A14NET, Cruze 1.4T fan / conta veya hararet sorunu mu ?

asyagrafikali

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
27
Tepki puanı
1
Puanları
3
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. Opel grubu ile ortak motor olduğundan ötürü konuyu bu foruma ve bu başlığa açmayı uygun gördüm.

Aracı İstanbul' dan daha yeni aldım. 2013 Cruze SW 1.4 Turbo 105.000 Km de.
Conta testine kadar yapılıp aldım. Gelirken Fan' ın hiç susmadığını gördüm.
Termostat borusu soğuk, alt boru sıcaktı. Yola cıkıp gelmeden evel usta bulup baktırdım. Birkaç bişi yaptı. hava aldı vs, fan susmaya başladı.
Oldu dediler yola cıktım. Gemlik' te mola verince fan 15 dk boyunca susmadı. 15. dk da stop ettim aracı. Nolur nolmaz diye sabahı bekledik. Bir türlü termostat sonrasına boru ısınmıyor veya ılık oluyordu. Termostat çok geç açıyor du. TErmostat değişti. 3 kere denedik, Fan açtı kapattı. Oldu deyip yolladılar. Fan açıp açmadığına artık dikakt edemeden kalan 3 saatlik yolu kat ederek doğrudan ustama geldim.
Baktı etti, devir daim yapamıyor dedi. Hakkikatten de de öyle idi. Devir daim değiştirdik. Çıkan devirdaim de entersanlıklar vardı. Pervane karşıya deyip çizmiş. Isınıp genleşince demek ki tam randımanlı dönemiyor.
Artık termostat ve fan normalde olması gereken sürede açmaya başladı.
Fakat, sistemde atamadığımız bir hava oluşumu hala var. Fan başlaması düzeldi ama hala susmamaya inat ediyor. Ustam, nolur nolmaz diye würth marka conta kaçak testi ile tekrar test etti. Mavi su bir dk sonra ağır ağır koyu yeşilimsi bir hal alır gibi yaptı. Sonra önceki mavi tonu olmasa da tekrar maviye yaklaştı. O an da bana bir haller oldu. Conta yaktık veya hafif yarası oldu da içeriye hava mı oluşturuyor diye korktum. Usta, boş hava da bile o kadar renk değişimi olur korkman dese de panik atak hastası olduğumdan efhamım devam ediyor.
Araçta tekleme, titreme, çekiş düşüklüğü, duman, rolanti dengesizliği, suya yağ karışma, yağa su karıştırma gibi hiç bir emare de yok.
Fİkirleriniz ve recrubeleriniz benim için çok çok önemli. Sevgilerle.
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
448
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. Opel grubu ile ortak motor olduğundan ötürü konuyu bu foruma ve bu başlığa açmayı uygun gördüm.

Aracı İstanbul' dan daha yeni aldım. 2013 Cruze SW 1.4 Turbo 105.000 Km de.
Conta testine kadar yapılıp aldım. Gelirken Fan' ın hiç susmadığını gördüm.
Termostat borusu soğuk, alt boru sıcaktı. Yola cıkıp gelmeden evel usta bulup baktırdım. Birkaç bişi yaptı. hava aldı vs, fan susmaya başladı.
Oldu dediler yola cıktım. Gemlik' te mola verince fan 15 dk boyunca susmadı. 15. dk da stop ettim aracı. Nolur nolmaz diye sabahı bekledik. Bir türlü termostat sonrasına boru ısınmıyor veya ılık oluyordu. Termostat çok geç açıyor du. TErmostat değişti. 3 kere denedik, Fan açtı kapattı. Oldu deyip yolladılar. Fan açıp açmadığına artık dikakt edemeden kalan 3 saatlik yolu kat ederek doğrudan ustama geldim.
Baktı etti, devir daim yapamıyor dedi. Hakkikatten de de öyle idi. Devir daim değiştirdik. Çıkan devirdaim de entersanlıklar vardı. Pervane karşıya deyip çizmiş. Isınıp genleşince demek ki tam randımanlı dönemiyor.
Artık termostat ve fan normalde olması gereken sürede açmaya başladı.
Fakat, sistemde atamadığımız bir hava oluşumu hala var. Fan başlaması düzeldi ama hala susmamaya inat ediyor. Ustam, nolur nolmaz diye würth marka conta kaçak testi ile tekrar test etti. Mavi su bir dk sonra ağır ağır koyu yeşilimsi bir hal alır gibi yaptı. Sonra önceki mavi tonu olmasa da tekrar maviye yaklaştı. O an da bana bir haller oldu. Conta yaktık veya hafif yarası oldu da içeriye hava mı oluşturuyor diye korktum. Usta, boş hava da bile o kadar renk değişimi olur korkman dese de panik atak hastası olduğumdan efhamım devam ediyor.
Araçta tekleme, titreme, çekiş düşüklüğü, duman, rolanti dengesizliği, suya yağ karışma, yağa su karıştırma gibi hiç bir emare de yok.
Fİkirleriniz ve recrubeleriniz benim için çok çok önemli. Sevgilerle.

Merhaba, aracınız hayırlı olsun. Conta yakmış biri olarak sizin paniğinizi anlayabiliyorum. Ancak öncelikle bunun conta olup olmadığını iyi anlayabilmek lazım. Anlattığınız bir çok şey zaten ilk başta devirdaim ve termostat arızası olduğunu belli etti, değişimlerle gerekli müdahaleyi yapmışsınız. Antifiriz değişimi sonrası sistemde bir miktar hava olur, bu normal genleşme kapağını açıp aracı o halde biraz çalıştırıp, arada gaz verin ki bunu ustanın yaptığını düşünüyorum ama yapmadıysa aklınızda bulunsun. Ayrıca arac genleşme kapağı ne durumda? bu kapak çok önemli sistemdeki havayı tahliye eden basıncı ayarlayan bir görevi var. sorununuz bu kapaktan da kaynaklı olabilir. ek olarak belirli bir süre uzun yol yapmadan aracı takip edin su eksiltilecek mi ? radyatör, motor çıkışı borularını kontrol edin sert mi ?
 

asyagrafikali

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
27
Tepki puanı
1
Puanları
3
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Bu gün yine conta testi yaptık. Wurth marka.
Sorun çıkmadı. Gayet masmavi. Yağ temiz. Su temiz.
40 km sıkıştırarak kullandık. Aynı anda obd den motor sıcaklığını anlık izledik. Hep 105 civarı. Ne fazla ısınma var. Ne de dengesizlik. Genleşme kabini gevşetince termostat borusu ısınmaya başlıyor gibi. Emin olmamakla birlikte gibi diyebiliriz. Test yolu boyunca isiklarda durunca, fanin çalışmaya başlama sesini farkediyoruz. Bu da fanin durduğu anlamına geliyor. Fakat dükkana geldiğimiz de 15 dk boyunca. Hiç susmuyor. Hadiseyi kısaca böyle özetleyebiliriz. Sıcaklık 104 de 15 dk boyunca sabit. Kafayı yiyeceğim.
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
448
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Bu gün yine conta testi yaptık. Wurth marka.
Sorun çıkmadı. Gayet masmavi. Yağ temiz. Su temiz.
40 km sıkıştırarak kullandık. Aynı anda obd den motor sıcaklığını anlık izledik. Hep 105 civarı. Ne fazla ısınma var. Ne de dengesizlik. Genleşme kabini gevşetince termostat borusu ısınmaya başlıyor gibi. Emin olmamakla birlikte gibi diyebiliriz. Test yolu boyunca isiklarda durunca, fanin çalışmaya başlama sesini farkediyoruz. Bu da fanin durduğu anlamına geliyor. Fakat dükkana geldiğimiz de 15 dk boyunca. Hiç susmuyor. Hadiseyi kısaca böyle özetleyebiliriz. Sıcaklık 104 de 15 dk boyunca sabit. Kafayı yiyeceğim.

fan müşirine bakıldı mı ? müşir arızası gibi sanki anlıyorum.
 

asyagrafikali

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
27
Tepki puanı
1
Puanları
3
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Fan müsuru termostat üzerinde. Orjinal termostat 3 saate gelecek. Yan sanayi termostat var üstünde. Bunun üzerine yoğunlaşmaya başladık.
 

asyagrafikali

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
27
Tepki puanı
1
Puanları
3
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Hararet musuru de gelicek.
 

asyagrafikali

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
27
Tepki puanı
1
Puanları
3
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Bu gün yapılanlar; Sağ taraftaki üzerinde hararet müşürü olan dağıtıcı parça değişti. Termostat Orjinal parça ile değişti. genleşme kap kapağı orjinal olarak değişti. Radyatör temizleyici ile sıkıştırarak 40 km kullanıldı. Bu esnada OBD ile anlık motor iç ısısı takip edildi. 103 derecede stabil olarak tamamladı. Daha sonra, Antifiriz + su eklendi. Havası alındı. ( alınamamış olabilir. ) Würth conta kaçak testinden de sorunsuz geçti. Ayrıca, otomatik buğu çözme ve otomatik hava kalite ayarı menüden kapatıldı. Geç vakit olduğundan ötürü tam anlamıyla test yapamasam da 7 km' lik yol sonunda fan filan açmadı. Ayrıca, start-stop devreye girmeye başladı. İki kez durup kontrolüm esnasında Termostat borusu ılık ve radyatör borusu sıcak ve orta sertlikte ( yumuşak sucuk kıvamı ) idi. İkinci kontrol edişimde Termostat borusu daha da ısınmış ve radyatör borusu da yine aynı durumdaydı. Suda kaynama, veya herhangi bir olumsuz durumda gözlemlenmedi. Gereksiz yere de fan açmayı bıraktı gibi. Şimdilik tüm tespitlerim bunlar.
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
448
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Bu gün yapılanlar; Sağ taraftaki üzerinde hararet müşürü olan dağıtıcı parça değişti. Termostat Orjinal parça ile değişti. genleşme kap kapağı orjinal olarak değişti. Radyatör temizleyici ile sıkıştırarak 40 km kullanıldı. Bu esnada OBD ile anlık motor iç ısısı takip edildi. 103 derecede stabil olarak tamamladı. Daha sonra, Antifiriz + su eklendi. Havası alındı. ( alınamamış olabilir. ) Würth conta kaçak testinden de sorunsuz geçti. Ayrıca, otomatik buğu çözme ve otomatik hava kalite ayarı menüden kapatıldı. Geç vakit olduğundan ötürü tam anlamıyla test yapamasam da 7 km' lik yol sonunda fan filan açmadı. Ayrıca, start-stop devreye girmeye başladı. İki kez durup kontrolüm esnasında Termostat borusu ılık ve radyatör borusu sıcak ve orta sertlikte ( yumuşak sucuk kıvamı ) idi. İkinci kontrol edişimde Termostat borusu daha da ısınmış ve radyatör borusu da yine aynı durumdaydı. Suda kaynama, veya herhangi bir olumsuz durumda gözlemlenmedi. Gereksiz yere de fan açmayı bıraktı gibi. Şimdilik tüm tespitlerim bunlar.

sizin adınıza sevindim umarım bütün bunlarla çözülmüş olur. nacizane tavsiyem aracın yağı, suyu tamsa çokta dinlemeyin , sonuçta metal yığını keyfinizi kaçırmasına izin vermeyin. kazasız belasız sürüşler.
 

asyagrafikali

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
27
Tepki puanı
1
Puanları
3
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Teşekkür ederim alakanıza. Ters bir durum olur ise bu topic'ten paylaşım yaparım.
 

asyagrafikali

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
26 Şub 2020
Mesajlar
27
Tepki puanı
1
Puanları
3
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Şehir içi durduğumda fan susmuyor yine.
Servis 1.4t ler de normal olduğunu belirtiyor.
 
Üst