Vectra C 1.9 Dizel Birkaç Sorun Yaşıyorum.

sero6262

Kayıtlı Kullanıcı
62-Tunceli
Katılım
29 May 2017
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba. 1 hafta önce bir araç aldım. 2006 model vectra C 1.9 Dizel Otomatik ELEGANCE paket.

Araçtan genel olarak memnunum ancak birkaç tane problemim var. Bu problemleri çözerek araca sorunsuz binmek istiyorum aracı satmak istemiyorum.

Sorun1: Aracın harareti sabit değil. Yokuş aşağı inerken hararet düşüyor. Neredeyse 80 in altına iniyor. Yokuş çıkarken trafikte vs artıyor. 90 dereceyi biraz geçiyor. Bunun çözümü olarak termostatı değiştirmeyi düşünüyorum. Ama sorun termostatta mı emin değilim.

Sorun2: Aracın devir göstergesi oynuyor. Çok büyük bir oynama değil ancak hafif yukarı aşağı oynuyor, bu ne yüzünden olabilir, enjektör işemesi diye düşündüm ama duman vs hiçbir şey yok. Maf-Map sensörü temizlendi ancak değişmedi.

Sorun3: Araca biraz yüklenince göstergede " üzerinde İngiliz anahtarı olan araç " işareti yanıyor. ( BU MAF VE MAP SENSÖRLERİNİ TEMİZLEDİKTEN SONRA OLDU) Bu neden olabilir ? Eğer şanzıman yüzünden ise şanzıman vites geçişlerinde biraz sorunlu ancak yeni revizyon gördüğü için daha uyum sağlamadı diye düşünüyorum.

Sorun4: Araç fan açmıyor. Hararet 90 ı geçse dahil bile fan sesi vs duyamıyorum.

Sorun5: Bu araçlar şehir içi ne kadar yakıt yakıyorlar acaba ? 9.5 litreden aşağısını göremedim. Ayrıca , manuel modda kullanınca otomatik modda kullanılandan daha mı az yakıt yakıyor ?

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.

Not: Sitenin tavsiye ettiği veya sponsor olan bir parçacı varsa parçaları oradan almak isterim.
 

Alixxx

Kayıtlı Kullanıcı
20-Denizli
Katılım
27 Tem 2014
Mesajlar
121
Tepki puanı
47
Puanları
28
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Devir dalgalanması egr den olabilir onu bi temizleyin ya da temizleyin isterseniz. Sıcaklık ise termostat yüzünden diye düşünüyorum. Arıza lambası ise pc bağlanarak bi fikir edinilir diye düşünüyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
65
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Enjektorlerden emin olmak icin, herhangi bir pompacida geri donus testi yaptirabilirsiniz, enjektor isemesi cok farkli bir olay, hararet hususunda termostat ilk bakilacak yerdir, sonraki bakilacak yer ise devirdaimdir, birde aracta surekli antifreezeli su kullanilmismi bunu bilmek gerekir, kullanilan hanlis antifreeze sonucu motorda olusacak korozyonlar termostat devirdaim radyatorde tortu ve kirec olusmasina sebep verir

SM-M315F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Düşüyor ve yüklemiyorsa termostat sorunu vardır 80 ı görmesi altına inmesi termostat sürekli açık kalıyor
Hafif milim devir dalgalanma yapar bu normaldir bunun için manifoldu temizleyin düzelir yada rölanti devrini çok az yükselttirin daha hafif oynar ama devir dalgalanması oluyor
Eğer ki maf veyahut mapi temizlerken balata spreyi ile temizlediyseniz bozulmuştur kart temizleyici yada yağsız kontak spreyi uzaktan çok az sıkılarak temizlenir ve pamukla bastırmadan silinir
Arıza kodu geçmiştir onu bize söyleyin yardımcı olalım
şanzuman revize edildiyse vites geçişleri dişli olabilir tak diye yerine oturur ama dişli olur biraz oturmuyorsa düzgün sorun vardır her 50 binden yağını değişin revize ye gerek kalmaz
Gösterge 90 gösterir ama 100 110 arası çalışır fan için klimayı acın fan devreye girerse fanınız sağlamdır sadece söküp fanı rotorlarından sargısından ayırıp bir kere bakım yaparsanız iyi olur temizlemek söküp komple
Şanzuman otomatik mis 40 binde bir ort. yağ değiş
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Parçaları ben genelde onlineyedekparcadan alırım
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Motul mocool ve motul antifiriz köy devam et su ile ilgili sorun çıkmaz bir daha
 

sero6262

Kayıtlı Kullanıcı
62-Tunceli
Katılım
29 May 2017
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Termostatı değiştireceğim arkadaşlar yalnız aklıma takılan; termostat sürekli açık kalıyorsa hararet neden yükseliyor rampa vs çıkınca ?

Aracı cihaza bağladım p0203 kodu aldım ancak bununla bir alakası olmadığını düşünüyorum.

Fanı komple mi, sadece müşürü mü değişmeliyim önlem olarak. Araç günde 35 km git 35 km gel 70 km yol yapacak.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Termostatı değiştireceğim arkadaşlar yalnız aklıma takılan; termostat sürekli açık kalıyorsa hararet neden yükseliyor rampa vs çıkınca ?

Aracı cihaza bağladım p0203 kodu aldım ancak bununla bir alakası olmadığını düşünüyorum.

Fanı komple mi, sadece müşürü mü değişmeliyim önlem olarak. Araç günde 35 km git 35 km gel 70 km yol yapacak.
203 3. Enjektör arızası demek yanlıs hatırlamıyorsam bir elektrikciye git yada elinden geliyorsa enjektörlerin ohm larını ölç sene 80 derece düşüyorsa termostat kesin sorunlu sonrasında hararet yapıp duruyorsa termostat sağlam ise su pompası sorunludur bana kalırsa termostat tam değil belkide çok az açık kalmıştır söküp bakmak lazım
Üstad klimayı ac dışarıdan fana bak devreye giriyorsa sorun yok demektir ama devreye girmiyorsa sigorta röle müşir bakılır gerekirse fan bakım yapılır değiştirmeye gerek yok yazık çünkü motor yanmıyor opel kolay kolay ya röle yada fan üzerinde sigorta var o sıcaktan kısa devre oluyor ha hararet yaparsa kaloriferi en sıcağa al ve fanı sonuna kadar aç fazla zorlama hararet düşer
 

sero6262

Kayıtlı Kullanıcı
62-Tunceli
Katılım
29 May 2017
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
203 3. Enjektör arızası demek yanlıs hatırlamıyorsam bir elektrikciye git yada elinden geliyorsa enjektörlerin ohm larını ölç sene 80 derece düşüyorsa termostat kesin sorunlu sonrasında hararet yapıp duruyorsa termostat sağlam ise su pompası sorunludur bana kalırsa termostat tam değil belkide çok az açık kalmıştır söküp bakmak lazım
Üstad klimayı ac dışarıdan fana bak devreye giriyorsa sorun yok demektir ama devreye girmiyorsa sigorta röle müşir bakılır gerekirse fan bakım yapılır değiştirmeye gerek yok yazık çünkü motor yanmıyor opel kolay kolay ya röle yada fan üzerinde sigorta var o sıcaktan kısa devre oluyor ha hararet yaparsa kaloriferi en sıcağa al ve fanı sonuna kadar aç fazla zorlama hararet düşer

Hocam termostat sipariş verdim, eğer bulursam devirdaim hortumlarını vs değiştireceğim, sanki geçen gün fan açtı gibime geldi ancak tam emin değilim dediğiniz gibi deneyeceğim, burayı tekrardan güncellerim.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Yardımcı olmaya çalışırız
 
Üst