1.3 combo da vites hangi devirde değiştirilir

yeniceri

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
340
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracım 1.3 combo cdti city plus 2006 model 30.000 km max tork 1750-2500 d/d 170 Nm max güç 4000 d/d 69 HP
1-şehir içinde ve şehir dışında düz yolda vitesi hangi devirde değiştirmeliyim.
2-uzun yolda hangi hızda gitmeliyim

benim için önemli olan en az yakıtla en çok yolu gidebilmek. acele gitmek yada yokuşta bayılmamak gibi bir derdim yok. ben sakin sürmeyi severim. tabiki çok düşük devirde kullanmanın kurumlama yapıp fazla yaktırdığını birde subap kestirdiğini biliyorum. araca bir hasar vermeyecek şekilde problem çıkarmadan şehir içinde ayrı şehir dışında ayrı (çünkü şehir içinde sıkışık trafikte kullanıyoruz şehir dışında ise önünüz genelde açık yani daha optimum kullanım için yol müsait) vites değiştirme devri nedir?

ben bildiklerimi ve duyduklarımı paylaşayım yeni nesil dizeller(common rail) düşük devirde yüksek tork elde ederek yüksek devire gerek bırakmıyorlar. zaten 1 ile kalkıp hemen ikiye alınca gaza basmasanız bile araç roket gibi fırlıyor. ama 2 ye geçtiğinde devire bakıyorum 1200 den başlıyor ancak gaz yemesi güzel. eğer 2. vitese attığımda max torkun başlangıcı olan 1750 devirden başlamasını istersem 1. viteste 3000 e kadar basmam lazım o zaman da araç bağırıyor acıyorum. vitesleri 3000 de değiştirirsem bu seferde 5. vitese gidene kadar çok zaman kaybediyorum.

evim ile işim arasında ki yol karakterine göre 11 defa kavşak geçiyorum. düz ve kaymak gibi yol .her kavşağın arası 1 km. yani kalkınca hedefim bir an önce 80 km hız ve 5. vitese ulaşmak. bunu nasıl yapayım. 3000 de mi değiştireyim 2000-2500 arasımı?

uzun yolda 5. vites 80 ile gidersen daha az yakarsın diyen var. bir defa yola gittim otobanda düzde 100-110 gittim istanbul yolunda 5.8 litre yaktım zaten şehir içinde 6-6.5 litre yakıyordum. sanki 90 la gidince daha az yakıyor gibi geldi.

ne yapmalıyım max tork devirleri, sadece seyir edilecek devir midir? yoksa vites değiştirme de bu devirlerin içinde mi olmalı?

yada vites değiştirirken max tork devirleri ne kadar geçilmeli (düz yolda)
internette forumlarda kesinlikle bir cevap bulamadım. çok kara düzen yaklaşımlar var. adam yeni nesil dizellerde 2000-2500 arası vites değiştirilir diyor. ne tork bilgisi var ne hp nede motor hacmi. hiç 1900 motor dizelle 1300 motor aynı kullanılır mı? lütfen bu konuda ileri derecede teknik deneyimi olan arkadaşların yardımına ihtiyacım var ? bu iş bende hem hobi hemde ekonomik olarak bir gereksinim düşünsenize optimum kullanımı yakaladığımda bugünüme göre % 10 az yaksam, yılda 15000 km den 10 yılda yaklaşık 3000 ytl yapıyor. bir memur için az para değil mesela ben memurum ilk altı ay için ayda 20 ytl zam aldım. neredeyse aldığım zammı götürüyor. ilginizi bekliyorum.
birde turbo kaç devirde açıyor, turboda kullanıp kullanmamanın zararı faydası nedir, turbo nasıl kullanılır
 
Son düzenleme:

corsa38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eki 2007
Mesajlar
169
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
sen zaten cogu sorunun cevabını vermısın kendı kendıne :) turbo genelde cogu aracta 1500 rpm den sonra acar bıldıgım kadarı ile
 

OpeLT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
1,104
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
abi güzel bir konuya değinmişsin.. bende de combo 1,3 city plus 2005 model var..

Ben kulaktan duyma laflarla genelde vites 2000-2500 devirlerde vites değiştiriyiorum 3000 i hiç beklemedim..

Ama bu konuda teknik bilgi verecek olan olursada çok sevinirim... ;)
 

eyup01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
1,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracım 1.3 combo cdti city plus 2006 model 30.000 km max tork 1750-2500 d/d 170 Nm max güç 4000 d/d 69 HP
1-şehir içinde ve şehir dışında düz yolda vitesi hangi devirde değiştirmeliyim.
2-uzun yolda hangi hızda gitmeliyim

benim için önemli olan en az yakıtla en çok yolu gidebilmek. acele gitmek yada yokuşta bayılmamak gibi bir derdim yok. ben sakin sürmeyi severim. tabiki çok düşük devirde kullanmanın kurumlama yapıp fazla yaktırdığını birde subap kestirdiğini biliyorum. araca bir hasar vermeyecek şekilde problem çıkarmadan şehir içinde ayrı şehir dışında ayrı (çünkü şehir içinde sıkışık trafikte kullanıyoruz şehir dışında ise önünüz genelde açık yani daha optimum kullanım için yol müsait) vites değiştirme devri nedir?

ben bildiklerimi ve duyduklarımı paylaşayım yeni nesil dizeller(common rail) düşük devirde yüksek tork elde ederek yüksek devire gerek bırakmıyorlar. zaten 1 ile kalkıp hemen ikiye alınca gaza basmasanız bile araç roket gibi fırlıyor. ama 2 ye geçtiğinde devire bakıyorum 1200 den başlıyor ancak gaz yemesi güzel. eğer 2. vitese attığımda max torkun başlangıcı olan 1750 devirden başlamasını istersem 1. viteste 3000 e kadar basmam lazım o zaman da araç bağırıyor acıyorum. vitesleri 3000 de değiştirirsem bu seferde 5. vitese gidene kadar çok zaman kaybediyorum.

evim ile işim arasında ki yol karakterine göre 11 defa kavşak geçiyorum. düz ve kaymak gibi yol .her kavşağın arası 1 km. yani kalkınca hedefim bir an önce 80 km hız ve 5. vitese ulaşmak. bunu nasıl yapayım. 3000 de mi değiştireyim 2000-2500 arasımı?

uzun yolda 5. vites 80 ile gidersen daha az yakarsın diyen var. bir defa yola gittim otobanda düzde 100-110 gittim istanbul yolunda 5.8 litre yaktım zaten şehir içinde 6-6.5 litre yakıyordum. sanki 90 la gidince daha az yakıyor gibi geldi.

ne yapmalıyım max tork devirleri, sadece seyir edilecek devir midir? yoksa vites değiştirme de bu devirlerin içinde mi olmalı?

yada vites değiştirirken max tork devirleri ne kadar geçilmeli (düz yolda)
internette forumlarda kesinlikle bir cevap bulamadım. çok kara düzen yaklaşımlar var. adam yeni nesil dizellerde 2000-2500 arası vites değiştirilir diyor. ne tork bilgisi var ne hp nede motor hacmi. hiç 1900 motor dizelle 1300 motor aynı kullanılır mı? lütfen bu konuda ileri derecede teknik deneyimi olan arkadaşların yardımına ihtiyacım var ? bu iş bende hem hobi hemde ekonomik olarak bir gereksinim düşünsenize optimum kullanımı yakaladığımda bugünüme göre % 10 az yaksam, yılda 15000 km den 10 yılda yaklaşık 3000 ytl yapıyor. bir memur için az para değil mesela ben memurum ilk altı ay için ayda 20 ytl zam aldım. neredeyse aldığım zammı götürüyor. ilginizi bekliyorum.
birde turbo kaç devirde açıyor, turboda kullanıp kullanmamanın zararı faydası nedir, turbo nasıl kullanılır

2500 DEVİRDE VİTES DEĞİŞTİRİRSEN AZ YAKAR ABİ.

Birde aşağıdaki linki oku.

http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=26898&highlight=Turbo+Hakk%FDnda
:good:
 

baymustang

Organizasyon Sorumlusu
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
3,426
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
:) 5000 daha uygun bence motor 1.5 gibi duruyor ozaman aldığımdan bu yana araç devirli kullanıldı vee verdiği hızdan çok memnunum
 

yeniceri

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
340
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
banada araba kalkınca ikiye al diyorlar bu sefer 2.viteste 1000 devire düşerek başlıyor acaba böyle fazla mı yakar çünkü 2.vites en çok kullanılan vitesim
 

eyup01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
1,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
banada araba kalkınca ikiye al diyorlar bu sefer 2.viteste 1000 devire düşerek başlıyor acaba böyle fazla mı yakar çünkü 2.vites en çok kullanılan vitesim

2000 devri geçmemelisin geçmeye başlayınca yakıt artar.
 

yeniceri

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
340
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ama 2000 devrin altında gaz yemiyor araba sıkıntılı gidiyor
 
Üst