Astra H 13 Isıtma Bujisini Kendim Değiştirdim ve İzlenimlerim.

eko44

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Şub 2013
Mesajlar
72
Tepki puanı
5
Puanları
8
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Merhaba,
2011 1.3 CTDI bir aracım var ve bir gün yolda giderken markete uğradım. Marketten çıktıktan sonra motor arıza ışığı yandı. Arıza koduna baktım ve ecn 68304 kodu çıktı internetten baktım ki ısıtma bujisi imiş. Bende internetten az bakayım belki kolay bir şeydir derken ve de elektronikten anladığım için arabayı garaja çektikten sonra ısıtma bujilerinin yerini buldum sonra kablolarını tarif edildiği gibi çekince çıktı ardından avo metre ile kısa devre buzzer modunda ölçtüm ki birisinden hiç ses gelmedi, birisinden ses geldi, diğer ikisindende omaj aldım yani işlevini yerine getiremediğini düşündüm. Gittim Ankara Şaşmazdan 4 adet Bosch ısıtma bujisi aldım(220 TL). Arabanın bakımını yaptırdığım yere gittim abi şunları bir tak diye. Abi dedi bunları sökerken sorun çıkıyor burası kırılıyor bilmem tornaya gidiyor sıkıntısı büyük dedi. Sonra başka bir yere götürdüm onlarda biz yapmayız abi malesef diyince. İş bize kaldı diyip. Gittim şu aşağıdaki aletleri aldım 50-60 TL filan tuttu. Sonra tekrar garaja çektim kendim internette videolarıda var bununla ilgili onlara bakarak kendim söktüm ve tek tek değiştirdim. Çok sıkmamak lazımmış zaten sökerken anlaşılıyor.

Sonraki gün arabayı çalıştırayım istedim araba öyle güzel çalıştı ki anlatamam hiç zorlanmadı. Tek marş ve sanki mili saniyede çalıştı sanki. O omaj olan bujilerde durumu etkiliyormuş demek ki. Birde 2-3 yıldır aracı ilk çalıştırdığımda 2-3 dakika bile ısınmasını beklesem dahi gaza basınca bir lıkır lıkır gibi sesler geliyordu ve bunu ben opel yetkili servisine sorduğumda bir şey değil abi bu demişlerdi ama o ses direkt daha ilk günden kayboldu gitti. Bununla birlikte Ankara şehir için ortalama yakıt tüketimim 5.5 litre olurken 2 gün içinde 5.3 e indi. Omajı olan ısıtma bujilerine 12 volt verdim bakalım ne performans varmış diye buji kendisini bile ısıtamıyormuş onuda öğrenmiş oldum. Diğer sağlam bujimede 12 volt verince el değmiyor derecesine anında geliyor.

Bir az uzun oldu belki ama inşallah birilerinin işine yarayabilir diye paylaşmak istedim.

Şimdi derdimde araba 3-5 gün yatınca firen pedalının şiştiğini görüyorum acaba neden? Bunada Opel yetkili servisi normal abi dedi. Genelde herşeye normal diyorlar ama arabanın ilk sahibiyim normal değil yani. Çözersem yazarım. :)

t-anahtar6fea3022804957d2.jpg
Lokma-1-2_6-Kose-Uzune465551805d82b25.jpg
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
446
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
elinize sağlık iyi yapmışsınız. Aslında sök tak işlerine girince olayın gözümüzde canlandırdığımız kadar zor olmadığını anlıyor insan. Bir ara bende hiç sorun olmamasına rağmen niyetlenmiştim. Orijinal bujileri beru marka sanırım. Sonra öyle kaldı. Güle güle kullanın. Fren ile ilgili naçizane tavsiyem; hidroliğini hiç değiştirdiniz mi ? kapağı açıp bir kontrol edin eksilmiş yada değişmediyse kararmış oluyor. En ucuz seçenek olarak önce hidrolik değişimi yapmanız daha iyi olur .
 
  • Beğen
Tepkiler: eko44

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Isıtma bujileri biraz sorun motor mutlak ılık olmalı ve buji diplerine biraz yağ damlatıp bekleyip 1 2 diş söküp sonra yağ verip tekrar sıkıp bu işlemi 2 3 defa yapmak lazım direk sökmese kırılabilir kırılıyor lar da ve mutlak sıkarken yavaşça sıkıp sertleşince bırakmak lazım daha da sıkarsan birdaha sökülmez kırılır
 
  • Beğen
Tepkiler: eko44

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Elinize sağlık ama sıkarken keinlikle tork anahtarı şart sanırım 5-7 nm ile sıkılıyordu. Sökerkende ılık motorda wd sıkıp bir sürü bekleyip max 15-20 nm torkla sökmek gerekiyor. Eğer sökülmezse zorlamadan yine bolca wd-40 sıkıp bir gün bekleyip motoru ısıtıp ıılınınca tkerar 15-20 nm max torkla sökmeyi denemek gerekiyor. Ben bujilere bakırlı montaj pastası sürüp öyle monte ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: eko44 ve Kaan.

kaderaniz

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
4,293
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Benim aracımda da yaklaşık bir ay önce ısıtma bujisi arızası oluştu. Ustam, bir şey olmaz gittiği yere kadar bin, dedi ama yakında uzun yol yapabilirim. Isıtma bujilerinin görevi tam olarak nedir? Yolda bırakır mı?
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
İlk çalışmadamotorun iç ısısını yükseltip yakıtın yanmasını sağlıyor araç giderkende örneğin vitesteyen yokuş aşağı gaz vermeden iniyorsunuz motor iç ısıssı belirli bir seyiyeye düşünce yine motor iç ısıssını yükseltmek için çalışıyor ama bu durumda göstergede uyarı vermiyor
 

Onurddcn

Kayıtlı Kullanıcı
27-Gaziantep
Katılım
28 Ara 2020
Mesajlar
7
Tepki puanı
4
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Bende haftasonu yasaginda değiştirdim. İlk marşta. Araç baya bir duman atıyordu. Motor sicakken öyle bir sorun yaşamadım. Aklıma takilan ben sadece arızalı olan bujiyi degitridim. Sağlıklı olan hepsini mi değiştirmek. Yoksa şimdilik devam edim mi. Bu arada buji kontrolünü sadece ölçü aleti ile yaptım. Elektrik verip ısısına felan bakmadım.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bende haftasonu yasaginda değiştirdim. İlk marşta. Araç baya bir duman atıyordu. Motor sicakken öyle bir sorun yaşamadım. Aklıma takilan ben sadece arızalı olan bujiyi degitridim. Sağlıklı olan hepsini mi değiştirmek. Yoksa şimdilik devam edim mi. Bu arada buji kontrolünü sadece ölçü aleti ile yaptım. Elektrik verip ısısına felan bakmadım.
Hepsini değiştirin
 
Üst