Seyir halinde viteste giderken hem benzinde hem de lpg de ani stop etme sorunu

kispir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İyi günler kıymetli forum üyeleri/yöneticileri ben ankarada ikamet ediyorum. Aracım 2013 model astra j 1.6 düz vites benzin/lpg son 1,5- 2 yıldır yaşadığım bir sorunum var. önceleri arda bir oluyordu. Son 7-8 aydır sıklaşan bir sorunla karşı karşıyayım. Arabamla Seyir halinde viteste giderken hem benzinde hem de lpg de ani stop etme sorunu yaşıyorum. bu sorunun ne zaman ortaya çıkacağı belli olmuyor. Bazen 100 km gidiyorum hiçbir şey yok, bazen de 10 km içerisinde 3-4 defa sorun tekrarlıyor. Benzinde sürüşte iken Araç ani olarak stop ediyor ve araç seyir halinde viteste olduğunda vurma mantığı ile silkeleyerek tekrar çalışıyor o anda boşta ise yada debriyaja basılı ise stop edip kalıyor. LPG de çalışıyorken ise bu sorun ortaya çıktığında ya benzine geçiyor yada marşa basmış ve yeni çalışmış gibi önce benzinde çalışıyor sonra lpg ye geçiyor burada da silkeleme olayı oluyor. yüksek hızda yüksek viteste giderken bu ani stop edip ani vurdurma ile çalışma hali pek hissedilmiyor km sayacının sıfırlaması ve ibrenin sıfıra gelmesinden görülüyor.
Önceleri sadece lpg de oluyor sanmıştım. bir süre benzinde denedim olmamıştı. Sorun ateşleme ile ilgilidir diye tamircim ateşleme bobinini değiştirdi (şu an için 10 bin km oldu) ama sorun devam etti. lpg ustasına gittim. Bu arada araç hiçbir şekilde arıza lambasını yakmıyor. lpg ustam enjektörleri değiştirdi, afr ayarı yaptı, lpg ecu sunu değiştirdi, map sensörünü değiştirdi, kesicilerden birini ve hatta sigortayı bile değiştirdi sorun devam ediyor. motor ustası cihaza bağlıyor arıza kaydı gözükmüyor diyor. lpg sistemini tamamen devre bıraktır benzinde dene dedi ama onuda lpg ustası kabul etmedi. biraz benzinde tekrar dene dediler. son 100 km dir benzinde şehir içinde kullanıyorum en 5-6 kez sorun tekrar etti. Sizlerden bilen yada benzer sorun yaşayan (yani bu konuda damdam düşen) var mı? Arabadan soğudum. Satmayı düşünüyorum ama bu haliyle de satmayı vicdani bulmuyorum. Yardımcı olan olursa hem müteşekkir olurum hem de duacı.. saygılarımla..
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Araciniz subap erimesi baslamis gibi gorunuyor. Bi komprasyon testi yaptirip sonucu soyleyin tekrar bakalim.Subap erimesi teshisi konursa subaplariniz celik subapla yenilemeniz gerekir supsan marka kullanin. Sorununuz cozulecektir. Gecmis olsun
 

kispir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Araciniz subap erimesi baslamis gibi gorunuyor. Bi komprasyon testi yaptirip sonucu soyleyin tekrar bakalim.Subap erimesi teshisi konursa subaplariniz celik subapla yenilemeniz gerekir supsan marka kullanin. Sorununuz cozulecektir. Gecmis olsun

Soruma cevap verme zahmetinde bulunduğunuz için teşekkür ediyorum. Subap yenileten var ise benim yaşadığım sorunları yaşamışlar mıdır? okuyan olurda cevap yazarsa memnun olurum. Çünkü forumlardaki yazılan birçok başlığa baktım ustaların bazısı galiba tahmini olarak teşhis ve tedavi uygulamaya çalışıyorlar sonrasında sorun devam ettiğinde araç sahibinin yaptığı masraf yanına kar kalıyor. Malum subap yenilemeye şu an için ortalama 2500 tl diyorlar. eğer teşhis yanlış olursa küçük bir rakam değil...
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,469
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Ben 2016 nisan ayında Onatça Opel Yetkili bayinden Lpg montajlı olarak Astra J 1.6 115hp sıfır araç aldım. 2016 Mayıs ayı boyunca araç muhtemelen 1000-1500'kmdeyken bir kaç kere bu stop etme olayını yaşadım. Servise götürdüğümde PC'ye bağlayıp bakmışlar ve sigorta kutusu içinde hatalı bir bağlantı tespit etmişlerdi. O bağlantıyı değiştirilince sorun çözülmüştü. Yaşadığınız sorun bu durumun aynı mıdır bilmiyorum.
 
Son düzenleme:

mertk

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
8 Şub 2013
Mesajlar
580
Tepki puanı
66
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Ben sıfır aldığım aynı motor aracımda şu ana kadar benzer hiçbir sorun yaşamadım ancak bu konu çok konuşulduğu için araştırmıştım ve başına gelen birisi aşağıdakileri yazmış. Bence tekleme, stop etme, sabah soğuk motor zor çalışma gibi belirtiler de varsa kesin bir kompresyon testi yaptırın.
Bu arada fiyatlar güncel değildir. Eski tarihe aittir.


''Öncelikle aracım bundan 2 ay önce sabahları ilk çalıştırmamda teklemeye başladı aynı zaman da motor arıza lambası ve esp servis hatasını verdi.
Araç ısındıktan sonra hiç bişey yok diye bende çokta umursamadım (siz sakın böyle yapmayın direk servise gidin)
Bu arada araç su eksiltiyodu oda subaptan kaynaklı conta yakmasındamış onuda öğrendik.
2 aylık süre zarfında bu arıza giderek arttı son dönemde artık aracı çalıştırdığım zaman en az 3-4 defa istop edip baya bi çekişten düşmeye başladı.
Aracı servise götürdükten sonra usta bunun subap kaynaklı olduğunu arızanın kronik olduğunu aynı zamanda aracın motor suyunda azda olsa yağ olduğunu ve bunun kötü bir şey olduğunu söyledi neyse ustayla anlaştık aracı serviste bi akşam ustayla beraber parçaladık. (usta ısrar etti aracı beraber sökelim ne çıkacak sende gör diye).

Motoru açtık subaplar simsiyah çıktı karşımıza ama 1 nci gözde yağ 2-3 gözlerde su çıktı. Bu şekilde kullansak pistonlarda elimizde kalacakmış. Aslında pistonları açma konusunda da çok tereddüt ettik ama açmamaya karar verdik iyiki de açmamışız. Fakat suda yağ olması sebebiyle yağ pompa contasını da değiştirmeye karar verdik iyiki de açmışız conta paramparça çıktı size en büyük tavsiyem aracı oraya kadar açıyorsanız eğer mutlaka yağ pompa contasını da değiştirin fazla birşey tutmuyor zaten aklınız rahat etsin. Benim araçta karter tapasında yalama varmış onuda görmüş olduk söktük helikol yaptırdık alttanda pistonlara bakmış olduk. Aracı rektefiye edip geri kapattık. Şu anda tüm sorunlarım ortadan kalktı. Aracı geri topladıktan sonra devirdaim pompasında da su kaçtığını gördük onuda değiştirdik. Şimdi araç ter temiz canavar gibi. Gelelim bu işlemler, malzeme işçilik ne tutuyor teker teker yazıyım size.

Supsan stelitli subap takımı 600 tl
Üst takım conta seti Victor reinz 500 tl
Motor yağı mobil 5w30 275 tl
Yağ, hava, polen filtresi bosch 150 tl
Buji takımı bosch 90 tl
Antifiriz 80 tl
yağ pompa contası GM 185 tl
devirdaim GM 200 tl
2 adet patlak hortum boru 85 tl
Rektefiyeci 400 tl
Temizleme spreyi 30 tl
Helikol işlemi 55 tl
İşçilik 1100 tl
Toplamda 3750 TL ödedik

Yapılması gerekenler

Aracı asla antifirizsiz kullanmayın

Lpg ayarını ve bakımını mutlaka düzgün yaptırın

Motor yağında ucuza kaçmayın

Orjinal parça kullanın'''
 

kispir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim ilk çalıştırmada herhangi bir sıkıntı olmuyor. Hatta ilk marşta çalışıyor ve stabil. benim stop etme olayı herhangi bir anda oluyor. çekişte herhangi bir sıkıntı da yok. Bazen ilk çalıştırmada geri vitesle çıkarken direksiyonu çevirme derecesine bağlı olarak esp ışığı yanıyor. oda sonra tekrar durdurup anahtarı çıkarıp takarak çalıştırınca sönüyor. Bununla alakası olabilir mi bilmiyorum ancak esp olayı belki ayda bir oluyor.
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Soruma cevap verme zahmetinde bulunduğunuz için teşekkür ediyorum. Subap yenileten var ise benim yaşadığım sorunları yaşamışlar mıdır? okuyan olurda cevap yazarsa memnun olurum. Çünkü forumlardaki yazılan birçok başlığa baktım ustaların bazısı galiba tahmini olarak teşhis ve tedavi uygulamaya çalışıyorlar sonrasında sorun devam ettiğinde araç sahibinin yaptığı masraf yanına kar kalıyor. Malum subap yenilemeye şu an için ortalama 2500 tl diyorlar. eğer teşhis yanlış olursa küçük bir rakam değil...
Zaten bu yuzdem komprasyon testi yaptirin dedim. Koprasyon testinde basinc olmasi gereken degerde cikarsa sorun baska yerdedir
 
  • Beğen
Tepkiler: kispir

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
hayır AMAN kardeşim yaptırma bu arıza külbütör kapağı arızası olabilir külbütör kapağı diyaframı yırtılına motora yağ ve fazla hava basıyor buda debraja yada ışıklarda durunca boşa atınca stop ediyor arac sabah geç çalışma başladımı önce kaputu aç ecotec yazan yer var bobin kapağı onu sök ve arabayı çalıştırsın biri onu sökünce solda ilk piston bobin üzerinde oval bir cıkıntı görürsün ona külbütor kapağı diyaframı var orada o ovalın üzerinde cok kucuk hava kanalı var orada elını yaklastır vakum varmı yada boğaz kelebiğini sök ve tanıda motor yağ kapağı ve yağ cubugunu cekınce vakumluyormu bana dön cevaplayalım
 
Üst