Kaynak ikonu

CVCP - Değişken Valf Zamanlaması

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Z18XER motorunun ortaya çıkmasıyla Opel otomobilleri sonunda değişken valf zamanlama sistemine sahip bir motor aldı. Bu sistemin kullanımı ile böyle geçici bir boşluğun neden oluştuğunu belirtmek zordur. Toyota gibi rakipler, faz kontrollü motorlar çok daha erken ortaya çıktı. Ana sınırlayıcı faktörün seri uygulamanın maliyeti olduğunu varsayıyorum.
Aşamalar nedir ve neden bükülür.

Aşama (Yunanca'dan. Fazis - görünüm) - bir dönem, bir fenomenin gelişiminde bir adım. Motorun çalışması için önce silindiri yakıt-hava karışımı ile doldurmanız, doğru zamanda ateşe vermeniz ve yanmış gazları silindirden serbest bırakmanız gerektiği açıktır. Tabii ki, bu süreçler anında gerçekleşmez, ancak zaman dilimleri, yani belirli bir süre boyunca gerçekleşir. Bu dönemlere aşama denir. Özellikle yakıt girişinin aşamaları ve yanmış gazların salınması ile ilgileniyoruz. Bu fazlar krank milinin konumu ile senkronize edilir. Aslında krank milini tevzi zinciri veya tevzi kayışı üzerinden geçirir ve eksantrik millerini döndürür ve valfi açar ve kapatır. Bu nedenle, krank milinin dönüş açısına bağlı sektörler şeklinde bir faz diyagramı çizmek gelenekseldir.

pff55a35d55780c359.jpg

Yüksek hızlı motorlar için giriş valfi, piston TDC konumuna gelmeden önce açılır. Piston BDC'den geçtikten sonra giriş valfi kapanır. Hava-yakıt karışımı akışında bir miktar eylemsizlik vardır ve silindiri daha iyi doldurmak için kullanılır.

Egzoz valfi, piston BDC'ye ulaşmadan önce, yani genleşme strokunun sonuna kadar açılır, böylece pistonun sonraki yukarı hareketi sırasında gazların geri basıncı düşer. Egzoz valfi, daha iyi gaz temizliği sağlamak için piston TDC'ye ulaştıktan sonra kapanır.

Valflerin üst üste binmesi, giriş ve çıkış valflerinin aynı anda açık olduğu zamandır (KV açısı).

Silindirlerin düzgün bir şekilde doldurulması için büyük önem taşıyan, hava-yakıt karışımı ve egzoz gazlarının gaz-dinamik karakteristiklerinin dikkate alınmasıdır. Emme ve egzoz yollarının konfigürasyonu ile birlikte, karmaşık salınım sistemleri oluştururlar. İçinde titreşimler olmayan rezonanslar veya tersi bölgeler vardır. Gazların salınım işlemlerini kullanarak, silindirlerin daha iyi doldurulmasını sağlamak veya silindirlerdeki yakıt karışımının ve egzoz gazlarının bileşiminin oranını niteliksel olarak değiştirmek mümkündür. Parametreleri değiştirmek için bir araç, valf fazı kontrol mekanizması ve ayarlanabilir bir gaz kelebeği. Ayrıca, emme manifoldu geometri kontrol mekanizmasına da dikkat edilmelidir, ancak bu başka bir konudur.

Örneğin, başlangıç ve rölantide, dar fazların ve minimum çakışmalarının olması tercih edilir. Bu, gazların emme manifolduna geri akışını azaltmanıza izin verir.

Maksimum yük modunda, aksine, minimum çakışma ile birleştirilen geniş fazlar, silindirlerin daha iyi doldurulmasına katkıda bulunarak gaz akımının ataletini ve salınımlarını en iyi şekilde kullanır.

Kısmi yük modunda, artan valf çakışması egzoz gazının bir kısmının egzoz manifoldundan emme manifoldundaki vakumun etkisi altında silindirlere geri emilmesine yol açar. Unutmayın, EGR valfı daha önce bu işlevi yerine getirmiştir. Şimdi terk edilebilir, çünkü hava-yakıt karışımının egzoz gazları ile karışımı doğrudan silindirlerde meydana gelir ve karışımın oranları, valfler ve emme manifoldundaki vakum miktarından sorumlu gaz kelebeği konumunun kapatılmasıyla kontrol edilebilir.

Böylece, sürekli faz kontrol sistemi motor çalışma modlarının ayarlanmasında kilit bir rol oynar.

CVCP Nasıl Çalışır

Herhangi bir CVCP kontrol sistemi gibi, bir dizi sensör (şaft konum sensörleri, gaz kelebeği konum sensörü), bir karar bloğu (motor kontrol ünitesi) ve aktüatörleri (eksantrik mili ayarlayıcıları ve kontrollü bir gaz kelebeği valfi) içerir.


control5a75d50e8d21d53a.gif

  • 1. Elektromanyetik Kumandalı Hidrolik Kontrol Vanası - Emme Eksantrik Mili
  • 2. Elektromanyetik aktüatörlü hidrolik kontrol valfi - egzoz eksantrik mili
  • 3. Emme eksantrik mili konum sensörü
  • 4. Egzoz eksantrik mili konum sensörü
  • 5. Krank mili konum sensörü
  • 6. Motor Yönetim Sistemi Kontrolörü
  • 7. Gaz kelebeği gövdesi
    Ana aktüatör eksantrik mili ayarlayıcılarıdır. Onları daha ayrıntılı olarak ele alalım. Yapısal olarak, mekanizma bir eksantrik mili kasnağında yapılır. Kasnağın orta kısmı eksantrik miline sıkıca bağlıdır ve dişli kasnağı belirli bir serbestlik derecesine sahiptir. Merkezi kısma ve buna göre eksantrik miline göre hareket derecesi, bir taç yaprağı ile bölünmüş bir kamera ile sınırlıdır. Haznenin bir kısmına yağ sağlayarak ve diğerinden boşaltarak, dişli kasnağının eksantrik miline göre konumunu değiştirmek ve böylece vanaların açma ve kapama aşamalarını değiştirmek mümkündür.




shkiv5a65c11de7035e77.jpg


  • Yağ akışını kontrol etmek için üç konumlu bir solenoid valf kullanılır.
    Modlar:
  • A odasından boşaltma, B odasına enjeksiyon - doğrudan faz kayması
  • B odasından boşaltma, A odasına enjeksiyon - ters faz kayması
  • Haznelerdeki yağın kilitlenmesi - faz kilitleme
    Aşağıda TIS'den petrol tedarik sistemi ile ilgili bir alıntı yer almaktadır.
    Eksantrik millerinin kontrol sistemi, ilgili eksantrik milinin ön ucuna bağlı bir hidrolik regülatör, silindir kafasına sabitlenmiş bir kontrol valfi, eksantrik mili kontrol sisteminin valfleri ile regülatörlerin kendileri (eksantrik millerindeki kanallar) arasında bir yağ borusu ve bir elektronik kontrol devresi içerir.
    Eksantrik mili ayar sisteminin normal çalışması için çok önemli olan, motor yağı devresinden sürekli yağ beslemesidir.
    Motor yağı, kendi yağ kanalı üzerinden doğrudan yağ pompasından eksantrik mili destek köprüsüne (3) beslenir. Eksantrik mili destek köprülerinde, her ayarlanabilir eksantrik mili için, ilgili regülatörün "A" veya "B" bölmelerini doldurmak amacıyla yağ akışını her eksantrik mili regülatörünün ilgili kanallarına (2) ve (6) yönlendiren bir solenoid valf vardır, veya eksantrik milinin mevcut önceden ayarlanmış konumunun korunması nedeniyle tüm bağlantıları hermetik olarak kapatın.
    Eksantrik mili regülatörünün ilgili odasına "B" yağ akışı, sabitleme vidasının (9) omuzu (6) boyunca akar. Eksantrik mili regülatörünün ilgili odasına “A” yağ akışı, eksen boyunca merkezden dağıtılmış ayrı deliklerden (2) akar. Eksantrik mili ayarlayıcısının yağ odalarını giriş veya egzoz tarafına doldurarak veya boşaltarak, valf hareket modelinin konumu değiştirilir.




L0016946acbe7252e2043e5d.jpg


  • 1. Eksantrik mili ayarlayıcısının bir kapağının tespit vidası
  • 2. Eksantrik mili ayarlayıcısı "A" nın yağ kanalı
  • 3. Eksantrik mili destek köprüsü
  • 4. Kam
  • 5. Eksantrik mili
  • 6. Eksantrik mili “B” eksantrik mili ayarlayıcısının yağ kanalı
  • 7. Dişli kayış dişli
  • 8. "A" ve "B" bölmeleri arasındaki ayırma elemanı
  • 9. Eksantrik mili ayar vidası
  • 10. Rotor
  • 11. Eksantrik mili ayar kapağı
  • 12.Stator
Aşağıda eksantrik mili emme kasnağı resimleri bulunmaktadır.


S32c3d78e3c588231e.jpg
S2a625079ac409c06b.jpg
S1375eb8fd9db126a5.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Ergun U. ve Hasip

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,921
Tepki puanı
6,116
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Hocam ellerinize sağlık, makalenizi Kaynaklar bölümüne de ekliyorum.
 
Üst