Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Bir ara j kasanın 1.4 turbolarını ben de çok araştırdım. Evet piston sorunu varmış maalesef ama arkadaşların da dediği gibi kaçta kaç bu durum? Kronik sorun kabul edilebilir mi?
açıkçası bana kronik gibi geliyor ama bu dizelde var mı onu hiç görmedim yani mantık ne söylüyor. dizel ile benzinli arasında yaklaşık 10 bin lira fark var.
bu durumla karşılaşıldığında garanti yoksa 10 bine yakın masrafı var ve yapıldığı zaman tekrarlama durumu var.
Hocam varmış çok açık ve net. Kullanılan yağ çok önemliymiş özellikle GM nin yağını önermiyorlar. Çok sıkıştırmaya gelmeyen bir motormuş. Bende kullanıyorum bir keresinde aşırı derecede sıkıştırdım jettayla yarışmıştık. Daha sonra duyduğumda bir daha yapmıyorum. Durumu olan bir kişi bence dizel almalı.
Evet kullanıma bağlı olarak süreci uzatma durumu var veya yağ dexos 1 gen 2 diye bir yağ öneriyorlar. yani sadece yağ mı bu sorunu çözüyor anlamış değilim. birde dizelde bu sorun kesin yok mu o da var.
ikinci el piyasası hala cok yukarıda ne yapacağımı şaşırdım fakat benzinliden ciddi manada soğudum..
Dizel kullanıcılarıyla çok konuştum. Fiatla ortak yapılan multijet motora sahip. Multijet demek sorunsuzluk ve uzun ömür demek. Sadece partikül filtresi sıkıntısı oluyor ki bütün dizellerde var Euro 5 normundaki. Ben her zaman diyorum bütçeniz 75 85 000 arası bir bütçeyse hiç uğraşmayın temiz dizel cosmo alın. Ben aldığım zaman param eksikti benzinli aldım. Dizel fiyatı benzinliye yakın olsa da az yakıyor. Ama 1.4 t motorun hakkını yemeyelim. Soğuyacağınız kadar sorunlu bir motor değil.
j kasa 1.4 t kullandım 4 sene. standart basit kronik sorunlar dısında büyük bir sorun yaşamadım. aracım manueldi 2 defe baskı balata yaktım o kadar ama nazik bir aractı. asfartta akıyordu ama iki tümsek bozuk yol görünce sesler gelmeye baslıyordu
Dizellerde kesinlikle piston sorunu yok rahat olabilirsiniz. 1.4 T lerde ise maalsesef son zamanlarda şikayetler arttı. Bu sorunun yağdan kaynaklanması çok düşük bir ihtimal. Opel in düşük hacimde turbo-benzin motor konusunda pek tecrübesinin olmaması bir handikap olmuş ve bence bu motora özel pistonlarında yapısal sıkıntı var gibi. Sizlere devrim filmini hatırlatmak istiyorum. Motoru yaparken en çok zaman harcadıkları şey pistonun içeriğindeki malzemeleri tutturmaktı. gerçekten o basınca dayanacak bir piston imal etmek için milimetrik hesaplamalar yapılması lazım. Büyük marka da olsa demek ki bazen tutmayabiliyor ki turbo motorlarda ortada çok büyük basınç var. klasik bir benzinli motor gibi bakmamak lazım..
Konunun sonunda böyle yazıyor:
Her küçük hacim turboşarj motorda görülmez, yanma odasının tasarımı, enjeksiyon zamanlaması, yanma odasındaki hava hareketleri, enjektörün demet açısı ve penetrasyonu, yağın kimyasal özellikleri gibi bir çok faktör, bu durumu etkiler.
bu da demek oluyorki astrada bu yüksek ihtimal kullanıma ve motor yağına baglı olarak kullanıcıların basına gelebilir.
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.