Astra J Kaza Sonrası Çözülemeyen sorunlar hakkında,

ozkanar

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
16 Eki 2020
Mesajlar
4
Tepki puanı
4

Merhaba Arkadaşlar,

Cumartesi günü eşim bebeğimizi doktordan getirirken kendini bilmez bir servis sağ taraftaki yol ayrımına girmek için eşimin üzerine sürüp sıkıştırmış. Servis önünden sağ taraftaki yola girdiğinde birden karşısında kaldırım belirmiş ve duramadan kaldırıma çıkmış. Uzak açıdan kamera kaydı var plaka görünmüyor ama servis camdan bakıp kaçmış malesef. Allahtan eşim ve bebeğimiz kemerleri bağlı bir şekilde oturdukları için sağlıklarında bir sıkıntı yok.

Neyse araba kaldırıma sağ tekerden çıktığı için tekerlek yarılmıştı o yüzden çekiciyle servise gittik. (Araç Opel Astra J Sedan 1.6 CDTI Otomatik)
Araç sol farın altında tampon alt ızgarasının oradan çatlamış. O kısımda bulunan intercooler hortumuda kırılmış. Usta lifte aldığında turbo hortumunu değiştireceğiz dedi. Hortumu değiştirdik, lastiği yeniledik ve servisten ayrıldım.

Ertesi gün aracı test etmek için yola çıktım. Araç düz yolda hiç sorun çıkartmadı, sadece gaza bastığımda bir ıslık sesi duyuyordum, Bu sesi daha önce hiç duymadım, ustam turbo sesi dedi ama bu şiddette bir ses hiçbir zaman almadım aracımdan. Test ederken bir bayıra geldim ve orada araç çakıldı resmen, bayırı çıkarken çok zorlandı. Sanki araçta turbo yokmuş gibi bağıra bağıra çıkmaya başladı(Aşırı bir ıslık sesi geldi. Sanki biyerlerden hava kaçırıyor gibi) ve bu esnada motor uyarı ışığı yandı.(obd den turbo ile ilgili hata verdiğini gördü usta) Servis yolumun üstü olduğu için direk aracı bıraktım. Bana intercooler radyatörünün delindiği ve yenisinin takılması gerektiğini söyledi. Tamam diyerek kale marka bir radyatör aldık ve montajı yapıldı.

Usta araçla test sürüşü yaptı ve tamam dedi. Ben araca bindiğimde ıslık sesi gibi ses yine geliyor dedim. turbodan o dedi ve beni gönderdi. Bu arada bu turbo sesini daha önce bu araçta hiç duymadım, en azından bu kadar yüksek hiç duymadım. Araç düz yolda ve hafif rampada hiç sorun çıkartmadı taki bu sabah yine işin yolunu tutana kadar.

Geçen hata verdiği bayıra yeniden geldim, gaza bastığımda yine araç turbo yokmuş gibi çok zorlanarak bayırı tırmandı ve bu esnada yine motor ışığını yaktı. Bu arada işe geldiğimde hava karanlıktı arabanın ön tarafına bir bakayım dedim. Tampon da kırıklar olduğu için sol farın altında hafif bi boşluk kaldı. O boşluktan hafif bu duman geldiğini gördüm. Çok ince bir duman geliyordu. Kokladığımda yanık yağ yada plastik kokusu gibi bir koku aldım. Bu koku turbo borusu kırıldığında radyatörlerin olduğu bölüme yağ bulaşmış, sağolsun ustam temizlememiş onları, sol fara yakın bi bölge o yüzden geliyor olabilir mi bu duman ve koku?

Ayrıca bu gelen ıslık sesi ve bayırda çekişin düşmesinin sebebi ne olabilir.

Ön Farın altındaki boşluktan gelen duman :

Alt taraftan gelen ıslık sesi :
 

OKANCAANNN

VIP Üye
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
214
Tepki puanı
321
Öncelikle geçmiş olsun. Kaskonuz varmıydı ? Kaskoya olayı bildirdiniz mi ? Detaylı incelemede bulunabiliyor ama olay yerinde kaza raporunu polise tutturmanız gerekiyor. Bununla birlikte EDS ve Trafik kameraları inceleniyor, tabiki sizin aracınızı kasko yaptırırken onlar olayın takibini yapıp karşı taraftan bedelini alıyorlar, sizi çok uğraştırmadan.

Onun dışında yapılan kazada hasarı anlayamadm açıkcası, kaldırıma mı çıktı araç ?
 

ozkanar

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
16 Eki 2020
Mesajlar
4
Tepki puanı
4
Evet hocam araç kaldırıma çıktı.




Sol farın altındaki tampon alt ızgarasının olduğu yerden bişey çarpmış ve turbo borusunu ve intercooler radyatörünü delmiş. alt tarafta ara ara çizikler mevcut. Muhtemelen kaldırıma çıktığında alt tarafı bişeylere sürtmüş gibi. Usta baktı bişey göremedi ama çizikten başka.
 

Mtunc

VIP Üye
33-Mersin
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
539
Tepki puanı
174
Siz aracınızı birde başka yere götürüp baktırın. İstanbul'da bir sürü opelci usta var. Belki sizin ustanız sorunu tam cozememis olabilir.
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1,232
Çok geçmiş olsun...O ses bana Turbo sesi gibi gelmedi...Yani turbodan ses gelir ama ince tiz şeklinde...Çok ölü durumdaki bir Turbo palleri böyle bir ses yapabilir ama darbeye bağlı olarak pallerin veya turbonun zarar gördüğünü sanmıyorum...Bence şarj dinomosu,motor kayışı ve aksamlarına baksınlar derim...Gerçi bahsettiğiniz ölülük turbodan gibi ama turbo sesi değil..Belki turboya giden parçalardan kaynaklıdır...O dumanda yağ kaçağı varsa belki sıcak motora temas ettiği için çıkıyordur..Lifte kaldırıp tekrar çalırşır vaziyette gaz vererek kontrol edilebilir...
 

OKANCAANNN

VIP Üye
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
214
Tepki puanı
321
Aracın altında koruma varmıydı ? Opel sağolsun malesef bu tarz şeyleri koymuyorda motorun alt koruması yoksa, arkadaşların dediği gibi sağlam opelci bir ustaya vince cırkarttırın. Durum ciddi olabilir, Kaldırıma çıktıysa sıkıntı büyümeden çözülsün, bence. Çünkü koruma yoksa altta mutlaka bir yerde bir sıkıntı cıkmıştır. yoksa bile En azından kafanız rahat olur.
 

kannn

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
2,854
Tepki puanı
751
Üstad hem çekiş yok diyorsun hem ötme var sesi burdan alamayabiliriz ama ses siz gaza basdıkça artıp azalıyor evet turbo olabilir aracın vurduğunuz kısmında intercool ve turbo giriş çıkışları var set vurduysanız bunlarda sorun vardır ufak yırtık olsa dahi çekiş düşer on taraf komple sökülme tampon yani sonrasında bütün hava giriş çıkarlarına tek tek göz atılmalı bunlarda sorun yoksa turbo paline göz atılır vurmaya bağlı esneyip balans yapmıştır belki tabi düşük ihtimal ses normal değil
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay ve omeroz

kannn

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
2,854
Tepki puanı
751
Sesi tekrar dinlendim bence turbo ses arka plandan hafif geliyor
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,111
Tepki puanı
846
Çok geçmiş olsun...
 

ozkanar

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
16 Eki 2020
Mesajlar
4
Tepki puanı
4
Bugün pendikte revmer diye bi yere götürdüm. Servis açmışlar opel atm nin çalışanları var içeride. adam lifte aldı gaz verdi direk hava kaçağı var dedi. birkaç ustaya götürdüm sabah turbo gitmiş demişti ama burada ustalar direk nokta atışı yaparak sorunu buldu. Sorun intercooler borusunun alt taraftaki bağlantı elemanının ağzında oring denen bir conta gibi bir malzeme varmış. Onda çatlaklar mevcuttu. Eliyle bastırıp gaz verdiğinde arabadan hiç ses gelmedi. yeni bir oring arıyorlar şimdi. Bulduğumuzda değiştireceğiz.
 
Üst Alt