Aşırı yağ yakma sorunu

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Siz yakın zamanda kompresyon ölçtürün yağ yakıyor motor içine veyahut üst kapağa daha çok zarar verirsiniz segman kırdı belki komple gömlek çizersin yada belkide araç subaplardan kaçırıyor yine farklı yerlerden daha büyük zarar verir motor içine imkan varsa yağ yerine direk motor rektefe yaptırın eğer ki gömlek sorunlu çıkarsa kısa vadede sorun tekrarlayabilir
 
Son düzenleme:

Peker tahir

Kayıtlı Kullanıcı
11-Bilecik
Katılım
6 Kas 2020
Mesajlar
113
Tepki puanı
22
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Siz yakın zamanda kompresyon ölçtürün yağ yakıyor motor içine veyahut üst kapağa daha çok zarar verirsiniz segman kırdı belki komple gömlek çizersin yada belkide araç subaplardan kaçırıyor yine farklı yerlerden daha büyük zarar verir motor içine imkan varsa yağ yerine direk motor rektefe yaptırın eğer ki gömlek sorunlu çıkarsa kısa vadede sorun tekrarlayabilir
SAgolun hocam rektefe yaptırana kadar hangi yağı kullanmalıyım peki 10/40 inçe geliyor sanırım.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
SAgolun hocam rektefe yaptırana kadar hangi yağı kullanmalıyım peki 10/40 inçe geliyor sanırım.
Üstad çok kalın koyma her türlü o yağı yakacak zaten şöyle bir yağ duydum snc oil yağ yakmayı önlüyormus 10.40 al koy bakalım dene fark edicekmi
 

Peker tahir

Kayıtlı Kullanıcı
11-Bilecik
Katılım
6 Kas 2020
Mesajlar
113
Tepki puanı
22
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Üstad çok kalın koyma her türlü o yağı yakacak zaten şöyle bir yağ duydum snc oil yağ yakmayı önlüyormus 10.40 al koy bakalım dene fark edicekmi
Teşekkürler. Kullandım hocam snc 10/40 değişen bşrsey olmadı. Motor bitik galiba kompresör testi yaptırayım.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
  • Beğen
Tepkiler: Peker tahir

Alixxx

Kayıtlı Kullanıcı
20-Denizli
Katılım
27 Tem 2014
Mesajlar
121
Tepki puanı
47
Puanları
28
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
10/40 tan hangi yağa geçmemi önerirsiniz. Direk 10/60 fazla mı gelir
Arkadaşlar anlatmış ama bende söyleyeyim. Sizi bu yağlar kurtarmaz. Bu kez de başka sıkıntılar çıkar. Arkadaşların dediği gibi kompresyon testi yaptırın ki bu da kurtarmayacak. Çünkü kaçağın sekmandan mı supaptan mı sorusu ortaya çıkacak. Bence ki ben öyle yaptım motoru açacaklar piston sekmanı değişecekler subapları değişecekler araç on numara olacak ama cebinizden bi 5-6 bin çıkacak bu arada.
 

Peker tahir

Kayıtlı Kullanıcı
11-Bilecik
Katılım
6 Kas 2020
Mesajlar
113
Tepki puanı
22
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar anlatmış ama bende söyleyeyim. Sizi bu yağlar kurtarmaz. Bu kez de başka sıkıntılar çıkar. Arkadaşların dediği gibi kompresyon testi yaptırın ki bu da kurtarmayacak. Çünkü kaçağın sekmandan mı supaptan mı sorusu ortaya çıkacak. Bence ki ben öyle yaptım motoru açacaklar piston sekmanı değişecekler subapları değişecekler araç on numara olacak ama cebinizden bi 5-6 bin çıkacak bu arada.
Teşekkürler hocam.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,508
Tepki puanı
235
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
supap-piston-silindir-tum-parcalar93bedf78ef0a00c1.jpg


Kompresyon testin sağlam çıkarsa segman ve pistonların sağlam demektir. O zaman akla supaplar gelir. Aracının km sini yazmamışsın ama LPG'li olduğuna göre supaplar normal zamanından daha çabuk eskir. Bu durumda emme supaplarından yanma odasına yağ kaçar, bu yağ da yanınca mavi dumana neden olur. Ama benim aklıma takılan husus "aşırı duman" atıyor demen. Supaplardan yanma odasına sızan yağ her kalkışta aşırı mavi duman atmaz, aşırı mavi duman oluyorsa ve aracın motoru normal çalışıyorsa akla segmanların yıpranmasını getirir.
 
Üst