Astra j Alternatör Şarj Dinamosu Akü voltaj gerilim sorunu

mehmetyldz

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
6 Kas 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
merhaba

aracım 2016 model dizel otomatik astra 2018'den beridir kullanıyorum. 1.5 yıl önce aracın üzerindeki orijinal akü bitti xforce marka bir akü ile değiştirdim. bu sonradan aldığım akü de 3 -5 ay sonra bitmeye başladı sürekli takviye ile çalıştırıyordum. yıkamaya versem akü bitiyor, azıcık teyip açık kalsa bitiyor neyse akü zayıf dediler kalitesiz bir akü bu dediler öyle kaldı. 5 - 6 defa akü bitti takviye ile tekrar çalıştırabiliyordum. bikaç gün önce tekrar bitti ben takviye yaparken yanlışlıkla kutup başlarını ters bağlamışım. tabi ters bağladığımın farkında da değilim, karşıdaki arabaya da gaza bastırdım ki hızlı dolsun benim akü. kontağı takıp 2. kademeye getirip tüm ışıklar gidince farkettim. hemen kabloları söktüm. düz bağlasam da ışıklar gelmedi kumanda ile aracı kilitleyemedim o derece hiç elektirk yok. ertesi sabah araca binip bir deneme yaptım ekran geri geldi ışıklar geri geldi anında söndü, tabi ben bi rahatladım çünkü aracın beyni yanmamış. hiç uğraşmadan yeni akü aldım (varta) marşa basınca araç çalıştı. şükür benim gibiler için araç kendini korumuş.
akücü dükkanda şarj dinamosunu ölçtü 14.7 - 15.1 volt arasında görünüyor hemen elektrikçiye git şarj dinamosunun diyotları yanmıştır böyle kullanma bu aküyü de çabuk öldürürsün dedi.
bir elektirikçiye gittim ölçtü 14.5v ölçtü dizeller için normal dedi gönderdi. ben farklı bir elektrikçiye gittim sakın böyle binme şöyle olur böyle olur neler neler dedi mutlaka şarj dinamosunu değiştir diye epey ısrar etti. henüz sorunu çözemedim.

şimdi ben soruma geçeyim alternatör değeri araç çalışırken 14 -14.6 volt arasında iken 1 dakika kadar sonra 12 voltlara düştü bu durum normal mi?
eğer 14volt ve üstü normal değilse ne yapmak gerekir.
1- diyotları değiştir? (bu modelde diyot değişmiyormuş)
2- şarj dinamosunu (alternatörü) değiştir?
3- kayışı kontrol et?
4- varsa alternatörün kömürünü değiştir?

bu 4ü benim bulduğum alternatifler. çözümü bilen yazsın belki başka birinin derdine çare olur.
 

mehmetyldz

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
6 Kas 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
merhaba
aracımın daha önceki belirttiğim sorunu için burada özel bir servise gittiğimde -ki çok başarılı bir servise benziyordu- elektirkçi usta baktığında bu araçlarda akıllı şarj olduğundan dolayı bir sorun olmadığını söyledi. bu araçlarda kullanılan yüke göre elektirk seviyesi ayarlandığını sıkıntılı bir durumunun olmadığını söyleyip gönderdi. 10 gün sonra tekrar ölçtrüceğiz bakalım yine dalgalanma olmadan 14v civarında çıkarsa tekrar işlem yapmadan gönderecektir.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,883
Tepki puanı
6,085
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ustanın söylediği mantıklı bunu şöyle düşünün, telefonu şarja takıp gece yatıyoruz ancak 2-3 saat sonra şarj %100 oluyor ve telefon o saat itibariyle şarj etmeyi kesiyor. Kullanımımız devam ederse şarj tekrar başlıyor vs... Araçlar içinde aynısı olmak zorundadır aküyü sürekli şarj ederseniz ölecektir diye düşünüyorum.
 

Mustafa38

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhabalar bahsettiğiniz durumu ben de yaşıyorum aküm bitiyor .akümü yeni değiştim fakat şarj dinamosunun voltajı 14.5 den bir anda 12,5 -12.7 ye düşüyor.siz bir çözüm bulabildiniz mi bu duruma bazı ustalar normal diyor fakat normalse benim aküm neden bitiyor.şarj dinamosunu değiştirmeyi düşünüyorum.çok acil yardımınıza ihtiyacım var.
 

mehmetyldz

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
6 Kas 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
özel bosh servisinde bosh ölçü aletiyle usta gerilimi ölçtüğünde 14.5 voltlardan 12.5 voltlara düşüş gördük. usta bu araçlarda akıllı şarj olduğunu söyledi, tabi bosh ustası opel arabalara ne kadar hakim bilemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: 06ali

Mustafa38

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Bende yeni bir akü aldım ondan sonra herhangi bir sıkıntı olmadı umarım düzelmiştir.
 

mehmetyldz

Kayıtlı Kullanıcı
50-Nevşehir
Katılım
6 Kas 2020
Mesajlar
8
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
herkese merhaba
en başta belirttiğim alternatör sorunumu yaşayan biri varsa,
7 aydır aracımı sorunsuz kullanıyorum herhangi bir sorun yok akü normal çalışıyor volt göstergeli çakmaklık şarj aletinden de her seferinde voltajı kontrol ediyorum. araç ilk çalıştığı anda 14 volt civarı değer okuyorum sonra 12 voltlara düşüyor.
kısaca aküyü takviye ederken kutup başlarını ters bağladım sadece aküyü öldürmüşüm (zaten dandik bir aküymüş) yeni akü takınca hiç bir sorun olmadan kullanmaya devam ettim.
bu süreçte beni gazlayan korkutmaya çalışan kurnaz ustalarla yüz göz olmadan masrafsız sorunsuz aracım halen yürüyor. bende durum böyle.
 
Üst