Corsa D Çekiş Düşüklüğü

Umut_28

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Ara 2020
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Öncelikle merhaba.

2013 model Corsa d 1.4 otomatik active aracım var. Bundan yaklaşık 1 ay önce kadar aracımın hararet göstergesi yakması ile birlikte haznedeki su boşalmıştı ustaya çektirdim. Contanın yanmadığını termostatın kırık oldugunu su kaçırdığını söyledi ve devirdaim ile termostatı değiştirdim. Bunun üzerinden 2bin km yaptım fakat aracım yokuşlarda bayılmaya başladı gaz yememeye ve çekiş düşüklüğüne başladı.
Yokuşa/eğimli rampaya girdiğimde devir düşüyor ve deviri düşürünce araç vites küçülterek 3 bin devirlerde bağırmaya başlıyor. Bunun sebebi sizce ne olabilir? Birde aracımın motor suyu sıcaklığını takip ediyorum 106 108 sabitleniyor 110 112 lerde fan açıyor sizce bu kadarı normal mi? Aracım 104 binde.
Şimdiden teşekkür ediyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN

OKANCAANNN

Başkan
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
888
Tepki puanı
1,398
Puanları
93
Siteyi ziyaret et
Merhabalar;
Baskı balatadan kaynaklanıyor olabilir, Katalitik konvertör tıkalı olabilir. Bunun dışında aracınızın enjektörlerinde de sorun olabilir.
Bence fan açmasının nedeni, aracınız çekişten düştüğü için muhtemelen zorluyorsunuz yüksek devirde gidiyorsun o yüzden olabilir.

Bunların kontrolü yapıldıysa ateşleme sistemiyle alakalı bir durum olabilir Active de turbo varmıydı hatırlamıyorum ama turbo hortumlarında bakım yaptırdığınızı söylemişsiniz gevşetmiş olabilirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Öncelikle merhaba.

2013 model Corsa d 1.4 otomatik active aracım var. Bundan yaklaşık 1 ay önce kadar aracımın hararet göstergesi yakması ile birlikte haznedeki su boşalmıştı ustaya çektirdim. Contanın yanmadığını termostatın kırık oldugunu su kaçırdığını söyledi ve devirdaim ile termostatı değiştirdim. Bunun üzerinden 2bin km yaptım fakat aracım yokuşlarda bayılmaya başladı gaz yememeye ve çekiş düşüklüğüne başladı.
Yokuşa/eğimli rampaya girdiğimde devir düşüyor ve deviri düşürünce araç vites küçülterek 3 bin devirlerde bağırmaya başlıyor. Bunun sebebi sizce ne olabilir? Birde aracımın motor suyu sıcaklığını takip ediyorum 106 108 sabitleniyor 110 112 lerde fan açıyor sizce bu kadarı normal mi? Aracım 104 binde.
Şimdiden teşekkür ediyorum
Fan açması normal o aralıkta çalışır 112 de ilk kademe fan açar yanlız aracın yokuşta bayılırsa lpg varsa hava vardır yine aynı keza sistemin havasını alın derim hava lpg yoksada üst kapağa su düzgün gelmiyor olabilir bu da vuruntu yapar araç beyinden avans kısar yani motor devir düşürür motoru korur
 
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN

Umut_28

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Ara 2020
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Aracım benzinli lpg ve turbo mevcut değil şuan için baskı balatadan şüpheleniyorum aracı makineye bağladıktan sonra hata kodu alır isem tekrar editlerim mesajımı
Teşekkür ederim sizlere..
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Otomatikten kastınız easytronik mi tam otomatik mi? Tam otomatiklerde tork konvertörü var diye biliyorum.
 

Cengizhan23

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Eyl 2023
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhabalar sorun giderildimi 1.2 aracım var bende çekiş düşüklüğünden şüpheliyim eğer sorunu giderdiyseniz hangi işlemler yapıldı teşekkürler
 
Üst