Yağ Değişimi ve Çeşitli Sorular

GxxxG

Kayıtlı Kullanıcı
01-Adana
Katılım
16 Eyl 2021
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, aracımda geçen sene motor yapıldıktan sonra(Sibop pistona vurup piston kırdı, lpg kaynaklı olduğunu düşünüyorum) orijinal yağ pompası iki kat pahalı olduğu için yan sanayi takılmıştı bundan olayı yağ lambası yanmıştı bunun üzerine basınç arttırıp belki ışık söner diye 10-60 yağ koyulmuştu. Ancak sorunu bu da çözmeyince yağ pompası orijinal GM ile değiştirince sorun çözüldü ancak içindeki yağı değiştirmediler yani halen 10-60 yağ var motorda. Senesi dolması ve yoğun şehir içi kullanımdan dolayı aracı erken bakıma götürmeyi düşünüyorum(8000 km yaptım).
Size soracağım şey şu acaba ben normal değerdeki 5-30 yağa geçsem motora sorun yaratır mı?

Bir de diğer sorun olarak külbütör kapağında yağ sızdırma vardı ben contasını değiştirttim o zaman kesilmişti ancak 2000 km kadar yol yaptıktan sonra yine saplamaların oralardan terletme başladı şuanda yine yağ sızdırıp egzoz manifolduna yağ damlatıyor ve koku yapıyor (özellikle bayır tırmandıktan, hafif devirli kullandıktan sonra) . Bu sorun için öneriniz nedir acaba külbütör kapağını değiştirtmem mi gerekiyor ?

Araç 2013 Astra H A16XER/Easytronic LPG'li.
 
Son düzenleme:

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Kapakta çatlak yoksa tork anahtarıyla rjinal conta takılıp uygun tork ve sırada sıkılması gerekir.

Adana için aslında 5w40 daha uygun olur. değişimden sonra yağ seviyesini kontrol edin yağda azama olacak mı diye egzoz dumanından fark edemezsiniz ince yağa geçince yanan yağı. Yağ olarakta Mobil1, Motul, Luqui moly, Castrol kullanabilirsiniz viskoziteye kara verdikten sonra marka seçimleri arasında kalırsanız teknik bilgilerden HTHS değeri en yüksek olanı seçebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay

GxxxG

Kayıtlı Kullanıcı
01-Adana
Katılım
16 Eyl 2021
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Kapakta çatlak yoksa tork anahtarıyla rjinal conta takılıp uygun tork ve sırada sıkılması gerekir.

Adana için aslında 5w40 daha uygun olur. değişimden sonra yağ seviyesini kontrol edin yağda azama olacak mı diye egzoz dumanından fark edemezsiniz ince yağa geçince yanan yağı. Yağ olarakta Mobil1, Motul, Luqui moly, Castrol kullanabilirsiniz viskoziteye kara verdikten sonra marka seçimleri arasında kalırsanız teknik bilgilerden HTHS değeri en yüksek olanı seçebilirsiniz.
Contayı değiştirttiğim ustam iyidir dikkat etmişti takarken conta da GM markaydı zaten ama bakıma gidince tekrardan baktırmak gerek gibi duruyor.
Ayrıyeten araç Nevşehirde kullanılacak 5 30 daha uygun bir seçim olur gibi geliyor. Fikriniz nedir ?
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Contayı değiştirttiğim ustam iyidir dikkat etmişti takarken conta da GM markaydı zaten ama bakıma gidince tekrardan baktırmak gerek gibi duruyor.
Ayrıyeten araç Nevşehirde kullanılacak 5 30 daha uygun bir seçim olur gibi geliyor. Fikriniz nedir ?
Nevşehirin yazın ortalama sıcaklığını bilmiyorum ama 30 dereciyi aşan yerlerde 30 numara yağ koruyuculuğunu yitiriyor. Bir önceki yazımda yazmayı unutmuşum mutlaka dexos onayı olsun yağda

Yağ kaçağı direk egzoz manifolduna geldiğini yazmışsınız yangın riski çok fazla. Contayı değiştirip çatak yoksa uygun torkta ve sırada sıkılmalı kaç mm cıvata olduğunu bilmediğim için torkunu yazamıyorum.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, aracımda geçen sene motor yapıldıktan sonra(Sibop pistona vurup piston kırdı, lpg kaynaklı olduğunu düşünüyorum) orijinal yağ pompası iki kat pahalı olduğu için yan sanayi takılmıştı bundan olayı yağ lambası yanmıştı bunun üzerine basınç arttırıp belki ışık söner diye 10-60 yağ koyulmuştu. Ancak sorunu bu da çözmeyince yağ pompası orijinal GM ile değiştirince sorun çözüldü ancak içindeki yağı değiştirmediler yani halen 10-60 yağ var motorda. Senesi dolması ve yoğun şehir içi kullanımdan dolayı aracı erken bakıma götürmeyi düşünüyorum(8000 km yaptım).
Size soracağım şey şu acaba ben normal değerdeki 5-30 yağa geçsem motora sorun yaratır mı?

Bir de diğer sorun olarak külbütör kapağında yağ sızdırma vardı ben contasını değiştirttim o zaman kesilmişti ancak 2000 km kadar yol yaptıktan sonra yine saplamaların oralardan terletme başladı şuanda yine yağ sızdırıp egzoz manifolduna yağ damlatıyor ve koku yapıyor (özellikle bayır tırmandıktan, hafif devirli kullandıktan sonra) . Bu sorun için öneriniz nedir acaba külbütör kapağını değiştirtmem mi gerekiyor ?

Araç 2013 Astra H A16XER/Easytronic LPG'li.
Senin o motora kim nasıl 10.60 önerir hayret bir siboplar aşırı sıkı çalışır ve vanosların bozulur LPG den supab Piston cakmaz sente atlarsa çakar yada Sibop kırılır sa içerisine düşerse ki kırılacak parça değil kolayca onun yanında yağ pompası mı yan sanayi araç zaten kabul etmez hiç hir parçayı kabul etmiyor yan sanayi 5w30 şart bence sen 3 kenara koy vanoslar yoldadır zaten
Külbütör kapak contası GM olmak zorunda diğerleri kaçırır külbütör kapağın orjinalse conta orjinal tak civatalari tatlı sert sık yani boşluklarını al biraz alüminyum blok Cat atar dış cıvatalar 25nm torktur buda hafif sert demek boşluk alır bırakırsın
 
  • Beğen
Tepkiler: NefesTR

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Dexos2 gen 1 olmalı
 
Üst