Acil yardim

Yıldırım45

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2017
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selamlar opelim ailesi benim 2004 model opel astra h kasa 1.6 enjoy twinport lpg&benzin aracim var yeni aldim sayilir aracin ariza lambasi yaniyor bi tamirciye ve iki opel servisine goturdum arizada silindir 1234 tekleme durma gosteriyor
Tamirci atesleme bobini degisecek dedi servis subab uzamasi vardir celik subab yapicaz duzelecek diyor kimse kesin su demiyor herkez tahmin yurutuyor sizce sebeb nedir arac bazen gec calisiyor 1-2 kere stop etti bosa attigimda birde rolentide araba sarsinti yapiyor isikta durdugumda falan egzosu dinledigimde rolentide kesik kesik ses geliyor bilen varsa yardimci olabilir mi uzun oldu kusura bakmayın
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
2 teşhis de doğru sayılır. Emanet bir bobin ile deneyin, devam ediyorsa subaptır. Km ve tüp bilgisi vermemişsiniz ama Tüp ile 50.000km üstü kullanıldıysa %99 subaptır.
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Eğer supaplarda uzama varsa motor soğuk iken yani 7-8 saat kadar beklemeden sonra kompresyon testi yaptırın nokta atışı olur.
İlk olarak bobin deneyin tabi.
Maalesef ustalar bu konuda haklı.tam tespit tecrübeli bir usta kor veya dediğim testi yapmanız gerek..

Sony Z5 ile gönderildi
 

Yıldırım45

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2017
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2 teşhis de doğru sayılır. Emanet bir bobin ile deneyin, devam ediyorsa subaptır. Km ve tüp bilgisi vermemişsiniz ama Tüp ile 50.000km üstü kullanıldıysa %99 subaptır.

40 bin km falan olmus
 

Yıldırım45

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2017
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2 teşhis de doğru sayılır. Emanet bir bobin ile deneyin, devam ediyorsa subaptır. Km ve tüp bilgisi vermemişsiniz ama Tüp ile 50.000km üstü kullanıldıysa %99 subaptır.

Eğer supaplarda uzama varsa motor soğuk iken yani 7-8 saat kadar beklemeden sonra kompresyon testi yaptırın nokta atışı olur.
İlk olarak bobin deneyin tabi.
Maalesef ustalar bu konuda haklı.tam tespit tecrübeli bir usta kor veya dediğim testi yapmanız gerek..

Sony Z5 ile gönderildi
Peki komperasyon testi tam olarak nedir ve kesin sonuc verirmi
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Peki komperasyon testi tam olarak nedir ve kesin sonuc verirmi

verir.

Bujiyi sökersin, o silindire bir sayaç takarsın. Marş verirsin, o silindirin sıkıştırmasını görürsün. Eğer Supaplarda kaçak varsa düşük değerler çıkacaktır. Ama Lampard ın dediği gibi soğuk olacask motor.

40.000km ise supapların ya gitmiştir, yada gitmek üzeredir. Kaçınılmaz son.
 

hipokrat724

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2017
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Selamlar opelim ailesi benim 2004 model opel astra h kasa 1.6 enjoy twinport lpg&benzin aracim var yeni aldim sayilir aracin ariza lambasi yaniyor bi tamirciye ve iki opel servisine goturdum arizada silindir 1234 tekleme durma gosteriyor
Tamirci atesleme bobini degisecek dedi servis subab uzamasi vardir celik subab yapicaz duzelecek diyor kimse kesin su demiyor herkez tahmin yurutuyor sizce sebeb nedir arac bazen gec calisiyor 1-2 kere stop etti bosa attigimda birde rolentide araba sarsinti yapiyor isikta durdugumda falan egzosu dinledigimde rolentide kesik kesik ses geliyor bilen varsa yardimci olabilir mi uzun oldu kusura bakmayın

Böyle saçma cevap mı olur? Birçok parçanın ortak ve farklı arıza belirtileri vardır.
Aracın bazen erken bazen geç çalışması bir çok parçayla ortak belirtidir. Boşa atıldığında stop etmesi ve 4 silindirin tekleme-durma belirtisi göstermesi öncül bir belirti olabilir.Bobin buji ateşlemesi hem rölantide hem yükte devam eder.Arızalı olma durumunda her iki hallerde teklemeye,sarsıntılı çalışmaya devam eder.Rölantide biraz daha rahat iken hareket halinde daha sarsıntılı olur.
Ancak magnezyum subaplarda
Araç sürekli tork limitinin üstünde yani 4000 rpm üzerinde kullanılıyor vites değişimi yapılıyorsa Subaplar Lpg’nin çok yüksek ısılarına maruz kalıyordur.Subap tırnak yuvası,sapı,oturma açısı,yüzeyi,tablası deforme oluyordur.Tüm bunlara kullanılan yağda çok etkilidir.Özellikle 100 bini geçmemiş ise en mantıklısı sentetik yağlardır.Farklı marka ve vizkozite aralığında kullanım şartları subapların daha erken deforme olmasına yol açıyordur.Astra motoriçi sıcaklığı ortalama 106 C’de hala fan açmıyor.Bu sıcaklığı geçince açıyor test ettiğime göre.Subaplar çok daha büyük sıcaklığa maruz kalıyor.
Ayrıca rölantide kesik kesik ses gelmesi aşınmış subapların kompresyon kaçaklarıdır.
Bobin arızası pekala avometre ile anlaşılabilir.5-10 dk almaz.
Avometreyle ateşleme bobininin direnci ölçüldüğünde primer ve sekonder devre direnci katalog değerinde olması gereken ohm aralığında ise normal aksi halde bozuk kabul edilir.Henüz Astra service manuel repair elimde olmadığı için değerleri bilemiyorum.
Ateşleme bobininin besleme voltajı genellikle 9-14 volt arasındadır. Zaten 10.50 volt altında akü ile aracınızı anahtarla çalıştırmak çok zordur.Ancak ittirerek çalıştırabilirsiniz.Usta ve servis neden avometreyle ölçme zahmetinde bulunmadı orasını anlamak arıza teşhisinden daha zor.
Subaplar için herhangi bir oto ekspertizine,iyi donanımlı özel bir servise veya bosch a car servisine kompresyon testi yaptırabilirsiniz.Vereceğiniz paranın
Yaklaşık değerinde kompresyon testi cihazıda alabilirsiniz elinizden geliyorsa.
Sorun subaplardan olabilir ve bu şekilde kullanmak 1000-2000 tl ile çözümü varken motor kilitler ise 8-9 bine mal olabilir.Daha fazla kullanmadan testleri yaptır bence.Geçmiş olsun.
 

Yıldırım45

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2017
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Böyle saçma cevap mı olur? Birçok parçanın ortak ve farklı arıza belirtileri vardır.
Aracın bazen erken bazen geç çalışması bir çok parçayla ortak belirtidir. Boşa atıldığında stop etmesi ve 4 silindirin tekleme-durma belirtisi göstermesi öncül bir belirti olabilir.Bobin buji ateşlemesi hem rölantide hem yükte devam eder.Arızalı olma durumunda her iki hallerde teklemeye,sarsıntılı çalışmaya devam eder.Rölantide biraz daha rahat iken hareket halinde daha sarsıntılı olur.
Ancak magnezyum subaplarda
Araç sürekli tork limitinin üstünde yani 4000 rpm üzerinde kullanılıyor vites değişimi yapılıyorsa Subaplar Lpg’nin çok yüksek ısılarına maruz kalıyordur.Subap tırnak yuvası,sapı,oturma açısı,yüzeyi,tablası deforme oluyordur.Tüm bunlara kullanılan yağda çok etkilidir.Özellikle 100 bini geçmemiş ise en mantıklısı sentetik yağlardır.Farklı marka ve vizkozite aralığında kullanım şartları subapların daha erken deforme olmasına yol açıyordur.Astra motoriçi sıcaklığı ortalama 106 C’de hala fan açmıyor.Bu sıcaklığı geçince açıyor test ettiğime göre.Subaplar çok daha büyük sıcaklığa maruz kalıyor.
Ayrıca rölantide kesik kesik ses gelmesi aşınmış subapların kompresyon kaçaklarıdır.
Bobin arızası pekala avometre ile anlaşılabilir.5-10 dk almaz.
Avometreyle ateşleme bobininin direnci ölçüldüğünde primer ve sekonder devre direnci katalog değerinde olması gereken ohm aralığında ise normal aksi halde bozuk kabul edilir.Henüz Astra service manuel repair elimde olmadığı için değerleri bilemiyorum.
Ateşleme bobininin besleme voltajı genellikle 9-14 volt arasındadır. Zaten 10.50 volt altında akü ile aracınızı anahtarla çalıştırmak çok zordur.Ancak ittirerek çalıştırabilirsiniz.Usta ve servis neden avometreyle ölçme zahmetinde bulunmadı orasını anlamak arıza teşhisinden daha zor.
Subaplar için herhangi bir oto ekspertizine,iyi donanımlı özel bir servise veya bosch a car servisine kompresyon testi yaptırabilirsiniz.Vereceğiniz paranın
Yaklaşık değerinde kompresyon testi cihazıda alabilirsiniz elinizden geliyorsa.
Sorun subaplardan olabilir ve bu şekilde kullanmak 1000-2000 tl ile çözümü varken motor kilitler ise 8-9 bine mal olabilir.Daha fazla kullanmadan testleri yaptır bence.Geçmiş olsun.

Cok tesekkurler baya ayrintili bilgi olmuş
 

Yıldırım45

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2017
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Valla abiler emanet sifir bobin denedik degismedi arac hem benzinde hemde lpg de tekleme yapiyo kafayi yicem subap degilde acaba baska bi sorun mu var bilmedigimiz daha once basina gelen oldumu saygılar
 

teoman477

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2015
Mesajlar
297
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
büyük ihtimalle sübaplardan kaçırıyor
 
Üst