3 arac arasinda kaldim sizce hangisi?

Cevat Nurefşan OĞLAKÇI

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.varostuning.gen.tr
Bize Elektroniksel haftada bir kere ya geliyor ya gelmiyor... Birde ben C3 te 10 tane var dedim, C5 te 28 den fazla var... Volvonun hangi aracında 2 taneden fazla beyin var ???
Evet peugeot opele göre daha problemli olabilir ama opelinde sağı solu belli olmuyor zıng diye hiç beklemediğiniz bir yerden arıza çıkarabilyor. Ama tabikide Alman Fransızı haklar.
Bence 307 hdi 110 Bg çok iyi... Hem daha güçlü hemde yakıt ekonomisi aynı...
307 yi Düşünün derim ben...

Sanırım sizin beyin sandığınız şeyler kontrol modülleri
sonradan verdiğiniz açıklamadan anlaşılan da o şekilde.
volvonun 1998 s40ında bile 20den fazla "BEYİN" var sizin hesabınızla.
motor işletimi alarm işletimi power steering abs VBA CIM airbag beyinleri kemer beyni elektrikli koltuk beyni silecek beyni diye gider de gider.....

ama bu bahsettiğiniz sistemlerin hiçbiri ecu değildir ve tüm arabalarda bunlar ayrı ayrı ünitelerdir.

ecu nun görevi motoru işletmektir motor işletirken ise ateşlemeyle benzini hava sıcaklığını o2 sensor verilerini ayrı beyinlere koysanız bile birbirine ilişkilendirmek zorunda kalırsınız.
otomatik şanzuman beyninde ise tork konvertörü veya mekanize şanzumanlarda debriyaj kontrolüyle vites geçişi farklı beyne koyarsanız yine saçmalar :D

oto servisinde çalıştığınız için bazı şeyleri sanayi ağzıyla ustalardan duyup benimsemeniz normal ama bu bi aracın iyi olmasında kriter değildir. hatta çok elektronik ünitenin kontrolü daha zor olur çünkü hepsi yine ecude obd protokolünde birleşir ve diagonistik yine ecu üzerinden yapılır. Yani değişen pek bişey yok.

Arkadaşımızın sorusuna gelince bencede 1.6 hdi içlerinde en cazibi. hem kompakt sınıfın iyi bi aracı hemde güzel bir motor ayrıca citroen ve fordla aynı parçaları kullanması dolayısıyla ucuz ve bol bulunan parçalar. Sık olarak turbo bozması ama turbosunun ucuz olması dışında akla takılıcak bişeyi yok.
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
cevat arkadaşım saniyeye git arka farın galiba kontrol ünitesi bozuk arıza ışığı veriyor de inan 10 ustadan 9 u ne dediğini anlamaz buna resmi servis ustalarıda dahil..

ama arka farın beyni arıza ışığı veriyor de hemen anlarlar..

yani kavramlarda takılı kalmamak lazım.. sanayide ustalar çoğu şeye kendi anlıycakları şekilde tabirler uydurmuşlardır ve o tabirler zamanla kullanıcılara ordanda sanayiden sanayiye yayılmışdır.. orjinal kitap tabirini söylesen bilmezler..
 

Morenmula

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2010
Mesajlar
384
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sanırım sizin beyin sandığınız şeyler kontrol modülleri
sonradan verdiğiniz açıklamadan anlaşılan da o şekilde.
volvonun 1998 s40ında bile 20den fazla "BEYİN" var sizin hesabınızla.
motor işletimi alarm işletimi power steering abs VBA CIM airbag beyinleri kemer beyni elektrikli koltuk beyni silecek beyni diye gider de gider.....

ama bu bahsettiğiniz sistemlerin hiçbiri ecu değildir ve tüm arabalarda bunlar ayrı ayrı ünitelerdir.

ecu nun görevi motoru işletmektir motor işletirken ise ateşlemeyle benzini hava sıcaklığını o2 sensor verilerini ayrı beyinlere koysanız bile birbirine ilişkilendirmek zorunda kalırsınız.
otomatik şanzuman beyninde ise tork konvertörü veya mekanize şanzumanlarda debriyaj kontrolüyle vites geçişi farklı beyne koyarsanız yine saçmalar :D

oto servisinde çalıştığınız için bazı şeyleri sanayi ağzıyla ustalardan duyup benimsemeniz normal ama bu bi aracın iyi olmasında kriter değildir. hatta çok elektronik ünitenin kontrolü daha zor olur çünkü hepsi yine ecude obd protokolünde birleşir ve diagonistik yine ecu üzerinden yapılır. Yani değişen pek bişey yok.

Arkadaşımızın sorusuna gelince bencede 1.6 hdi içlerinde en cazibi. hem kompakt sınıfın iyi bi aracı hemde güzel bir motor ayrıca citroen ve fordla aynı parçaları kullanması dolayısıyla ucuz ve bol bulunan parçalar. Sık olarak turbo bozması ama turbosunun ucuz olması dışında akla takılıcak bişeyi yok.
Orası bir Yetkili Servis... Merdiven Altı bir yer değilki sanayi ağzıyla konuşayım... Ben ustalarımdan duymadım bunu... Tam 3 Sene Bağcılar Teknik Lisesinde Citroen Bölümünde Okudum... 3 Sene Boyunca okuma yazma öğreniyormuş gibi Citroenin motorundan tutun elektromekaniğine kadar ders gördüm... O yüzden ustalarımdan duymama hiç gerek kalmadı...
Bu arada Citroenle Ford aynı parçalarımı kullanıyor dediniz ???
 

Cevat Nurefşan OĞLAKÇI

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.varostuning.gen.tr
evet 1.6tdci 1.4 tdci hdilarla birbirine uyuyor birçok parçası.

o dediğiniz beyinler tüm arabalarda var. kontrol modülleri denir genelde birden çok işlem yapmadıkları için. beyin dediğiniz ünite bunların merkezini üstlenir ve volvonun şu an piyasada olan modellerinde bahsettiğiniz modüllerden o kadar çok varki.... depo kilitleme motorunun bile ayrıca modülü var.
 

MURAT_BG_91

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
1,882
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
gerilmeye gerek yok abiler... her ikinizede tesekkurler... ben hep yakit tasarrufundan dolayi baktim bu arabalara ama gercektende saglamlik cok onemli... araba vardir hor kullanilmis kotu vasat bu 307 de olabilir astra g de... insalla benim sansim iyi gider... ic mekan ve motor olarak kesinlikle gorusum 307... ama dier yandanda astra OPEL... yakit olarak inebilicekleri son rakam nedir 100 kmde kaca kadar dusebilirler bu araclar? 307? astra?
 

Morenmula

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2010
Mesajlar
384
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
evet 1.6tdci 1.4 tdci hdilarla birbirine uyuyor birçok parçası.

o dediğiniz beyinler tüm arabalarda var. kontrol modülleri denir genelde birden çok işlem yapmadıkları için. beyin dediğiniz ünite bunların merkezini üstlenir ve volvonun şu an piyasada olan modellerinde bahsettiğiniz modüllerden o kadar çok varki.... depo kilitleme motorunun bile ayrıca modülü var.
Farklı motorların parçaları tam olarak uymaz sadece civataları uyar...

O Sizin dedikleriniz sensör beyincikleri. Her arabada tabiki var. Ama bizde her önemli parça için Electronic Control Unit var. Hiç unutmam bizim okulda Citroenin her modeli için elektronik dağılım şema tablosu vardı. Her modelde yaklaşık 10'ar tane ECU gözüküyordu. Yani çoğu araçtaki ECU o aracın en önemli parçası yani aracın asıl beyni. Citroende o asıl beyin çoğu önemli parçaya ayrılmış hali...
 

Cevat Nurefşan OĞLAKÇI

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.varostuning.gen.tr
Farklı motorların parçaları tam olarak uymaz sadece civataları uyar...

O Sizin dedikleriniz sensör beyincikleri. Her arabada tabiki var. Ama bizde her önemli parça için Electronic Control Unit var. Hiç unutmam bizim okulda Citroenin her modeli için elektronik dağılım şema tablosu vardı. Her modelde yaklaşık 10'ar tane ECU gözüküyordu. Yani çoğu araçtaki ECU o aracın en önemli parçası yani aracın asıl beyni. Citroende o asıl beyin çoğu önemli parçaya ayrılmış hali...

93 model opelde de tc ecusu abs ecusu ayrıdır sizin mantığınızla....
volvoların ecu şemasını sanırsam hiç görmemişsiniz eğer citroende ayrı ayrı en az 10 ecu varsa. bu ecular ne işler yapıyor açıklarmısınız? bizim modül olarak andığımız ünitelerle sizin "BEYİN" ve "ECU" olarak adlandırdığınız parçaların aynı şey olduğunu düşünüyorum. Ha ayrıca ECU nun açılımı Engine Control Unit. özetle anten motorunu kontrol eden şey ecu değildir. veya cam motorlarını kontrol eden ünite de ecu değildir. veya airbagleri tetikleyen ünite de ecu değildir.

Tabloyu ve açıklamalarınızı koyarsanız çok iyi olur. Olmadı birde volvonunkiyle kıyaslarız hani o 2 den fazla beyini olmayan volvoyla.

ford ve citroenin ortak geliştirdiği bu motorlarda %90 parça uyumu var nerden biliyorsun dersen parçacıyım ve sattığımız parçalar uymuyor diye geri dönmedi senelerdir.
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben servise gittiğimde benim vectrada bile usta 22 tane beyin var demişdi.. ampüle bile adamlar beyin koymuş demişdi.. sanırım o beyin dediği işde kontrol ünitesi..
 

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com
Hayır Çalışmadım...

başka markanın araçlarını incelediniz mi?

şu duruma kadar söylediklerinizin;
bugün Opel'e binip onu kral gibi anlatan, yarın mesela Ford'a geçince o aracı kral yapan tiplerin anlatımından pek farkı yok bana göre:D

dediğiniz gibi okuldan beri Citroen'in içindeymişsiniz, bana kalırsa işin içinde biraz fanatiklik var. hadi Opel'i felan geçtim, elektronik hastası Volvo'dan bile üstün tuttunuz Citroen'i, bence diğer markaları da biraz araştırın :good:
 
Üst