Çözemediğim LPG Sorunu 1.6 Twinport

can.yanbaz

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
27 Nis 2020
Mesajlar
47
Tepki puanı
10
Puanları
8
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Herkese iyi pazarlar. Öncelikle Z16XEP motorlu 1.6 Twinport 2005 Model Manuel Vites Astra sahibiyim. Aracı Mart 2020' de aldım. Aracı aldığımda LPG' de kullanırken 2000 devrin altında kalkışta ve rampaya geldiğinde -kısacası araç yüke bindiğinde- tekleme sorunu vardı. Hala da devam ediyor. Bunun dışında yine LPG' de seyir halindeyken ayağımı gaz pedalından çektiğim zaman fazlasıyla rahatsız edecek şekilde silkeleme sorunu var. LPG ustasına gittiğimde sorun görünmüyor aracın bobinini, bujilerini falan kontrol ettir dedi. Ben de ustaya durumu anlattım bujilere baktığında bujilerin birinde yanlış hatırlamıyorsam 4. gözdeki buji diğerlerine nazaran çok fazla yıpranmıştı. Ustam da sorunun LPG enjektörlerinden kaynaklanabileceğini söyledi. Cevap tatmin etmeyince başka bir ustaya gidip sorunu anlattığımda EGR valfini anlatarak bujilerin de EGR valfinden kaynaklanabileceğini söyledi. EGR valfinin soketini söktü ve aracı dene dedi. Aracı denediğimde bahsettiğim sorunlar baya azaldı ama EGR valfinin temizliği yapılıp bujiler değiştiği halde hala aynı sorun devam ediyor. Önceki sahibi bobini değiştirmiş, önceki bobin hala depoda duruyor. Eğer tekrar arızalanmadıysa LPG ustası ve önceki sahibinin dediğine göre LPG enjektörleri de değişmiş. Araç LPG' de kullanım olarak traktör gibi oluyor bu da beni çok rahatsız ediyor. Konu hakkında fikirlerinizi alabilir miyim? Ne yapmalıyım? Sorun ne olabilir? (LPG markası: Landirenzo)​
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,926
Tepki puanı
6,130
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Tuğrulcan bey öncelikle aracınıza bir süre benzinle binin, bu problem aynı şekilde oluşuyormu takip edin. Birçok şey ortaya çıkacaktır diye düşünüyorum.
 

can.yanbaz

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
27 Nis 2020
Mesajlar
47
Tepki puanı
10
Puanları
8
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
EGR valfinin temizliğinden sonra 200 küsür kilometre LPG' de kullandım aracı. Şimdi bir süre benzinde kullandığımda LPG' de gittiğim 200 kilometre kafamızı karıştırır mı peki?
 

SahinUcar8186

Kayıtlı Kullanıcı
73-Şırnak
Katılım
24 Kas 2020
Mesajlar
547
Tepki puanı
381
Puanları
63
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Boşuna 2.5 V6 ya benzinde binmiyorum. Anlayamıyorum tamam çok tasarruf baya uygun fiyat ama bu kadar sorun çıkartan ve bunu HİÇ ŞÜPHESİZ çıkartan bir şeyi neden hala ısrarla kullanıyor insanlar. Görüyoruz işte şu sitede belki de 1000 tane Lpg sorun konusu vardır. Almayın abi binmeyin tasarruf yapmak istiyorsanız düşük motor alın benzinde binin önemli olan işin görülmesi değilmi? Bu kadar sorunu yaşamak o kadar dert çekmek zaman kaybetmek tonlarca para harcamak ne zevk veriyor size tavsiyem HEMEN LPG Yİ SÖKÜN güzel bir elden geçirin bir daha sorun falan kalmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,926
Tepki puanı
6,130
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Anladığım kadarıyla EGR temizlenmiş olmasına rağmen problemler devam ediyor, bu problemlerin temelinde LPG sistemi mi yoksa aracın ateşleme sistemimi olduğunu net şekilde anlayabilmek için aracı bir süre benzinde kullanmak lazım. Eğer sorunlar devam ediyorsa LPG sistemiyle ilgili bir problem yoktur diyebiliriz ancak sorunlar benzinde de aynen devam ediyorsa bu sefer aracın öncelikle benzinde sorunsuz olmasını sağlamalıyız.

Geçmişte megane aracım varken titreme vb sorunları yaşıyordum açıkcası ne olduğunu bir türlü çözemiyorduk, sonrasında akıllı bir LPG ustası nokta atışı problemi çözdü. LPG için konulan elektronik beyin egsoz manifolduna yakın montajlanmıştı araç yüksek ısıya geldiğinde LPG elektronik beyni malesef ki sıcaklık nedeniyle tam anlamıyla sağlıklı çalışamıyordu... Beynin içinde elektronik devrelerde problem olduğunu görmemiz üzerine LPG kitini komple değiştirdikten sonra araç kendine gelmişti... Her zaman söyleriz lpg kitinden ziyade ustalık önemlidir. Sizde bu örnekteki gibi bir sorunda yaşıyor olabilirsiniz. Bu nedenle öncelikle aracınızı benzinde takip ediniz.
 

can.yanbaz

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
27 Nis 2020
Mesajlar
47
Tepki puanı
10
Puanları
8
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Boşuna 2.5 V6 ya benzinde binmiyorum. Anlayamıyorum tamam çok tasarruf baya uygun fiyat ama bu kadar sorun çıkartan ve bunu HİÇ ŞÜPHESİZ çıkartan bir şeyi neden hala ısrarla kullanıyor insanlar. Görüyoruz işte şu sitede belki de 1000 tane Lpg sorun konusu vardır. Almayın abi binmeyin tasarruf yapmak istiyorsanız düşük motor alın benzinde binin önemli olan işin görülmesi değilmi? Bu kadar sorunu yaşamak o kadar dert çekmek zaman kaybetmek tonlarca para harcamak ne zevk veriyor size tavsiyem HEMEN LPG Yİ SÖKÜN güzel bir elden geçirin bir daha sorun falan kalmaz.
Size tamamen katılıyorum ama o zamanlar bu araca gücüm yetti bunu aldım. Bu 4. aracım ilk defa bu kadar sorun yaşadım.
Anladığım kadarıyla EGR temizlenmiş olmasına rağmen problemler devam ediyor, bu problemlerin temelinde LPG sistemi mi yoksa aracın ateşleme sistemimi olduğunu net şekilde anlayabilmek için aracı bir süre benzinde kullanmak lazım. Eğer sorunlar devam ediyorsa LPG sistemiyle ilgili bir problem yoktur diyebiliriz ancak sorunlar benzinde de aynen devam ediyorsa bu sefer aracın öncelikle benzinde sorunsuz olmasını sağlamalıyız.

Geçmişte megane aracım varken titreme vb sorunları yaşıyordum açıkcası ne olduğunu bir türlü çözemiyorduk, sonrasında akıllı bir LPG ustası nokta atışı problemi çözdü. LPG için konulan elektronik beyin egsoz manifolduna yakın montajlanmıştı araç yüksek ısıya geldiğinde LPG elektronik beyni malesef ki sıcaklık nedeniyle tam anlamıyla sağlıklı çalışamıyordu... Beynin içinde elektronik devrelerde problem olduğunu görmemiz üzerine LPG kitini komple değiştirdikten sonra araç kendine gelmişti... Her zaman söyleriz lpg kitinden ziyade ustalık önemlidir. Sizde bu örnekteki gibi bir sorunda yaşıyor olabilirsiniz. Bu nedenle öncelikle aracınızı benzinde takip ediniz.
Benzinde hiçbir tekleme silkeleme gibi sorun yok benim sorunum LPG'de.
 
  • Beğen
Tepkiler: SahinUcar8186

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,906
Tepki puanı
1,024
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
-İlk olarak Lpg filtresini değiştirmediyseniz değiştirin; Landirenzo yağlı gazı sevmez, filtre dolduğunda araba saçmalar..
Genel Dipnot: Lpg bakımlarınızı her 10000 km'de yaptırmayı ihmal etmeyiniz..
-İkinci olarak ise Landirenzo enjektörleri pahalı olduğu için değişimlerde çok daha ucuz olan başka marka (Atiker vs.) enjektör kullanılıyor ardından da sorun çözülmüyor, öncelikle enjektörler iyice bir kontrol edilmeli, orijinal Landirenzo enjektörü değilse Landirenzo olanıyla değiştirilmeli..
-İlk iki seçenek de tamam ise ve sorun halen devam ediyorsa regülatörün yan tarafındaki vida gevşemiş olabilir; Lpg ustasına söyleyin kontrol etsin gevşemişse sıksın, aynı sorunu Landirenzo Evo kitli Astra H aracımda yaşadım ve bu şekilde çözüldü..
-Ardından bobin (tercihen Delphi) ve bujileri (tercihen orijinal GM) değiştirin (değişmiş dense de sorun buradan kaynaklanabiliyor, ikinci el araç olduğu için ne zaman ne yapıldığı tam bilinmiyor maalesef)

Ancak her şeyden önce ilk etapta Landirenzo montajında usta bir servis bulun,
Landirenzo Olgun Lpg Şube Listesi
Yukarıdaki linkte bulunduğunuz bölgedeki yetkili bayileri bulabilirsiniz..
 

can.yanbaz

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
27 Nis 2020
Mesajlar
47
Tepki puanı
10
Puanları
8
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
-İlk olarak Lpg filtresini değiştirmediyseniz değiştirin; Landirenzo yağlı gazı sevmez, filtre dolduğunda araba saçmalar..
Genel Dipnot: Lpg bakımlarınızı her 10000 km'de yaptırmayı ihmal etmeyiniz..
-İkinci olarak ise Landirenzo enjektörleri pahalı olduğu için değişimlerde çok daha ucuz olan başka marka (Atiker vs.) enjektör kullanılıyor ardından da sorun çözülmüyor, öncelikle enjektörler iyice bir kontrol edilmeli, orijinal Landirenzo enjektörü değilse Landirenzo olanıyla değiştirilmeli..
-İlk iki seçenek de tamam ise ve sorun halen devam ediyorsa regülatörün yan tarafındaki vida gevşemiş olabilir; Lpg ustasına söyleyin kontrol etsin gevşemişse sıksın, aynı sorunu Landirenzo Evo kitli Astra H aracımda yaşadım ve bu şekilde çözüldü..
-Ardından bobin (tercihen Delphi) ve bujileri (tercihen orijinal GM) değiştirin (değişmiş dense de sorun buradan kaynaklanabiliyor, ikinci el araç olduğu için ne zaman ne yapıldığı tam bilinmiyor maalesef)

Ancak her şeyden önce ilk etapta Landirenzo montajında usta bir servis bulun,
Landirenzo Olgun Lpg Şube Listesi
Yukarıdaki linkte bulunduğunuz bölgedeki yetkili bayileri bulabilirsiniz..
Çok teşekkür ederim bu dediklerinizi uygulayacağım. İnşallah çözebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay

SahinUcar8186

Kayıtlı Kullanıcı
73-Şırnak
Katılım
24 Kas 2020
Mesajlar
547
Tepki puanı
381
Puanları
63
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Size tamamen katılıyorum ama o zamanlar bu araca gücüm yetti bunu aldım. Bu 4. aracım ilk defa bu kadar sorun yaşadım.

Benzinde hiçbir tekleme silkeleme gibi sorun yok benim sorunum LPG'de.
Yok yanlış anlamayın sizi kast etmiyorum tabi ki mecburi şartlar çoğu kez devreye giriyor. Geçmiş olsun. Umarım bir çözüm bulursunuz.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
EGR valfinin temizliğinden sonra 200 küsür kilometre LPG' de kullandım aracı. Şimdi bir süre benzinde kullandığımda LPG' de gittiğim 200 kilometre kafamızı karıştırır mı peki?
Egr için manifold sökülmedi temizlenmeli
 
Üst