Aracı kışa hazırlamak için ne yapmalıyız?

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepki puanı
26
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar aracı yeni aldım. corsa c 1.3 cdti 2004 model. Aracı aldıktan sonra henuz bakıma falan gitmedim hiç.

Ekspertizde motora falan baktırdım motor iyi durumda dediler. Elektronik aksam çalışır durumda dediler o kadar.

Yağ a baktım yağ kartında 115 bin diyor. 110 binde araç. Yine de değiş diyorlar aracın yağını.

Artı şimdi bir de kış geldi. Kışın neler yapmamız lazım. Antifiriz falan diyorlar. Bir kışlık bakım yapmak gerekiyor sanırım araca. Ne önerirsiniz.

Soğuk bi yerdeyim. Erzurumda. Zaman zaman -35 leri gördü bulunduğum yer.

Motor yağına katkı falan katıyorlarmış. Mazot donarmı onu da bilmiyorum. Nasıl yapsak acaba... Önerileriniz nedir?
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracının soğutma sıvısının oranını erzurumdaki soğua göre serviste ayarlasınlar

diğer ayrıntılar için link verdim
http://www.uzmantv.com/kisa-hazirlik-icin-aracimiza-bakim-yaptirmamiz-gerekir-mi

Arabanızı kışa hazırlayın
Soğuk hava aracınızda var olan problemleri daha kötü yapmaktadır. Herhangi
bir zamanda başınıza geldiğinde sorun olmayan bir olumsuzluk kışın
geldiğinde ölümcül olabilir. Bu nedenle koruyucu kış bakımı bir
zorunluluktur. Bakımlı bir araçla kış koşullarında sürüş çok zevklidir.
Bakımla ayrıca aracınızın ömrü uzar ve satış fiyatı yüksek olur. Periyodik
bakım, sizi sıkıntılardan kurtulabilirse de, kışa girmeden önce almanız
gereken bazı önemli önlemleri burada vurgulamayı yararlı buluyoruz. Bu
önerilerden bazıları sizin yapabileceğiniz, diğerleri ise oto teknisyenini
gerektiren uyarılardır. En iyi planlama kılavuzu, aracınızın kataloğudur.
Kataloğu okuyarak, imalatçının önerilerine ve servis takvimine uyunuz.
Kışın hızlı araç kullanmayınız. Kötü havalarda mümkünse yola biraz daha
erken çıkınız.
Motor Performansı - Normalde çok iyi çalışmayan bir motor, kötü hava
koşullarında çok daha zor çalışır veya hiç çalışmayabilir. Motorun zor
ilk hareket, bozuk rölanti ve avans ayarı, stop etme, düşük güç gibi
sürüş problemleri varsa iyi bir serviste ayarlattırınız. Hava, yakıt,
PCV, vb. filtreleri.) katalogda belirtilen sürelerde (tozlu koşullarda
daha da kısa sürelerde) değiştiriniz.
Yakıt - Yakıt sistemindeki nemin donmasını önlemek için, deponuza ayda
bir kez bir şişe buz önleyici katık ekleyin. Yakıt deponuzu yarıdan
fazla dolu tutun. Dolu tutulan yakıt deposu borulardaki donmayı
önleyecektir.
Yağ - Motorun yağını ve yağ filtresini katalogda belirtilen sürelerde
(genellikle her 5 000...10 000 km de bir) değiştiriniz.
Soğutma Sistemi - Soğutma sistemi iki yılda bir tamamen boşaltılıp
yıkanarak tekrar doldurulmalıdır. Soğutma sıvısının seviyesi, durumu ve
konsantrasyonunu kontrol ediniz ve eksilmişse ilave ediniz. (Genellikle
50/50 antifriz/su karışımı önerilmektedir.) Motor tamamen soğumadan
radyatör kapağını açmayınız! Termostatın çalışıp çalışmadığını,
kayışların, kelepçelerin ve hortumların sıkılık ve durumlarını kontrol
ediniz veya ettiriniz.
Ateşleme sistemi - İlk harekete geçme zorluklarına karşı ateşleme
sisteminizi kontrol ettiriniz.
Cam Silecekleri - Cam sileceklerinizi ve camlarınızı temiz tutunuz. Cam
sileceklerinin çalıştığından emin olunuz.Aşınmış, sertleşmiş
sileceklerinizi değiştiriniz. Bulabilirseniz, buzlanmaya karşı gelmek
için kış silecek lastikleri alınız. Cam sileceği sıvısı deposunu
doldurunuz ve sileceklerle far yıkayıcılarınızı kısa bir süre yıkama
modunda çalıştırarak tesisatlarının sıvı ile dolmasını sağlayınız.
Yeterli miktarda cam silecek suyu stoklayınız. Aracınızda bir de buz
kazıyıcı taşıyınız.
Isıtıcı/Defroster - Yolcu konfor ve sürücü görüşünün açık tutulması
için, ısıtıcı ve defrosterin iyi durumda olması gerekir. Herhangi bir
sorun varsa mutlaka gideriniz.
Akü - Aküleri kışın oldukça zor bir görev beklemektedir. Soğuk motoru
çevirmek için çok daha fazla enerji gerekmektedir. Kışa girmeden önce
akünüzü kontrol ettiriniz. Zayıfsa şarj ettiriniz veya eski ise
değiştiriniz. Sizin yapabilecekleriniz, kutupları ve kablo başlarını tel
fırça ile fırçalamak, tüm yüzeyleri temizlemek, bağlantıları sıkmak
olabilir. Eğer kapakları açılıyorsa akünün içerisindeki sıvı seviyesini
kontrol edebilir, eksikse saf su ekleyebilirsiniz. (Akü sıvısı asitlidir
cildinize ve üzerinize sıçramamasına özen gösterin sıçraması halinde
derhal bol su ile yıkayın. Akü yüzeyindeki artıklara dokunmayınız, akü
ile çalışırken gözlük ve lastik eldiven giyiniz.
Lambalar - Tüm lambaları kontrol ediniz ve çalıştıklarından emin olunuz.
Lambaların üzerini kaplayan yol kirlerini ıslak bir bezle temizleyiniz.
Görüş azaldığında mutlaka farlarınızı yakınız. Çok kötü görüş
koşullarında mümkünse bir kenara park ederek, görüşün iyileşmesini
bekleyiniz.
Egzoz Sistemi - Kaçaklara karşı egzoz sisteminizi kontrol ettirin. Gövde
ve döşemede küçük delikler olup olmadığını kontrol ediniz. Aracınızı
kapalı garajda çalıştırarak ısıtmayınız. Egzoz dumanı ölümcül olabilir.
Soğuk hava sadece aracınızda var olan problemleri daha kötü yapacaktır.
Tekerlek ve Lastikler - Lastiklerinizin dişlerinin durumunu kontrol
ediniz. Eski lastiklerle kışa girmeyiniz. Aşınmış lastiklerin kışın
kullanılması başınıza büyük sorunlar açabilir. Mümkünse kar - kış
lastiği kullanınız. Yedek lastiğinizi de kontrol ederek iyi ve hazır
durumda olmasını sağlayınız. Lastik basınçlarınızı ayda bir (soğukken)
kontrol ediniz.
Fren Sistemi - Frenlerin eşit tuttuğunda emin olunuz. Bir tarafa çekmesi
tehlikeli kaymalara sebep olabilir.
Gövde Bakımı - Kışa karşı korunmak için sizin sıcak giysiler giydiğiniz
gibi, aracınızın da korunmaya ihtiyacı vardır. Bildiğiniz gibi kışın
yollar buzlanmaya karşı tuzlanmaktadır. Yol tuzlarının aracınızın metal
kısımlarını çürütmemesi, boyasını bozmaması için, mümkünse, aracınızı
ayda en az iki defa yıkayınız. İyi bir cilalama da gereklidir. Cila
yağışla gelen kirleticilerin araç yüzeyine yapışmasını önlemektedir.
Aynı kirleticiler lastiklerinize de zarar vermektedir. Onlar için de
koruyucu sıvılar satılmaktadır. Kullanarak ömürlerini uzatabilirsiniz.
Kışın aracınızın içini de en az bir kez temizleyiniz.
Yardımcı Araçlar - Kış güvenliği açısından taşıtınızda cep telefonu,
battaniyeler, ilk yardım çantası, uyarı araçları (ör. ışıldak,
reflektör), marş kabloları, kum veya paspas (çekiş için), çekme halatı,
tekerlek zincirleri, el feneri, buz kazıyıcı, kar fırçası, küçük bir
kürek, eldiven, bot ayakkabı; uzun yolculuklar için ayrıca bir paket
mum, bir miktar yüksek enerjili kuru gıda, su, ekstra battaniye ve
gerekli ilaçları bulundurunuz.
Kış Sürüş Güvenliği
Aşırı soğuk, kar, buz ve sürüşü çok tehlikeli hale sokabilmektedir. Karlı
kış koşullarında hasar ve yaralanmalı kazalardan korunmanın en iyi yolu,
zorunlu olmadıkça taşıt kullanmamaktır. Fırtınalı havalarda özellikle uzun
yola hiç çıkmayınız. Kış kullanımı zorunlu ise, taşıtın buna hazırlanması,
dikkatli sürülmesi ve olası durumlara karşı hazırlıklı olunması
gereklidir. Aşağıdaki öneriler kış sürüşlerinizi güvenli hale getirmenize
yardımcı olabilir:
Camların buharlanmasını önlemek ve temiz hava girişi sağlamak için
camlardan birini hafifçe açık bırakınız.
Yakıt deposunda su yoğuşmasını önlemek için, depoyu mümkün olduğu kadar
dolu tutunuz.
Meteoroloji bültenlerini, trafik yol durumu raporlarını dinleyiniz ve
seyahatinizi ona göre planlayınız.
Diğer sürücüler tarafından iyi görülebilmeniz için, cam sileceklerinizi
çalıştırdığınız her koşulda farlarınızı açık tutunuz.
Şürüşe başladığınızda frenlerinizin ne kadar etkili olabildiğini test
ediniz.
Köprü, viyadük, üst geçit ve gölge alanların diğer kesimlerden daha önce
donmaya başladığını unutmayınız. İlerinizdeki bu gibi tehlikeli
noktalara karşı daha dikkatli olunuz. Bu kesimlerde frene basmayınız,
yavaşça hız azaltınız ve taşıtı olabildiğince kararlı tutunuz.
Kış sürüşlerinde trafik akışı iyi olan yollarda kalmaya gayret ediniz.
Düşük viteste sürünüz, beklenmeyen durumlara karşı daha dikkatli olunuz
ve diğer taşıtlarla aranızdaki güvenli takip mesafenizi normalde
bıraktığınızın en az iki katına çıkarınız. Kaygan yollarda bu mesafeyi
daha da artırınız.
Fırtınalı havada uzun yola çıkmak zorunda kalırsanız yavaş gidiniz.
Gideceğiniz yol ve muhtemel varış saatiniz hakkında birilerine bilgi
veriniz. Böylece herhangi bir gecikme söz konusu olduğunda yetkililerin
sizi araştırmaları ve size ulaşmaları mümkün olabilecektir.
Kaymalar - Kışın genellikle frenleme, hızlanma ve dönüşler sırasında
kaymalar olmaktadır. Böyle bir durumda kaldığınızda aşağıdaki işlemleri
uygulayabilirsiniz.
Aracınız arkadan itişli ise;
Ayağınızı frenden uzak tutunuz.
Vitesi boşa alınız.
Direksiyonu, aracın önünün gitmesini istediğiniz yöne çeviriniz ve
tekerleklerde kayma sona ermeden önce direksiyonu tekrar geriye
düzeltiniz.
Kontrolü sağladıktan sonra, yavaşça hızlanabilirsiniz.
Ön tekerlek kaymaları sert fren ve hızlanmadan kaynaklanmaktadır. Bu
durumu düzeltmek için;
Fren ve gaz pedalının ikisinden de ayağınızı çekiniz.
Vitesi boşa alınız.
Eğer çekiş kaybından önce ön tekerlekleri yönlendirdiyseniz, direksiyon
simidini döndürmeyiniz. Eğer tekerlekler hafifçe yana kayıyorsa hafifçe
fren yapınız.
Tekerleklerin yolu kavramasını bekleyiniz. Çekiş sağlandığında,
direksiyon kontrolünü de yeniden kazanmış olacaksınız.
Frenleme sırasında tekerlek kilitlenmesi oluyorsa;
ABS (anti-lock) freniniz varsa, freni pompalamayınız.
ABS niz yoksa, kilitlenme çözülünceye kadar freni gevşetiniz ve yavaşça
tekrar frenleyiniz.
Kara saplanma - Aracınız kar veya çamura saplanırsa aşağıdakileri
uygulayabilirsiniz:
Tekerlekleri düz durumda tutarak aracınızın düz gitmesini sağlayınız.
İleriye gidemiyorsanız, önce geriye, sonra tekrar ileriye doğru gitmeye
çalışınız.
Elle kumandalı vites kutusu kullanıyorsanız, tekerleklerin kaymasını
önlemek için vitesi 2. vitese alınız. Motoru stop ettirmeden ve çekişi
sağlayıncaya kadar gaza yavaşça basınız.
Kara saplandığı için ilerleyemeyen aracınızın tekerleklerine yol açmak
için hafif ileri geri yapınız ve giderek bu mesafeyi artırınız.
Tekerleklerin kaymaması ve zemini oymaması için fazla güç kullanmayınız.
Eğer başarılı olamazsanız, tekerleklerin önüne kum, vb. dökünüz veya
paspas seriniz.
Dışarıda park ettiğinizde taşıtınız kara gömülmüşse veya karda geri
gitmişseniz, tekrar çalıştırmadan önce karın egzoz borusunu kapatmamış
olduğundan emin olunuz. Karla kapanan egzoz boruları taşıtın içine egzoz
gazı dolmasına, karbon monoksit zehirlenmesine, hastalanma hatta ölüme
yol açabilmektedir.
Karda mahsur kalırsanız, aracınızın iki ucunda güvenli mesafede iki
ışıldak yakınız. Karın egzoz borusunu kapatmasına izin vermeyiniz.
Taşıtın içinde kalınız ve temiz hava girişi için bir camı hafifçe açık
bırakınız. Battaniyelere sarınınız
 

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepki puanı
26
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
otomobilin ön düzeninin mi suya dayanıklı olması diyor video da?

yandık bizim araç çürür yakında :) hergün yarım metre sudan geçiyorum. Çapraz mapraz bişeyler yapıyoruz ama bi şekilde o sudan geçiyoruz. İnşallah bişey olmaz... :9
 
Üst