yokuş tırmanmak ???

35cemy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2013
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Varsayalımki arabanızda saatte 90 kilometre hızda 2500 devirde sürüyorsunuz.yokuş tırmanırken 5. Vites 2.500 devirdemi yoksa 4. Vites 3.000 deviremi araç daha az yakar.yokuşa gelmeden hızlanmayı soylemiyorum çünkü arabam yüklüyken 130 la girsem bile yokusta 5 sn de oluyo 80-90
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Hangi viteste daha az gaz basiyorsan onda az yakar....Yani rampada sıkmayacan....
 

ilker_yusuf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
1,734
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Böyle bir ölçüm için iyi bir donanımla kontrol etmek lazım heralde çünkü muhtemelen bu ölçüm gaz pedalına basma derecesi yolun eğimi araçtaki yük gibi durumlar etkiler...
2000 devir dip gaz basmaktansa bir alt vitese çeker kafam rahat çıkarım.
 

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
araba her zaman yüksek vites düşük devirde az yakar.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Rampa tırmanırken motoru zorlamanın saçma olduğunu bu arabada daha iyi anladım, 110/6. vites/ 1500 devirde giderken bayır çıkarken motor zorlanmasa da şanzımanın zorlandığını hissettim tırıltı yapıyor araba, çekiveriyorum 5. vitese 2000-2100 devir arası tırmanıyor bayırı, 0.5 litre ortalama yol bilgisayarı verisi olarak fazla yakıyor ama keçi gibi tırmanıyor. Düşük vites yüksek devir ile tırmanın bayırı velhasıl, 3 kuruş fazla yakarsınız ama motora, kayışa yük bindirmezsiniz.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
herzaman hızlanma ve yokuş tırmanışlarını motorun maximum torkunu verdiği devir civarında yapmanız her yönde faydalı olur diye biliyorum...
 

selo06

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
1,431
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
her zaman büyük dişli daha fazla yakar,yani 4.vites,5. vitese göre daha fazla yakar aynı miktarda gaza basarak ;)
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
90 km hızda ve 2500 devirde 5. vites zaten çekmez arabayı, giderek yavaşlar ve bu defa 4. viteste gitmeyi mecburi kılar. Siz indirmeseniz de araçlar ideal çıkabilecekleri vitese sizi zorluyorlar zaten.
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
ozaman konuya çok yönlü bir giriş yapalım :)
rampanın uzunluğu dikliği arabanın yük-ağırlık durumu...
kimi rampa vardır,dik ama kısadır,aşağıdan biraz kaba tabirle kapatır,tek viteste sıyırırım derseniz ekonomidesiniz,

rampa hem uzundur hem diktir son viteste araba devir çevirmek istemez ağırlaşır,ister aşağıdan kapatırsınız ister kapatmadan tatlı tatlı vites düşersiniz bassanız 60-70 çıkar ama belki bir vites daha düşüp çok az gaz basarak çıkarsınız ekonomidir,

rampa çok dik değil ama uzundur,son vitesiniz elverdiği sürece arabayı bayıltmadan veya hızlanmaya uğraşmadan dokuna dokuna çıkarsınız...


kısaca sıkıştırmayınca yakmaz vites aralığı ve devir bandı olarak çok düşünmeyin...sadece arabanın en rahat çıktığı vitesi tutturmayı ve en az gaza basacağınız pozisyonu ayarlamak...

inerkende Allah ne verdiyse sallamaları hiç kaçırmayın :)
 

selo06

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
1,431
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
ozaman konuya çok yönlü bir giriş yapalım :)
rampanın uzunluğu dikliği arabanın yük-ağırlık durumu...
kimi rampa vardır,dik ama kısadır,aşağıdan biraz kaba tabirle kapatır,tek viteste sıyırırım derseniz ekonomidesiniz,

rampa hem uzundur hem diktir son viteste araba devir çevirmek istemez ağırlaşır,ister aşağıdan kapatırsınız ister kapatmadan tatlı tatlı vites düşersiniz bassanız 60-70 çıkar ama belki bir vites daha düşüp çok az gaz basarak çıkarsınız ekonomidir,

rampa çok dik değil ama uzundur,son vitesiniz elverdiği sürece arabayı bayıltmadan veya hızlanmaya uğraşmadan dokuna dokuna çıkarsınız...


kısaca sıkıştırmayınca yakmaz vites aralığı ve devir bandı olarak çok düşünmeyin...sadece arabanın en rahat çıktığı vitesi tutturmayı ve en az gaza basacağınız pozisyonu ayarlamak...

inerkende Allah ne verdiyse sallamaları hiç kaçırmayın :)

on numara açıklama olmuş valla azına sağlık :)

Yalnız rampa tırmanmadan önce biraz hız arttırmakta ve rampada 5.vites biraz gaza abanmakta fayda var,yoksa 3.vitese düşüp gaza dokunsakta zararda oluruz :D

Yol bilgisayarında KM/L olarak gösteriyor,yani 1L ile kaç km gidilir olarak.Oda ne kadar fazla km o kadar iyi :D
Düz yolda sabit gaza dokunuyorum 15-17 km gösteriyor.Hafif rampa aşağılarda bu 20-25 km olunca biraz daha basıyorum hız kazanıyorum ki rampa yukarı başlarken hızım daha yüksek olsun.Yani yol bilgisayarına göre gaza basıyorum,çokta tasarruflu oluyor :D
 
Üst