Opel Nerede?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Savaş abim eğer ki bireyler alımlar da baz alınmış olsa bile opel bence çırpınışlar içinde sanırım ilk 10 listesine sanki zor girer gibi geliyor bana. Çünkü son yıllar da opel eridiğini fark etmese idi Türkiye pazarından Chevrolet çekmezdi. Bana öyle geliyor bilemiyorum. Kan akışını durdurmak için Chevrolet çekti. Fayda etti mi? bence hayır.
 
Savaş abim eğer ki bireyler alımlar da baz alınmış olsa bile opel bence çırpınışlar içinde sanırım ilk 10 listesine sanki zor girer gibi geliyor bana. Çünkü son yıllar da opel eridiğini fark etmese idi Türkiye pazarından Chevrolet çekmezdi. Bana öyle geliyor bilemiyorum. Kan akışını durdurmak için Chevrolet çekti. Fayda etti mi? bence hayır.

Nadir ben yorum yaparken arkadaşların yorumlarını okumadan kendi görüşümü yazmıştım, daha sonra baktım ki hepimiz aşağı yukarı aynı düşüncelere sahibiz. Şirketlere böyle bir imtiyaz tanınmasa o araçlar o satış rakamlarına hayatta ulaşamazlardı.
Bir firma kan kaybetmeye başladığı zaman piyasadan ucuz olan alternatif ürününü neden çeksin ki? Ucuz olan alternatif ürünle rekabete girmek daha mantıklı değil midir? Bence Chevrolet'i Türkiye pazarından çekme nedeni kan kaybı değil kalitesiz ürünü için istediği fazla rakamdır. Mesela sen aynı paraya düşük kaliteli Chevrolet mi alırsın yoksa Tofaş veya Renault gurubu bir arabayı mı?
 
Abi bilemiyorum ki ya şimdi Chevrolet ve reno arasında kalsam sanırım Chevrolet alırdım. Neticede kaporta filan var derdim ama Chevrolet ile reno arasında fiyat farkında uçurum olup birde donanım olmaz ise reno alırdım. Mesela ben WV nefret ediyorum sadece WV diye bomboş bir araca aynı grup içinde olan bir başka marka o kadar özellik koymuş. Niye gidip de sadece adı şu diye para vereyim ki?
 
Aslında bizler kullandığımız arabaların, cep telefonlarının özelliklerinin hepsini tam olarak kullanıyor muyuz yoksa kullanmıyor muyuz? Bir arabadan / telefondan ne bekliyoruz? Bence bazılarımız halen bu sorunun cevabını tam olarak bilmiyoruz. Mesela klimalı araç alırız ama araç fazla benzin yakmasın diye klimayı kapatıp camları açarız veya sunrooflu araç alırız, sunroof bozulmasın, içeriye su almasın diye kullanmaya kıyamayız .... gibi. Her şeyin bir bedeli olduğunu unutmayalım. Maddi imkanlarımız bol olsa hangimiz Mercedes, BMW gibi lüks, güçlü, güvenli arabaları almayız.
 
İlla ki abim ama son yıllar içinden opel bence artık piyasa ile rekabet edemez duruma geldi. Neden? bir örnek vermek istiyorum sadece piyasa da DSG, EDC ve diğer otomatikleştirilmiş sistemler mevcut ama opel bu konu da sadece arkada park lambası patlayınca yolda rahat bir şekilde kalan bir sistemi var. Hadi bakalım. Gel işin içinden çık. Diğerleri çift kavrama falan filan derler opel sadece su gibi benzin yakan motorlar ile devam etmeye çalışıyor geçenlerde arkadaşlar bir resim paylaşmış hundai ve corsa resimleri kasalar aynı özellik ortada ee şimdi ben gidip hundai mi alayım yoksa rampalar da bayılıyor vs dedikleri corsa mı? gel de işin içinden çık.
 
Ben şimdiye kadar 1100, 1600, 1700, 2000 cc olmak üzere çeşitli tip ve modelde Opel'ller kullandım. Hiç birinde sıkıntı yaşamadım, çünkü altımdaki aracın neler yapabileceğini iyi inceledim. Asla 1100 cc lik aracımla otobanın sol şeridini kapatmadım, 2000 cc lik aracımla hacı muratları sollarken hava atmadım. Her aracın ayrı bir özelliği, artısı eksisi olduğunu unutmayalım. Corsa'nın bayıldığı rampada aynı motor hacmine sahip Hundai coşuyor muymuş? ;)
 
Şimdi abim sende astra otomatik kullandın. Böyle bir otomatik gördün mü sen? :D zıplayan hart eden hurt eden rampalar da düşmesi gerektiği yerde inat ile 4 le gideceğim diyen. Hehe
 
6 Ay kadar kullandığım aracın kayda değer sıkıntısı LPG odaklı idi. Aracı benzine alınca sorun yaşamadım. Otomatik vites olayında haklısın. 1.6 motorda otomatik vites 1 den 2 ye geçerken bariz bir şekilde belli oluyordu ama sadece performanslı kullanımlarda, sakin kullanımlarda ise vuruntu hissedilmeyecek kadar azdı. Bendeki 2.0 Vectra'da böyle bir sıkıntı yok. Demek ki bu durum aracın motor yapısıyla ilgili. Ayrıca 2 tane otomatik vites Honda Civic kullandım, performanslı kullanımda vites geçişlerindeki vuruntu Astra kadar olmasa da onlarda da hissediliyordu. Şunu da açıklayayım, Astra 1996 model, kullandığım Honda'lar bir yaşında idi, imkan olsa mukayese yapmak açısından aynı Honda'ları 18 sene sonra da kullanmak isterdim ;) . Rampalarda senin araç gerektiği gibi vites düşürmüyorsa orasını bilemem ama Astra'da öyle bir sıkıntı yaşamadım, özellikle bendeki 91 model Vectra viteslerin hakkını veriyor, S tuşu da roket olayı da halen tatminkar seviyede.
 
Filo işi çıktı mertlik bozuldu :D
Mantıklı top list :)
VW
Renault
Hyundai/Fiat
Ford/Opel
 
Var bu opelde garip giden işler diyorum da kimse inanmıyor ki...

Dev otomobil üreticisi Opel, Almanya'nın Bochum kentinde 1962 yılında kurulan tesislerini kapatma kararı aldı. 3 bine yakın kişinin çalıştığı üretim tesislerinin Aralık ayının sonuna doğru faaliyetlerinin durdurulacağı belirtildi. 12 Aralık Cuma günü Bochum tesislerinde çalışan yaklaşık 3 bin işçi son kez mesai yapacak.

10 Ekim 1962 yılında Bochum kentinde 678 bin ve 709 bin metrekarelik iki arsa üzerine kurulan Opel tesislerinde 20 bine yakın işçi çalışıyordu. Avrupa'nın en modern fabrikası olarak gösterilen Opel, yılda 250 bin otomobil üretimiyle Bochum ve Dortmund kentinde yaşayanlar için istihdam sağlıyordu. Bochum ve Dortmund kentlerinde maden ocakların kapanmasının ardından Opel tesisleri herkese yeni bir umut kapısı olmuştu.

İŞÇİ BAŞINA 110 BİN EURO TAZMİNAT ÖDENECEK



Küresel krizin etkisinde yaşam mücadelesi veren Opel'in 52 yıl sonra Bochum tesislerini kapatma kararı herkesi adeta şok etti. İşten çıkarılan her işçiye ödenecek 110 bin Euro tazminatın Opel'e maliyeti 550 milyon Euro'yu buluyor. Bochum tesislerinde Opel'in Kadett, Rekord, Manta daha sonra aile arabası Zafira, modelleri üretiliyordu.

Çalışanların yaş ortalaması 50 olan Opel işçileri için iş bulma şansı düşük. İşçi temsilcisi Rainer Einenkel, "Opel tesislerin yedek parça bölümünde 700 işçimiz için 2020 yılına kadar iş garantisi sağlamak istiyoruz. Bochum ve çevresinde geniş iş imkanları yok. Bölgede işsiz sayısı çok. Opel işçileri için çok zor bir durumla karşı, karşıyayız" diye konuştu.

2009 yılında kıl payı iflastan kurtulan Opel Bochum tesislerinin bu yıl kapanması Opel tutkunlarını üzdü.

http://finans.mynet.com/haber/detay/otomotiv/opel-bochum-tesisini-kapatiyor/97639
 
Geri
Üst