SUBAB YAĞLAMA SİSTEMİ HAKKINDA BİLİNENLER ve BİLİNMEYENLER

asvtec

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
149
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
www.ozenclerotogaz.com.tr
Merhabalar ;
Subab yağlama sistemleri hakkında forumlarda verilen bilgi karmaşasına karşı yazdığım yazıyı sizlerle paylaşıyorum
Subab yağlama sistemlerini önermiyorum , faydası olduğunu da düşünmüyorum aksine bu cihazların ticari kazanç sağlamak amacıyla satışının da bazı kimseler tarafından yapıldığını düşünüyorum.Piyasada lpg montajı yaptırana bu cihazların hediye bile edildiğini duyuyoruz burdan da anlayabiliriz ki piyasada bir çok farklı yağlama sistemi mevcut ve bunların büyük bir kısmının fiyatı oldukça düşük olmalı ki hediye dahi ediliyor.
Öncelikle piyasadaki bir çok yağlama sistemi emme manifoltundan vakum beslemeli olarak tek kanaldan gönderiliyor ; diyelim ki bu mucizevi yağ subablarda koruma yapıyor !
Vakum yoluyla tek kanaldan verilen bu yağ her silindire nasıl eşit ölçüde gönderiliyor? Bogaz kelebeğinin gerisinde ortak noktadan verilen bu yağ her silindire eşit gidemez!Hadi eşit gittiğini düşünelim peki silindire gönderilen bu yağ her devirde eşit yağ püskürtüyor ama silindirlerdeki yanma oranları ve ısısı her devirde aynı değil ki !!! 2.000 RPM de gönderdiğiniz yağı 5.000 RPM de de aynı oranda gönderiyorsunuz sizce her devirde aynı miktarın gönderilmesi ne kadar mantıklı?
Şimdi bunun da farklı devirlerde farklı oranda ve farklı silindirlerden gönderildiğini düşünelim (pahalı bir markanın yağlama sisteminin yaptığı gibi )
Aşağıdaki teknik resimi incelerseniz sübap yağlama sistemi emme manifoldu üzerinden emme sübaplarına bir miktar yağ gönderiyor ve bu içeriği %100 bilinmeyen yağın sübaplara yapışıp ,subab üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturacağı ya da soğumaya neden olacağı varsayılıyor. Yağın miktarı ve fiyatı da ayrı bir olay , binlerce kilometre sonunda biten yağın miktarı bir kaç litre ve bu bir kaç litre yağın fiyatı da hiç de ucuz değil . 4 silindire bölerseniz ve ortalama olarak 2500 devirde giden bir aracın her bir pistonunda saniyede 50 ye yakın patlama olduğunu hesaplanırsa nasıl bir soğuma olacak o da merak konusu !
Hadi buna da tamam dedik , bu mucizevi yağ bir koruma hatta soğuma meydana getirdi Peki, ŞİMDİ DİKKAT!!! Emme subabları bu yağ sayesinde korundu peki EKSOZ SUBABLARI NE OLDU???
Yağ emme manifoldundan sübaba verildi, hadi sübap o kısacık zaman aralığında bir miktar soğudu varsayalım. Ardından buji çaktı, patlama-yanma gerçekleşti ve içeriye giren bir miktarcık yağ yandı gitti... Pekiii, egzoz sübapları NE OLACAK?
Emme sübaplarını korumayı başarsanız bile EKSOZ sübapları yine öngörülen zamanda eriyip gidecek. Sadece egzoz sübapları da değil, sübap yatakları ve ilerleyen zamanda silindir kapağı da mutlaka zarar görecek. Peki emme sübapları daha az zarar gördü diye motor kapağı bir kez açılınca sadece egzoz sübapları mı değiştirilir? Tabii ki hayır! 16 valfin hepsi de takım olarak değişir!
Peki sübap yağlama sisteminin faydası nerede kaldı? Neye yaradı?

Yağlama sistemlerini kesinlikle önermiyorum başta da dediğim gibi bir işe yaradığını da düşünmüyorum , Siz bir aracı yanlış sistem ve yanlış ayar ile yürütürseniz fakir karışımdan dolayı ister yağlama sistemi ister ballama sistemi ister ne sistemi olursa olsun o subablar aşınır.Burda subabı korumak için aracı doğru AFR ile yürütmeniz gerekiyor ,bunun içinde doğru ürün doğru montaj ve doğru kalibrasyon gerekir


Mehmet ÖZENÇ
BRC Bölge Bayi ve Bölge Teknik Sorumlusu
BRC Çorum Yetkili Servisi
 

selo06

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
1,431
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
banada pek mantıklı bi sistem gelmiyo,arkadasımın cruze da görmüştüm acayip şaşırmıstım :D
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Belki yanma odasındaki sıcaklığı düşürüyordur bu katkı? Bu sayede egzoz subabı da nasiplenir. Net ortamında bu kitli araçların daha uzun süre dayandığı söyleniyor, belki de dediğiniz gibi üreticilerin yanlış yönlendirmesi.
 

asvtec

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
149
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
www.ozenclerotogaz.com.tr
Merhaba Emre Bey ;
Bu maddenin yanma odasının ısısını düşürme ihtimalini zaten yazımda belirttim ,bu kadar az bir maddedenin (içeriği tam olarak bilinmeyen ) bu kadar yüksek bir ısıyı düşürme ihtimali oldukça düşük zaten bu madde silindirdeki yüksek patlamayla beraber yok olacaktır (benim tezim) ayrıca gönderilen yağ silindir içerisindeki yanmayı kötüleştirerek daha fazla detanasyona neden olabilir.Ayrıca subab yağlama sistemi takıp subab sorunu yaşayan örnekler de mevcuttur.Selamlar


Belki yanma odasındaki sıcaklığı düşürüyordur bu katkı? Bu sayede egzoz subabı da nasiplenir. Net ortamında bu kitli araçların daha uzun süre dayandığı söyleniyor, belki de dediğiniz gibi üreticilerin yanlış yönlendirmesi.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Merhaba Emre Bey ;
Bu maddenin yanma odasının ısısını düşürme ihtimalini zaten yazımda belirttim ,bu kadar az bir maddedenin (içeriği tam olarak bilinmeyen ) bu kadar yüksek bir ısıyı düşürme ihtimali oldukça düşük zaten bu madde silindirdeki yüksek patlamayla beraber yok olacaktır (benim tezim) ayrıca gönderilen yağ silindir içerisindeki yanmayı kötüleştirerek daha fazla detanasyona neden olabilir.Ayrıca subab yağlama sistemi takıp subab sorunu yaşayan örnekler de mevcuttur.Selamlar

Çelişiyorsunuz. Isıyı düşürme ihtimali düşük demişsiniz ardından, yanmayı kötüleştirecek diyorsunuz. Yanma kötüleşti mi ısı düşecektir. Ayrıca detanasyon durumu afr fakir iken yaşanır. Yanmanın kötüleştiği veya yakıt türevinin arttığı ortamda detanasyon yaşanmaz, aksine, karışım o kadar saf ve çok fakir olacak ki, sıkıştığında buji ateşlemeden patlasın.
 

asvtec

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
149
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
www.ozenclerotogaz.com.tr
Vuruntunun fakir karışımda arttığı doğru. Ancak daha fazla sıcaklık meydana gelir. Yeni motor teknolojilerinde emniyet için araçlar daha zengin karışımla çalıştırılır. Yağlamanın emisyon değerlerini arttırdığı görülmektedir. Verilen yağdan ötürü zengin karışım olması muhtemeldir.
Ayrıca E5 motorlarda emisyona etkisi olumsuz olur. Yağlama sistemi olan hiçbir araç E5 değerlerini karşılayamaz.
Yani aslında kötüleşen emisyon değerleridir. Bu kötüleşmenin de yanma odasına verilen katkıdan olduğu bellidir. E5 motorların verilen değerlerin dışında çalıştırılması, motordan başlayıp, O2 sensör, katalitik konvertöre varan arızalara yol açması kaçınılmazdır
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Bence burda biraz bilgi kirliliği olmuş ve yönlendirme yanlış olmuş.
Madem ki E5 motorlardan bahsediyorsunuz ozaman kendinizle çelişiyorsunuz; E5 motolardaki sübaplar değişken zamanlamalıdır. Yani her silindirdeki patlamanın aynı devirde aynı şiddette olma ihtimali yoktur. Dolayısıyla içeriye giren soğutma maddesinin değişken zamanlamalı girmesi gaz pedalına verilen tepkime ile ecu tarafından kontrol ediliyor olması sizin dediğiniz sorunun ortadan kalmasını sağlamaktadır.
Üstelik emisyon değerlerinin tutturulması için kullanılan en önemli ekipmanlardan birisi olan EGR valf sistemi kullanılmakta ve yanma odasındaki patlamanın kalitesini düşürerek ortaya çıkacak olan zararlı gazların miktarının düşürülmesi amaçlanmaktadır.
Velhasıl yağlama sisteminin emisyon değerlerine olumsuz yönde bir etkisinin olması söz konusu olamaz, belki bir miktar yanmasından dolayı kötü bir kokuya neden olabilir veya egsoz gazında daha koyu bir renge.
 

PrestiJ_o7

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2012
Mesajlar
144
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
neye inanacağımızı şaşırdık yahu
brc bu yağlama sistemi için 250 tl fark istemişti
bayada inandırmıştı beni çok iyi bi şey diye
 
Üst