Vectra B akü kaçak problemi

Capricornm

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
24 Ara 2014
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Öncelikle merhabalar,
Benim 98 model vectra CD b kasa bir aracım var. 3 defa akü değiştirdim şu an üzerinde 72ah mutlu akü var. Ortalama 4-5 gün aracımı çalıştırmazsam akü bitiyor. Kaçak testi yaptım, tüm şartlar sağlandıktan sonra 0,30A kaçak tespit ettim. Sigortaları sökerek arızayı daraltmaya çalıştığımda sırasıyla;
f11(kilitleme) çekince 0,30A dan 0,19A ya,
f17(cam regülatörü) çekince 0,19A dan 0,14A ya,
f20 (cam regülatörü) çekince 0,19A dan 0,10 A ya düşüyor.
Diğer sigortaları çektiğimde bir değişiklik olmuyor.

Bu aracın orjinalinde park durumundayken maksimum kaç Amper akım tüketir?
Bu bahsettiğim akım tüketimleri normal midir?
Günlerdir uğraşıyorum bana yardımcı olabilirseniz büyük iyilik yapmış olursunuz. Şimdiden herkese teşekkür ederim.
 

erdogan_5561

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2014
Mesajlar
191
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Aracın boşta çektiği akım normal. Birde şöyle birşey var akünün kutup başını ampermetreye bağlayıp akımı ölçtüğünde tam doğru değeri vermez, bir müddet beklemen lazım 3-5 dakika. Bence şarz dinamona baktır akün yeniyse dinamo aküyü tam şarz edemiyor demekki. 72 amper akü 720 amper yük verir ortalama. 0,30A okuyorsan 3 saatte yaklaşık 1 A harcar. Buda demekki 720 Saat sonra akü boşalır. 5 gün de boşalıyor diyorsun yani 120A eder. Arada ciddi fark var. Ya aküde sıkıntı var yada dediğim gibi şarz dinamosunda. Kaçak arama bence,, saygılar.
 

Capricornm

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
24 Ara 2014
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Cevabınız ve ilginiz için teşekkür ederim.Alternatörümü ölçtüm, tam yükte 1500 rpm de 13,7 yüklenmeden 1500 rpm de 14,2 volt üretebiliyor. Ölçümlerimi 5 dakika civarı bekleyip akım çekimi sabitlendikten sonra yaptım. Çekilen akım değerleri sigorta çektiğimde de değişmesi normal mi acaba? Sizde de vectra varsa değerleri kontrol etmeniz mümkün mü?
( bu arada yanlış bi hesap yaptınız sanırım, 72 ah akü bir saatte 72 amper akım verebilir demektir. 36 amper akım çekerseniz akü yaklaşık 2 saatte, 18 amper akım çekerseniz de 4 saatte biter gibi örnekleyebiliriz. Şöyle söyleyeyim; 24 saat X 0,3a = 7,2 amper günlük tüketimi park halinde. Yani full şarjdan sonra 5 gün beklerse aküde 36 amper kalıo, 1 defa arabayla kısa yol yapıp yine 5 gün beklersem bitmiş oluo. )
 

Capricornm

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
24 Ara 2014
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Kimse yok mu tavsiyede bulunabilecek?
 

Malkocoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2018
Mesajlar
17
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Sigorta kutusunun fotosunu cek tum sigortalari cikar fotogrqfa bakarak teker teker tak oyle dene Ölçümü kapılar kilitliyken ve 10 dakika bekledikten sonra sonra yap. Birde mumkunse teybide sök . Torpido ve kapı altı ışıklarına dikkat yanmayan sıkıntılı olan varsa kontrol et
 

Capricornm

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
24 Ara 2014
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Kaçakların sigortaları belli hocam, yukarıda belirttim. Testleri dediğiniz şekilde yaptım. Sıkıntılı sigortaları yazdım hangi işlevleri olduğunu da yazdım. 3 sigortayı da çekince 0,07A e kadar düşüyor. Merkezi kilidin giriş soketlerini söktüm hatta sonuç yine aynı.
 

gökhan

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
394
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Merhaba.sorununuzu çözebildiniz mi?Benzer bir sıkıntı benim aracımda da var.Eksi kutup başını söküp ölçüm yaptığımda 12.30 volt elektrik çekiyor.sırayla sigortaları söküp denedim.Yine aynı.Kaçağı nasıl bulabilirim?
 
Üst