Tek tıkta çalışmama ve vites geçişlerinde sarsıntı

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,445
Tepki puanı
1,960
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bir ihtimal Kızdırma bujileri olabilir...
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,476
Tepki puanı
2,566
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
şanzıman yağını değiştirirken genelde bahsedilmiyor şanzıman yağ filtresi de değiştirilmeli. sadece yağı değiştirmek tıkanmış filtrenin işlevini yapmasına engel oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: cengiz9434

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bir de hocam bu konvektör yağı 1.4 turbo motor için bana bir link atabilirseniz çok sevinirim. Yanlış bir ürün almak istemiyorum kendim alıp ustaya değiştirtmek için yardımcı olursanız mutlu olurum
Motul otomatik şanzuman yağı alacaksınız atf diye geçer
 
  • Beğen
Tepkiler: cengiz9434

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,467
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Araç Astra j tam otomatik ise 6t40 ya da 6t45 kodlu şanzımana sahip olması lazım. Yağ değişimi yapılırken yetkili servisteki ustadan aldığım bilgilere göre bu şanzımanlarda değiştirilebilen filtre vb. yok. Varsa da komple şanzıman dağılıp falan değişiyordur belki.

Bu şanzımanın kapasitesi 8,12lt. Değişim yapacak kişi alttan tıpasını açar şanzıman yağını boşaltır. 5lt yağ boşalır. Geri kalanı içinde kalır. 5 lt yeni yağ eklediğinizde de malum 3,12 lt eski yağ ile 5 lt yeni yağ birbirine karışır.

Bu durum zaten çok sağlıklı bir iş değilken bir de farklı marka yağların birbirine karışması bende daha da sağlıksız bir iş yapılmış olacak izlenimi oluşturuyor.

Kaan ustam güzel söylüyor motul 10 numara belki orjinalinden de iyi kalitededir ama dediğim gibi tamamı boşalmıyor yağın. Eski yeni yağ birbirine karışıyor.

Daha önce değişmediyse içinde gm dextron 6 şanzıman yağı bulunur. Siz de bu yağın aynından 5lt alıp götürebilirsiniz. 60-70tl litresi.

Sistemdeki tüm yağı boşaltabilen bu işi makina ile yapan yerler de var fakat, istedikleri işçilik biraz fazla ve yanlış hatırlamıyorsam makina ile değişimde 16-17 lt yağ kullanılıyor. Bir kez tamen boşaltıp sonra tam kapasite doldurup devirdaim yapılıyor. Bu işlem temizlik. Sonra tekrar boşaltılıp nihai dolum yapılıyor. 2000tl civarı bir maliyeti olduğunu biliyorum.

Bir önemli husus ta uzun süre şanzıman yağı değişmemiş bir araçta tetikte bekleyen yağ değişimi sonrası baş gösterebilen sorunlar ortaya çıkabiliyor.

Biraz riskli bir iş açıkçası...

Geç çalışma ile ilgili de akü ya da ateşleme sistemi geliyor aklıma.
 

cengiz9434

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
30 Ocak 2020
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Araç Astra j tam otomatik ise 6t40 ya da 6t45 kodlu şanzımana sahip olması lazım. Yağ değişimi yapılırken yetkili servisteki ustadan aldığım bilgilere göre bu şanzımanlarda değiştirilebilen filtre vb. yok. Varsa da komple şanzıman dağılıp falan değişiyordur belki.

Bu şanzımanın kapasitesi 8,12lt. Değişim yapacak kişi alttan tıpasını açar şanzıman yağını boşaltır. 5lt yağ boşalır. Geri kalanı içinde kalır. 5 lt yeni yağ eklediğinizde de malum 3,12 lt eski yağ ile 5 lt yeni yağ birbirine karışır.

Bu durum zaten çok sağlıklı bir iş değilken bir de farklı marka yağların birbirine karışması bende daha da sağlıksız bir iş yapılmış olacak izlenimi oluşturuyor.

Kaan ustam güzel söylüyor motul 10 numara belki orjinalinden de iyi kalitededir ama dediğim gibi tamamı boşalmıyor yağın. Eski yeni yağ birbirine karışıyor.

Daha önce değişmediyse içinde gm dextron 6 şanzıman yağı bulunur. Siz de bu yağın aynından 5lt alıp götürebilirsiniz. 60-70tl litresi.

Sistemdeki tüm yağı boşaltabilen bu işi makina ile yapan yerler de var fakat, istedikleri işçilik biraz fazla ve yanlış hatırlamıyorsam makina ile değişimde 16-17 lt yağ kullanılıyor. Bir kez tamen boşaltıp sonra tam kapasite doldurup devirdaim yapılıyor. Bu işlem temizlik. Sonra tekrar boşaltılıp nihai dolum yapılıyor. 2000tl civarı bir maliyeti olduğunu biliyorum.

Bir önemli husus ta uzun süre şanzıman yağı değişmemiş bir araçta tetikte bekleyen yağ değişimi sonrası baş gösterebilen sorunlar ortaya çıkabiliyor.

Biraz riskli bir iş açıkçası...

Geç çalışma ile ilgili de akü ya da ateşleme sistemi geliyor aklıma.
Öncelikle teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Bu tek tıkta çalışmama bobinle ilgili olabilir mi acaba? Araç şu an 78.000 km de ve daha önce bobin değişmiş mi bilmiyorum. Bobini değiştirmem gerekir mi? Değiştirirsem yakıtta da fark ettirir mi?
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,467
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Öncelikle teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Bu tek tıkta çalışmama bobinle ilgili olabilir mi acaba? Araç şu an 78.000 km de ve daha önce bobin değişmiş mi bilmiyorum. Bobini değiştirmem gerekir mi? Değiştirirsem yakıtta da fark ettirir mi?
Lpg'li araçlarda buji bobin ömrü kısalıyor bildiğim kadarıyla. konunun uzmanı arkadaşlarımız daha net bilgi vereceklerdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: cengiz9434

Gorkem07

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
13 Eki 2020
Mesajlar
66
Tepki puanı
32
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Bir önemli husus ta uzun süre şanzıman yağı değişmemiş bir araçta tetikte bekleyen yağ değişimi sonrası baş gösterebilen sorunlar ortaya çıkabiliyor.
dişlilier arasında oluşan boşlukları yeni yağ dolduramadığı için o vuruntular yok mu ahh ahh
müşteriye gelde anlat :(
 

Astra-J806

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
16 Kas 2019
Mesajlar
118
Tepki puanı
14
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Aracın 2012 1.3 Dizel. Sabah ilk marşta almıyor. 3 defa aç kapa yapmadan imkanı yok motor sogukken calısmıyor. Motor sıcaksa o zaman calısıyor. Kızdırma bujileri değişti , enjektör bakımı yapıldı ama sonuç değişmedi. Kızdırma rolesinden olabilir mi veya başka ne olabilir ?
 

OKANCAANNN

Başkan
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
888
Tepki puanı
1,398
Puanları
93
Siteyi ziyaret et
Çok soğuk bir bölgedeyseniz, bu durum normal. Ama uzun süreli çalıştırmadığınız sürede normal. Yani 1-2 gün araba yatmıştır ertesi gün arabayı çalıştırırsınız çalışmaz. Yada aşırı soğuk bir bölgedesinizdir tek marşta çalışmaz. Bu arada sürekli aç kapa aç kapa yapmayın, aküyü yersiniz bu sefer hiç çalışmaz. Özellikle 1-2 denemeden sonra biraz kapatıp tekrar denemenizde fayda var.. sorun devam ederse bujiler ve akü gücünü ölçtürmenizde fayda var
 
Üst