95 vectra gt yardım...

cagri18s

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
arabamın harareti 95 e yükseldi.arabayı kontağı çevirdiğim halde stop etmedi.yüksek viteste fren yardımıyla stop ettirdim.tekrar çalıştırdığımda üzerinde emniyet kemeri işareti olan bir lamba yanmaya başladı daha önce ilk çalıştırmamda yanıyor o söndükten sonra marşa basıyordum.şimdi sürekli yanıyo.bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardım edermisiniz...Tşkler.
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selam Çağrı,
İlk başta Üye Arşivi kısmına konu açarak formata uygun bir şekilde kendini tanıtmalısın.

İşaret derken,motor ikaz lambası olabilir mi?
Eğer kontağı çevirdiğin halde çalışmaya devam ediyorsa kontakla ilgili bir kısa devre felan olabilir.Belki de ters çalışma denilen olayda olmuş olabilir.
Ustalarımız cevap verecektir.
 

corsam

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
198
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
66
Siteyi ziyaret et
Ters çalışmanın tek sebebi avans ayarıdır...Zaten hararetin sebebide büyük bi ihtimalle avas ayarının bozuk olmasından kaynaklanıyor. Düşük olursa motor sıkı çalışır ve zorlanır, yüksek olursa avans vurur ve hararet yapar...
 

corsam

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
198
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
66
Siteyi ziyaret et
Tavsiyem önce bi avans ayarına baktır ve'de benzin aldığın yeri değiştir. Eğer avans ayarın düzgünse demek'ki kötü benzine denk gelmişsin.
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
kötü benzin yüzünden ters çalısır şak şak ses gelir o sırada motordan ama sureklı ters çalısma yapmaz bı kaç sanıye calısır ve stop eder zaten ters calısırken triger kayısı otomatık olarak ayarını gevşetir. aracını makınaya baglattır.
avans ayarı felan olmaz
 

corsam

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
198
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
66
Siteyi ziyaret et
kötü benzin yüzünden ters çalısır şak şak ses gelir o sırada motordan ama sureklı ters çalısma yapmaz bı kaç sanıye calısır ve stop eder zaten ters calısırken triger kayısı otomatık olarak ayarını gevşetir. aracını makınaya baglattır.
avans ayarı felan olmaz
Nasıl bu kadar emin olabiliyorsun. Bu konudaki uzmanlığın nedir acaba, merak ettim. Ben bu bilgileri motor ustalarına ve 30 yıllık tecrübelerime ve'de sanayide geçirdiğim yıllara dayanarak yazıyorum, senin dayanağın nedir merak ettim doğrusu..
 

corsam

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
198
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
66
Siteyi ziyaret et
kötü benzin yüzünden ters çalısır şak şak ses gelir o sırada motordan ama sureklı ters çalısma yapmaz bı kaç sanıye calısır ve stop eder zaten ters calısırken triger kayısı otomatık olarak ayarını gevşetir. aracını makınaya baglattır.
avans ayarı felan olmaz
Bide şu "ters çalışırken triger kayışı otomatik olarak ayarını gevşetir" olayını pek anlayamadım, yeni bi sistem'mi geliştirildi, triger kayışı canı istediği zaman gevşeyip canı istediği zaman sıkılaşıyo:confused: Benim 20 yıllık ustam yoksa beni'mi kandırıyo iki saat yok triger kayışı ayarı yok avans ayarı yapıcam diye, madem öle neden triger kendini ayarlayıp ustayı kan ter içinde bırakıyo. neden trigeri sökerken yerini işaretliyorlar. Bu durumda gergi bilyası nası çalışıyo, gergi bilyası nası ileri geri gidip geliyo. Bu işlemi triger kayışı olmayan zincirli sistemde zincir'de yapabiliyomu:confused: , yapıyosa nasıl yapıyo:confused: kafam allak bullak oldu. Benim bildiğim triger kayışı yada zincir her neyse en ufak bi boşlukta diş atlatır, ayar tutmazsa motor randımanlı çalışmaz. Bu konularda'da bilgilendirirsen çok sevinirim. (Ülen 50 yaşına kadar haybeye yaşamışız:( ) Ha bide istersen şu bi kaç saniye çalışır ve stop eder olayında'ki bi kaç saniye ifadesini bi şekilde stop ettirene kadar şeklinde değiştirelim'mi, zira kaç defa başıma geldi özellikle eski model araçlarda, vitese takmadan stop etmiyor mübarekler. Bi'de avans ayarı olmaz:confused: kısmını. Saygılar....
 

@hmet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eyl 2006
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Bide şu "ters çalışırken triger kayışı otomatik olarak ayarını gevşetir" olayını pek anlayamadım, yeni bi sistem'mi geliştirildi, triger kayışı canı istediği zaman gevşeyip canı istediği zaman sıkılaşıyo:confused: Benim 20 yıllık ustam yoksa beni'mi kandırıyo iki saat yok triger kayışı ayarı yok avans ayarı yapıcam diye, madem öle neden triger kendini ayarlayıp ustayı kan ter içinde bırakıyo. neden trigeri sökerken yerini işaretliyorlar. Bu durumda gergi bilyası nası çalışıyo, gergi bilyası nası ileri geri gidip geliyo. Bu işlemi triger kayışı olmayan zincirli sistemde zincir'de yapabiliyomu:confused: , yapıyosa nasıl yapıyo:confused: kafam allak bullak oldu. Benim bildiğim triger kayışı yada zincir her neyse en ufak bi boşlukta diş atlatır, ayar tutmazsa motor randımanlı çalışmaz. Bu konularda'da bilgilendirirsen çok sevinirim. (Ülen 50 yaşına kadar haybeye yaşamışız:( ) Ha bide istersen şu bi kaç saniye çalışır ve stop eder olayında'ki bi kaç saniye ifadesini bi şekilde stop ettirene kadar şeklinde değiştirelim'mi, zira kaç defa başıma geldi özellikle eski model araçlarda, vitese takmadan stop etmiyor mübarekler. Bi'de avans ayarı olmaz:confused: kısmını. Saygılar....
arkadaşın bahsettiği aracın aynısından bende de var.aynı sorunlar benim başıma da gelmişti. bu araçlar bloğun arkasında yer alan vuruntu sensörü aracılığıyla avans ayarını kendi yapıyor.yani usta eline anahtarı alıp avas ayarı yapamıyor.Zaten distribitör yok.
Ters çalışmanın nedeni benzinden kaynaklanıyor.ayrıca motorda birikmiş kurumlarda buna neden olabiliyor.biz o sorunu carbon clean ile çözdük
 

corsam

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
198
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
66
Siteyi ziyaret et
arkadaşın bahsettiği aracın aynısından bende de var.aynı sorunlar benim başıma da gelmişti. bu araçlar bloğun arkasında yer alan vuruntu sensörü aracılığıyla avans ayarını kendi yapıyor.yani usta eline anahtarı alıp avas ayarı yapamıyor.Zaten distribitör yok.
Ters çalışmanın nedeni benzinden kaynaklanıyor.ayrıca motorda birikmiş kurumlarda buna neden olabiliyor.biz o sorunu carbon clean ile çözdük
Eğer ilk metnimi okuduysanız sorunun benzinden kaynaklandığını zaten ifade etmiştim. Mevcut avans ayarı aldığınız benzinle uyum sağlayamıyabilir, bu durumdada araç avans vurur ve avans ayarı yapılması gerekir, otomatik yada manuel.
İkincisi dikkat ettiyseniz özellikle üzerinde durduğum konu trigerin kendi kendini ayarlaması. Yaşım elli, ömrü hayatımda ne böyle bir şey duydum ne'de gördüm. Triger kayışı yada zincir her neyse araçta hangisi kullanılıyorsa sentesinden kaçtı'mı araç doğru düzgün çalışmaz. Bu olayı bileniniz var'sa bana açıklayıversin bi zahmet, bende bu konudaki cahilliğimden kurtulayım.
Üçüncüsü ise avans ayarı olmaz. Böyle bir şey olur'mu, otomatik yada manuel, bi şekilde avans ayarı diye bi'şi vardır. Ve ihtiyaç duyuldukça yapılır otm. yada manuel...Saygılar
 

@hmet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eyl 2006
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Eğer ilk metnimi okuduysanız sorunun benzinden kaynaklandığını zaten ifade etmiştim. Mevcut avans ayarı aldığınız benzinle uyum sağlayamıyabilir, bu durumdada araç avans vurur ve avans ayarı yapılması gerekir, otomatik yada manuel.
İkincisi dikkat ettiyseniz özellikle üzerinde durduğum konu trigerin kendi kendini ayarlaması. Yaşım elli, ömrü hayatımda ne böyle bir şey duydum ne'de gördüm. Triger kayışı yada zincir her neyse araçta hangisi kullanılıyorsa sentesinden kaçtı'mı araç doğru düzgün çalışmaz. Bu olayı bileniniz var'sa bana açıklayıversin bi zahmet, bende bu konudaki cahilliğimden kurtulayım.
Üçüncüsü ise avans ayarı olmaz. Böyle bir şey olur'mu, otomatik yada manuel, bi şekilde avans ayarı diye bi'şi vardır. Ve ihtiyaç duyuldukça yapılır otm. yada manuel...Saygılar

bende diyorumki bu araç avans ayarını kendi yapıyor.el ile müdahale etmek mümkün değil.triger kayışı konusunda size katılıyorum.
 
Üst