Arkadaşlar merhaba;
Bu zamana kadar hep denemek isteddıgım ancak başaramadıgım uzun yolda sabıt hızla mınumum yakıt tuketımını nıhayet gecen haftakı yolculuğumda yapmıs olmanın gurur ve mutlulugunu yaşıyorum sızlerle de paylaşmak ıstedım
Depoyu Shell 95 oktan ile fulledıkten(depo neredeyse bostu) sonra ortalama yakıt tuketımı,arac hızı,her seyı bı guzel sıfırladım.." Bu sefer hızlı gıtmıceksın,bu zamana kadar bastın da ne oldu,olan cebıne oldu,gıbı tesellılerle kendımı hazırlayarak yola koyuldum..
Hazırlamış oldugum güzel bir cd eşliğinde yolculuguma cok guzel basladı.İlk destinasyonum Zonguldaktı..Otoyolda 100ü hic gecmedım;gece olduğu ıcın fazla araba yoktu..Otoyoldaki yol dısında ise 80-90 km hızları hıc gecmedım sureklı CC ile surdum,tabı arada sollamalarda maksımum devır de cevırdım..316 Km sonra Zonguldaga vardıgımda ise Ortalama yakıt tuketımı 5.5lt idi..O kadar yolu bu hızlarla gıtmek gercekten sabır işiymiş..arada " başlarım ya böyle işe,dunyayı sen mı kurtarcaksın,bas şuna biraz diye seytan kulagıma fısıldasa da ona yenılmedım
Zonguldak-Amasra yolculugumda 115 km surdu;aynı sekılde(otoban yok zaten) 90 km hızı gecmedım..Bu sefer ortalama yakıt tuketımı 5.0 lt..
Son olarak Amasra-İstanbul(Anadolu yakası) yolculugum 445 km sürdü yıne 100 km hızı gecmedım ve ortalama yakıt tuketımı 5.4 lt olarak gercekleşti..
Butun bu kmleri bir depo benzın ıle yaptım..İstanbula geldıgımde yakıt menzılı 110 km olarak yazıyordu..kırmızı noktaya çok az kalmıştı..
Evet,araclarımız duzgun hızlarda gercekten de cok az yakıyormuş gercekten şaşırdım..1.4 T nin bana göre en guzel yanı;istenıldıgınde ekonomık kullanılablıyor olması ama bılınc altında da " sıkıştığında ise turbo ıle ben burdayım " guvenini oluşturması..
Araç 9 aylık ve 11000 km oldu..
Ancak bır sorun var sızlerde de var mı bılmıyorum;uzun yollarda bacaklarımda biraz agırılar oluşuyor..Belımı ve sırtımı ıyıce koltugun arkasına yaslamama ragmen..sızler hangı koltuk ayarını kullanıyorsunuz?
Bu zamana kadar hep denemek isteddıgım ancak başaramadıgım uzun yolda sabıt hızla mınumum yakıt tuketımını nıhayet gecen haftakı yolculuğumda yapmıs olmanın gurur ve mutlulugunu yaşıyorum sızlerle de paylaşmak ıstedım
Depoyu Shell 95 oktan ile fulledıkten(depo neredeyse bostu) sonra ortalama yakıt tuketımı,arac hızı,her seyı bı guzel sıfırladım.." Bu sefer hızlı gıtmıceksın,bu zamana kadar bastın da ne oldu,olan cebıne oldu,gıbı tesellılerle kendımı hazırlayarak yola koyuldum..
Hazırlamış oldugum güzel bir cd eşliğinde yolculuguma cok guzel basladı.İlk destinasyonum Zonguldaktı..Otoyolda 100ü hic gecmedım;gece olduğu ıcın fazla araba yoktu..Otoyoldaki yol dısında ise 80-90 km hızları hıc gecmedım sureklı CC ile surdum,tabı arada sollamalarda maksımum devır de cevırdım..316 Km sonra Zonguldaga vardıgımda ise Ortalama yakıt tuketımı 5.5lt idi..O kadar yolu bu hızlarla gıtmek gercekten sabır işiymiş..arada " başlarım ya böyle işe,dunyayı sen mı kurtarcaksın,bas şuna biraz diye seytan kulagıma fısıldasa da ona yenılmedım
Zonguldak-Amasra yolculugumda 115 km surdu;aynı sekılde(otoban yok zaten) 90 km hızı gecmedım..Bu sefer ortalama yakıt tuketımı 5.0 lt..
Son olarak Amasra-İstanbul(Anadolu yakası) yolculugum 445 km sürdü yıne 100 km hızı gecmedım ve ortalama yakıt tuketımı 5.4 lt olarak gercekleşti..
Butun bu kmleri bir depo benzın ıle yaptım..İstanbula geldıgımde yakıt menzılı 110 km olarak yazıyordu..kırmızı noktaya çok az kalmıştı..
Evet,araclarımız duzgun hızlarda gercekten de cok az yakıyormuş gercekten şaşırdım..1.4 T nin bana göre en guzel yanı;istenıldıgınde ekonomık kullanılablıyor olması ama bılınc altında da " sıkıştığında ise turbo ıle ben burdayım " guvenini oluşturması..
Araç 9 aylık ve 11000 km oldu..
Ancak bır sorun var sızlerde de var mı bılmıyorum;uzun yollarda bacaklarımda biraz agırılar oluşuyor..Belımı ve sırtımı ıyıce koltugun arkasına yaslamama ragmen..sızler hangı koltuk ayarını kullanıyorsunuz?