Astra j 1.3 CDTI kontak kapatınca fan devreye giriyor

mustafabeyoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
135
Tepki puanı
9
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Yardımcı olacak arkadas yokmu
 

Joseques

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2019
Mesajlar
383
Tepki puanı
118
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Yardımcı olacak arkadas yokmu
dizel motorlarda hararet benzinli motora göre daha gec ısınır yani motor suyu dizel araclarda gec ısınır... senin aracındaki problem bir degil bir kac nedenden olabilir kontrol etmek gerekiyor ilk önce fan actıgında alt ve üst hortumlar sıcak mı ? yani ikiside aynı sıcaklıkta mı ve fan devreye girdiginde sıcak mı üflüyor yoksa soguk mu sonra sırasıyla termostat devirdayım fan termigi ve hararet müşürüne sonrasında fan rolelerine bakılması lazım... yani kısacası aracı bir kontrol etmek gerekiyor belkide yedek depoya geri dönüş hortumu tıkalıdır fan acıkken su bidonuna dokunun bakalım sıcak mı soguk mu hortumları ve bidonu kontrol ettikten sonra tekrar yazınız..
 

mustafabeyoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
135
Tepki puanı
9
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
dizel motorlarda hararet benzinli motora göre daha gec ısınır yani motor suyu dizel araclarda gec ısınır... senin aracındaki problem bir degil bir kac nedenden olabilir kontrol etmek gerekiyor ilk önce fan actıgında alt ve üst hortumlar sıcak mı ? yani ikiside aynı sıcaklıkta mı ve fan devreye girdiginde sıcak mı üflüyor yoksa soguk mu sonra sırasıyla termostat devirdayım fan termigi ve hararet müşürüne sonrasında fan rolelerine bakılması lazım... yani kısacası aracı bir kontrol etmek gerekiyor belkide yedek depoya geri dönüş hortumu tıkalıdır fan acıkken su bidonuna dokunun bakalım sıcak mı soguk mu hortumları ve bidonu kontrol ettikten sonra tekrar yazınız..
 

mustafabeyoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
135
Tepki puanı
9
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Az önce gene çok uzun olmayan 7 km yol yaptım normal kullanım geldim kontak kapadım fan açtı. Su kabı sıcak ve borularda sıcaktı . ama öyle motordan hararet yapmus gibi aşırı bir sıcaklık yoktu.
 

Joseques

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eki 2019
Mesajlar
383
Tepki puanı
118
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Az önce gene çok uzun olmayan 7 km yol yaptım normal kullanım geldim kontak kapadım fan açtı. Su kabı sıcak ve borularda sıcaktı . ama öyle motordan hararet yapmus gibi aşırı bir sıcaklık yoktu.
fan rolelerinde bir arıza olabilir veya fan termiginde
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Kontak kapattıktan sonra devir daim (su pompası) devre dışı kaldığı için soğutma sıvısının ısısı, ısınan blok nedeniyle bir miktar daha yükseliyor. Bu durum özellikle sıcak günlerde, aracı park ederken birkaç kere ileri geri yapıldığında daha çok görülüyor. Eski model aracımda civalı tip üniversal denen hararet saati vardı. Bu tip saatlerde hararet ibresi kontak kapatıldıktan sonra sıfıra düşmüyor, soğutma sıvısının o anki derecesini göstermeye devam eder. Oradan takip ettiğim kadarıyla kontak kapatıldıktan sonra soğutma sıvısının, araç çalışken ki ısıdan 5-10 derece kadar (mevsim şartlarına göre değişkenlik gösterebilir) yükseldiğini gördüm. O nedenle kontak kapatıldıktan sonra soğutma fanının bir süre daha çalışması bana göre normal bir durum.
 

mustafabeyoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
135
Tepki puanı
9
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Kontak kapattıktan sonra devir daim (su pompası) devre dışı kaldığı için soğutma sıvısının ısısı, ısınan blok nedeniyle bir miktar daha yükseliyor. Bu durum özellikle sıcak günlerde, aracı park ederken birkaç kere ileri geri yapıldığında daha çok görülüyor. Eski model aracımda civalı tip üniversal denen hararet saati vardı. Bu tip saatlerde hararet ibresi kontak kapatıldıktan sonra sıfıra düşmüyor, soğutma sıvısının o anki derecesini göstermeye devam eder. Oradan takip ettiğim kadarıyla kontak kapatıldıktan sonra soğutma sıvısının, araç çalışken ki ısıdan 5-10 derece kadar (mevsim şartlarına göre değişkenlik gösterebilir) yükseldiğini gördüm. O nedenle kontak kapatıldıktan sonra soğutma fanının bir süre daha çalışması bana göre normal bir durum.
Her zaman yapmıyor ama sık sık yapıyor. Bunun sebebi ne olabilir.
 

mustafabeyoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
135
Tepki puanı
9
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Kontak kapattıktan sonra devir daim (su pompası) devre dışı kaldığı için soğutma sıvısının ısısı, ısınan blok nedeniyle bir miktar daha yükseliyor. Bu durum özellikle sıcak günlerde, aracı park ederken birkaç kere ileri geri yapıldığında daha çok görülüyor. Eski model aracımda civalı tip üniversal denen hararet saati vardı. Bu tip saatlerde hararet ibresi kontak kapatıldıktan sonra sıfıra düşmüyor, soğutma sıvısının o anki derecesini göstermeye devam eder. Oradan takip ettiğim kadarıyla kontak kapatıldıktan sonra soğutma sıvısının, araç çalışken ki ısıdan 5-10 derece kadar (mevsim şartlarına göre değişkenlik gösterebilir) yükseldiğini gördüm. O nedenle kontak kapatıldıktan sonra soğutma fanının bir süre daha çalışması bana göre normal bir durum.
Araç çalışırken fan devrede değil özellikle bakıyorum. Kontak kapattıgim da devreye giriyor . Bana garip gelen o. Araç isiindiysa motor çalışırken devreye girer okey fakat burda öyle bir şey yok kontak kapatınca fan devreye giriyor.
 

mustafabeyoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
135
Tepki puanı
9
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Az önce tekrar kontrol ettim 2 km yol yaptım araç 70 derece iken Kontak kapattı m gene fan devreye girdi. Araç ısınmasıyla alakası yok demek. Hararet yapacak bir durumda asla yok. Klima kapalı sürekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Az önce tekrar kontrol ettim 2 km yol yaptım araç 70 derece iken Kontak kapattı m gene fan devreye girdi. Araç ısınmasıyla alakası yok demek. Hararet yapacak bir durumda asla yok. Klima kapalı sürekli.
70 derecede yapması gerçekten sıkıntı.
 
Üst