Cep Herkül ; Opel Tigra GSi Hakkında Herşey

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Öncelikle herkese merhabalar

Günümüzde özellikle ikinci el piyasasında çok fazla popüleritesi olmasa bile şimdiki keskin hatlar ile güzelleştirilmiş otomobillere meydan okuyan estetik çizgileriyle dikkat çeken modası geçmemiş bir araçtan yani Opel Tigra'dan bahsediyorum. Herşeyden önce Tigra'nın benim ilk arabam olması ve 6 yıllık iyi yada kötü geçmişimizden dolayı hayatımda ayrı bir yeri oldu.
Öncelikle daha önceki incelememde olduğu gibi ufak bilgilendirmeler yaparak başlamak gerekirse.

Bildiğimiz üzere Tigra dediğimizde aklımıza A ve B olmak üzere iki nesil geliyor.
Bunlar ;

Tigra A (1994-2000) arası üretilen model. (4 kişi Coupe)
A00nqq.jpg


Tigra B (2004-2009) arası üretilen model. (2 kişi Cabrio) şeklinde.
pmmXon.jpg


Not ; Ayrıca Tigra A için 2 kişilik Cabrio modeli tanıtılmış olsada nedense üretime geçmedi.

n55jgB.jpg


g442AN.jpg


bggkYj.jpg


# Kendi aracım 1998 model olmasından dolayı ben Tigra A üstünde durarak devam edeceğim.

n55jm5.jpg


Tigra A'lar ülkemize Almanya'dan ihraç edilerek , tek donanım paketli fakat opsiyonlu olarak geldi (Deri koltuk , açılır tavan vs.).Ayrıca 1999 yılında da hafif makyaj geçirdi.

Bu makyajda yaşanan değişimler ise ;

1-Jantlar makyajsız modellerde 14 '' iken makyaj ile birlikte 15 '' e geçti.

2- Deri kaplı direksiyonu Astra G'nin plastik göbekli direksiyonu ile değişti.

3 - Sadece kumaş koltuklarda döşeme değişimi oldu.

Başka da farkedilebilecek bir değişim olmadı.

# Kronik Sorunları ve Dikkat Edilmesi Gerekenler ;

1- Direksiyon kutusundan gelen gıcırtı sesleri.

Çözüm ; Onarımı yapılmadan sorundan kurtulamıyorsunuz.

2- Kapı döşemelerinden gelen trim sesleri.

Çözüm ; Kapı döşemesini söküp paslanmış vidaları temizleyip ,gevşemiş vidaları sıkıp, plastik kapı tırnaklarını servisten alarak yenileyip nispeten sorundan kurtulabiliyorsunuz. (Tavsiyem imkan varsa ayrıca ses izolasyon yapmak)

3- Açılır tavanlı modellerde özellikle tavan rayına yapışmış olan yağlar zamanla açma - kapamalar da ses yaptırmaya başlıyor.

Çözüm ; Ray üzerine yerleşmiş yağları kazıyıp tekrardan mekanizmasıyı güzelce yağlamak.

4- Ön far grubu eski tip olduğu için zamanla silikonlar açılma yapıyor ve içerisine su almaya başlıyor.

Çözüm ; Isı tabancasıyla silinkonları söküp içini güzelce bir temizleyip yeniden silikonlamak. İmkan varsa Valeo veya Depoo marka ön far takımı temin edip yenilemek.

5- Radyo anteni'nin taban (damak) kısmındaki kauçuk lastik zamanla yıpranarak çatlayıp özelliğini kaybediyor. Bu sebeple de içeriye su almaya başlıyor. (Başıma gelmişti ve tavan döşemesini söküp kurulamam gerekmişti.)

Çözüm ; Kauçuk lastiği yenisi ile değiştirmek ki bulmak çok zor yada kauçuk lastiği söküp içerisine silikon sıkıp tekrar eski lastiği yapıştırıcı ile yerine sabitlemek.

6- Yumuşak yapılı olan arka yay grubu yüzünden zaten dar olan arka bölüme oturacak kişiler her tümsekte yada kasiste zıplıyarak yolculuk yapıp kusma derecesine gelebiliyor.
Çözüm ; Kaliteli spor yay takımı temin etmek. (Tavsiyem Vogland)

7- Nem'e karşı çok hassas olan motor beyin.

Çözüm ; Araç içerisi ve paspaslar daima kuru olmalı.

8 - Yağ yakmaya , eksiltmeye (Terleme'ye) müsait motor yapısı.

Çözüm ; Üst kapak contası ve yağ tahliye tapası değişimi ile nispeten çözülsede yinede agresif kullanımlarda epey bir terleme ve koku yapıyor.

9 - Arka kısımda (B ve C sütunun da) kalan döşemenin montajı çok kötü yapılmış. Bu sebeple mukavva benzeri malzeme üzerinde ki kumaş sökülüyor.

Çözüm ; Büyük boy yapıştırıcı (Bally) alıp sökülmeye mesait yerleri güzelce söküp tekrar yapıştırmak ve sonrası arabayı 2 gün havalandırmak.

10 - Klima kontrol ünitesi butonları çok hassas diyebilirim. Mesela klimayı açmak için ısı derecelendirme butonunu kendinize doğru çektiğiniz zaman elinizde kalma ihtimali epey bir yüksek.

Çözüm ; Malesef yok. Fakat almadan önce kontrolünü yaparak alırsanız bu sorundan nispeten kurtulabilirsiniz.

Donanımsal Zenginlikler ;

Not : Daha öncede yazdığım gibi Tigra A tek donanım paketli (+ Opsiyonlu) olarak Türkiye'ye ihraç edildi.

İç Donanım : Elektrikli ( Tek dokunuşla açılıp kapanabilen + Sıkışma önleyicili) ön camlar , Elektrikli ve ısıtmalı yan aynaları , Merkezi kilitleme sistemi , Bütün olarak katlanabilir arka koltuklar , Tek kademeli yükseklik ve derinlik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğu , Manuel kontrollü klima , Radyo - Kasetçalar ( 4 hoparlör + 2 tweeter).

Dış Donanım : 14 '' alaşımlı jantlar , ( Makyajlı modellerde 15 '') , Ön - Arka sis farları , 2 kademeli elektrikli açılır tavan , Gövde rengi tampon ve yan aynalar.

Güvenlik : ABS , Sürücü ve yolcu hava yastığı , Çocuk koltuğu sabitleme mekanizması , Aktif gergili emniyet kemerleri , Yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri.

+ Opsiyonel olarak : Elektrikli açılır tavan , Deri döşeme.
Birazda teknik bilgi vermek gerekirse Tigra A ülkemize sadece 5 ileri şanzıman ve 1.600 cc (GSi) motor ile getirildi.(Bazen nadir de olsa 1.400 cc motor hacimli modelleri ikinci el araba sitelerinde görüyorum)

Not ; Tigra'da Corsa B GSi'nin sahip olduğu motor mevcut. Kısaca Astra F ve Vectra B'deki motorlar la karıştırmayalım.

Teknik Veriler ;

# 1.4 DOHC 16 V (Çok Noktalı Enjeksiyon)
1389 cc.
90 beygir - 66 kw (6.000 dv.-dk.)
125 nm tork - 92 lbs-ft (4.000 dv.-dk.)
Atık gaz (Co 2) salınımı : 174 g/km
0-100 Hızlanma: 11 sn.
Maksimum Hız : 180 km/h
Ağırlık : 980 kg

# 1.6 DOHC 16 V GSi (Çok Noktalı Enjeksiyon)
1598 cc.
106 beygir - 78 kw (6.000 dv.-dk.)
148 nm tork - 109 lbs-ft (4.000 dv.-dk.)
Atık gaz (Co 2) salınımı : 181 g/km
0-100 Hızlanma : 9.8 sn.
Maksimum hız : 203 km/h
Ağırlık : 1055 kg

# Ortak ;
Yakıt deposu hacmi : 46 Litre
Fabrikasyon lastik ebatı : Makyajsız modeller 175/65/R 14 olup , makyajla birlikte 185/55/R15'e geçmiştir. Ayrıca bijon aralığı 4x100'dür.
Bagaj Hacmi : 215 Litre
Motor yağı hacmi : 3.5 Litre
Amortisörler ; Yağlı tip teleskopik.
Ön : Bağımsız Mac Pherson tipi helezon yaylar ve denge çubuğu
Arka : Bağımsız süspansiyonlar ve helezon yaylar.

# Ölçüler ;
Uzunluk : 3922 mm
Genişlik : 1812 mm
Yükseklik : 1340 mm

Satmadan önceki sahip olduğum araçtan bahsetmek gerekirse. 1998 model olup 2005 trafiğe çıkışlıydı ve ilk aldığım zamanlar (6 sene evvel) 116.000 kilometredeydi satarken de 128.000 civarlarındaydı. Ayrıca fabrikasyon durumdaydı yani ne üzerinde fazladan bir modifikasyon nede sonradan takılmış LPG mecvut değildi. Bunun yanında üzerine opsiyonel olarak eklenmiş açılır tavan ve deri koltuk vardı.

PYYna9.jpg


Ayrıca ilk aldığımdan bu yana araç nereden baksanız 6 sene yattığı için kaporta kötü durumdaydı. Güneş yanığından tut paslara hatta çürüklere kadar. Bende komple boyatayım , bakım yapayım derken ilk sene rahat 2.000 lira para harcadım. Sonraki yıllarda da nereden baksananız senelik 1.000 lira masraf yapıyordum . Zaten satma sebebimde o yıllarda ekonomik durumumun yetersiz olması ve bana karşı hiç acımıyor olmasıydı :).

ZAAMaV.jpg


VggPOB.jpg


J77qGJ.jpg


Şimdi kendi arabamı göz önünde bulundurarak madde madde arabayı anlatıcak olursam ;

+ Aracın üzerinde 16 '' Çelik jant , 195/45 ebatlarında Petlas Velox Sport PT711 lastikler mevcuttu.

BRRvQL.jpg


#Konfor hakkında değerlendirmemi de 185/55/R15 halini göz önüne alarak yaptım.

mrr4nY.jpg


Yol Tutuşu ; Limitleri zorladığında bile önden kayma yaşanmıyor. Arka kısımda ise kopma şeklinde bir kayma olmasa da ağırlık dağılımının dengeli olmamasından kaynaklı bazı durumlarda hafiflediğini (boşaldığını) hissedebiliyorsunuz.Fakat arabadan az çok anlayan herhangi birisi için kontrol edilebilir ve oldukça keyifli bir araba olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca alçak (12 cm) yapısı ve kendi yılına göre çok başarılı olan rüzgar direncinden (0.31 cd ) dolayı yanal rüzgarlardan etkilenmeyip , virajlarda da stabilitesini bozmuyor. Sert karekterli amortisörler sayesinde yana yatmalar da minimum seviyede.

Not : Genel anlamda yol tutuşu zayıf olmayan bir araç olsada daha başarılı yol tutuş limitleri için 35 cm'lik kaliteli yay takımı (Tavsiyem Vogland) değişiminı ile çok daha stabil ve kontrollü bir hale gelecektir.

Konfor ; Süspansiyon sistemi sert karakterli olsa da genel anlamda konforsuz bir araba olduğunu söyleyebilirim . Tabiki bunun en büyük sebeplerinden birisi de sert yapılı süspansiyon sistemi ve daha çok yol tutuş limitlerine odaklı düşünülmüş olması.

Not : Ayırca bu segmentte her spor otomobil malesef böyle değil. Mesela o dönemin Renault Megane Coupe versiyonu'nu kendinden beklenmeyecek konfor ve rahatlık hislerine sahip.

Trim Sesleri ; Trim sesleri aracın kapı içlerinden ve bagajdaki kapaklı gözlerin içindeki süngerlerden geliyor. Haricinde başka hiçbir yerden trim sesi gelmiyor.

Not: Kapı içlerindeki kronik trim seslerinin çözümünü yukarıya yazdım. Ama yinede belirtmek gerekirse kapı döşemelerini söküp gevşemiş vidaları sıkıp , paslanmış vidaları temizleyip , eskimiş veya kırılmış plastik tırnakları servisten temin ederseniz. Kısman çözebilirsiniz. Bagaj kısmındaki süngerlerin ses yapmasının sebebi saç ile sünger arasındaki boşluğun fazla olması boşluklara benim gibi yumuşak firex türü malzeme koyarsanız çözüme ulaşırsınız.

İzolasyon ; İzolasyon konusunda oldukça başarılı.Rüzgar ve yol sesi çok fazla içeriye girmiyor olsa da 130 km/h üzerinde rüzgar sesi kademeli olara gelmeye başlıyor. Motor sesi içeriye üst devirlerde epey bir girsede sportif bir sese sahip olduğu için aksine benim daha çok hoşuma gidiyor. Ayrıca şunuda belirtmek isterim ki izolasyon konusunda şu anda sahip olduğum Accent Era'dan çok daha başarılı.

Direksiyon ; En başta belirtmek isterim ki gülle gibi ağırlığı var. Hidrolik direksiyonlar genel anlamda ağır olsalar da mesela kullandığım Astra F'nin direksiyonu bana çok daha hafif gelmişti.

7VV7Gl.jpg


Şehir içinde özellikle park ederken , bir yerden çıkmaya çalışırken problem gibi görünse de özellikle yüksek hızlarda ilerlerken daha kontrollü gitmeye çok yardımcı oluyor. Ayrıca ağırlığına rağmen çokta hisli bir yapısı var. Yolda ki bozuklukları hissettiriyor olsada geri dönüşlerde tam bir spor otomobil gibi davranıyor. Sözün özü bir spor otomobilden beklenen istekleri fazlasıyla karşılayacak bir yapısı var. Ayrıca dönüş çapıda oldukça iyi diyebilirim (10.50 m) şehir içinde faydasını görüyorsunuz.

Frenler ; Fren pedali kademeli ve benim bir arabada en çok aradığım özellik. Durma mesafesi yeterli olsa da önlerin disk (Çapı 256 mm) arka frenlerin ise kampana (Çapı 200 mm) olmasından dolayı spor otomobil gibi durmuyor . Sık kullanımlarda sertleşme yapıyor.Frene ne kadar sert bassanızda kolay kolay ABS devreye girmiyor bu konuda da taktir etmek gerek. Benim şuan ki aracımda en çok yakındığım konuda malesef zırt pırt ABS'nin pedala vurması.

Vites Kutusu ve Debriyaj ; Vites geçişleri kemikli. Özellikle uzun süreli yolculuklarda veya agresif kullanımlarda insanı bir hayli yoruyor. Debriyaj pedalı ise oldukça sert. Belki benim debriyaj sistemimle de alakalı olabilir ,çünkü 6 sene boyunca baskı-balata değişimi yapmamıştım. Fakat pedal konumlandırması güzel ayak bileklerini yormuyor.

Motor ; Çok yeterli bir performans'a sahip olsada üst devirleri seven bir karakteri var. 3.000 devir altında isteksiz gitsede 3.000 devirden sonra canlılaşıyor , 6000 devire kadar da kolay kolay nefesi kesilmeyip 6.250 devir civarında da kesiciye giriyor. Kısacası performans'lı kullanım ve sollamalar yapılması gerektiğinde , üst devirlerde tutmak gerekiyor , bu yüzden de yakıt tüketimi normal olarak yükseliyor , alt devirlerde ise şehir içi kullanımlarda yada sakin kullanımlarda yeterli gelsede kick down'lar da keyif vermiyor.

Ek Bilgi ; Ayrıca GSi motorların emme sesleri gerçekten çok şahanedir. Kaliteli bir hava filtresi kiti ile çok sportif sesler çıkartabilir ve o şekilde de gazlamak çok daha keyifli oluyor.
W66gGq.jpg


Yakıt Tüketimi ; Bu konuda malesef hiçbir zaman hesaplama yapmadığım için net bir şey söyleyemem fakat. Genelde sürüş stilim agresif olduğu halde 1 depoyla (46 litre) ile yaklaşık 3 hafta atlatabiliyor olsam da özellikle benim gibi benzinli ve agresif kullamayı düşünüyorsanız birde bunun yanında biraz fazlaca seyahet ediyorsanız LPG kafanızda soru işareti bırakabilir.
Ayrıca fabrikanın belirlediği tüketim değerlerine göz atmak gerekirse ;

Şehir İçi : 10.9 lt.
Şehir Dışı : 5.9 lt.
Ortalama Yakıt Tüketimi : 7.7 lt.

Aydınlatma ; Ön far grubu parabolic (desenli) cam olmasına karşın aydınlatma vasat seviyede diyebilirim. Kısa (H1) ve uzun (H1) far ampullerinin ayrı olmasından dolayı uzunlar'da ekstra aydınlatma ve daha görülebilir selektör imkanı sunuyor.

Müzik Sistemi ; Arabayı ilk aldığım zaman üzerinde malesef fabrikasyon Philips Car 400 ana ünite mevcut değildi.

Bende daha sonra Pioneer marka ana ünite takarak kağıttan üretilmiş fabrikasyon hoparlörlerden 3 tanesini patlatmıştım.Daha sonraları da ufak çapta bir ses sitemi yapmıştım aracıma. Kısaca ana ünite hakkında konuşamasamda fabrikasyon hoparlör ve tweeter'lar vasatın altı diyebilirim.
O33Vo5.jpg


z22aMD.jpg


l003qk.jpg


k11G5y.jpg


VggP8n.jpg


Eşya Gözü ve Kullanışlılık ; Eşya gözü konusunda başarısız diyebiliriz. Ufak bir torpido , el freni kolunun sol tarafında kalan uzun ve dar bir göz ve 5 adet bozuk para koymak için oyuk dışında bagaj kapağını açtığınız zaman sağ ve sol köşelerde ki kapaklı gözler hariç hiçbir şey yok. Klima kontrol panelinin altında içerisinde küllük ve çakmak olan kapaklı bir göz mevcut , pek ergonomik olduğu da söylenemez. Haricinde cam kontrol düğmelerinin konumu oldukça ergonomik durumda. Bunun yanında sıkışma önleyicili ve her iki camında tek dokunuşla açılıp kapanması takdire şayan. Aynı zamanda yan ayna kontrollerinin kullanımı oldukça basit olup konum olarakta rahatsızlık vermiyor olsa da aynaların minyatür oluşu görüşü oldukça kısıtlıyor. Fakat alıştıktan sonra çokta rahatsız etmiyor. Dikiz aynasına gelirsek arka tarafın nerede bittiği hakkında oldukça başarılı işler yapıyor(Genel anlamda arabanın ön tarafı haricinde kör noktası yok). Açılır tavan ise üst kısmından kontrol ediliyor olması başarılı gibi görünüyor olsada tek tuşla sonuna kadar açılıp kapanamıyor olması biraz sıkıcı.Kokpitin üst tarafında yer alan yol bilgisayarı gibi görünen fakat aslında tarih , saat ve derece haricinde pek esprisi olmayan ekran yine de kullanışlı sayılabilir. Arka bölüme gelirsek ulaşmak için her iki ön koltukta ki mandalları çekmek gerekiyor , fakat özellikle yetişkinler için inip binmek zor oluyor. Bunun yanında her iki koltuğunda yükseklik ayarına sahip olmasına sürüş pozisyonuna kolay ulaşılmasını sağlasa da koltuk yapısı biraz çukur olmasından kaynaklı kaput kısmı göremiyor olmanız , bunun yanında ön kısımda oturanlar için emniyet kemeri takmak ayrı bir eziyet verdiği için bu konuda rahatsız oluyorsunuz. Ayrıca araçta harita okuma lambası ve torpido aydınlatmasının olmaması eksik sayılabilir.Bunun yanında açılır tavanlı modellerde arka tarafta konumlandırılmış çok zayıf yanan iç mekan aydınlatması ve bagaj aydınlatması vasat seviyede.

Koltuklar ; Koltukları deri kaplı olmasının yanında kalça kısmının gıcırtı yapması bana karyolala'rı hatırlattı. Özetle spor bir arabaya yakışmayacak konforu veriyor olması güzel görünsede sert girilen virajlarda yan destekler başarısız kalıyor. Ayrıca daha önce de belirttiğim gibi ön tarafta rahatça oturabileceğiniz sürüş poziyonunuzu buluyor olsanız da , arka tarafın tam aksini yapıyor olması yani 15-16 yaşın üstünde herhangi birinin binmesine imkan tanımıyor.

Malzeme Kalitesi ; Özellikle ön kokpit sert plastik olsa da incecik plastik yerine çok tok bir sert plastik kullanılmış. Bunun yanında ön kapıların tamamı da deri kaplı.

Not ; Bunun yanında iç mekanda çoğu malzeme o dönemin Corsa B'si neredeyse aynı. Özellikle bir ürün ararken buna dikkat ederek arama yaparsanız istediğinizi bulma imkanınız daha da yüksek olur.

Bagaj ; 215 litrelik bagaj hacmi küçük gibi görünüyor olsada aslında derinlemesine yerleştirildiği için rahatlıkla 2 kişinin yada küçük bir ailenin ihtiyaçlarını karşılayabilir seviye. Arka cam ile beraber açılıyor olmasından dolayı her yerde rahatlıkla aç kapa yapılamıyor. Ayrıca bagaj kapağında sert yapılı 2 tane amortisör kullanıyor olmaları açıp , kapatma da büyük kolaylık sağlıyor. Bunun yanında içeride oluşacak basıncı ortadan kaldırmak için bagaj kapağını kapatırken sağ arka camın açılıp , kapanıyor olması araba hakkında oturup kafa patlattıklarını gösteriyor.Bagaj kapağını manuel yada otomatik olarak açıp kapatabildiğiniz gibi anahtar yuvasına bastırdığınız zaman bagajınız açılıyor olması yanında depo kapağının da merkezi kilit sistemine bağlı olması illa içeriden japon-kore arabaları ilgili kolu çekmedikten sonra açılmama gibi problemler yaratmıyor.

Not ; Bagaj kapağını merkezi kilit sistemi ile eş olarak kapatmak isterseniz anahtar deliğine sokup yarım tur çevirirseniz aktif olur. Tam tur çevirirseniz manuel konuma gelir.

Sonuç ; İkinci el ve yedek parça konusunda tereddütünüz yoksa , gerçek bir spor otomobil kullanmak istiyorsanız ve araba denilince aklınıza sadece bir ulaşım aracı düşüncesi yerleşmiyor ise , aksine tutku , sürüş zevki geliyor ise kesinlikle tavsiye ederim. Yanlızca düzgün ellerde mi kullanılmış , doğru ustalar ve orjinal yedek parçalar ile tanışmış mı gibi sorular üzerinde gidip gelirseniz sizi üzmeyeceğine eminim.
 
Son düzenleme:

SYSOP

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2012
Mesajlar
847
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Eline sağlık çok kaliteli bi kaynak ve inceleme olmuş ;)
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Eline sağlık çok kaliteli bi kaynak ve inceleme olmuş ;)

Çok teşekkür ederim Çağrı Bey. Aslına bakarsanız bu tür incelemeleri biraz daha çoğalmayı da düşünüyorum fakat iş stresi , vaktin azlığı derken fırsat kalmıyor , Eğer imkan bulursam bundan sonraki inceleme yazımı 1.3 Multijet Yeni Linea ve Hyundai i10 üstüne yapmayı düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Kardeşim güzel inceleme olmuş rüzgar dirençlerini nereden buluyorsun benim arabanınkini merak ediyorum
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Kardeşim güzel inceleme olmuş rüzgar dirençlerini nereden buluyorsun benim arabanınkini merak ediyorum

Çok teşekkür ederim kardeşim. Genellikle belli bir yerden öğrenmiyorum genellikle uzun süre bir araç üzerinde çok fazla durduğum için parça parça kapıyorum bir şeyler. :) Fakat yanlış bilmiyorsam Corsa D rüzgar direnci 0.37 kw olması gerekiyordu.
 

Ünsal Okan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eyl 2015
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Gerçekten seviyorum bu arabayı. Askerden geldikten sonra 1 yıl kullandım ve gerçekten gençliğimi yaşattı bana.
 
Üst