Yardımınıza ihtiyacım var :S :S

Doktoraman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eyl 2014
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle herkese merhaba ve iyi akşamlar diliyorum
yaklaşık bir ay önce ikinci el 1999 model opel corsa b 1.2 16v swing marka ilk arabamı alarak opelim.net ailesine katıldım
Aracımda tomasetto marka sıralı sistem lpg var
Sadece sabahları ilk çalıştırmada araba normal çalışıyor rölantisi gayet güzel ancak gaza basınca araba stop edecekmiş gibi sarsılıyor ve bazen de stop ediyor biraz daha çok gaz verince araba gaz yiyor ancak 2-3 dakika bu sorun baş gösteriyor motor biraz ısınıp lpg devreye girince her şey düzeliyor akşama kadar tekrar motoru kapatıp çalıştırınca her şey çok güzel
Aracın eski sahibi bunun bozulan hava debimetresinin orjinalini bulamadığı için yan sanayi taktırdığından dolayı olduğunu söylemişti ama tamircim bana motoru komple soğutup sökmek gerekebilir dedi aracın benzin sarfiyatı çok arttı araç lpg li olmasına rağmen 800 km de 50 tl lik benzin harcıyor. Alakası olabilir mi bilmem ama motordaki 4 buji de tek tırnak bujiymiş.
Bu veya buna benzer bir sorun yaşayan oldu mu olduysa çözümü nasıl oldu bana bir yol gösterebilirmisiniz şimdiden çooook teşekkür ederim ;)
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Öncelikle herkese merhaba ve iyi akşamlar diliyorum
yaklaşık bir ay önce ikinci el 1999 model opel corsa b 1.2 16v swing marka ilk arabamı alarak opelim.net ailesine katıldım
Aracımda tomasetto marka sıralı sistem lpg var
Sadece sabahları ilk çalıştırmada araba normal çalışıyor rölantisi gayet güzel ancak gaza basınca araba stop edecekmiş gibi sarsılıyor ve bazen de stop ediyor biraz daha çok gaz verince araba gaz yiyor ancak 2-3 dakika bu sorun baş gösteriyor motor biraz ısınıp lpg devreye girince her şey düzeliyor akşama kadar tekrar motoru kapatıp çalıştırınca her şey çok güzel
Aracın eski sahibi bunun bozulan hava debimetresinin orjinalini bulamadığı için yan sanayi taktırdığından dolayı olduğunu söylemişti ama tamircim bana motoru komple soğutup sökmek gerekebilir dedi aracın benzin sarfiyatı çok arttı araç lpg li olmasına rağmen 800 km de 50 tl lik benzin harcıyor. Alakası olabilir mi bilmem ama motordaki 4 buji de tek tırnak bujiymiş.
Bu veya buna benzer bir sorun yaşayan oldu mu olduysa çözümü nasıl oldu bana bir yol gösterebilirmisiniz şimdiden çooook teşekkür ederim ;)

taktığı yan sanayi muhtemelen çin malı. siz orjinalini alın önemli bir parçadır. bütün çalışma düzenini etkiler motorun. tek tırnak buji iyidir.
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Sizinki ne benzer sorun bende yaşadım. Benzinde gitmeyen araç LPGye ggeçince rahatlıyor du. Sıkıntı benimki ile ayni ise LPG ayarında. Lpgciye gidip sorunu anlatın. Benzinde gaz yemiyor diyin LPG ayarı yapsın. Ayar yaparken LPG ve benzin zamanlamasini esitlesin. İlk calismadaki sıkıntı bu sekilde geçecektir. LPG ole kullandığınızhhala neden benzin yakıyor onu bilmiyorum ama ilk çalışma sorununu ben bu sekilde çözdüm. En ucuz yöntembu.15_20 tTL Ye bi Program attirin ondan sonra duzelmezse parçaddeğişimi yoluna gidersiniz
 

Doktoraman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eyl 2014
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İlgilenen herkese çok teşekkürler;bir hafta önce hava debimetresinin orijinal bosch marka olanından alıp taktırdım ancak arabanın eski sahibinin söylediği gibi parça sökülünce yan sanayi çıkmadı üzerindeki parça da orijinal bosch du. Sorun ise maalesef geçmedi.Tamircim de hem hava debimetresi hem siboplar vb.600 tl ye yakın masraf çıkardı :(
marmarali83 adlı kullanıcının söylediğini yapıp deneyip sonucu buraya yazacağım.
Ayrıca direksiyon kutusunun da kırık olduğunu ve bu yüzden rot ayarı tutmadığını öğrendim.Çukurlardan engebelerden geçerken ön takımdan iyi ses geliyor bunun tamiri yapıldığını duydum; yaptıran varmı kaça yapıyorlar??
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Yanlış hatırlamıyorsam çorsa b'lerde direksiyon kutusu kronik problemlerden biriydi. Geçmiş olsun. Ayrıca aracınız da hayırlı olsun. Kazasız, arızasız sürüşler...
 

ckaracaev

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2014
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Tek bir prensibim var arabalarla ilgili, varsa aracımda yada başka bir eşyamda sorun sorunun çözümünü yada sebebini bilmeden ustaya asla gitmem,gerekirse yatarım arabanın altına,makaleleri açar okurum internette onlarca makale onlarca video var. İngilizcede biliyorsanız öğrenemeyeceğiniz hiç birşey yok.

Usta benim için sorun bulucu değil,bulduğum çözümün uyguluyacısıdır.
Bizim ülkemizde nedense aracım titriyor,şu oluyor ustam bir bakalım diye gidildiği için ustalarda belki çok daha az karacağırle zararla atlatılabilecek bir hastaya tedavı kesin olsun diye zararlıda olsa geniş spektrumlu antibiyotik yazan yeni mezun doktorlar gibi alakalı her parçayı değiştiriyorlar.

Yoktan yere 600 tl masrafa girmişssiniz, isveçliler hala 90li model volvolarını kullanıyorlar,sorunlarıda yok dertleride yok çünkü sürekli fabrika standartında üretilen ve kalibre edilen parçalarını,ayarlarını dakka başı değiştiren ustaları yok.

Şimdi sorununuzla alakalı olarak, Benzinde bunları yapıyor mu ?
cevabınız evet ise LPG ile alakalı bir probleminiz yok demektir, Regulator-Filtre-Ayar yaptırmakla zaman-para harcamayın.

Benzinde yapmıyor ise, LPG Ayarınız bozuktur, götürün yetkili lpg servisine ayar yaptırın 15-20 lira diye ucuz yerlere gitmeyin,yetkili servise gidin anlatın derdinizi gerekli ayarlamalar ile çözülür probleminiz.

Aynı sorun bendede vardı, ingilizce kaynak bulamadığım için buraya yazıp çözmüştüm. Her 25 bin kmde bir LPG ayarı yaptırmak gerekiyormuş,filtreler tıkanıyormuş vb. bahaneler işte ancak çok güzel bir ticari atılım bence, 1500 tlye takılan LPG Sistemden bir sefer para kazanmak yerine sadece personel masrafı olan 10 dklık işlem için 5,6 ayda bir 75 TL Para alıyorlar düzenli gelir,frencihse verebilmenin getirisi vb. düşünüldüğünde mantıksız gelmiyor.
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tek bir prensibim var arabalarla ilgili, varsa aracımda yada başka bir eşyamda sorun sorunun çözümünü yada sebebini bilmeden ustaya asla gitmem,gerekirse yatarım arabanın altına,makaleleri açar okurum internette onlarca makale onlarca video var. İngilizcede biliyorsanız öğrenemeyeceğiniz hiç birşey yok.

Usta benim için sorun bulucu değil,bulduğum çözümün uyguluyacısıdır.
Bizim ülkemizde nedense aracım titriyor,şu oluyor ustam bir bakalım diye gidildiği için ustalarda belki çok daha az karacağırle zararla atlatılabilecek bir hastaya tedavı kesin olsun diye zararlıda olsa geniş spektrumlu antibiyotik yazan yeni mezun doktorlar gibi alakalı her parçayı değiştiriyorlar.

Yoktan yere 600 tl masrafa girmişssiniz, isveçliler hala 90li model volvolarını kullanıyorlar,sorunlarıda yok dertleride yok çünkü sürekli fabrika standartında üretilen ve kalibre edilen parçalarını,ayarlarını dakka başı değiştiren ustaları yok.

Şimdi sorununuzla alakalı olarak, Benzinde bunları yapıyor mu ?
cevabınız evet ise LPG ile alakalı bir probleminiz yok demektir, Regulator-Filtre-Ayar yaptırmakla zaman-para harcamayın.

Benzinde yapmıyor ise, LPG Ayarınız bozuktur, götürün yetkili lpg servisine ayar yaptırın 15-20 lira diye ucuz yerlere gitmeyin,yetkili servise gidin anlatın derdinizi gerekli ayarlamalar ile çözülür probleminiz.

Aynı sorun bendede vardı, ingilizce kaynak bulamadığım için buraya yazıp çözmüştüm. Her 25 bin kmde bir LPG ayarı yaptırmak gerekiyormuş,filtreler tıkanıyormuş vb. bahaneler işte ancak çok güzel bir ticari atılım bence, 1500 tlye takılan LPG Sistemden bir sefer para kazanmak yerine sadece personel masrafı olan 10 dklık işlem için 5,6 ayda bir 75 TL Para alıyorlar düzenli gelir,frencihse verebilmenin getirisi vb. düşünüldüğünde mantıksız gelmiyor.
Aynen bende boyle yapiyorum , hatta artik kendim tamir etmeye calisiyorum elimin yettigince, bu yuzden zaten ustalar sevmiyorlar . Birde benmi cok temkinliyim yoksa sizinmi paraniz cok anlamiyorum . Burada yaziyorlar; arabamin sorunu vardi ,usta su parcalari degistirdi su kadar para verdim, ama sorunum cozulmedi ... Oha! O ne demek ya, parayi sokaktanmi topluyosunuz ? Hicbiriniz diyemiyormu; "bu sorunu cozemedin nasil para istiyorsun?" diye. Yada basindan konusmuyomusunuz ?: " Tamam parayi veririm ama tamir edersen" diye.... Sizin gibiler yuzunden sanayiye girilmiyor hepsinin karni tok ki... 2-3 tane denk gelse ohh.. diye bakiyor adamlar (sozum meclisten disari)
 

Doktoraman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eyl 2014
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aynen bende boyle yapiyorum , hatta artik kendim tamir etmeye calisiyorum elimin yettigince, bu yuzden zaten ustalar sevmiyorlar . Birde benmi cok temkinliyim yoksa sizinmi paraniz cok anlamiyorum . Burada yaziyorlar; arabamin sorunu vardi ,usta su parcalari degistirdi su kadar para verdim, ama sorunum cozulmedi ... Oha! O ne demek ya, parayi sokaktanmi topluyosunuz ? Hicbiriniz diyemiyormu; "bu sorunu cozemedin nasil para istiyorsun?" diye. Yada basindan konusmuyomusunuz ?: " Tamam parayi veririm ama tamir edersen" diye.... Sizin gibiler yuzunden sanayiye girilmiyor hepsinin karni tok ki... 2-3 tane denk gelse ohh.. diye bakiyor adamlar (sozum meclisten disari)
Malesef bu devirde böyle, önce diyorlar ki abi arabayı bırak soğusun sabahki olan teklemesini biz hallederiz. Tekrar geldiğimde eminim ki abi şunları şunları değiştirdik şunları şunları yaptık diye boştan dünya kadar emribaki masraf çıkaracaklar.Bu arada yukarıda da yanlış anlaşılmışım ustam 600 tl den açtı ağzını da 600 tl yi duyunca hemen "tamam ben sonra geleyim" ayağına yatıp kaçtım.:D:D
Araba sabah motor soğukken düşük devirde tekliyor. Motor biraz ısınınca sorun geçiyor. Lpg ye geçince de hiç sıkıntı yok. Sadece sorunun hava debimetresinden olmadığına kanaat getirmiş durumdayım. Her 20000 km de bir de lpg filtrelerini değiştiririm ayar yaptırırım. Bugun müsait olursam tekrar lpg ayarı yaptırıp yukarda bahsedilen benzin lpg zamanı eşitlemesini deneyip sonucu buraya yazacagım ilgilenen herkese teşekkürler:):)
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ah bu servisler, ustalar... Gerçekten arabaya binmekten soğutuyorlar insanları. Hele de kara düzen, ezbere iş yapanlar. Adamı kanser eden cinsten iletişimsiz ustalar. Ve daha birçoğu... 2010 yazında üç servis ustası (biri patron olan baş usta) km telinin yaptığı sesi tespit edememişti. Üç usta ve ben binmiştik arabaya test için. Ben km telini sökseniz de denesek bi dediğimde gülmüşlerdi. Ama sonra ikna olup söktüklerinde sesin kesildiğini görünce iyi mahcup olmuşlardı. Yoksa şanzıman, diferansiyel dağıtılacaktı az daha :)
 
Üst