'. aaaa, baktım ki müşürün 15 cm yukarısında bir müşür daha gömülü..ben önce onun radyatör hararet müşürü sandıysam da, usta değil dedi bu iki kademeli müşür sistemi..zaten bu müşür iki fişliydi ve silindir yapısında değil dikdörtgen şeklindeydi. tabi ki bu müşür de 105-100 dü..diğer müşürü devre dışı yapıp baktığımızda motor çatlama noktasında lütfedip fanı açtı, 100 C de kapattı.

Şimdi 100-95 müşür sipariş ettim bir siteye..aynı iki fişli, kenarları oval dikdörtgen yapısında..bakalım her iki kademesi 100-95 olan iki müşürle bizim makina nasıl davranacak? gelişmeleri yazacağım..ama lütfen siz opel dostları da o ikilem sorunun
çözümüne ait değerli görüşleriniz paylaşın.

Ya da basitleşitirirsek soruyu, opelde kullanılacak düşük dereceli bir müşür; (başka modeller veya markalar için tanımlanıp kullanılsa bile), söketi uyduğuna göre, çalışır mı?

yeni nesil tüm sistemi yeni bir araba hatasızsa 100 derece üzerinde çalışır sorun çıkarmaz. ama bir miktar hortumlar eskidiyse lpg için kesilip saçma sapan eklendiyse ve sisteme antifriz ve safsu yerine kireçli şaşal suyu konduysa :) sistem bir süre sonra sorun verir. kireç tutar zor soğutur , silindir kapağını ,contasını çürütür falan filan... bunlar normal durumlar..

gelelim müşür konusuna. müşür dediğimiz arkadaş üzerinde yazan sıcaklık aralığında elektrik geçişine izin verir üzerindeki fişler arasında anahtar görevi görür yani. üzerinden geçen elektrik röleyi açar rölede fan motorunu çalıştırır.
sizin müşür ya sorunluydu yada röle takılı kaldı.

sizin yapmanız gereken hangi müşür hangi hızda fanı çeviriyor? 1. ve 2. kademe muabbeti onu anlamak.
bunun için müşüre giren iki kabloyu değdirin birbirine fan çalışır.3 fişliyse eğer o müşürde iki ayrı kademe vardır. biri şase diğer ikisi ayrı ayrı iki röleye hızlı veya yavaş dönsün diyedir.şuan emin olamadım siz bi kontrol edin şasemiydi + mıydı diye :D

termostat neredeyse bir çok opelde 92 lik. 92 de açılmaya başlar demektir bu.buna müdahale etmek zor. çünkü aynı boyutta daha erken açanı bulmak sorun.
fan konusu size kalmış müşürü değiştirin istediğiniz sıcaklıkta açsın kapasın.
müşür radyatör üstünde yani radyatördeki suyunda ısınması lazımki fan çalışsın.
92-87 müşür takmışlığım var vectra a kasaya zamanında. izmir sıcağında utanmasa hiç kapanmadan çalışıyordu fan.
95-100 aralığı ideal olabilir.diğer kademe iiçinde 105-100 acil durum için tercih edilebilir. bu sayede 100 e geldiğinde 95e düşene kadar çalışır. 100 ü aşarda soğutamassa 105te ikinci kademe çalışır.
klima varsa birinci kademe fan klimayla çalışmalı onada dikkat edin.
en olmadı arabanın önünde yani radyatörün diğer kısmında fan yoksa 100 lira civarı 12 inç 12v üniversal fanlar satılıyor genellikle minibüs klimaları için onlardan alın taktırın.80 watlık olanı iş görür mis gibi.

şimdi gelelim bu mühendislerin derdine. :) emisyon zıkkımı...
bu araçlar 100 derece üzerinde çalışsın emisyonu özellikle şehir içi dur kalk trafikte rolantide az çıksın derdindeler. ama sorun şu ki bizim memleket sıcak. bizim ustalar ve araç sahipleri antfrizi sadece kış için zannediyorlar.yazın problem yaşıyoruz haberleri yok. çünkü conta yakan araç serviste değil sanayide yapılıyor haberleri yok. geri bildirim gitmediğinden adamlar ne bilsin , bilsede bisi değişmez hedefleri emisyonu tutturmak...
zaten ilk 5 yaşında birşey olmuyor bu arabalara. noluyorsa 5 yaşından sonra oluyor...

neyse 3 litre antfriz ve genelde 3 litrede safsu (akü suyu/ütü suyu) kireçsiz özel üretilmiş 1 lt lik şişelerde satılan 2 liralık su... motorda bu olucak...
hortumlar ek yerleri kelepçeler düzgün olucak...
su kabının kapağı mümkünse orjinal olucak(GM) sistemde kaçak olmayacak. o zaman suyun kaynama derecesi araç modeline bağlı olarak 104 ile 120 derece arası olur. yani conta yakmassınız kolay kolay.

bir diğer konu lpg regülatörü motor su kabının üzerinde bir seviyede olmamalı. içinde su var ve seviyesi yukardaysa içinde hava kalır demektir bu. sistemde hava dolaşmasına ve silindir kapağında hava kalmasına sebep olabilir.
 

Can_211

Kayıtlı Kullanıcı
25-Erzurum
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
65
Tepki puanı
1
Puanları
8
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Benimde başıma geldi 1 ay önce.Artvine gitmiştim araba full dolu idi.O dik yokuşlarda biraz zorladım.Gece dönüşü ise üzerinde ingiliz anahtarı olan araba resmi yandı.Yolda bu sönup yanmaya başladı.Bu yandığı zaman fan açıyordu ve aracın farlarının çok belirgin şekilde farlarda sönme oluyordu önümü zor gösteriyordu bende korka korka gece kendimi Erzuruma attım.Sabah ilk iş olarak motorcuma gittim pc taktı Hararet ısı müşüru dedi ve lambayı söndürdu.Aracı çok zorlamışşsın dedi.Bir daha olursa araç stop eder dedi ve bende sallamadım.Sonrasında yine uzun yola gittim ve geri dönüşte eve 5 km kalarak yine aynı lamba yandı.Yine sabah ilk iş olarak ustama gittim vede değişmesini istedim oda değişti.Elinde vardı ve taktı denemek için fanı açtırmak için aracı çalıştırdı ve 105 de fan açtı.Bu gibi parçanın sıfır bile olsa çalışıp uyum sağlaması için bir garantisi yokmuş şükür bize iyisi rastladı da fazla uğraşmadan haloldu.Aracı çok zorlamadan devirli kullan dedi bana bende artık daha dikkatli kullanıyorum aracı.Aracın yüklü yüksüz olarak kullanırken devrine artık dikkat ediyorum.Bu araçlar motor küçük kasa ağır bu yüzden dikkatli olmak gerekir.Bu gibi arızalara rağmen ben opel markayı vede özellikle Astra H kasa 1.3 dizel sedan kullanıyorum çok çok memnunum tip olarak yakıt olarak,vergi olarak,konfor olarak,Özellikle uzun yolda gidişi ön düzende sıfır titreme yol tutuşu çok hoşuma gidiyor.2008 den beri kullanıyorum.Bu araçta tek sıkıntım USB den müzik dinleyemiyorum buna da çözüm aramaya başladım bakalım ne çözüm olacak orjinalliğinide bozmak istemiyorum.300 tl ye bir aparat buldum bide bin tl ye bir tepymi alsam veyahutta 400 tl ye basit bir USB li bir duble teyp mi alsam bu konuda şaşmış kalmışım.Limitim bin tl yada şu 300 tl lik aparat arasında kalmışım bu konuda da bilgilerinize başvurmak istiyorum.Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın.
 

AED

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
konuya katkı sunan arkadaşlara teşekkür.

sorularımın net cevaplarını diğer müşürü değiştirince buldum; paylaşayım:

vectra a 94 2.0 c20ne modelinde iki müşür var. birincisi, (sanırım ana müşür demek doğru oluyor), altta olan 3 fişli, ikincisi ise hemen onun 15 cm üstünde 2 fişli (yardımcı) müşür.. bunlar arasında da kablo bağlantısı var ve birisi devreye girmezse diğeri görevi devralıyor. bir nevi çift emniyet sistemi..

benim yeni taktığım ana müşür neden çalışmadı, çünkü yardımcı müşür arızalıydı bu nedenle fanı açtı ama kapatmadı..kısaca müşürde sorun yoktu. sorun, eski iki fişli müşür arızasındaydı..bu müşürün de yenisini alıp takınca (tabi bunu da 100-95 aldım) 100 c de fanı açtı, sanırsam yardımcı müşür açtı önce, daha sonra ana müşür devreye girerek 2.kademeye geçip fanı daha hızlı çevirdi... 95 de de fanı kapattı.

ez cümle, sonuç :

vectralar soğuğu sevmez, sıcağa bayılır, hamamda terler, sonbaharda hüzünlenir vb. gibi şeyler tamamen şehir efsanesi..bulunduğunuz iklime göre, yol şartları, araç yükü, kullanım tarzı vb faktörlere bağlı olarak gerektiği gibi özgürce motor hararetini (100 lük ve hatta 95 lik müşürlerle) kontrol altında tutabilirsiniz. benim örnekte 100 lük müşür takır takır çalıştı. opel yönetimimin 105 c ısrarının sebebi sanırım [MENTION=2773]winner[/MENTION] arkadaşın da belirttiği gibi emisyon değerlerini tutturmak kaygısı olabilir.

isterdim ki termostatı da 87 veya 85 lik kullanayım ama maalesef türkiyede yok, yabancı sitelerde gördüm..ama döviz çevrimi ve yeni gümrük vergisi sınırı nedeniyle oldukça pahalıya çıkyor.
 

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Astra h Z16xep seviyor galiba. Her zaman 105te sabit. 112te fan açıyor. Işıkta biraz durunca 107 8 artıyor.
 
Üst