Elektronik El Freni - Opel Astra J 2012 / 1.3 Dizel

volopel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2015
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dün aracımı rampaya parkettim ve el frenini çektim. Ancak, araç ileri doğru hareket etmeye başladı. Yani el freni tutmadı. Elektronik el frenli araçlarda mekanizma nasıl çalışıyor? El frenini çekince fren balataları dört tekeri de mi tutuyor? 45000 bakımında servistekiler ön balataların azaldığını söylemişlerdi. Bununla ilgili olabilir mi? Arka balatalarla ilgili bir şey söylemediler, arka balatalar tamsa rampada el freni niye tutmadı? Teşekkürler.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Dün aracımı rampaya parkettim ve el frenini çektim. Ancak, araç ileri doğru hareket etmeye başladı. Yani el freni tutmadı. Elektronik el frenli araçlarda mekanizma nasıl çalışıyor? El frenini çekince fren balataları dört tekeri de mi tutuyor? 45000 bakımında servistekiler ön balataların azaldığını söylemişlerdi. Bununla ilgili olabilir mi? Arka balatalarla ilgili bir şey söylemediler, arka balatalar tamsa rampada el freni niye tutmadı? Teşekkürler.

arka balatalar değiştiğinde el freni için tech2 cihazıyla kalibrasyon yapılması gerekiyor ama balatalar azaldığındada yapılması gerekiyormu bilmiyorum... belkide balata azlığından ötürü bi kalibrasyona ihtiyacı olabilir...
 

REC

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 May 2013
Mesajlar
764
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Elektronik el frenini her çektiğinizde ekranda kırmızı işaretin belirdiğinden emin olmalısınız. Astra J'lerde sık görülen bir durumdur, el freni tuşu, cam açma tuşu gibi çok hassas değil.

Eğer ekranda el freni ışığı yanmasına rağmen el freni tutmadıysa tuşu 2 kez çekin. Hatta balata iyice azalmışsa 3. kez de çekmeniz gerekebilir.

Elektronik park freni arka tekerlekleri tutar.
Fakat seyir halinde tuş çekili olarak tutulursa: kademeli olarak araç 4 tekere fren uygulayarak kızaklamadan yavaşlar. Seyir halinde şoför rahatsızlanırsa yolculardan biri bu tuşu çekili tutarak aracı sorunsuzca durdurabilir mesela.

Burayla birleştirilen diğer başlıkta sorduğunuz balata konusunda da -zor bulunsa da- TRW tavsiye ederim.
 

volopel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2015
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Elektronik el frenini her çektiğinizde ekranda kırmızı işaretin belirdiğinden emin olmalısınız. Astra J'lerde sık görülen bir durumdur, el freni tuşu, cam açma tuşu gibi çok hassas değil.

Eğer ekranda el freni ışığı yanmasına rağmen el freni tutmadıysa tuşu 2 kez çekin. Hatta balata iyice azalmışsa 3. kez de çekmeniz gerekebilir.

Elektronik park freni arka tekerlekleri tutar.
Fakat seyir halinde tuş çekili olarak tutulursa: kademeli olarak araç 4 tekere fren uygulayarak kızaklamadan yavaşlar. Seyir halinde şoför rahatsızlanırsa yolculardan biri bu tuşu çekili tutarak aracı sorunsuzca durdurabilir mesela.

Burayla birleştirilen diğer başlıkta sorduğunuz balata konusunda da -zor bulunsa da- TRW tavsiye ederim.

El frenini bir kere çekince balatalar bir basınç uyguluyor, iki kere çekince basınç artıyor mu? Yazdığınızdan bunu anladım.

Serviste bana ön balataların zayıf olduğunu söylemişlerdi. Aracın rampada kaymasını buna bağlamıştım. Ancak yazdığınızdan anlıyorum ki arka balatalarda da bir azalma söz konusu olabilir?

Ayrıca winner arkadaşımızın dediği gibi bir kalibrasyon hakkında fikriniz var mı?
Cevabınız için teşekkür ederim.
 

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Butonu her çekmeden el freninin daha sıkı tutması mantıklı. Güzel düşünülmüş :)
 

REC

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 May 2013
Mesajlar
764
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Evet, 1. çekme ve 2. çekme arasında fark var.
Sessiz bir ortamda aracınızın el frenini bir kere çektiğinizde mekanik bir ses duyacaksınız. Ardından 2. kez çektiğinizde aynı sesi daha kısalı süreli olmak üzere bir kez daha duyacaksınız. (Bu mekanik sesleri duymuyorsanız, sorunun nedeni direkt orttaya çıkıyor zaten, el freni motoru bozuk demektir)

Ön balatalarınız azalmışsa arka balatalarınız da buna bağlı olarak (önler kadar olmasa da) azalmıştır.

Ancak bence sizin sorununuzun sebebi balata değil. İlk mesajımda bahsettiğim gibi siz hassas olmayan tuşa aldanmış olmalısınız. Tuş hassas değil, tuşu çekseniz bile bazen çok hızlı çekip bıraktığınız için el freni devreye girmiyor.

Aynı yerde ya da benzer bir noktada göstergede kırmızı el freni çekili ikazını görerek tekrar deneyin. Yine kayarsa bahsettiğim gibi 2 kez çekerek deneyin. Bu halde de tutmazsa servise gösterin. İhmal etmeyin.
 
Üst