Yeni Astra FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

NewPa1n

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2010
Mesajlar
1,523
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
www.opelsizasla.com

Bye_Bye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2014
Mesajlar
10,152
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

Teşekkürler Çok faydalı bir video olmuş
ben aracımı almadan önce cosmo aldığım için flexride olduğunu zannediyordum
taki aracı alıp içine oturuna kadar
Böyle bir video olsaydı alırken daha dikkat ederdim açıkçası
 

GöKHaN2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2010
Mesajlar
912
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

Teşekkürler Sn.NewPa1n
ևok fadalı bir bilği paylaşmışınız.Umarım yeni araç alacak arkdaşlar için yardımcı olur.  bravoo
 

erdem2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ara 2010
Mesajlar
1,622
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

gerçekten çok güzel bir anlatım teşekkürler
 

umut7105

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ara 2010
Mesajlar
290
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

Vay be FlexRide'ın böyle  birşey olduğunu bilmiyordum açıkcası,video da 10 numara olmuş emeğine sağlık arkadaşım.şimdiki aklım olsaydı 1.6 115 hp alırmıydım ya,biraz daha borca girip 140 hp'in ve FlexRide'ın tadına bakardım.Neyse artık ilerde satar geçiş yaparız. :D
 

Djfree

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
576
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

Video gerçekten de güzel hazırlanmış Tşk.ler.İçimde Gitmedi değil yani. 3bravvo
 

NewPa1n

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2010
Mesajlar
1,523
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
www.opelsizasla.com
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

Video doğaçlama oldu o yüzden bazı yerlerde karışmış olabilirim :)
Beğendiğinize çok sevindim herkeze teşekkürler.
 

daskinoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
539
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

elinize sağlık  çok güzel olmuşş + rep
ah ben de şu cosmodaki bluetooth için eller serbest görüşme yapma videosu çekip koysam:D çekiniyorum ama:p
 

NewPa1n

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2010
Mesajlar
1,523
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
www.opelsizasla.com
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

ne çekinmesi bence mutlaka koyun, ben daha ne videolar çekicem :D
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

Merhaba Arkadaşlar,
Flexride videosu ve bozuk yoldaki konfor farkının bu kadar net görülmesi sahiden çok etkileyici.NewPa1n arkadaşımıza teşekkür ederim.
Opel eğer demo araçlarında bu özelliği gösterme şansı sunsaydı, millet borç harç flexride i kesin alırdı.
Ben işin teknik kısmını biraz daha bildiğimden ve gerçekte nasıl reaksiyon verdiğini bilmediğim bir sistem olduğundan alma konusunda çekimser kaldım.Araç dinamiği konusunda Almanya'da yaptığım master eğitimi sayesinde bir takım teorik bilgiler oluştu, size katkım olursa ne mutlu.

Videolarda belli bir hızda bozuk yolda sürmüşsünüz.O hızda araç oldukça sarsıntısız görünüyor.Çünkü o hızda giderken yoldan gelen titreşimlerin frekansı gövde doğal frekansından oldukça uzak.Amortisörler de yumuşak olduğundan amortisörün etkisi azalıyor ve konfor iyi görünüyor.

Peki aynı bozuk yolda daha düşük bir hızda sürerken aynı konforu yakalayabiliyor musunuz?Bu durumda yoldan gelen titreşimlerin frekansı gövde doğal frekansına yaklaşacak, amortisör zaten zayıfladığı için bu salınımları fazla engelleyemecek gibi bir beklentim var.

Bunu neden soruyorum.Bose süspansiyon sistemini duymuşsunuzdur, yay ve amortisör yerine elektromanyetik bir piston çalışıyor ve full aktif.Ancak bu durumda bile az da olsa gövde salınıyor.Oysa basit yay-amortisör mantığına göre çalışan bir sistem yalnızca amortisör sertliği ayarı ile yalnızca belli hızlarda iyileştirilmiş konfor sağlayabilir.Çünkü yay kuvvetini aktif olarak kontrol edemiyorsunuz, yay araç kütlesi ile yoldan gelen titreşimlere o sistemin doğal yapısı çerçevesinde cevap vericek.
Sakın yanlış anlaşılması olmasın, flexride u kötülemeye çalışmıyorum, yalnızca farklı hızlarda da aynı konforu verebiliyor mu diye merak ediyorum.
 
Üst