Akünüz bitiyorsa sebepleri ve çözümleri

askfm

Kayıtlı Kullanıcı
58-Sivas
Katılım
31 May 2021
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Akünüzün bitmesi ile ilgili sitemizde bir çok sıkıntı yaşayan arkadaşlarımız var. bu durumla ilgili genel bir bilgilendirme yaparak doğru çözümler bulalım istedim.


aracınızın kontağı kapalıyken multimetre ile ölçümlerde aşağıdaki voltaj değerlerine göre akünüzün doluluk oranınıda anlayabilirsiniz.


12.78v.......100%
12.45v.........75%
12.24v.........50%
12.06v.........25%
11.89v.........0%


gvxgc.jpg





Akünüzün bitme sebepleri.....

1. Aracınızın şarj dinamosu bozuk olabilir tam şarj etmez.

çözümü: öncelikle aracınız çalışır durumdayken akünüzün kutup başlarına gelen voltajı ölçmeniz gerek, bunun içinde bir multimetreye ihtiyacınız olacak. multimetreyi dc voltaj bölümüne getirip akünüzün artı ve eksi kutup başlarına probları dokundurun ve kaç volt geldiğine bakın. normal şarj değeri 13.5 --14.5 volt arasında çıkması gerek.

gvxkg.jpg


eğerki bu değerlerin altında bir voltaj çıkıyorsa ,öncelikle kontrol etmeniz gereken bir bağlantı var. aracınızın motor gövdesinden akünüzün eksi ucuna kalın örgülü bir kablo çekili olması gerek onu kontrol edin. ( basit şekilde şunuda deneyebilirsiniz. aynı şekilde şarj voltajı ölçerken,elinizdeki probun eksi ucunu aracın motor gövdesine ,artı ucuda akünün artı kutup başına değdirin ve değerlere bakın. eğerki ölçümde motor gövdesinden aldığınız voltaj daha yüksek ise motor gövdesinden akünüzün eksi kutup başına bu kalın örgülü kablodan çektirin ve aküye tam şarj voltajı gelmesini sağlayın) buna rağmen değerler düşük çıkarsa o zaman şarj dinamonuzu söktürün.


gvy1q.jpg




2. Aracınıza sonradan bağlanan elektronik cihazların kaçak yapması

Aracınıza sonradan bağlattığınız ,

alarm
lpg
müzik sistemi
aksesuar amaçlı cihazlar vs.


çözüm: öncelikle aracınızda kaçak olup olmadığını kontrol etmek için yine multimetreye ihtiyacımız var.


resimdeki gibi akünün eksi ucunu söküyoruz.

multimetredende kırmızı olan probun yerini değiştirerek ma/amper yazan yuvaya takıyoruz. siyah probun yeri değişmeyecek.
daha sonrada multimetreyide ma/amper işaretine (10 a )gelecek şekilde ayarlıyoruz. ve ardından resimdeki gibi akü ile araca giden kablo arasına probları bağlıyoruz. ve değeri ölçüyoruz. resimdeki gibi bir değer çıkarsa aracınızda kaçak var demektir. eğer 0.007 amper ve yakın değerler çıkarsa problem yok demektir.

gqjkr.jpg



ölçüm için ma seviyeside yeterli olur fakat yüksek akım çekme durumu varsa ( 1 amper üzeri ) multimetrenin sigortası atar. bu sebeple en garanti amper seviyesinde ölçüm en doğrusu olacaktır. (10 amper ) maksimum.

wol_error.gif
Buraya tıklayarak resmin orjinal boyutunu görebilirsiniz...
gqkdx.jpg




araçta kaçak varsa sonradan takılan cihazların elektrik bağlantılarını söküp tek tek aynı ölçüm işlemini tekrarlıyoruz taki kaçağı bulana kadar. bu tip arızalarda en güzel yöntem akünün artı kutup başına sonradan bağlanan kabloları söküp ölçerek takmaktır.


3. Aracınızın orjinal donanımından kaynaklanan sebepler

çözüm: aracınızın orjinalinde bulunan bagaj lambası ve torpido lambalarını kontrol etmek.
bagajda ve torpidoda bulunan butonların özelliğini kaybedip bu lambaların açık kalmasına sebep olmasından dolayıda akü bitebilir.
BUNLARA EK OLARAK ARACINIZIN CAMLARI TEK KILITLEMEDE KALKIYORSA BUDA AKUYU BITIRIYOR BEN YASADIM 4 GUNDE KULLANILMAYAN SIFIR AKUYU BITIRIYOR
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
BUNLARA EK OLARAK ARACINIZIN CAMLARI TEK KILITLEMEDE KALKIYORSA BUDA AKUYU BITIRIYOR BEN YASADIM 4 GUNDE KULLANILMAYAN SIFIR AKUYU BITIRIYOR
Tek kilitleme kalkıyorsa kısmını biraz açar mısınız. Cam kaldırma modüllerinden mi bahsediyorsunuz yoksa orjinal uzun basınca kapanan yada açılan camlardan mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay ve Kaan.

askfm

Kayıtlı Kullanıcı
58-Sivas
Katılım
31 May 2021
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
BUNLARA EK OLARAK ARACINIZIN CAMLARI TEK KILITLEMEDE KALKIYORSA BUDA AKUYU BITIRIYOR BEN YASADIM 4 GUNDE KULLANILMAYAN SIFIR AKUYU BITIRIYOR
tek kilitleme dedigim kumandadan kilit tusuna bir kere basinca kapilari kitliyor.ayni andada acik camalari kapatiyor.bu orjinalde olan bi ozellik degil.sofor tarafindaki kaput acma kolunun altindaki vidali plastigi sökunce gorursunuz iki kablo birbirine kisa devre yapilmistir.veyada 1n5401 diyotta eklenmis olabilir.onu iptal edince tek kilitte kalkmiyor camalr.sadece anahtari kapiya takip cevirili tutunca kitliyor.sag on yolcu kapisinin orxaki ayni vidali plastigi sokunce merkezi kilit beyni var ordaki kablolara basit bi modul takinca kumanda kilit tusuna bir kere basinca kapilari kitliyor ikinci basista camlari kaldiriyor.ha bu arada arac 2000 astra g cd.
 
Üst