Rölanti Yükselmesi Sorunu

ahmetcaglar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ara 2013
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba Opelim.net ailesi.Bir süre önce Opel Astra H 1.6 Twinport Elegance model aracımı aldım.Araca 2. gün lpg taktırmak için gittiğimde rölantide hafif bir dalgalanma olduğunu ve araçta sarsılma olduğunu gören ustam (Kocaeli FS Otogaz-Faruk Usta) bu sorunun giderilip Lpg uygulamasının yapılmasının daha sağlıklı olacağını önerdi ve sanayi yolunu tuttum.Opel özel servisinde bilgisayar kontrolleri sonucunda oksijen sensörünün bozuk olduğunu öğrendim.(Oksijen sensörünün jakının çıkarılmasıyla araçtaki sarsılma ve rölantideki dalgalanma yokoldu gözlerimle şahit oldum).Sensör değişimi yapıldı ve yeni kalibrasyon yapıldı ayrıca boğaz kelebeği temizlendi.Daha sonrasında lpg uygulaması yapıldı.Devam eden günlerde rölantideki dalgalanma azalsada yine devam etti.Opel özel servisine birkaç defa daha gittim.Oksijen sensörünün motora zamanla alışacağı söylendi.Tam algılayamadığım bir değer -%17 den %2 lere geldiği sensörün alıştığı söylendi ayrıca karışım olarak zengin karışım ayarlandı.Aradan geçen 1 hafta sonuncunda hem gezinti hemde depoda kalan son lpg yide boşaltıp LPG denemesini sonuçlandırmak için Sakarya'ya yola çıktım yolda Lpg uyarı sesi verdi bende benzine geçtim.Daha sonrasında araç servis ışığı yandı.Benzinliğe çekip aracı rölantide çalıştırdım.Devir saati önceleri 900 devirde çalışırken birden kendisi 1000-2000 e kadar çıktı ve birkaç saniye o devirde çalıştı.Gaz verdiğimde rölanti tekrar düştü ve kendiliğinden tekrar aynı 1000-2000 seviyelerine çıktı.Anlam veremedim ve Türk mantığı ile motoru durdurdum ve tekrar aracı çalıştırdım.Servis lambası (Araç üzerinde anahtar işareti) sönmüştü ve rölanti düzeldi.Opel servisini aradım ve oksijen sensöründen yapabileceğini söyledi uğrayın dedi.Kendimce yakıtın bittiğine yordum ve yoluma devam ettim.Sakarya dönüşü depoyu fulledim ve evin önüne geldim aracı durduracakken vitesi N konumuna aldım ve rölantiyi izledim.Rölanti bir süreden sonra tekrar 1000-2000 civarına geldi ve yine aynı şeyi yaptı servis lambası tekrar yandı.Bende yapacak birşeyin olmadığına kanaat getirip motoru durdurdum.Sayın opelim.net ailesi biraz uzunca oldu ama ayrıntısı ile anlattım.Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan ve çözüme ulaştıran üyelerimiz bana yardımcı olursa sevinirim.

Not: Ayrıca yazmayı unuttuğum durumlarda mevcut.Motordaki sarsılmayla senkronize biçimde araç içi ışıklandırmada dalgalanma oluyor.Yol bilgisayarının ve araç içi aydınlatmaların ışıklarıda çok fazla belli olmasada dalagalanıyor.Ayrıca egsozda gaz çıkışıda bbir enterasan.Pat pat şeklinde bir gaz çıkışı mevcut.Sanki araba boğulmuşta çiğ gaz atıyor gibi bir gaz çıkışı var.Yardımcı olursanız sevinirim çok kafaya taktım bakalım durum ne olacak :(
 
Son düzenleme:
Üst