astra h 1.3 cdti Motor suyu değişimi

nuriii

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Merhaba,
Uzun zamandır yapmak istediğim bir bakımdı bugüne nasip oldu.
malzemeler:
Plastik kap (10 lt )
Castrol SF Antifriz Kırmızı 3Litre
Saf Su 13 litre
Soğutma Suyu Kapağı (Herhangi bir problem yoktu tedbir amaçlı değiştirdim)
işlemler:
1) radyatörün sol tarafında ( araca önden batığınızda sol altta kalıyor ulaşması çok kolay fotoğrafta görülüyor ). vanayı açıp 5,6 litre antifrizli suyu tahliye ediyoruz.
2) Motor suyuna 5 litre civarı saf su koyup turluyoruz motor ısınınca fanı sıcak konumda en yüksek performansta açıyoruz ki saf su devirdaim etsin. Aracı kapatıp motor suyunun soğumasını bekleyip suyu aynı şekilde tahliye ediyoruz. Bu işlemi 2 defa yapıyoruz ki. içi iyice temizlensin.
3) 3 lt antifriz + üzerine alabildiği kadar saf suyu ekleyip işlemi tamamlıyoruz. Yalnız dikkat edilmesi gereken husus aracın motoru ısındığında su devirdaim yaptığı zaman içinde kalan hava çıkacağı için bir miktar daha saf su eklemeniz gerekiyor bilginize. bagaja atıp bir kaç gün daha takip etmede yarar var.
 

Ekli dosyalar

  • DSC_1455 (495 x 278).jpg
    DSC_1455 (495 x 278).jpg
    20.9 KB · Görüntüleme: 124
  • DSC_1456 (495 x 278).jpg
    DSC_1456 (495 x 278).jpg
    22.4 KB · Görüntüleme: 111

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Merhaba,
Uzun zamandır yapmak istediğim bir bakımdı bugüne nasip oldu.
malzemeler:
Plastik kap (10 lt )
Castrol SF Antifriz Kırmızı 3Litre
Saf Su 13 litre
Soğutma Suyu Kapağı (Herhangi bir problem yoktu tedbir amaçlı değiştirdim)
işlemler:
1) radyatörün sol tarafında ( araca önden batığınızda sol altta kalıyor ulaşması çok kolay fotoğrafta görülüyor ). vanayı açıp 5,6 litre antifrizli suyu tahliye ediyoruz.
2) Motor suyuna 5 litre civarı saf su koyup turluyoruz motor ısınınca fanı sıcak konumda en yüksek performansta açıyoruz ki saf su devirdaim etsin. Aracı kapatıp motor suyunun soğumasını bekleyip suyu aynı şekilde tahliye ediyoruz. Bu işlemi 2 defa yapıyoruz ki. içi iyice temizlensin.
3) 3 lt antifriz + üzerine alabildiği kadar saf suyu ekleyip işlemi tamamlıyoruz. Yalnız dikkat edilmesi gereken husus aracın motoru ısındığında su devirdaim yaptığı zaman içinde kalan hava çıkacağı için bir miktar daha saf su eklemeniz gerekiyor bilginize. bagaja atıp bir kaç gün daha takip etmede yarar var.

elinize sağlık. tam olması gerektiği gibi...
antfriz kullanımı,değişimi bilincine sahip bir araç sahibi daha görmek kendi adıma sevindirici açıkçası...
usta dediğimiz kişilerede keşke yerleştirebilsek bu denli prosedüre tam uyar nitelikteki bilinci.
ikinciel araç alacak olursam ilk bakacağım hususlardan biride bu antfrizdir...
 

nuriii

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Teşekkür ederim. Genelde sanayideki ustalarda bilinç kırmızı antifriz organiktir değişmez. Şanzıman yağı ömürlüktür değişmez. Fren hidrolik yağı ömürlüktür değişmez. Aslında aracın tüm sıvılarının bir kullanım ömrü var ve değişmesi gerektiği. İşlerine gelmediği için pek oralı olunmuyor ama ileride büyük sıkıntılara sebep olabilir bunlar.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Teşekkür ederim. Genelde sanayideki ustalarda bilinç kırmızı antifriz organiktir değişmez. Şanzıman yağı ömürlüktür değişmez. Fren hidrolik yağı ömürlüktür değişmez. Aslında aracın tüm sıvılarının bir kullanım ömrü var ve değişmesi gerektiği. İşlerine gelmediği için pek oralı olunmuyor ama ileride büyük sıkıntılara sebep olabilir bunlar.

haklısınız. fren hidroliğinden hava yapar, tehlikeli olur, gerek yok bozulmaz diyerek korkanı gördüm.
şanzıman yağında değişim sonrası uğultu yapar diyerek çekiniyorlar.
antfrizde onların gözünde aşındırıcı. yıllarca kullanılmayıp çürümeye yüz tutmuş araçta tehlikeli olabilir evet ama kullanılmadığında aluminyum silindir kapağıda çürüyor buda bir gerçek...
her sıvının bir ömrü var buda hakikaten bir gerçektir.
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
haklısınız. fren hidroliğinden hava yapar, tehlikeli olur, gerek yok bozulmaz diyerek korkanı gördüm.
şanzıman yağında değişim sonrası uğultu yapar diyerek çekiniyorlar.
antfrizde onların gözünde aşındırıcı. yıllarca kullanılmayıp çürümeye yüz tutmuş araçta tehlikeli olabilir evet ama kullanılmadığında aluminyum silindir kapağıda çürüyor buda bir gerçek...
her sıvının bir ömrü var buda hakikaten bir gerçektir.

Yener Bey merhaba,
3 hafta önce 2010 model 1.3 dizel astra sahibi olduk. Araç servis bakımlı faturalarını da aldık fakat bakımlarda şanzıman yağı değişimi yok. Şimdi ben şanzıman yağı değişimini düşünüyorum, forumlarda bayağı bir araştırdım ve 1940182 parça kodundan bahsedilmiş. Bu kodlu yağ uygun mudur acaba ? Yoksa 75w80 bir şanzıman yağı koysak sorun yaşar mıyız ya da sizin en iyi öneriniz nedir. Açıkçası yağ değişimi sonrasında viteslerin zor geçmesi veya ses yapmasından korkuyorum.
Saygılar..
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Yener Bey merhaba,
3 hafta önce 2010 model 1.3 dizel astra sahibi olduk. Araç servis bakımlı faturalarını da aldık fakat bakımlarda şanzıman yağı değişimi yok. Şimdi ben şanzıman yağı değişimini düşünüyorum, forumlarda bayağı bir araştırdım ve 1940182 parça kodundan bahsedilmiş. Bu kodlu yağ uygun mudur acaba ? Yoksa 75w80 bir şanzıman yağı koysak sorun yaşar mıyız ya da sizin en iyi öneriniz nedir. Açıkçası yağ değişimi sonrasında viteslerin zor geçmesi veya ses yapmasından korkuyorum.
Saygılar..

hayırlı olsun. 6 ileri manuel şanzıman muhtemelen aracınızdaki. yaklaşık 2.4 litre 75w80 yağ gerekli. mecburen 3 litre alıcaksınız. piyasada seçenekler biraz kısıtlı. bulabileceğiniz markalar en azından benim araştırmalarım sonucu internet üzerinden satın alınabilecek yağlar
motul 75w80
valvoline 75w80
liqui moly 75w80

bunun haricindeki markalarda pek birşey araştırmadım desem yeridir.
şanzıman yağı ve fren hidroliği değişimini kesinlikle öneririm. heleki m32 kodlu 6 ileri şanzımanda yağ değişimi çok yerinde bir karar...
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
hayırlı olsun. 6 ileri manuel şanzıman muhtemelen aracınızdaki. yaklaşık 2.4 litre 75w80 yağ gerekli. mecburen 3 litre alıcaksınız. piyasada seçenekler biraz kısıtlı. bulabileceğiniz markalar en azından benim araştırmalarım sonucu internet üzerinden satın alınabilecek yağlar
motul 75w80
valvoline 75w80
liqui moly 75w80

bunun haricindeki markalarda pek birşey araştırmadım desem yeridir.
şanzıman yağı ve fren hidroliği değişimini kesinlikle öneririm. heleki m32 kodlu 6 ileri şanzımanda yağ değişimi çok yerinde bir karar...
Teşekkür ederim. Evet 6 ileri manuel bugün kendim yağ değişimini yaptım. Daha önce fren sistemini dot 4 hidrolik sıvısıyla değiştirmiştim. Antifriz değişimini de yaptım kendim. Fakat şanzıman yağını boşalttıktan sonra ölçüm yaptım yaklaşık 1.7 lt yağ çıktı kırmızıyla karışık siyah bir yağ. 20 dk civarı bekledikten sonra tapayı kapatıp kontrol tapası açık bir şekilde yeni yağı ekledim, 2 litre koyduktan sonra kontrol tapasından yağ akmaya başladı. Sizin verdiğiniz bilgiye dayanarak ve aracın teknik bilgilerinde yazan 2.4 litreye ulaşmak için kontrol tapasını kapatıp yarım litre daha ekledim ve kapattım. Acaba bir sorun oluşur mu yaptığım işlem doğru mudur ?
Saygılar efendim.
Düzenleme : Koyduğum yağ motul 75w80
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Teşekkür ederim. Evet 6 ileri manuel bugün kendim yağ değişimini yaptım. Daha önce fren sistemini dot 4 hidrolik sıvısıyla değiştirmiştim. Antifriz değişimini de yaptım kendim. Fakat şanzıman yağını boşalttıktan sonra ölçüm yaptım yaklaşık 1.7 lt yağ çıktı kırmızıyla karışık siyah bir yağ. 20 dk civarı bekledikten sonra tapayı kapatıp kontrol tapası açık bir şekilde yeni yağı ekledim, 2 litre koyduktan sonra kontrol tapasından yağ akmaya başladı. Sizin verdiğiniz bilgiye dayanarak ve aracın teknik bilgilerinde yazan 2.4 litreye ulaşmak için kontrol tapasını kapatıp yarım litre daha ekledim ve kapattım. Acaba bir sorun oluşur mu yaptığım işlem doğru mudur ?
Saygılar efendim.
Düzenleme : Koyduğum yağ motul 75w80

yağ miktarı konusunda endişelenme 2.4 litre doğru.bir çok farklı yerden araştırdım. ayrıca şanzıman iç yağlanmasını arttırmak ve sorun çıkarabilen rulmanlardan birinin ömrünü uzatıp rolantideki sesleri azaltmak adına yarım litre fazla koyan bile var. sorunsuz bindiklerini yazmışlar.

motul hakkındaki yorumlarını bekliyorum.
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
yağ miktarı konusunda endişelenme 2.4 litre doğru.bir çok farklı yerden araştırdım. ayrıca şanzıman iç yağlanmasını arttırmak ve sorun çıkarabilen rulmanlardan birinin ömrünü uzatıp rolantideki sesleri azaltmak adına yarım litre fazla koyan bile var. sorunsuz bindiklerini yazmışlar.

motul hakkındaki yorumlarını bekliyorum.
Teşekkür ederim değerli bilgiler için. Açıkçası değiştirmemeyi de düşündüm fakat vites geçişleri biraz tıkırtılı gelmişti bir de kafam rahat olsun diye değiştirdim.
İlk değişiklik belirgin olarak vites netleşti. Yani vites boştayken sağa sola çektiğimde eskisine göre daha hızlı orta noktaya dönmeye başladı topuz. Eskisine göre vites geçişleri rahatladı gibi ama yine o kemikli tıkırtılar oluyor eğer vitesi biraz hızlı atarsam. Sanırım opelin vites geçişleri genel olarak böyle ? Motul kalite olarak kendini kanıtlamış bir firma. Ben 3 lt aldım bu işin bayağı içerisinde olan radikal ve büyük bir toptancı sitesinden. Yağlar 22.02.2016 üretim tarihli. Sarımtrak şeffaf bir yağ, dolum ağzı bayağı uzuyor huni yardımı almadan dolum yaptım..
 
Üst